Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.654
Vraag me af wat voor acts Klub C/Barn zouden bevatten op vrijdag, je hebt eerst een act die zo wat elke tiener wil zien en daarna een act die het gros van het andere publiek wil zien? Een dance-act zou misplaatst zijn door de soundbleed die het veroorzaakt denk ik (Paul McCartney & Sigma vorig jaar..) dan moet het een meer populaire mainstream band zijn maar idk of Bazart bv. die al mag zijn.. Kan ook een alternatieve band weer als tegengewicht maar die tieners gaan dan niet meer moven denk ik haha :p Jammer van de Pixies maar kon het ergens wel zien aankomen.. Als Les Ardentes straks met The Weeknd of Frank Ocean komt .. :/ Maar volgens de comments zou het gaan om Young Thug, toch een pakje kleiner denk ik maar afin..
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Daar heb je groot gelijk in, songs als “Winter breaks”, “All we want”, “Orange sky”… tonen een heel andere kant van Colombie. Ik heb ze leren kennen door naar die eps te luisteren en herken nog bitter weinig ervan in Strange Entity. Het blijft wel een goed album, maar als ik anderen zo bezig hoor over hun optredens dan heeft blijkbaar de show de overhand genomen op de muziek. Persoonlijk vind ik de muziek op zich goed voor een 1ste album te zijn, maar ze hadden waarschijnlijk beter bij de stijl van hun eps gebleven.

Wauw wat heb je hier gelijk. Ik heb ooit eens een paar nummers van Strange Entity opgezet en besloten dat dit niet mijn muziek is maar die eerste eps zijn vele malen beter. Zou bijna niet zeggen dat het dezelfde band is.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Dezelfde persoon die een tijdje geleden al zei dat Pixies naar de Lokerse Feesten zou komen is wel dezelfde persoon die zei dat The Killers als sub voor Radiohead komen. Desondanks geloof ik daar zelf niet meer in met Oscar and the Wolf.
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Toto wrote:
Daar heb je groot gelijk in, songs als “Winter breaks”, “All we want”, “Orange sky”… tonen een heel andere kant van Colombie. Ik heb ze leren kennen door naar die eps te luisteren en herken nog bitter weinig ervan in Strange Entity. Het blijft wel een goed album, maar als ik anderen zo bezig hoor over hun optredens dan heeft blijkbaar de show de overhand genomen op de muziek. Persoonlijk vind ik de muziek op zich goed voor een 1ste album te zijn, maar ze hadden waarschijnlijk beter bij de stijl van hun eps gebleven.


Wauw wat heb je hier gelijk. Ik heb ooit eens een paar nummers van Strange Entity opgezet en besloten dat dit niet mijn muziek is maar die eerste eps zijn vele malen beter. Zou bijna niet zeggen dat het dezelfde band is.
Daar kan ik heel goed inkomen, ik vond het ook heel vreemd hoe ze evolueerden. Hopelijk keren ze misschien nog een beetje terug naar de stijl van hun eerste eps, maar dat lijkt onwaarschijnlijk met de hype van Strange Entity.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zou OA&W niet een hele rare sub zijn voor Radiohead?

Ze hebben vaak geen naam meer als afsluiter na Radiohead maar dit is toch een ideale naam om de Barn af te sluiten en tegenover een grote naam te zetten om zo het volk te verdelen?
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Ik hink op 2 gedachten:
1) Tegenover grote bands plaatsen ze meestal ook grote bands in de barn: Foo Fighters - Elbow, Pearl Jam - Pixies, Editors - Tame Impala, Muse - Die Antwoord, ..., Radiohead - Oscar and the Wolf?
2) Al de acts kunnen meestal wel met gemak vorst nationaal of de lotto arena uitverkopen, maar het sportpaleis niet wat Oscar and the Wolf dus wel met gemak doet.
 

jswa

Playlistbediener
17 okt 2015
33
0
The Killers misschien dan voor Foo Fighters? vrijdag sluit ik TK uit, The Killers zijn overal headliner dus dat valt gewoon af met Oscar and the Wolf, waar ik overigens niet warm van wordt.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Verwacht O&TW echt wel als sub, denk dat we achteraf blij mogen zijn dat ze die niet als headliner wegzetten. Zelf vind ik er ook geen bal aan, maar het verkoopt als een malle daar in België.
The Killers zou mijn inziens een uitstekende sub voor de Foo Fighters zijn. Weet alleen niet of The Killers dit accepteren. Ze zijn zelf ook een behoorlijk grote naam en zijn vrij exclusief gebleken de laatste jaren. Plus ze staan op andere festivals als headliner. Daarentegen, welk ander Belgisch festival kan The Killers strikken? Heel misschien Lokerse Feesten..
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
387
61
Heb enkele Jaren terug Mando Diao is gezien op rock am ring. Heel sfeervol, en vooral een leuke band met goede liedjes.
Hoe komt het dat ze nooit is in België te zien zijn?
Zie ze jaarlijks terug keren op affiches in Duitsland (Hurricane week voor werchter) maar hier nog niet veel van gemerkt :s
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.654
Van de Dour aankondiging kunnen we Kate Tempest en St Paul & The Broken Bones wel schrappen, jammer wel.. Lost Frequencies had vorig jaar ook z'n eigen stage op TML dus nog niet helemaal afschrijven denk ik
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.319
Van de Dour aankondiging kunnen we Kate Tempest en St Paul & The Broken Bones wel schrappen, jammer wel.. Lost Frequencies had vorig jaar ook z’n eigen stage op TML dus nog niet helemaal afschrijven denk ik

Aan die Dour-namen doen we geen verlies vind ik. Pixies op Lokerse Feesten is veel erger... Maar goed, dikke vis voor dat festival (dat gun ik ze wel) en ik ga er elk jaar toch 1, 2 of 3 dagen naartoe.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.654
Hadden gewoon leuke dagopeners geweest, dat bedoel ik ? Hm, vraag is wie zet je in de Barn tegenover Radiohead.. Oscar & The Wolf zou echt nog goed passen uiteindelijk (al is sub misschien wel geschikter dat snap ik..) Ik herinner me vorig jaar nog Parov Stelar en Puggy tijdens Rammstein. We waren toen eerst naar Parov Stelar gaan kijken om daarna naar Rammstein te gaan, maar die tent was echt niet vol en toen we voorbij Klub C liepen, speelde ook Puggy voor een appel en een ei en dat zal nu niet anders zijn, misschien zelfs nog sterker.
Al is het misschien het meest voor de hand liggende dat O&TW sub is, toch ook die optie vrijhouden. Ik zie The Killers - Radiohead best nog gebeuren met O&TW in de Barn. Qua sub/Barn headliner is ie wss wel goedkoper maar if ie dat plaatsje gaat accepteren is een andere vraag.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Als ik zie welke namen momenteel 'weggepikt' worden door o.a. Dour, Lokerse en Les Ardentes belooft dat wel veel goeds voor de lineups in KluB C en de Barn. De meer interessante namen blijven grotendeels beschikbaar (Wilco, Ryan Adams, Belle & Sebastian, Kurt Vile, Warpaint, Moderat, ...).

 

dEUS

Randprogramma
29 jan 2015
136
0
jammer van Pixies, had ik graag gezien op Werchter
en The XX is duidelijk dat zij naar Pukkelpop gaan, daar mag ik niet meer op hopen

hopelijk morgen toch nog eens een leuke naam na de aankondiging van imagine dragons en O&TW

Bon Iver op zaterdag als barn afsluiter aub!
 

Bert

Support act
14 nov 2014
945
936
Elbow speelt op 29 + 30 juni in Engeland.
het kan dus nog steeds, al is de kans kleiner
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken