Zouden gorillaz geen dance act zijn? en vroeg me af of er een kans is dat the killers komen! hebben in september een show staan.
Verder hoop ik dat er meer wat bands staan zoals crystal fighters, white lies, two door cinema club, iets meer feest
Een dance act zonder dance nummers? De sfeer bij Gorillaz nummers zijn vaak eerder ingetogen. Mooi, dankzij Albarn's stem, maar vaak somber. Zelfs een Feel Good Inc of Stylo vind ik iets melancholisch hebben. Eén van hun grootste hits heet niet voor niks On Melancholy Hill. :wink: Maar ik zou wel als een kind zo blij zijn als ze komen want dit is nog eens een originele headline act voor Werchter.
Even een vroegtijdig lijstje droppen van wat mogelijk is. Dan heb ik ook een bijdrage gedaan aan deze thread.
Foo Fighters (al hoop ik stiekem van niet, te veel hype enzo) /
Tame Impala (in januari een zaalshow, voorbode van weer enkele festivals lijkt me) /
Courtney Barnett (mooi in de Barn of vroeg op de Main) /
Disclosure (al zijn hun laatste singles nog niet echt grote 'hit' successen te noemen) /
New Order (nieuw album, originele naam die 2 met megahits -Blue Monday en Love Will Tear Us Apart- succes verzekerd zijn) /
Foals (altijd mooi, al is hun nieuwste worp een beetje flauwtjes) /
Editors (kan niet ontbreken...) /
Bat For Lashes (nieuw album in de running) /
The National / EL VY (beide bands lijken te gaan optreden... misschien gewoon beide?) /
Chvrches (hebben nog wat 'goed te maken') /
PJ Harvey (dat nieuwe album verwacht ik echt nog dit jaar, waarschijnlijk nu in een tent dan?) /
Years & Years (de 'terugkomers', vrees ik...) /
The Arcs (band van Dan Auerbach, mooie kleinere naam in een tent denk ik) /
Lana Del Rey (nieuw album, er staan altijd een pak vrouwen op de afiche)
Verder denk ik dat een groot deel van de grotere namen nog wat giswerk is. Sommige bands zie ik de komende maanden een album/tour aankondigen. Bands als Red Hot Chili Peppers, Coldplay, Queens Of The Stone Age, Radiohead misschien (of een losse Thom Yorke show zoals op Pitchfork fest), Guy Garvey solo, The Killers, Vampire Weekend,
Wie ik niet verwacht: Pearl Jam (gewoon natte vinger hoor, maar ik zie ze wel in de opnamestudio zitten tijdens Werchter, touren zal later zijn), Arcade Fire (aangegeven geen plannen te hebben in de nabije toekomst), Iron Maiden (zal wel weer Graspop worden, die moeten namelijk weer aan 6 headliners geraken), Major Lazer/Rudimental (kwestie van overkill), The Dead Weather (wegen geen tourplannen), Bloc Party (die zijn over en out denk ik...)