Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Ik heb zo het gevoel dat er hier nog veel verbaasd zullen zijn door de kwaliteit van de volgens hen 'slechte' groepen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Ik heb zo het gevoel dat er hier nog veel verbaasd zullen zijn door de kwaliteit van de volgens hen ‘slechte’ groepen.
Nee, het is het uitblijven van de grotere acts dat de mensen hier frustreert.

Kleinere namen moeten er ook zijn maar zoals hierboven al is aangegeven; als je kunt kiezen tot een groot aantal artiesten in de hophop scène en je boekt G-Eazy en Rae Sremmurd, nouja.. Het had wel een verschil geweest moesten daar Anderson .Paak en Frank Ocean/Chance The Rapper in de plaats hebben gestaan maar dat is dan persoonlijke smaak zeker.. Overigens zijn JET, Whitney en Nathaniel Rateliff leuke namen, en verdiend hoor (maar die zagen we allemaal wel aankomen.. misschien dat er daarom wat gemor is over dit lijstje?) Tourist lemc snap ik ten slotte helemaal niet en ik denk dat er wel nog een aantal zitten met die gedachte.. Roméo Elvis had ik dan een pak creatiever gevonden moesten ze hem hebben geboekt voor een early spot ofso
 

Pjotrm1998

Campingartiest
12 feb 2017
55
4
Ik ga de zondag... hoop nog op namen als: Wolfmother, Deftones, Biffy Clyro, (QOTSA), Cage the Elephant...
Kan dat?^^ of moet ik de droom volledig laten varen en maar wat rappertjes verwachten
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Ryan adams staat 29 juni nog in de states ja maar is hij daarmee 100% uitgesloten? De zaterdag of zondag zou nog kunnen toch? Kans wordt natuurlijk kleiner maar niet nul;)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
In tegenstelling tot anderen ben ik blij met dit pakketje. Nathaniel Rateliff, Jimmy Eat World (beide te verwachten natuurlijk) & Whitney vind ik toch erg goede, 'kwalitatieve' namen. Ook Xavier Rudd wil ik best een kans geven. Machine Gun Kelly (toch package deal LP?), G-Eazy & Tourist LeMC heb ik niks mee. Zit totaal niet in die muziek, maar ik geloof jullie op je woord als daar betere van rondtouren.

Wel opvallend trouwens dat Nathaniel Rateliff niet op de KoL dag staat.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.813
12.546
Net ook maar eens de nieuwe single van Linkin Park opgezocht na de commentaren hier gelezen te hebben. Maar o mijn god wat een ellende! Lijkt de nieuwe single van The Script wel.

Na het laatste album leken ze op de weg terug, weer een illusie armer helaas.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Zo zal het naar mijn mening worden:

Donderdag:
Main: POR-AF-KOL-Chainsmokers
Barn Headliner: Imagine Dragons
KluB C Headliner: Lorde

Vrijdag:
Main: OATW-James Blake-Radiohead
KluB C Headliner: X
Barn Headliner: Bazart

Zaterdag:
Main: Jimmy Eat World-Blink182-SOAD-Linkin Park
KluB C Headliner: Bonobo
Barn Headliner: X

Zondag:
Main: Dropkick Murphys-X-X-Foo Fighters
Barn Headliner: Alt-J
KluB C Headliner: Soulwax

Zonder pessimistisch te willen doen denk ik dus dat we de 'grootste' namen op 1 barnheadliner na en 2 main stage namen voor Foo's al kennen, maar jullie kunnen daar natuurlijk een andere mening over hebben ;)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
Maar de naam onder de sub kan natuurlijk nog best een aansprekende naam zijn. Vorig jaar op de zondag Iggy Pop en The Last Shadow Puppies.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Zo zal het naar mijn mening worden:

Donderdag:
Main: POR-AF-KOL-Chainsmokers
Barn Headliner: Imagine Dragons
KluB C Headliner: Lorde

Vrijdag:
Main: OATW-James Blake-Radiohead
KluB C Headliner: X
Barn Headliner: Bazart

Zaterdag:
Main: Jimmy Eat World-Blink182-SOAD-Linkin Park
KluB C Headliner: Bonobo
Barn Headliner: X

Zondag:
Main: Dropkick Murphys-X-X-Foo Fighters
Barn Headliner: Alt-J
KluB C Headliner: Soulwax

Zonder pessimistisch te willen doen denk ik dus dat we de ‘grootste’ namen op 1 barnheadliner na en 2 main stage namen voor Foo’s al kennen, maar jullie kunnen daar natuurlijk een andere mening over hebben
1f609.svg

Ik verwacht dat ze ID en PoR omdraaien. Denk dat de vrijdag barn een combi Bazart - OATW wordt en James Blake Klubc afsluit. Royal Blood - X - Radiohead.
Jimmy Eat world zal toch niet zo laat op main spelen, maar of eerder of in de tent? Is Bonobo groot genoeg om KlubC af te sluiten?
Verbeeld ik me het of zet je The XX als sub voor Foo fighters ;) ?
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Ik verwacht dat ze ID en PoR omdraaien. Denk dat de vrijdag barn een combi Bazart – OATW wordt en James Blake Klubc afsluit. Royal Blood – X – Radiohead.
Jimmy Eat world zal toch niet zo laat op main spelen, maar of eerder of in de tent? Is Bonobo groot genoeg om KlubC af te sluiten?
Verbeeld ik me het of zet je The XX als sub voor Foo fighters
1f609.svg
?

[/quote]

PoR is toch echt geen Barn-naam? Kan me niet inbeelden van die niet op de Main te zien. James Blake vind ik net iets te toevallig als support act van Radiohead, vermoed dat Radiohead dit als eis gebruikt heeft.. Jimmmy Eat World als 3e of 4e Main naam vind ik niet zo verkeerd, over Bonobo kun je inderdaad nog discussiëren maar vind het altijd moeilijk in KluB C. Als sub voor Foo's verwacht ik Kasabian.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Ryan Adam's laatste datum is 29 juni in Oregon, je gaat mij niet vertellen dat je jetlag wise, tour wise en met infrastructuur enal op 1/2 dagen gerecupureerd bent. Ik zie nu wel een mogelijk dat Cactus Festival hem dan weer wel zal hebben en ook PKP zie ik 'm wel nog boeken. De typische Barn-namen beginnen te slinken en na het uitvallen van mogelijke Barnheads op BKS blijft er niet veel meer over. Ik denk dat je het een beetje te pessimistisch bekijkt @duyck . Imagine Dragons zou btw nooit Barnheadliner kunnen zijn terwijl Kings Of Leon speelt, draai AF & KoL dan ziet 't er logischer uit. Ik blijf erbij dat James Blake qua populariteit, act en show gewoonweg tekort schiet als sub, daarin past O&TW dan nog beter. Bonobo is helemaal geen Klub C headliner al was z'n show in de AB wel redelijk snel uitverkocht.

Imagine Dragons - Prophets Of Rage - Kings Of Leon - Arcade Fire - Netsky (indien The Chainsmokers toch op de main staan verwacht ik Moderat in Klub C)
Klub C: Lorde - The Chainsmokers
Barn: Brian Wilson

Bazart - Royal Blood - The XX - Radiohead
Klub C: James Blake
Barn: Oscar & The Wolf

Blink-182 - System Of A Down - Linkin Park
Klub C: Moderat
Barn: Bon Iver

Dropkick Murphys - Kasabian - The Weeknd - Foo's
Klub C: Soulwax
Barn: Alt-J

Ik denk dat er echt wel nog een groot pak moet worden toegevoegd. Zoals al eerder werd gezegd geloof ik ook niet dat de hoeveelheid headliners zoveel verschil zou kunnen opleveren dat het de kwaliteit schaadt van het dagprogramma.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Als je kijkt naar de huidige affiche die Werchter op Facebook en op de website gebruikt, dan kan je duidelijk zien wie de afsluiters zijn, volgens mij.

Donderdag
Main: Prophets of Rage - Kings of Leon - Arcade Fire - The Chainsmokers
KluB C: Lorde
The Barn: Imagine Dragons

Vrijdag
Main: James Blake - Radiohead
KluB C: Royal Blood
The Barn: Oscar & The Wolf

Zaterdag
Main: blink-182 - System of a Down - Linkin Park
KluB C: (onbekend)
The Barn: (onbekend)

Zondag
Main: (onbekend) OF Alt-J - Foo Fighters
KluB C: Soulwax
The Barn: (onbekend) OF Alt-J


Hoe vreemd dit misschien ook lijkt, ik geloof dat de huidige affiche ook echt wel het duidelijkste beeld geeft van hoe de zaken ervoor staan. Kijk bijvoorbeeld naar zaterdag: Onder de headliners staat er nog maar één naam (blink-182), en die zijn duidelijk sub; op diezelfde regel staan nog geen andere namen, dus daar zijn nog geen tentafsluiters bekend. De andere dagen gebruiken hetzelfde format, met andere woorden: voor vrijdag zijn de subheadliner en beide tentafsluiters bekend, net als voor donderdag, waar dan ook nog de danceafsluiter bekend is. Voor zondag staan er nog maar twee namen op die plaats: Soulwax die waarschijnlijk KluB C zullen afsluiten, en Alt-J die ofwel subheadliner zijn, ofwel The Barn afsluiten.
Op zaterdag krijgen we dus nog twee tentafsluiters, op zondag nog een subheadliner of een Barn-afsluiter. Meer hoeven we niet te verwachten.
Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat er geen mooie namen meer kunnen bijkomen. Zoals al eerder werd aangehaald, Iggy Pop had vorig jaar ook maar een set rond 18 uur. Grote naam, maar niet in sub-positie, noch een tentafsluiter. Realistisch denken, maar niet wanhopen!


Verder heb ik ondertussen ook naar dat nieuwe nummer van Linkin Park geluisterd... Wat een teleurstelling! Hun laatste album vond ik echt goed, dit is een 180° ommezwaai. Ik hoop dat die Heavy-single niet representatief is voor de rest van One More Light. :/
 

Scarnick

Playlistbediener
28 mrt 2015
34
0
Net geteld en ja wij zijn precies halverweg van de vol lijst. Ik neem aan dat we 80 artiesten krijgen.

Volgens mij nog 10 grote namen te komen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Kunde dan Imagine Dragons/ Prophets Of Rage qua populariteit niet in dezelfde categorie steken als Iggy Pop? ;) Ik vind dat je trouwens de Barn een beetje onderschat, vorig jaar stonden daar bv wel Tame Impala, New Order, Foals, Beck etc hé.. Volgens jouw optiek krijgen we nu Oscar & The Wolf, Imagine Dragons en Alt-J.. Ik ga ervan uit dat we voor donderdag de Barn head gewoonweg nog niet weten.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Ik zou hopen dat we op donderdag een rijtje Prophets of Rage - Imagine Dragons - Kings of Leon - Arcade Fire krijgen, want dat vermijdt lastige clashes. Maar ik denk dat ID en PoR allebei die subpositie zouden willen. Imagine Dragons en Alt-J zijn nu ook geen kleine namen hé, het is een iets andere stijl dan Tame Impala, New Order etcetera, maar qua populariteit moeten die niet echt onderdoen. Waarom zou Werchter de namen op de affiche zo plaatsen, als ze niet de werkelijke posities op het festival zouden voorstellen? ;) Het lijntje onder de headliner(s) heeft de subheadliners en tentafsluiters, dat is toch het meest logisch?
 

Strato

Campingartiest
10 dec 2014
62
0
ik denk wel dat PoR de positie van sub headliner zal innemen. Dat zijn echt wel grote namen in die band hé. Als je daar Zack de la Rocha zou bijsteken dan heb je de grootste headliner van de hele affiche. Dus als je zo redeneert zou je wel kunnen zeggen dat ze zonder hem wel een sub headline positie verdienen.
 

Statler

Playlistbediener
10 nov 2016
7
0
Ik vind vooralsnog de zondag zeer ontgoochelend. Er zouden daar echt nog minstens 2 mooie namen moeten bij komen, waarvan 1 sub-headliner. Als we de grote namem voor die dag al gehad hebben is het op uitzonderlng van FF zeer zwak.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
Nou op die zondag moet nog wel wat bijkomen.
Alt j en Soulwax zijn denk ik de afsluiters in the Barn en Klub C. Dropkick Murphy's eind van de middag op de main.
Dan mis ik nog de sub en de sub vd sub (?).

 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
wat willen jullie dan?
iedere dag 15 namen die je heel graag wil zien?
Dan mis je dus in een weekend 30 namen.
want je kan ze niet allemaal zien . dus wees blij dat er ook wat acts komen die jou minder aanspreken
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken