Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Ik kwam deze clashfinder tegen, te mooi om waar te zijn... maar zitten wel wat leuke gedachtengangen in:

http://clashfinder.com/s/rwerchter2017
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.317
Ik zie persoonlijk Oscar & The Wolf eigenlijk nog als grootste kanshebber voor die donderdagafsluiter, à la Stromae in 2014 (of O&TW zelf vorig jaar op Pkp). Kan momenteel op een grotere populariteit rekenen dan Netsky (wat die donderdag altijd wel kan gebruiken) en sluit waarschijnlijk ook beter aan bij de fans van Arcade Fire. En iemand die zonder nieuw materiaal anderhalve keer het Sportpaleis vult kan je echt niet meer in de Barn zetten, hetzij vanwege de drukte, hetzij vanwege de status.

Major Lazer zie ik niet gebeuren omwille van de onlogische sprong in hun tourschema. The Prodigy zou dan weer gaan touren in functie van een EP, wat me doet twijfelen of Werchter ze dan zo snel terug gaat boeken. En Massive Attack krijg je niet verkocht als ‘party act’ bij die andere coheadliners. Dan kom ik uiteindelijk bij die 2 Belgen uit.

Ik denk ook dat The Prodigy een kleine kans maakt, maar zette ze bij de kanshebbers voor de volledigheid. Maar jouw aanname (vooral over Oscar & the Wolf) klinkt zeker plausibel.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Geen Prophets Of Rage?

Heb je wel gelijk in eerlijk gezegd, Netsky is nu nog steeds aan het proberen z'n sportpaleis concert aan het proberen uitverkopen terwijl O&TW niet eens zo veel moeite nodig had. Toch lijkt het logischer om Netsky daar te zetten als echte dance-act, omdat daar bijna altijd al een afsluitende dance-act heeft gestaan en het de eerste keer in jaren zou zijn moest dit nu niet het geval zijn. Daarnaast denk ik dat Colombie na z'n doortocht in Kiewit het niet meer gaat accepteren om in een tent te staan, dus zo'n beetje alles of niets.. Het blijft in ieder geval gissen naar waar The Killers en vooral Alt-J zouden kunnen staan.

Imagine Dragons - Kings Of Leon - Arcade Fire - Netsky
Lukas Graham - Phoenix - The Killers - Radiohead
Live - Blink-182 - System Of A Down - Linkin Park
Royal Blood - Prophets Of Rage - Alt-J - Foo Fighters

Bon Iver - Pixies - Elbow - Sigur Ros (al zou Oscar & The Wolf ook op de plaats van Pixies kunnen maar zoals ik hierboven al zei zie ik dat niet gebeuren)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
Ik kwam deze clashfinder tegen, te mooi om waar te zijn… maar zitten wel wat leuke gedachtengangen in:

http://clashfinder.com/s/rwerchter2017

Zitten wel een paar rare sprongen in, zoals
- geen danceafsluiter op de donderdag
- op de zaterdag dan weer 2 tegelijkertijd
- op de zondag sluit de mainstage niet af
- blossoms speelt 2x op de zaterdag
- Flogging Molly in the Barn zou leuk zijn, maar die spelen eerder op de main.
- Anouk staat wat vroeg geprogrammeerd, dan krijg je een zeer chagrijnig optreden
- 21 pilots heb ik me laten vertellen hier dat deze veel populairder zijn
- Nathaniel Rateliff eerder in the Barn
- en op donderdag staat er geen enkele naam waar ik echt naar uitkijk (ok die is persoonlijk)
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Incubus heeft aangegeven snel met nieuws over nieuwe cd en nieuwe tour te komen.
Zou mooi oop werchter passen vind ik!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.396
Ik kwam deze clashfinder tegen, te mooi om waar te zijn… maar zitten wel wat leuke gedachtengangen in:

http://clashfinder.com/s/rwerchter2017

Dit is natuurlijk bullshit. Buiten de opmerkingen van Paddy en het belachelijke idee dat Bon Iver om 16h25 op de mainstage zou staan, klopt er ook niets van tijden. Iemand die Werchter een beetje volgt, weet toch dat The Barn en Klub C altijd afwisselen? Tussen sommige optredens zet die een wisseltijd van nog geen halfuur. Ook: sinds wanneer staan er 8 namen op een dag op de mainstage? Zaterdag van 12h30 tot 2h30 's nachts, dat gebeurt nooit.
 

DJTHOMASTY

Playlistbediener
6 nov 2016
26
0
Jamiroquai kondigde net paar concerten aan, zou een leuke band zijn in the barn. Maar ook weer een mogelijkheid voor een jazz festival of lokerse feesten. Voorlopig geen Belgisch optreden, wel north sea jazz en colours of ostrava oa.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.530
833
Meestal staan er een paar kleinere namen op beide festivals. Ik gok op St Paul and the Broken Bones van deze lichting.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Die horen echt wel in het donker te staan denk ik. Daarnaast hebben ze ook een datum voor begin augustus, dus PKP kan misschien ook he (misschien zelfs beter?)
 

seppe herssens

Playlistbediener
17 jan 2017
6
0
Ik ben nieuw hier maar op mijn verlanglijstje staat voorlopig:
The Killers
Slayer
Netsky
Dropkick Murphys
Sum 41
Pendulum
The xx
Prophets of rage
Parkway Drive (staan al op groezrock dus waarschijnlijk niet)
En dan nog een laatste waarvan ik zelf niet durf dromen: Daft Punk

Welke groepen zouden kunnen komen? En is Daft Punk totaal geen mogelijkheid of is er een sprankeltje hoop (Alive 2017 op Werchter zou toch prachtig zijn)?
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Die hebben allemaal wel kans om te komen behalve: the xx, parkway drive en daft punk denk ik dat die kans heel klein is.
De rest zou heel mooi zijn iig :)
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Lana Del Rey zo'n hoge spot op Lollapalooza in Parijs, die is live toch niet zo uitzonderlijk?
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Laat the hives, seasick steve en de pixies maar de enige namen zijn die er bij RW nog bij moeten komen van de Lollapalooza line-up. De rest interesseert me maar matig (buiten de peppers, maar die komen obviously niet meer)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Laat the hives, seasick steve en de pixies maar de enige namen zijn die er bij RW nog bij moeten komen van de Lollapalooza line-up. De rest interesseert me maar matig (buiten de peppers, maar die komen obviously niet meer)

En The Roots! Een diamantje in die lineup.

The Hives proberen het dus nog, haha.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Lana Del Rey zo’n hoge spot op Lollapalooza in Parijs, die is live toch niet zo uitzonderlijk?

Ik denk vooral dat Lana Del Rey uitzonderlijk duur is. Ik kan haar muziek soms goed beluisteren, maar live is het inderdaad minder.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken