Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.676
7.392
Nou vooruit, vast een gokje op het lijstje van as vrijdag;

Tool
NIN
Dropkick Murphys
Rancid
Prophets of Rage

lijkt me een prima begin en ben ik een heel eind tevreden voor RW2017
1f609.svg

Denk dat als deze bands allemaal komen, er maar eentje per pakketje inzit, samen met een pop, een indie en een elektronische act om zo veel mogelijk variatie per "worp" te hebben.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Om het wachten op vrijdag om 16u een beetje te verzachten: van welke festivals mogen we deze week nog namen verwachten die ook op RW zouden kunnen staan? :)

Zelf weet ik enkel van Lollapalooza Paris (22-23 juli) dat hun eerste namen komen op dinsdag, om 17u30. Daar zit mogelijks nog iets tussen.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Elbow speelt de donderdag en vrijdag in UK, dus sowieso al geen sub voor Radiohead. Als ze komen zie ik ze nog op dezelfde positie staan als in 2015, in de barn tijdens Linkin Park of Foo Fighters
 

No Code

Playlistbediener
10 jan 2017
34
34
Dat denk ik ook. Echter hoop ik ten zeerste dat ze naar RW komen.

Wat een magische band blijf ik dat toch vinden .

Zelf ben ik toch wel benieuwd of een band als Nine Inch Nails of Tool gaat komen. Dat zou mijn RW nu al perfect maken
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Elbow speelt de donderdag en vrijdag in UK, dus sowieso al geen sub voor Radiohead. Als ze komen zie ik ze nog op dezelfde positie staan als in 2015, in de barn tijdens Linkin Park of Foo Fighters
Blijft volgens mij nu enkel nog Sigur Ros over als mogelijke sub voor Radiohead? Of rekenen we toch nog The xx mee? De Barn zie ik Elbow wel nog doen eerlijk gezegd
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Michiel wrote:
Elbow speelt de donderdag en vrijdag in UK, dus sowieso al geen sub voor Radiohead. Als ze komen zie ik ze nog op dezelfde positie staan als in 2015, in de barn tijdens Linkin Park of Foo Fighters


Blijft volgens mij nu enkel nog Sigur Ros over als mogelijke sub voor Radiohead? Of rekenen we toch nog The xx mee? De Barn zie ik Elbow wel nog doen eerlijk gezegd
The Killers?

Sigur Rós doet vooralsnog alleen intieme theatershows in de US (op Boston Calling na). Zou me niks verbazen als ze dat later dit jaar ook in Europa gaan doen en de festivals overslaan. Ik verwacht eigenlijk ook wat meer een mainstream naam voor RH, anders wordt het wel vrij alternatief op main stage op vrijdag (zou ik prima vinden, maar lijkt mij niet waarschijnlijk.)

The XX en Elbow zullen nu wel naar PKP komen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
RW met z'n combo's altijd.. Dan zou je dus The Killers voor RH krijgen en Alt-J voor de Foo's :lol:

The XX en Elbow zullen nu wel naar PKP komen.
Krijg je met Elbow wel een zeer sterke sub moet ik zeggen maar het zou kunnen ja.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
RW met z’n combo’s altijd.. Dan zou je dus The Killers voor RH krijgen en Alt-J voor de Foo’s
1f606.svg


visdave34 wrote:
The XX en Elbow zullen nu wel naar PKP komen.

Krijg je met Elbow wel een zeer sterke sub moet ik zeggen maar het zou kunnen ja.

Leuk toch, die variatie? :)

Zou Alt-J niet The Barn afsluiten denk je?

Elbow is op LL ook geen headliner, dus op PKP ook niet, lijkt me. Sub is wel een mooie plek voor ze, toch?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Idk, dan krijg je zo van die mensen vooran die staan te wachten voor de headliner en door babbelen terwijl de andere band nog bezig is. Bij Alt-J zie ik dit bv. nog gebeuren omdat hun muziek "stil" is, achja.. Geen idee, misschien is de vraag beter wie er nog zou kunnen subben voor de Foo's :p
Ik reken, sinds de teleurstellende line-ups van PKP de laatste jaren, deze eigenlijk een beetje lager al dan Lowlands en een pak lager dan RW, wat betreft de grote namen. Maar het zou kunnen he, Noel Gallagher was vorig jaar ook een goeie sub terwijl TLSP & BMTH op RW late middagacts waren
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Lowlands heeft inderdaad de laatste jaren betere namen gehad dan pkp, zeker qua headlinermateriaal (remember bastille-alt J-Linkin Park?)

Ik hoop vurig op Nine Inch Nails, zeker nu ze een optreden hebben aangekondigd. Maar ik weet niet of ze wel op Belgische festivals willen spelen. Het publiek op RW 2009 (Metallicafans in het publiek, geen respect voor andere bands) en PKP 2013 (petjesvolk dat op Eminem stond te wachten, al helemaal geen respect voor andere bands) was een ramp.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
Michiel wrote:
Elbow speelt de donderdag en vrijdag in UK, dus sowieso al geen sub voor Radiohead. Als ze komen zie ik ze nog op dezelfde positie staan als in 2015, in de barn tijdens Linkin Park of Foo Fighters


Blijft volgens mij nu enkel nog Sigur Ros over als mogelijke sub voor Radiohead? Of rekenen we toch nog The xx mee? De Barn zie ik Elbow wel nog doen eerlijk gezegd


Ik denk juist een andere naam. Sigur Ros past imo veel beter in the Barn.
The Xx staat waarschijnlijk op Pukkelpop.. En ik weet niet hoe populair ze zijn in België, maar ik verwacht een wat bekendere / meer mainstream naam als sub voor Radiohead.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Een bekendere of meer mainstream naam voor Radiohead? Er zijn maar weinig bands zo populair als The Xx momenteel, die zijn een subheadliner status méér dan waardig. Wat dat betreft bv. een stuk meer dan Paolo Nutini een eindje terug.

Het maakt mij persoonlijk meteen wel iets minder uit als The Xx op Werchter staat of niet, gezien ik net een uitnodiging voor hun showcase in Antwerpen in de bus heb gevonden. Woopie!
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Yannick wrote:
Michiel wrote:
Elbow speelt de donderdag en vrijdag in UK, dus sowieso al geen sub voor Radiohead. Als ze komen zie ik ze nog op dezelfde positie staan als in 2015, in de barn tijdens Linkin Park of Foo Fighters


Blijft volgens mij nu enkel nog Sigur Ros over als mogelijke sub voor Radiohead? Of rekenen we toch nog The xx mee? De Barn zie ik Elbow wel nog doen eerlijk gezegd


Ik denk juist een andere naam. Sigur Ros past imo veel beter in the Barn.
The Xx staat waarschijnlijk op Pukkelpop.. En ik weet niet hoe populair ze zijn in België, maar ik verwacht een wat bekendere / meer mainstream naam als sub voor Radiohead.

Sigur Ros bij zonsondergang voor Radiohead zou nochtans echt een prachtige setting zijn en het juiste publiek is aanwezig, was ook zo in 2008. Desondanks vrees ik echter ook dat dit niet het geval is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Het maakt mij persoonlijk meteen wel iets minder uit als The Xx op Werchter staat of niet, gezien ik net een uitnodiging voor hun showcase in Antwerpen in de bus heb gevonden. Woopie!
j a l o e r s :cry: Maar kan toch niet, heb blok.. Anders had ik wel mee gedaan gvd
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
In 2008 trok ik Sigur Ros ook al niet, maar lijkt mij juist in the Barn veel beter zijn eigen sfeer kunnen creëren. Publiek in de eerste vakken zal vast Sigur ros ook waarderen, maar net iets verder kijken de meesten op hun horloge wanneer Radiohead gaat beginnen.
(Ok ik chargeer een beetje, sommigen zijn ook bier halen & aan het bijkletsen)
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
In 2008 trok ik Sigur Ros ook al niet, maar lijkt mij juist in the Barn veel beter zijn eigen sfeer kunnen creëren. Publiek in de eerste vakken zal vast Sigur ros ook waarderen, maar net iets verder kijken de meesten op hun horloge wanneer Radiohead gaat beginnen.
(Ok ik chargeer een beetje, sommigen zijn ook bier halen & aan het bijkletsen)

Ok het kan niet je smaak zijn, maar denk dat je de overlap tussen de doelgroepen van Sigur Ros en Radiohead wat onderschat. Stonden niet voor niets al eens als sub voor Radiohead op Werchter en in een ver verleden speelden ze zelfs als voorprogramma van Radiohead tijdens hun Europese tour, dat heeft allemaal een bepaalde reden. Dus zal wel iets meer zijn dan die eerste vakken, en degene die liever wat kletsen en bier halen, mogen naar de Barn gaan, waar tegelijk Bazart speelt :p
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.317
Paddy wrote:
Yannick wrote:
Michiel wrote:
Elbow speelt de donderdag en vrijdag in UK, dus sowieso al geen sub voor Radiohead. Als ze komen zie ik ze nog op dezelfde positie staan als in 2015, in de barn tijdens Linkin Park of Foo Fighters


Blijft volgens mij nu enkel nog Sigur Ros over als mogelijke sub voor Radiohead? Of rekenen we toch nog The xx mee? De Barn zie ik Elbow wel nog doen eerlijk gezegd


Ik denk juist een andere naam. Sigur Ros past imo veel beter in the Barn.
The Xx staat waarschijnlijk op Pukkelpop.. En ik weet niet hoe populair ze zijn in België, maar ik verwacht een wat bekendere / meer mainstream naam als sub voor Radiohead.


Sigur Ros bij zonsondergang voor Radiohead zou nochtans echt een prachtige setting zijn en het juiste publiek is aanwezig, was ook zo in 2008. Desondanks vrees ik echter ook dat dit niet het geval is.

Tja, nog opties genoeg voor de posities voor Radiohead en Foo Fighters: The Killers, The xx, Ed Sheeran, Kasabian, Elbow, Pixies, Bastille, The Weeknd... Van Sigur Ros is het afwachten hoe snel ze naar Europa afzakken na hun Amerikaanse tour... Groepen als Live, Phoenix, Royal Blood kunnen ook relatief hoog geprogrammeerd worden (bv. derde laatste groep op mainstage). En dan is er nog Massive Attack... Barn headliner?

De kans is zeer groot dat er nog een act komt na Arcade Fire, dit zal dan gaan tussen Netsky Live, Major Lazer, The Prodigy of toch nog Oscar & the Wolf of Massive Attack?

Mijn gok voor de laatste vier namen op mainstage:

donderdag: Imagine Dragons - Kings of Leon - Arcade Fire - Major Lazer
vrijdag: Bazart - Phoenix - The Killers - Radiohead
zaterdag: Live - Blink 182 - System of a Down - Linkin Park
zondag: Nathaniel Rateliff & the Nightsweats - Royal Blood - The Weeknd - Foo Fighters

Barnheadliners: Bon Iver - Oscar & the Wolf - Massive Attack - alt-J
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Ik zie persoonlijk Oscar & The Wolf eigenlijk nog als grootste kanshebber voor die donderdagafsluiter, à la Stromae in 2014 (of O&TW zelf vorig jaar op Pkp). Kan momenteel op een grotere populariteit rekenen dan Netsky (wat die donderdag altijd wel kan gebruiken) en sluit waarschijnlijk ook beter aan bij de fans van Arcade Fire. En iemand die zonder nieuw materiaal anderhalve keer het Sportpaleis vult kan je echt niet meer in de Barn zetten, hetzij vanwege de drukte, hetzij vanwege de status.

Major Lazer zie ik niet gebeuren omwille van de onlogische sprong in hun tourschema. The Prodigy zou dan weer gaan touren in functie van een EP, wat me doet twijfelen of Werchter ze dan zo snel terug gaat boeken. En Massive Attack krijg je niet verkocht als 'party act' bij die andere coheadliners. Dan kom ik uiteindelijk bij die 2 Belgen uit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken