Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

KoL en FF samen gaat gewoon never gebeuren. En FF, en Greenday en AF, ik heb er sterke twijfels bij.

Jullie mogen zeggen wat jullie willen over LP, ik vind dit een superboeking van Werchter! Twee namen die internationaal headliners zijn op één dag zetten is niet niks. Zeer slim geboekt ook: SOAD haalt de oudere generatie van metalliefhebbers naar Werchter, LP haalt de jongere generatie van nu-metal binnen. Verkoopt bijna gegarandeerd uit.

Voorspelling: volgende vrijdag wordt Green Day aangekondigd. Foo Fighters wanneer ze zelf beslissen om België rood te maken op hun kaartje, kan volgens mij dus door de hele week heen gebeuren (wie weet zelfs morgen al).
Als 1 van die twee uiteindelijk toch niet komt, gok ik op een dagje met 2 uit het rijtje The XX/Arcade Fire/KOL/Major Lazer of Netsky. Natuurlijk zou het nog beter zijn als ze allemaal kunnen komen, maar ik probeer realistisch te blijven.

nogmaals AF gaat nooit samen met Radiohead op één dag staan.

Zoiets lijkt mij eerder realistisch:

The XX - AF
The National - Radiohead
SOAD - LP
Greenday of FF met andere brol ervoor

En FF, en Greenday en AF, ik heb er sterke twijfels bij.

Zo’n dag met AF voor Radiohead zou toch vrij ultiem zijn, zou me voor het eerst naar Werchter laten trekken. Al zou ik er als Werchter eerder voor kiezen om een Green Day een keer over te slaan en ze te laten promoveren tot de ‘echte’ headliner van de dag.

Dit ga ik ook steeds meer vermoeden... Wat ik overigens dikke prima zou vinden, Green Day kon me de vorige keer ook niet bekoren.

Op Arcade Fire en Pearl Jam hoop ik het hardst! Al lijkt die laatste minder en minder kans te maken blijkbaar... Maar ik geef mijn hoop nog niet helemaal op!

Linkin Park. Wat een grap zeg. Die zaterdag is echt een ramp voor mij.

Maar dit zal als de malle uitverkopen. Zaterdagen verkopen altijd snel uit in feite.

Ik ben eigenlijk niet echt blij met Linkin Park... Ik snap niet zo goed waarom zoveel mensen dat zo'n geweldige band vinden. SOAD vindt ik wel iets beter, al is het niet helemaal mijn ding. Nu-metal is een genre wat mij nooit heel erg kan bekoren. Wel heel blij met Radiohead :D.
Ik hoop dat de Foo Fighters nog komen en/of Pearl Jam, al denk ik dat PJ niet komt. Arcade Fire zou ik ook blij van worden.

Ik vind LP kut, maar wel uitstekend gedaan door de organisatie. Twee bands met exact hetzelfde doelpubliek en een headlinerstatus samen, gaat inderdaad enorm verkopen.

Opener komt straks met Foo Fighters, weten we meteen ook of ze op RW eerder op donderdag of zondag zullen staan.

LP had ik eigenlijk niet meer verwacht maar een leuke boeking naast SOAD. Wordt een avondje mainstage hangen met gitaren. Ga er vanuit dat Klub c en Barn goed worden gevuld met namen voor de rest vh publiek. Nu nog Biffy Cliro, Blink 182 en PoR erbij die dag en je hebt een dag die zo uitverkocht is.

De discussie omtrent Linkin Park op Graspop is zo ook meteen van de baan. Wie gaan die in godsnaam geboekt krijgen... Is Green Day daar echt een no go? Nog nooit geweest..

De discussie omtrent Linkin Park op Graspop is zo ook meteen van de baan. Wie gaan die in godsnaam geboekt krijgen… Is Green Day daar echt een no go? Nog nooit geweest..

Linkin Park is daar zelfs niet welkom, dus Green Day verwacht ik daar niet. Graspop is echt wel een metalfestival.

Foo Fighters staat 29 juni op Open'er Festival! Zondag op Werchter?

(ik snap dan overigens de hint van de eerder op de dag echt niet :p )

Foo Fighters op donderdag op Opener in Polen. Dus dan zouden ze zondag op Werchter kunnen staan. Dat zijn dus al drie hele mooie dagen: Radiohead , LP/SOAD, FF.

Arcade Fire staat tussen 19-21 juni op INmusic festival in Kroatië. De kansen voor Werchter beginnen te stijgen! Fingers crossed!

Ik blijf het vreemd vinden dat LP niet op GMM staat al is het de meest logische co-headline constructie die mogelijk was tesamen met SOAD. Volgens mij kun je qua prijs ook de 2 best vergelijken met RHCP & Editors van dit jaar..
Vraag me nu enkel nog af wie er allemaal op donderdag wordt gezet aangezien FF op zondag nu echt wel zeer waarschijnlijk is..

Hoe duur zullen de kaarten eigenlijk worden??
Weten we volgende week waarschijnlijk. Laatste headliner of laatste pakketje voor de ticketverkoop met die info ervan. Waarschijnlijk ook de laatste namen van 2016. Tenzij ze voor kerst nog effe iets willen forceren.

do: bastille – greenday – major lazer
vr: arcade fire – radiohead
za: soad – linkin park
zo: kings of leon – foo fighters

Zoeiets?
Bastille - Arcade Fire - Netsky / Major Lazer
The XX - Radiohead
SOAD - Linkin Park
The National - Foo Fighters

Green Day en Kings Of Leon kunnen ook op die donderdag maar bij het hebben van 2 zo'n headliners op zaterdag en dan hoogstwaarschijnlijk Foo Fighters op zondag zijn de kansen op Green Day wat mij betreft aan het minderen ook al zijn ze in de buurt..

superginger wrote:
Hoe duur zullen de kaarten eigenlijk worden??

Weten we volgende week waarschijnlijk. Laatste headliner of laatste pakketje voor de ticketverkoop met die info ervan. Waarschijnlijk ook de laatste namen van 2016. Tenzij ze voor kerst nog effe iets willen forceren.
ik ga ervan uit dat we dat morgen horen

Users who are viewing this thread