Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Kijk die zaterdag ziet er mooi uit!

Hoop wel op eerst Linkin Park en SOAD als afsluiter. Die zijn toch wat steviger. Qua opbouw imo beter.

jefferke wrote:
superginger wrote:
Hoe duur zullen de kaarten eigenlijk worden??

Weten we volgende week waarschijnlijk. Laatste headliner of laatste pakketje voor de ticketverkoop met die info ervan. Waarschijnlijk ook de laatste namen van 2016. Tenzij ze voor kerst nog effe iets willen forceren.

ik ga ervan uit dat we dat morgen horen

Als ze deze week nog informatie willen vrijgeven hadden ze dat gewoon vandaag gedaan in plaats van morgen op een feestdag/in een verlengd weekend nog even los de ticketinfo naar buiten te gooien.

Ik verwacht maandag ticketinfo, inclusief details rond de presale voor tickethouders van 2016, al dan niet in combinatie met een nieuwe naam. En dan vrijdag Foo Fighters aankondigen. Nog steeds de meest populaire rockband in Belgie, dus dan loopt iedereen vlak voor de ticketverkoop zwaar te hypen.

oke, dat van die feestdag moest ik even Googlelen, dan is het waarschijnlijk niet morgen

Linkin Park. Wat een grap zeg. Die zaterdag is echt een ramp voor mij.

Maar dit zal als de malle uitverkopen. Zaterdagen verkopen altijd snel uit in feite.

Wist niet dat de zaterdag al volzet was :s vind 2 namen toch maar weinig voor een festivaldag, hmm slechte zet werchter ;)

(ik ben zeeeeer blij met LP :D)

Zoals verwacht dus LP, erg mooi dat ze samen met System of a Down geprogrammeerd staan. Gooi daar bijv. Rise Against, Frank Turner, Airbourne bij en je hebt gewoon een leuke rockdag. Daarnaast kan Foo Fighters eigenlijk niet meer missen nu.

Mijn gokje:

Donderdag: Blink-182 - ... - Green Day
Vrijdag: Arcade Fire - Radiohead
Zaterdag: System of a Down - Linkin Park
Zondag: ... - Foo Fighters

Erg benieuwd naar Arcade Fire. Of ze komen en waar ze gaan staan.

FF sluiten zondag af.
Dat is zo goed als zeker.
Niemand is toch nog niet vergeten dat hier twee jaar geleden een heel festival voor verplaatst is?
Vraag me alleen af wanneer ze dit gaan aankondigen?

Dat zal wel volgende week vrijdag worden. Als boost voor de start van de ticketverkoop een dag later.

Vraag me af of dit iets gaat doen aan het dagprogramma van RW (en daarbij dus ook de programmeringen voor Klub C/Barn) , wat overigens toch vaak ook echt goed is heb ik nu zo de indruk dat dit er toch in bepaalde mate zal onder lijden, of niet?

edit: @ Brian, denk ook dat LP gaat afsluiten :)

Toch Linkin Park dus, niet verwacht. Niet een naam waar ik direct heel blij van wordt, maar nog nooit gezien. Hopen komt er rond die tijd iets moois voorbij in the Barn of KlubC. Anders toch van een afstandje kijken.

Vorig jaar hadden we hier een lange discussie over wie het podium mocht afsluiten, RHCP - Editors. Wie zou het nu worden? Ik denk LP.

Vraag me af of dit iets gaat doen aan het dagprogramma van RW, wat overigens toch vaak ook echt goed is heb ik nu zo de indruk dat dit er toch in bepaalde mate zal onder lijden, of niet?

Valt wel mee denk ik. Vorig jaar was met Sir Macca, Rammstein, Editors + RHCP op een dag en de zondag waar toch redelijk veel grote namen stonden (Iggy Pop, TLSP, Macklemore & F+TM) vast niet veel goedkoper dan wat er nu komt te staan qua grote namen.

@Yannick. Kweet ni, zou Linkin Park-System dan duurder zijn dan Peppers- Editors?

Ik vond vorig jaar trouwens de Mainl zwakker dan andere jaren, veel meer in de marquees geweest dan anders.
Een efforeke mogen ze dus wel doen.

Linkin Park en SOAD op 1 dag is een erg nette boeking.

Foo Fighters op zondag, Green Day op donderdag, ik zie nog niet echt plek voor Arcade Fire in een co-headline constructie. Verwacht Arcade Fire ook niet als sub-headliner eigenlijk. Dus misschien toch 1 van de 3 niet? Of de organisatie moet Green Day niet groot genoeg meer achtten en ze laten co-headlinen met Arcade Fire. Het lijkt mij te mooi om waard te zijn dat we die 3 namen er ook nog eens bij krijgen.

Ik zie Arcade Fire gewoon nog steeds coheadlinen met een andere act hoor. Als ze o.a. Depeche Mode, Blur en Iron Maiden kunnen overtuigen om in een coheadlinerconstructie te kruipen, dan moet dat ook lukken met AF.

Op donderdag verwacht ik hoe dan ook nog iets groter dan AF. Die dag verkoopt sowieso altijd moeilijk uit, en meestal houden ze een klepper vrij voor die dag: Paul McCartney (ipv Pearl Jam), Foo Fighters, Metallica, The Cure, Muse, Green Day, ... Met alle respect voor AF, maar dat zijn namen die net een liga hoger spelen.

met alle respect, maar AF staat enkele verdiepingen boven Metallica, The Cure, Muse, Green Day.
Als je 14-16 jarigen wilt aantrekken, moet je inderdaad voor één van deze 4 namen excl The Cure gaan.

Do: Bastille - Green Day - Major Lazer
Vr: The XX - Radiohead
zat: SOAD - Linkin Park
Zon: Arcade Fire - Foo Fighters

Of arcade Fire ruilen met Bastille om de kaartverjkoop te stimuleren omdat het de donderdag is?!
Lijkt me opzich wel haalbaar.

met alle respect, maar AF staat enkele verdiepingen boven Metallica, The Cure, Muse, Green Day.
Als je 14-16 jarigen wilt aantrekken, moet je inderdaad voor één van deze 4 namen excl The Cure gaan.

Sorry, maar dat is echt grote onzin! Ten eerste zijn het alle 4 grotere namen, ten tweede zijn die vier namen al langer bezig dan Arcade Fire en zullen dus genoeg oudere fans hebben.

Co-headlinen ok maar met wie dan? Als Green Day en FF de 2 overige headliners zijn dan is er toch geen co-headliner meer nodig?

Bij nader inzien denk ik dat Green Day Arcade Fire ervoor wel nodig heeft. Ik heb het even teruggezocht en in 2013 was de donderdag met Green Day met The National als sub pas een dag voor het festival uitverkocht. Sinds die tijd zijn ze er niet populairder op geworden. Een constructie Green Day - Arcade Fire lijkt me dus wel een goede voor de donderdag die lastig uit te verkopen is. Foo Fighters op zondag en je hebt een heel goed begin van het affiche ^^

Arne wrote:

Sorry, maar dat is echt grote onzin! Ten eerste zijn het alle 4 grotere namen, ten tweede zijn die vier namen al langer bezig dan Arcade Fire en zullen dus genoeg oudere fans hebben.

Idd. Vond het ook wel een vermakelijke opmerking. Maar goed, ik snap die AF hype zowieso niet want persoonlijk vind ik het maar k*tmuziek.

Users who are viewing this thread