Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Wat als er voor donderdag nu KoL + Green Day + Netsky staat en op zaterdag Arcade Fire in de Barn of op vrijdag als sub voor RH.. Ook al staat AF nu op de laatste festivals waar ze werden aangekondigd als sub.. Tame Impala is bij vele festivals ook gewoon al headliner en waren op zaterdag ook gewoon Barn headliner..

Green Day zou dit vannacht per ongeluk online hebben gezet op hun website.

Welke leuter hebben die op kantoor zitten joh.
Kende moeilijk afspraken mee maken. Zou Billie zelf die zaakjes bijhouden?

Hopelijk dan Arcade Fire als sub voor Radiohead. Zo blijft alle bagger tenminste beperkt tot 1 dag. Indien ze die toch op een andere dag vragen, liefst in the Barn ofzo of in de namiddag dat ik er geen last van heb.

Ideaal zou zijn
Donderdag: Green Day - Blink 182
Vrijdag: Radioslecht - Arcade Bagger (dagje thuis blijven dus)
Zaterdag: SOAD - Linkin Park
Zondag: Foo Fighters - Prophets Of Rage

En hopen dat ze Kings Of Leon niet voor de elvendertigste keer laten komen.

The Killers (zo goed als zeker) met een nieuw album op 18 november! Ik geef ze een vrij hoge kans als sub voor Foo Fighters (indien die komen uiteraard)!

Mijn voorspelling/hoop: (totaal geen fan van Arcade Fire, mijn excuses)

Placebo-Green Day
Jack white-Radiohead
Prophets of Rage-SOAD-Linkin Park
The Killers-Foo Fighters

Stiekem hoop ik nog steeds op Pearl Jam, maar dat lijkt niks te worden...

The Killers (zo goed als zeker) met een nieuw album op 18 november! Ik geef ze een vrij hoge kans als sub voor Foo Fighters (indien die komen uiteraard)!

Mijn voorspelling/hoop: (totaal geen fan van Arcade Fire, mijn excuses)

Placebo-Green Day
Jack white-Radiohead
Prophets of Rage-SOAD-Linkin Park
The Killers-Foo Fighters

Stiekem hoop ik nog steeds op Pearl Jam, maar dat lijkt niks te worden…

18 november zal normaal hun kerstsingle uitkomen zoals elk jaar, momenteel nog geen sprake van een releasedatum voor hun album. Dan nog zie ik ze niet zo grote sub halen voor Foo Fighters, die zullen hun dag wel gemakkelijk uitverkopen met wat goedkopere bands wat Rock Werchter ook wel zal weten. Jack White zou een mooie naam zijn, maar zijn er daar geruchten rond? Die naam nog niet horen vallen...

Jack White tourt niet (hij kondigde vorig jaar een lange pauze aan). Ik verwacht eigenlijk nog 2 bekendmakingen voor de ticketverkoop volgende week. Ik verwacht wel dat ze voor alle dagen een naam willen staan hebben (zoas dat altijd het geval is, het Pearl Jam deblace van vorig jaar daargelaten).

klein gokje:

Woensdag krijgen we Arcade Fire/Green Day
Vrijdag krijgen we Foo Fighters

Mad Cool komt woensdag trouwens met een naam en men verwacht dat het om Nick cave gaat. Als dat klopt, dan is hij wel héél vroeg in Europa en misschien, héééél misschien heeft RW ook een kansje (voor de zondag). Duimen!

Mad Cool komt woensdag trouwens met een naam en men verwacht dat het om Nick cave gaat. Als dat klopt, dan is hij wel héél vroeg in Europa en misschien, héééél misschien heeft RW ook een kansje (voor de zondag). Duimen!
Dacht dat het om Kings Of Leon zou gaan?

mattman wrote:

Dacht dat het om Kings Of Leon zou gaan?

Dat dacht ik ook maar in hun teaser op de website zie je een zandloper met letters waarmee Kings Of Leon niet te spellen is. Nick Cave daarintegen wél.

Arcade Fire, Foo FIghters en Kings of Leon verwacht ik zeker nog.

Mijn realistische gok momenteel:

donderdag: Elbow - Kings of Leon - Arcade Fire
vrijdag: The National - Radiohead - The xx
zaterdag: Blink 182 - System of a Down - Linkin Park
zondag: Bastille - Foo Fighters - Major Lazer

En een andere gok (in de veronderstelling dat die jam op een boterham werkelijk naar Europa komt):

donderdag: The National - Pearl Jam - Major Lazer
vrijdag: Arcade Fire - Radiohead - The xx
zaterdag: Blink 182 - System of a down - Linkin Park
zondag: Bastille - Foo Fighters - Netsky

25 juni - Glastonbury
27 juni - Roskilde
29 juni - Opener
2 juli - Rock Werchter
7 juli - Nos Alive
8 juli - Mad Cool

Zoiets qua tourdata dan? Of mis ik nog een festival?

Het blijft nog steeds gissen waar RW in godsnaam AF zal zetten, ze staan overal als headliner maar er is gewoon te weinig plaats op de mainstage.. Ik zie ze echt niet als sub voor RH en op een coheadline met KoL of GD zie ik echt niet gebeuren, dan krijg je echt 2 verschillende stromen van publiek die op het een of het ander al staan te wachten.. Als afsluiter zie ik ook niet gebeuren want daar heb je enerzijds Netsky (die nu z'n eerste data rond die periode in Duitsland heeft) en Major Lazer (die op Main Square staan).. Geen idee wat hun populariteit is maar ze zijn toch nog iets groter dan The XX veronderstel ik die wel zouden kunnen subben of 'makkelijker' in een Barn zie staan ..

25 juni – Glastonbury
27 juni – Roskilde
29 juni – Opener
2 juli – Rock Werchter
7 juli – Nos Alive
8 juli – Mad Cool

Zoiets qua tourdata dan? Of mis ik nog een festival?

Het blijft nog steeds gissen waar RW in godsnaam AF zal zetten, ze staan overal als headliner maar er is gewoon te weinig plaats op de mainstage.. Ik zie ze echt niet als sub voor RH en op een coheadline met KoL of GD zie ik echt niet gebeuren, dan krijg je echt 2 verschillende stromen van publiek die op het een of het ander al staan te wachten.. Als afsluiter zie ik ook niet gebeuren want daar heb je enerzijds Netsky (die nu z’n eerste data rond die periode in Duitsland heeft) en Major Lazer (die op Main Square staan).. Geen idee wat hun populariteit is maar ze zijn toch nog iets groter dan The XX veronderstel ik die wel zouden kunnen subben of ‘makkelijker’ in een Barn zie staan ..

Dus morgen FF met de ticketinfo, en dan vrijdag een naampje voor de donderdag zodat de ticketverkoop lekker kan starten?

Roskilde is van 28 juni tot 1 juli, dan zullen ze wel de 28e in Denemarken staan.

Ik zie het probleem niet zo met een coheadlinerconstructie tussen AF en pakweg Green Day. Je kan niet altijd zo'n muzikaal passende combinaties maken als LP-SOAD of Editors-Depeche Mode. En een combi met Radiohead blijft nog altijd mogelijk he. Eerst een middelvinger naar de Europese hardrock/metalfestivals door SOAD en LP samen te zetten, daarna een middelvinger naar de meer alternatieve festivals door twee kleppers na elkaar te plaatsen.

Netsky / major lazer zie ik eerder op de donderdag staan.

Wellicht AF als coheadliner met FF of Radiohead. Of ze staan toch niet op Werchter.

Als headliner op de donderdag (zonder coheadliner) is dat een optie? Ik heb er zelf wat twijfels over. Zeker omdat de donderdag in de verkoop sowieso een lastige dag is.

Wat betreft Foo Fighters: denk dat er nog wel meer data bij zullen komen, toch? Die kaart oogt nog zo leeg.

Roskilde is van 28 juni tot 1 juli, dan zullen ze wel de 28e in Denemarken staan.
Op de site stond 24 juni - 1 juli ? Maar ja dat is best mogelijk want om na Opener nog Roskilde te doen om daarna op Werchter te staan zie ik ze niet doen..
Yep, dat kan natuurlijk.. Blijft die donderdag nog open waar KoL - Green Day zou kunnen .. Als ze dit allemaal voor elkaar krijgen hebben ze hands down de beste line up in jaren, maar blijf toch nog een beetje sceptisch haha

Wat betreft Foo Fighters: denk dat er nog wel meer data bij zullen komen, toch? Die kaart oogt nog zo leeg.

Zullen inderdaad nog wel losse shows bijkomen ook. Zowel Duitsland als Frankrijk overslaan en in de UK enkel een festival aandoen dat al lang uitverkocht is, lijkt me sterk dat ze het daarbij laten.

Kereltje wrote:

Op de site stond 24 juni – 1 juli ? Maar ja dat is best mogelijk want om na Opener nog Roskilde te doen om daarna op Werchter te staan zie ik ze niet doen..
Yep, dat kan natuurlijk.. Blijft die donderdag nog open waar KoL – Green Day zou kunnen .. Als ze dit allemaal voor elkaar krijgen hebben ze hands down de beste line up in jaren, maar blijf toch nog een beetje sceptisch haha

De camping van Roskilde is een volledige week open, en de eerste dagen zijn er sporadisch feestjes en optredens van lokale acts op de wei, maar het echte festival loopt van woensdag tot zaterdag. Vergelijk het met de woensdag van Pukkelpop, die officieel meetelt als festivaldag maar uiteindelijk slechts een openingsfeestje XL is voor de tickethouders van andere dagen.

Ik zie zelfs geen reden meer om sceptisch te zijn. Met X - Radiohead - SOAD/LP - Foo Fighters, en dan nog KoL/Green Day/Arcade Fire in de buurt gaat RW hoe dan ook voor de sterkste headlinercombi van de zomer. En tegen de gewoonte in voornamelijk acts die al een eeuwigheid niet meer op RW gestaan hebben (LP in 2011 als meeste recente).

Main // Barn / Klub C
Kings Of Leon - Green Day - Netsky // Elbow / M83
Arcade Fire - Radiohead // Major Lazer / Panic! At The Disco
SOAD - Linkin Park // The XX / Moderat
The National - Foo Fighters // Pixies / Fritz Kalkbrenner

Ik bereid me al voor op een gigantische hypestorm morgen, met die Foo Fighters. Ik gok op 15K likes op het Facebook berichtje. ;-)

Vind het wel een toffe band, zonder meer, maar je moet wel een gigantische scepticus zijn om dit geen sterke naam te vinden voor een festivalals Rock Werchter.

Users who are viewing this thread