Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

PasQuality

Playlistbediener
15 jun 2015
30
0
Geen spectaculaire namen, maar voor mij ook nog redelijk onbekend. Komende weken eens luisteren wat voor vlees we in de kuip hebben.

In ieder geval wel alvast 2 tickets voor C7 binnen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.832
1.945
Nathaniel Rateliff & The Night Sweats vind ik echt wel goed.. De rest kan me niet zo bekoren eerlijk gezegd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.397
9.156
Kerel, volgens mij krijgen ze jou nooit enthousiast.

Ik ben best enthousiast over de headliners hoor, zoals bijna bij elk jaar. Maar alles daaronder is echt wel mager tot nu toe.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.323
4.535
Die vrijdag en zaterdag zijn tot nu toe redelijk triest, voor mij. Die zaterdag is zelfs om van te huilen, met al die foute rockbands. Ze wachten wel erg lang met het delen van de kwalitatievere namen.

Die zaterdag is in mijn ogen by far de beste dag.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
Ik vraag me af dit mager lijstje ook niet gewoon maar werd gegeven om PKP wat meer glans te geven.. Ik bedoel, het is best opvallend dat er geen enkele grote naam inzit? Overigens vind ik het vreemd dat na het negeren van hiphop acts bij vorige edities, deze nu wél ook hun spotje krijgen. G-Eazy gaat zeker op de mainstage staan, brengt echt een leuke show (maar toch ook jammer genoeg een beetje te vergelijken met Macklemore qua set-up). Voor Klub C is hij echt te groot.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.203
1.250
Slechtste lichting tot nu toe. Enkel Jimmy Eat World spreekt mij aan, Whitney en Xavier Rudd wil ik wel een kans geven. Nathaniel Rateliff moest er natuurlijk staan, wel een ideale festivalband, ik verwacht hem deze keer op mainstage. Tourist le MC is echt een armoedeboeking.

Ik vrees nu wel voor The Killers, er was geen enkele reden om hun komst nog niet aan te kondigen. Die reden hebben Kasabian (album en zelfs eerste single moeten nog verschijnen, nog geen buzz rond) en The Weeknd (Sportpaleisshow in maart met nog wat tickets over) wel.

Nog hopen op wat kwaliteitsnamen, inderdaad. Maar die zullen nog wel komen hoor (genre Ryan Adams, Warpaint, Massive Attack, Kurt Vile, Wilco, Brian Wilson...)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.397
9.156
Ook wel triest als je weet dat er zoveel toffe hip hop/urban namen touren (Danny Brown, A Tribe Called Quest, Run The Jewels, Chance The Rapper, Frank Ocean) en Rock Werchter komt af met Rae Semmurd, G-eazy en die foute rapper van Linkin Park.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.071
663
Ook wel triest als je weet dat er zoveel toffe hip hop/urban namen touren (Danny Brown, A Tribe Called Quest, Run The Jewels, Chance The Rapper, Frank Ocean) en Rock Werchter komt af met Rae Semmurd, G-eazy en die foute rapper van Linkin Park.
Dit gevoel heb ik ook een beetje... En dan kun je aan jouw lijstje ook nog Anderson .Paak toevoegen.

Zelfde met Tourist LeMC. België heeft ontzettend veel toffe bandjes, zangers en zangeressen en dan komen ze met Tourist LeMC. Daar begrijp ik ook echt helemaal niks van.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.203
1.250
hetfield wrote:
Kerel, volgens mij krijgen ze jou nooit enthousiast.


Ik ben best enthousiast over de headliners hoor, zoals bijna bij elk jaar. Maar alles daaronder is echt wel mager tot nu toe.

Ik snap jouw punt (en je hebt een punt), maar "alles", dat is wel sterk overdreven: Mark Lanegan Band, Agnes Obel, Prophets of Rage, Future Islands, Warhaus, Royal Blood, James Blake, Bonobo, Soulwax, The Kills... Er staat toch al wat van kwaliteit in de breedte hoor.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.071
663
Niet dat ik dit nou een rampzalig lijstje vind hoor. Rateliff en Whitney vind ik echt wel tof en Xavier Rudd moet ik nog even een kans geven. Bovendien zijn dit allemaal namen die geen hele hoge plekken gaan innemen, dus er zit ongetwijfeld nog wat moois in het vat. Vooral van de tentvulling op zaterdag heb ik hoge verwachtingen.

Volgende week weer meer, neem ik aan.
 

Niek1617899557

Playlistbediener
9 jun 2016
11
0
Laat volgende week maar eens wat namen met dikkere letters van de spaanse/portugese posters deze kant op komen. Bibao, mad cool en NOS alive zijn een weekje later dan RW hebben namen als ryan adams, killers, phoenix, spoon, wilco, wild beasts, fleet foxes en belle&sebastian.

Misschien niet meer de meest relevante acts maar man wat zou ik die graag nog eens zien!
 

dEUS

Randprogramma
29 jan 2015
136
0
Ik deel de mening van Mattman, al vind ik vrijdag wel nog interessant ondanks de kleinere namen.

Mijn combi ticket is binnen op basis van de eerste namen. Qua headliners is het dit jaar zeer sterk. Ik had de verwachting dat Werchter dat niveau ook zou aanhouden, maar naar mijn mening
zijn de laatste vrijdagpakketjes telkens in dalende lijn. Van de 7 nieuwe aankondigingen is er geen een die mij echt blij maakt. Dat heeft uiteraard ook te maken met smaak, al vind ik wel dat
er in de breedte een gebrek aan kwaliteit is.

Ik hoopte op namen als Elbow, Pixies, The XX, Kasabian, The Killers en Bon Iver, maar het is duidelijk dat ik daar niet meer op moet wachten. Het grootste deel zal daarvan naar Pukkelpop gaan.

Toch wel teleurstellend, want er zijn best veel goede groepen die gedurende Werchter ook aan het touren zijn en de affiche in de breedte kunnen versterken.

De zaterdaginvulling is helemaal niet mijn smaak. Ik denk dat ik een dagje naar huis keer dan. Begrijp niet goed dat ze die dag geen alternatieven aanbieden voor de mensen die Linkin Park en dergelijke niet echt smaken.

Hoe dan ook, degene die op dit forum verkondigen dat er voor Radiohead en Foo Fighters nog een sub zou komen, zitten er volgens mij volledig naast. Het feit dat Werchter Bazart, O&W en dan ook nog eens den Tourist op het programma plaatst, is vrij armzalig vind ik. Qua originaliteit geen 10/10 alleszins... van mij dan toch niet...

Neen ik verwacht geen grote namen meer!
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
ook wel wat ontgoocheld met de namen van vandaag. Nu ja, werchter was dan ook furieus gestart qua headliners / eerste namen, en er komen vast nog veel "kwalitatieve(re)" namen bij. En laat ons eerlijk zijn, zo lang we niet opgezadeld worden met Justin Bieber (en consoorten) mogen we nie klagen :wink:
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Dit is toch echt een veel betere aankondiging dan die van vorige week? Vorige week nauwelijks interessante namen (al is dat persoonlijk natuurlijk) op Frank Carter na. Deze week toch zeer blij met Nathaniel Rateliff (vorig jaar gemist) en Jimmy Eat World. Tourist LeMC al eens gezien op Crammerock en dat was echt prima. De rest ken ik hoogstens van naam.

Opvallend dat de tickets van de gewone campings zo sterk gestegen zijn in prijs, terwijl je er enkel de party op The Hive bijkrijgt. Van €20 naar €27... Vreemde zet. Niet dat het voor mij veel uitmaakt, want ik zit toch op The Hive, maar ik denk dat niet iedereen daar even tevreden mee is. Werchter wil precies vooral z'n eigen campings volkrijgen.
 

Magical11

Playlistbediener
25 nov 2016
19
0
Enige die me echt enthousiast maakt is WHITNEY, maar dat was wel echt 1 van de hoogtepunten op Pukkelpop vorig jaar. :)

Nathaniel Rateliff zal ongetwijfeld vuurwerk geven nadat die zo gehypet zijn het laatste jaar, de rest zal niet zo m'n ding worden, denk ik...

Grootste teleurstellingen van de dag kwamen niet van RW:

1. Ryan Adams zit in de VS tijdens Werchter; hopen op Pukkelpop dan maar...
2. Lianne La Havas niet op herhaling, maar op Couleur Café. :-(
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
1. Ryan Adams zit in de VS tijdens Werchter; hopen op Pukkelpop dan maar…
Ouch, dies minder.. Die zal dan wel op PKP staan, echt jammer al zie ik 'm zowieso op NOS maar toch
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.532
11.728
Ook al zijn het absoluut geen namen waar ik blij van wordt, moet ik toch een kleine lans breken voor de boekingen van oa G-eazy en Rae Sremmund. Zocht die lui op Spotify op en die hebben allebei wel enorm veel plays. In die zin zijn het wel relevante boekingen. Je krijgt een festival van 80000 man niet vol met alleen maar van die zure festivalcritici zoals wij hier. Daar heb je meer doelgroepen voor nodig.

Dat gezegd hebbende mag Werchter volgende week weer normaal doen en Biffy Cliro, Sum41, kasabian, Birdy, The Killers en Fleet Foxes aankondigen :)
 

oliblan

Playlistbediener
16 feb 2014
12
0
Man man wat een geklaag altijd over ' slechte namen' :-(
We zijn nog maar halfweg met de namen en het gaat hier al van pover tot ondermaats bij sommige, vrij streng als je het mij vraagt.
Het is net knap dat werchter oog heeft voor opkomend talent zoals Whitney en Frank Carter ipv van afgeleefde rockgroepen zoals bv The Offspring.

Ik koop al 15 jaar een combi op werchter, wel vaak waren het de kleinere namen die ons fantastische optredens hebben gebracht en meer dan eens ben ik van de main gaan lopen omdat een gevestigde waarde daar aan een afschuwelijke set bezig was.

Wat ik maar wil zeggen, op het einde van de rit is er voor ieder wat wils :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken