Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Ik denk dat het 'bijhorende publiek' dat @mattman op doelt wel niet aanwezig zal zijn, het blijft nog altijd RW en niet pukkelpop. Of zeg ik nu iets raars?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Hopelijk is dit het "Ellie Goulding" moment en komen de toffe dingen vrijdag. ?
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.872
3.226
Ik denk dat het ‘bijhorende publiek’ dat @mattman op doelt wel niet aanwezig zal zijn, het blijft nog altijd RW en niet pukkelpop. Of zeg ik nu iets raars?

Volgensmij heeft Rock Werchter nog altijd veel van dat volk.
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Toto wrote:
Ik denk dat het ‘bijhorende publiek’ dat @mattman op doelt wel niet aanwezig zal zijn, het blijft nog altijd RW en niet pukkelpop. Of zeg ik nu iets raars?


Volgensmij heeft Rock Werchter nog altijd veel van dat volk.
Ja misschien wel, was vorig jaar ook zo met Ellie Goulding en Years&Years.
 

Kenneth

Playlistbediener
7 feb 2016
10
0
Het is inderdaad zo dat ze veel te gehyped zijn. Geen enkele band hoort een sub-headliner positie te dragen na 1 album.

Maar het is niet omdat ze zo vaak passeren en zo gehyped zijn, dat ze meteen ook slecht zijn he.
Ik vind hun liveshows altijd wel de moeite (smaak natuurlijk), maar hoop ook dat ze niet de sub-positie innemen en die vrijlaten voor een band die al meer bewezen heeft.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Hopelijk is dit het “Ellie Goulding” moment en komen de toffe dingen vrijdag.
1f60a.svg
Heb je ook nog het "Macklemore" moment :oops:
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.318
Studio Brussel meldde zonet in het Popnieuws van 19.30u dat "Oscar & the Wolf de mainstage deelt met Radiohead".

Persoonlijke mening: muziek vind ik niet slecht, ook niet goed, het doet me niets. De liveshow (1x gezien op Lokerse Feesten), daar krijg ik wat de kriebels van, ik trek dat geen uur of langer.

Objectieve mening: een band die zoveel grote zalen uitverkoopt staat uiteraard terecht op mainstage. Er hebben al veel 'grote(re)' bands in The Barn gestaan, maar nog nooit Sportpaleisbands naar mijn weten.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.805
Sub of Barn headliner. Er wordt hier net gedaan of de sub een veel betere plek dan Barn headliner is. Sorry, maar dan mis je echt hoe groot de Barn is. En je moet in de Barn je eigen publiek trekken. Er zijn heel veel mensen, die de hele dag voor de main staan, biertje drinken en een bandje meepakken. Maar wil je een volle Barn hebben, dan moeten de mensen actief naar je toekomen. En je moet dan ook nog opboksen tegen de headliner(s) waar de meeste mensen naar toe willen.
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Studio Brussel meldde zonet in het Popnieuws van 19.30u dat “Oscar & the Wolf de mainstage deelt met Radiohead”.

Persoonlijke mening: muziek vind ik niet slecht, ook niet goed, het doet me niets. De liveshow (1x gezien op Lokerse Feesten), daar krijg ik wat de kriebels van, ik trek dat geen uur of langer.

Objectieve mening: een band die zoveel grote zalen uitverkoopt staat uiteraard terecht op mainstage. Er hebben al veel ‘grote(re)’ bands in The Barn gestaan, maar nog nooit Sportpaleisbands naar mijn weten.
Is het dan nog mogelijk dat ze 3de laatste op de main staan ipv voor RH. Dan kunnen ze The Killers of NIN nog voor RH zetten of is dat te optimistisch :p
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.318
Everyknight wrote:
Studio Brussel meldde zonet in het Popnieuws van 19.30u dat “Oscar & the Wolf de mainstage deelt met Radiohead”.

Persoonlijke mening: muziek vind ik niet slecht, ook niet goed, het doet me niets. De liveshow (1x gezien op Lokerse Feesten), daar krijg ik wat de kriebels van, ik trek dat geen uur of langer.

Objectieve mening: een band die zoveel grote zalen uitverkoopt staat uiteraard terecht op mainstage. Er hebben al veel ‘grote(re)’ bands in The Barn gestaan, maar nog nooit Sportpaleisbands naar mijn weten.


Is het dan nog mogelijk dat ze 3de laatste op de main staan ipv voor RH. Dan kunnen ze The Killers of NIN nog voor RH zetten of is dat te optimistisch :p

Voor het beste Europese festival mogen we best wat kritisch zijn vind ik, dus ik zou het een domper vinden mocht Oscar & the Wolf bij de twee laatste acts op mainstage staan (tenzij als een soort 'danceafsluiter', waardoor er toch nog een internationale sub komt).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Voor het beste Europese festival mogen we best wat kritisch zijn vind ik, dus ik zou het een domper vinden mocht Oscar & the Wolf bij de twee laatste acts op mainstage staan (tenzij als een soort ‘danceafsluiter’, waardoor er toch nog een internationale sub komt).
Dan zet je Oscar & The Wolf met andere woorden gelijk aan The Last Shadow Puppets en At The Drive-In van vorig jaar? Kom op nou? Dat heeft toch allemaal te maken met populariteit in eigen land (zie bv de positie van Editors en Oscar & The Wolf op Lolla Paris) Netsky is toch ook geen headliner op festivals in het buitenland?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.465
Tja, de bevestiging die te verwachten viel. Persoonlijk heb ik er niets mee. Maar ik denk maar zo, je hebt ook je eet en rust moment nodig op een fedtivaldag. Je kunt niet de hele dag scherp zijn. Dit geeft me de mogelijkheid om ff op te laden en daarna vol van Radiohead te genieten. Zo slecht nog niet dus.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Zou me niks verbazen als dit de sub-headliner wordt. Nu aankondigen om vervolgens vrijdag de teleurstelling weer goed te maken met een mooie sub-headliner voor zondag.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Moesten ze nu eens hun eerste ep Imagine Mountains integraal spelen op Werchter, dat zou dan eens een goede boeking zijn. Jammergenoeg spelen ze van hun goede periode niets meer :(
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Moesten ze nu eens hun eerste ep Imagine Mountains integraal spelen op Werchter, dat zou dan eens een goede boeking zijn. Jammergenoeg spelen ze van hun goede periode niets meer
1f641.svg
Daar heb je groot gelijk in, songs als "Winter breaks", "All we want", "Orange sky"... tonen een heel andere kant van Colombie. Ik heb ze leren kennen door naar die eps te luisteren en herken nog bitter weinig ervan in Strange Entity. Het blijft wel een goed album, maar als ik anderen zo bezig hoor over hun optredens dan heeft blijkbaar de show de overhand genomen op de muziek. Persoonlijk vind ik de muziek op zich goed voor een 1ste album te zijn, maar ze hadden waarschijnlijk beter bij de stijl van hun eps gebleven.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.677
7.392
Ik neem aan dat O&TW gewoon sub zijn. Als je naar hun populariteit kijkt kan je ze ook bijna nergens anders kwijt. Ze zouden voor de op 2 na laatste naam main voor vrijdag geen aparte aankondiging doen lijkt me en party-act achter Radiohead is al helemaal uitgesloten. Misschien Barn-headliner nog, maar nee ik verwacht ze op main.

Is trouwens een aankondiging die me weinig doet. Staat van alle acts nu het laagst op mijn lijstje.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Pixies naar Lokerse feesten

Extra pijnlijk om deze aan te kondigen vlak na OATW aan te kondigen voor de RH dag. Pixies had een droom sub geweest voor Radiohead...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken