Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
En Liam Gallagher op Les Ardentes. Fuck, da's wel een gemiste kans voor RW.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.258
1.317
mattman wrote:
En Liam Gallagher op Les Ardentes. Fuck, da’s wel een gemiste kans voor RW.


Lijkt me een gevalletje “eist een te hoge spot voor Werchter”.

Toch wel jammer. Had ik graag op Rock Werchter gezien.

Ik hoop vooral nog op
- Phoenix (zou perfect in tourschema passen)
- The Afghan Whigs (maar die zijn nog steeds slechts voor één festival bevestigd (Primavera Sound), al staan ze zowat bovenaan mijn verlanglijstje)
- Biffy Clyro
- Moderat (hoe vet is die nieuwe live-cd, zeg!)
- Wilco (na Cactus Festival nu de beurt aan Rock Werchter, toch?)
- Pixies
- The Kills
- Manu Chao
- Elbow (twee nieuwe singles zijn mooi!)
- Warhaus (dé Belgische naam die ik zou willen zien)
- Compact Disk Dummies (de tweede Belgische naam die ik zeker zou willen zien)
- Kasabian
- Slayer
- Kurt Vile & the Violators
- Agnes Obel
- Röyksopp
- Richard Ashcroft
- Massive Attack
- Nada Surf
- Archive
- The Black Angels

Maar ook groepen zoals The Killers (lang geleden), Live (lang geleden) en Pet Shop Boys (lang geleden) zijn zeker welkom, net als nog vele kleinere namen. En dan valt het te bezien of A Perfect Circle en Sigur Ros dan al touren in Europa, want die zijn natuurlijk ook welkom.

Nu, als 20% van deze namen er staat, zal ik al tevreden zijn!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Het geval Liam Gallagher doet me trouwens benieuwen welke acts op onze wishlist nog op andere festivals terecht gaan komen. Dour heeft nog (minstens) 4 headliners aan te kondigen, Les Ardentes (minstens) 3, en ook op Cactus is er nog een dag zonder hoofdact.
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Zouden we vrijdag dan slechts 1 naam krijgen (The Killers?) of is de kans groter dat RW vanaf nu steeds een aantal namen tegelijk aankondigt om de affiche tegen eind maart volledig vol te hebben? In dat laatste geval hoop ik op Highly Suspect, Live, Kasabian en een feestje `s middags zoals Dropkick Murphys/Gogol Bordello/Flogging Molly (Allemaal rockbands, I know, maar daar ben ik nu eenmaal het meeste in thuis!) Qua Belgische trots denk ik ook dat we nog ergens Freaky Age kunnen verwachten, die stellen hun nieuw album ergens in april voor in de AB!
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Zouden we vrijdag dan slechts 1 naam krijgen (The Killers?) of is de kans groter dat RW vanaf nu steeds een aantal namen tegelijk aankondigt om de affiche tegen eind maart volledig vol te hebben? In dat laatste geval hoop ik op Highly Suspect, Live, Kasabian en een feestje `s middags zoals Dropkick Murphys/Gogol Bordello/Flogging Molly (Allemaal rockbands, I know, maar daar ben ik nu eenmaal het meeste in thuis!) Qua Belgische trots denk ik ook dat we nog ergens Freaky Age kunnen verwachten, die stellen hun nieuw album ergens in april voor in de AB!

Doe mij maar Highly Suspect :D

Als Biffy Clyro komt zullen ze wel wachten tot 10 februari of de week erna. Staan dan in de AB:) A Day to Remember kan ook wel maar dan zal dat de vrijdag na 14 februari zijn:)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.258
1.317
Het geval Liam Gallagher doet me trouwens benieuwen welke acts op onze wishlist nog op andere festivals terecht gaan komen. Dour heeft nog (minstens) 4 headliners aan te kondigen, Les Ardentes (minstens) 3, en ook op Cactus is er nog een dag zonder hoofdact.

Dan denk ik enerzijds aan acts die recent op Rock Werchter stonden, en nu terug touren (zonder nieuw werk), zoals Iggy Pop, Macklemore & Ryan Lewis, The Prodigy, Goose, Editors, The Offspring, Ellie Goulding, New Order... (zoals met Die Antwoord nu al gebeurd is).
En anderzijds aan acts die op Werchter geen headliner kunnen zijn, maar op kleinere festivals wel, zoals Massive Attack, Live, Pet Shop Boys, Kasabian, Pixies...
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Is er een kans dat Kaleo na hun passage in de AB nu in januari nog eens passeert in België voor RW?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Heeft iemand hier enig idee hoe het tijdschema op de verschillende podia op de zondag eruitziet?
Want stel dat alt-J The Barn afsluit zou ik dit best willen zien, maar ik wil ook Foo Fighters niet missen, overlapt dit volledig?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.530
833
Is er een kans dat Kaleo na hun passage in de AB nu in januari nog eens passeert in België voor RW?

Zekers, lijkt mij een prima band om main stage mee te openen ;)

Heeft iemand hier enig idee hoe het tijdschema op de verschillende podia op de zondag eruitziet?
Want stel dat alt-J The Barn afsluit zou ik dit best willen zien, maar ik wil ook Foo Fighters niet missen, overlapt dit volledig?

puzzel maar een beetje met de clashfinder van vorig jaar ;)
http://clashfinder.com/s/rw2016/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Toto wrote:
Is er een kans dat Kaleo na hun passage in de AB nu in januari nog eens passeert in België voor RW?


Zekers, lijkt mij een prima band om main stage mee te openen
1f609.svg


James wrote:
Heeft iemand hier enig idee hoe het tijdschema op de verschillende podia op de zondag eruitziet?
Want stel dat alt-J The Barn afsluit zou ik dit best willen zien, maar ik wil ook Foo Fighters niet missen, overlapt dit volledig?


puzzel maar een beetje met de clashfinder van vorig jaar
1f609.svg

http://clashfinder.com/s/rw2016/

Hoe bedoel je.... door de "6" door de "7" te veranderen?? :twisted:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.651
Als The Lumineers het niet redt in dat hectisch schema van hun, staan ze wel op Dour denk ik (zijn daar natuurlijk geen headliner maar toch, zat er ff aan te denken..) Op Clashfinder kun je zien hoe populair een act is op je clashfinder, aka hoeveel mensen een bepaalde act hebben aangeduid om te willen gaan zien. Niet dat dat nu al veel nut zou kunnen hebben omdat RW nog zo ver weg is en mensen nog niet aan het plannen zijn met 9 namen bekend maar toch.
Uit 241 mensen vinden we Radiohead (167) en Arcade Fire (161) op redelijke afstand van de rest. Geen idee welke waarde dat kan hebben want je weet de demografieken niet eens van de mensen die 't allemaal invullen maar toch opmerkelijk dat Biffy Clyro & Jimmy Eat World zo hoog staan.. In de loop naar RW zullen die aantallen wel toenemen denk ik maar oké, Alt-J staat btw pas 23e met 72
3. System Of A Down (130)
4. Biffy Clyro (125)
5. Kings Of Leon (125)
6. Blink-182 (123)
7. Linkin Park (120
8. Foo Fighters (113)
9. The XX (108) - intussen weg
10. The War On Drugs (108)
11. Jimmy Eat World (94)
12. Bloc Party (94) - intussen weg
13. Sum 41 (93)
14. Royal Blood (92)
15. Prophets Of Rage (90)
16. Sigur Ros (88)
17. Bon Iver (87)
18. Fleet Foxes (83)
19. Phoenix (81)
20. Flogging Molly (78)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.530
833
Hoe bedoel je…. door de “6” door de “7” te veranderen??

It's Magic!
Maar vorig jaar lijkt mij toch iets betrouwbaarder met de timeslots ;) Ook als je kijkt naar voorgaande jaren
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.676
7.389
Ik heb een lijstje van artiesten gemaakt die ik wel graag zou willen zien op Werchter en redelijk haalbaar zijn:

- Car Seat headrest ( gat tussen 1 juni USA en 2 aug Noorwegen)
- The Head and the Heart (gat tussen 11 juni en 2 aug die datums zijn wel in usa)
- The Pretty reckless (voorjaar Europa, geen data na 27 mei, festival tour kan volgen)
- Catfish and the bottlemen (gat tussen 26 mei en 1 augustus)
- The Hives (rond Rock Werchter in de buurt)
- Gogol Bordello (22 juni Tinderbox)
- Truckfighters (7 juli in Spanje)
- Pet Shop Boys (Tinderbox 22 juni)
- Van Morrison (2 festivals begin juni)
- Japandroids (begin juni 2 festivals)
- King Gizard & the Lizard Wizard (in juni in Europa)
- Angel Olsen (Roskilde)
- Cigarettes after sex (begin juni in Europa)
- Slayer (touren in Europa in juni)
- Rancid (festivals in juni/juli 28 juni in Dublin)

Verder zouden Flogging Molly, Frank Turner, Mando Diao, Seasick Steve en Jimmy Eat World wel vanuit Hurricane/Southside mogen doorkomen.

Ik denk dat vrijdag een pakketje namen komt en niet 1 naam los (zoals the Killers). Ik gok op Rag N Bone Man, Tove Lo, Major Lazer, The Sore Losers en Kodaline.
 

Zwennes

Playlistbediener
11 dec 2013
36
0
Ik verwacht vrijdag ook een pakje namen. Gevoelsmatig is het daar gewoon tijd voor. Wellicht dat ze The Killers op een later tijdstip nog bekend maken of aankomende vrijdag in een klein groepje droppen. Highly suspect en Klangstof hebben op Lowlands behoorlijk indruk gemaakt, dus die mogen komen. Daarnaast hoop ik op Fleet Foxes, Childish Gambino, King Gizard, Kishi Bashi, Sohn, London Grammer, Biffy Clyro, Sigur Ros, The Japanese House en veel meer!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.651
Childish Gambino is bezig met Star Wars, dus dat gaat niet gebeuren..

Mijn wishlist, al zullen er wel een aantal dingen niet gebeuren haha :p
- Frank Ocean
- Angel Olsen
- Car Seat Headrest
- Moderat
- Royksopp
- Bon Iver
- The XX
- Sigur Ros
- Nick Murphy
- Wilco
- Parquet Courts
- Whitney
- The Avalanches
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken