Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.384
2.737
wat willen jullie dan?
iedere dag 15 namen die je heel graag wil zien?
Dan mis je dus in een weekend 30 namen.
want je kan ze niet allemaal zien . dus wees blij dat er ook wat acts komen die jou minder aanspreken
15 hoeven het er niet te zijn.
Maar bekijk die vrijdag en die zondag, op Radiohead, de Foo's en misschien nog Alt J na staat er gewoon niets wat je een naar Werchter grote act kan noemen.

Dat is Werchter-onwaardig. Terwijl je op donderdag en zaterdag, los van persoonlijke smaak, wel voldoende van zulke acts hebt.

Hopen dat daar toch nog verandering in komt.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
Het zal aan mij liggen maar het laatste lijstje vind ik nog eens niet zo slecht. Allemaal leuke namen naar mijn gevoel, al zitten er wel wat one hit wonders bij natuurlijk. Ik verwacht nog wel wat grotere namen en ben er redelijk van overtuigd dat die nog zullen komen. Doch zit het in de breedte ook helemaal niet zo slecht als pakweg drie weken geleden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
Kesselman wrote:
wat willen jullie dan?
iedere dag 15 namen die je heel graag wil zien?
Dan mis je dus in een weekend 30 namen.
want je kan ze niet allemaal zien . dus wees blij dat er ook wat acts komen die jou minder aanspreken


15 hoeven het er niet te zijn.
Maar bekijk die vrijdag en die zondag, op Radiohead, de Foo’s en misschien nog Alt J na staat er gewoon niets wat je een naar Werchter grote act kan noemen.

Dat is Werchter-onwaardig. Terwijl je op donderdag en zaterdag, los van persoonlijke smaak, wel voldoende van zulke acts hebt.

Hopen dat daar toch nog verandering in komt.

Op de zondag zijn we op de helft van het aantal namen. Beetje vroeg om nu al te grote conclusies te trekken. Het enige wat we weten dat er nog zo'n 9 / 10 namen bij zullen komen.
 

boogiewood

Playlistbediener
2 feb 2017
12
0
Enkel nog Brian Wilson, Fleetfoxes, Bon Iver, Biffy Clyro en Kasabian en we hebben weer een schoon weekend om naar uit te kijken... Al de rest doet er niet toe...
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Zo, dit jaar ook weer naar Werchter.

Benieuwd wat er allemaal nog bij komt.
Cage The Elephant, Foster The People, Frank Turner en Biffy Clyro zou ik leuk vinden :)


 

Saxum

Nieuw lid
19 feb 2017
2
0
Hallo allemaal, long time lurker hier! :)

Zou Air Traffic ook geen kanshebber zijn? Ze hebben zonet een "10 year album celebration tour" aangekondigd. In hun aankondigingsmail staat ook: "European shows announced on Friday".
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.118
596
En daar vielen weer wat subheadliners af voor Werchter door de bekendmaking van de line-up van Pukkelpop.
Geen The XX, Bastille, PJ Harvey en nog veel meer. Pukkelpop is goed bezig dit jaar!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.813
12.546
Pukkelpop heeft het inderdaad goed voor elkaar dit jaar! Paar goede Werchter acts van 2016 daar op herhaling zoals Editors, PJ Harvey, Bear's Den, At the Drive-in en Band of Horses.

Daarnaast veel potentiele Werchter bands die daar geboekt zijn, kunnen er veel weggestreept worden uit mijn voorspelling: Mac DeMarco, The XX, Clean Bandit, Elbow, Flaming Lips, George Ezra, London Grammar, Car Seat Headrest en Frits Kalkbrenner. Niet van alle namen vind ik dit erg, maar zaten paar goede Barn namen tussen.

En de vlag mag uit, geen Bastille op Werchter!
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
247
6
Zo geweldig is die pukkelpop Line up toch niet? Vooral blij dat we Bastille niet meer moeten vrezen voor Werchter
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.399
3.419
Ik had Moderat en London Grammar toch echt wel op RW verwacht, jammer! The XX was natuurlijk wel te verwachten dat die op pkp gingen staan.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Die headliners zijn natuurlijk prut, maar daaronder toch wel een hoop mooie namen hoor.

Ik zie iedereen trouwens namen afschrijven voor Werchter, maar met namen van Pukkelpop hoef je dat niet meteen te doen toch? Die delen toch elk jaar wel wat? Ik zie (jammer genoeg) een George Ezra of (heel graag) een London Grammar nog wel op RW staan eigenlijk...
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.399
3.419
Ik zie iedereen trouwens namen afschrijven voor Werchter, maar met namen van Pukkelpop hoef je dat niet meteen te doen toch? Die delen toch elk jaar wel wat? Ik zie (jammer genoeg) een George Ezra of (heel graag) een London Grammar nog wel op RW staan eigenlijk…

Daar heb je wel gelijk in, vorig jaar nog The Last Shadow Puppets en Bring Me The Horizon. Vorig jaar was het echter wel zo dat Werchter die eerst had aangekondigd en als RW voorbij was, mocht pkp ze aankondigen. Het is dus eerder zo dat je Werchternamen niet mag afschrijven voor pkp, maar pkp-namen kan je meestal wel afschrijven voor Werchter. Ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt, maar toch...
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Ik ben het eens met beide groepen in deze discussie: Het is tot nu toe magerder dan verwacht, maar echt niet heel slecht. Dit vooral door het magistrale begin met de headliners en we hoopten allemaal dat dit doorgezet zou worden. Misschien kiezen ze nu voor een andere strategie met bekendmaken? De persconferentie van PP is ook pas begin maart, vorig jaar was de kaartverkoop nu gestart en was alles bekend. Je gaat mij namelijk niet vertellen dat er echt geen grote(re), bekende(re) namen meer komen, we zijn pas net over de helft van het affiche! Gewoon blijven hopen :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Verkoop van PKP gaat door vanaf woensdag, dan zie ik ook nu geen aankondiging gepland voor dan.
Vraag me trouwens af of bepaalde namen van daar toch nog op RW komen te staan, had bv echt wel Moderat verwacht..
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Brian Wilson in Oostende op 4 juli.

Damn, wat een gemiste kans! Cursaal Oostende ging ook al met de 'fake' Beach Boys ad haal in het recente verleden. En als je dan nu ook die ticketprijzen ziet vr Brian Wilson, 64 tot 94 euro...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
jefferke wrote:
Brian Wilson in Oostende op 4 juli.


Damn, wat een gemiste kans! Cursaal Oostende ging ook al met de ‘fake’ Beach Boys ad haal in het recente verleden. En als je dan nu ook die ticketprijzen ziet vr Brian Wilson, 64 tot 94 euro…

Bwa, gemiste kans... De reacties op zijn Primaverashows vorig jaar spraken unaniem van plaatsvervangende schaamte. Als we dan toch classic acts gaan boeken, dan liever iets dat live de geweldige optredens van Patti Smith en Iggy Pop achterna gaat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken