Ik deel de mening van Mattman, al vind ik vrijdag wel nog interessant ondanks de kleinere namen.
Mijn combi ticket is binnen op basis van de eerste namen. Qua headliners is het dit jaar zeer sterk. Ik had de verwachting dat Werchter dat niveau ook zou aanhouden, maar naar mijn mening
zijn de laatste vrijdagpakketjes telkens in dalende lijn. Van de 7 nieuwe aankondigingen is er geen een die mij echt blij maakt. Dat heeft uiteraard ook te maken met smaak, al vind ik wel dat
er in de breedte een gebrek aan kwaliteit is.
Ik hoopte op namen als Elbow, Pixies, The XX, Kasabian, The Killers en Bon Iver, maar het is duidelijk dat ik daar niet meer op moet wachten. Het grootste deel zal daarvan naar Pukkelpop gaan.
Toch wel teleurstellend, want er zijn best veel goede groepen die gedurende Werchter ook aan het touren zijn en de affiche in de breedte kunnen versterken.
De zaterdaginvulling is helemaal niet mijn smaak. Ik denk dat ik een dagje naar huis keer dan. Begrijp niet goed dat ze die dag geen alternatieven aanbieden voor de mensen die Linkin Park en dergelijke niet echt smaken.
Hoe dan ook, degene die op dit forum verkondigen dat er voor Radiohead en Foo Fighters nog een sub zou komen, zitten er volgens mij volledig naast. Het feit dat Werchter Bazart, O&W en dan ook nog eens den Tourist op het programma plaatst, is vrij armzalig vind ik. Qua originaliteit geen 10/10 alleszins... van mij dan toch niet...
Neen ik verwacht geen grote namen meer!