Rock Werchter 2016 - Geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Barnhead: The National
Haha, nee

Barnhead: Foals
Kan ook als sub?? slaan ze wat aan in België met dit nieuwe album??

Ik denk dat je met je dance headliners een heel eind in de buurt komt alleen bij Skrillex weet ik het niet zo.
Vindt het wel weer eens tijd voor Paul Kalkbrenner.

Sub-heads: The Strokes – Bon Iver – The Libertines – Incubus

The Strokes kun je beter niet eens noemen. Dat project lijkt weer van de baan voor lange tijd, met geluk zien we ze hopelijk nog ooit.

Others: Daughter – Thurston Moore – Crystal Fighters – Kurt Vile – Misterwives – Soak – Slowdive

In de rijtje zie ik de helft vrijwel zeker niet terugkomen op het affiche van volgend jaar. Meer namen voor andere festivals.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Zouden gorillaz geen dance act zijn? en vroeg me af of er een kans is dat the killers komen! hebben in september een show staan.
Verder hoop ik dat er meer wat bands staan zoals crystal fighters, white lies, two door cinema club, iets meer feest :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Zouden gorillaz geen dance act zijn? en vroeg me af of er een kans is dat the killers komen! hebben in september een show staan.
Verder hoop ik dat er meer wat bands staan zoals crystal fighters, white lies, two door cinema club, iets meer feest
simple-smile.png

Een dance act zonder dance nummers? De sfeer bij Gorillaz nummers zijn vaak eerder ingetogen. Mooi, dankzij Albarn's stem, maar vaak somber. Zelfs een Feel Good Inc of Stylo vind ik iets melancholisch hebben. Eén van hun grootste hits heet niet voor niks On Melancholy Hill. :wink: Maar ik zou wel als een kind zo blij zijn als ze komen want dit is nog eens een originele headline act voor Werchter.

Even een vroegtijdig lijstje droppen van wat mogelijk is. Dan heb ik ook een bijdrage gedaan aan deze thread.

Foo Fighters (al hoop ik stiekem van niet, te veel hype enzo) / Tame Impala (in januari een zaalshow, voorbode van weer enkele festivals lijkt me) / Courtney Barnett (mooi in de Barn of vroeg op de Main) / Disclosure (al zijn hun laatste singles nog niet echt grote 'hit' successen te noemen) / New Order (nieuw album, originele naam die 2 met megahits -Blue Monday en Love Will Tear Us Apart- succes verzekerd zijn) / Foals (altijd mooi, al is hun nieuwste worp een beetje flauwtjes) / Editors (kan niet ontbreken...) / Bat For Lashes (nieuw album in de running) / The National / EL VY (beide bands lijken te gaan optreden... misschien gewoon beide?) / Chvrches (hebben nog wat 'goed te maken') / PJ Harvey (dat nieuwe album verwacht ik echt nog dit jaar, waarschijnlijk nu in een tent dan?) / Years & Years (de 'terugkomers', vrees ik...) / The Arcs (band van Dan Auerbach, mooie kleinere naam in een tent denk ik) / Lana Del Rey (nieuw album, er staan altijd een pak vrouwen op de afiche)

Verder denk ik dat een groot deel van de grotere namen nog wat giswerk is. Sommige bands zie ik de komende maanden een album/tour aankondigen. Bands als Red Hot Chili Peppers, Coldplay, Queens Of The Stone Age, Radiohead misschien (of een losse Thom Yorke show zoals op Pitchfork fest), Guy Garvey solo, The Killers, Vampire Weekend,

Wie ik niet verwacht: Pearl Jam (gewoon natte vinger hoor, maar ik zie ze wel in de opnamestudio zitten tijdens Werchter, touren zal later zijn), Arcade Fire (aangegeven geen plannen te hebben in de nabije toekomst), Iron Maiden (zal wel weer Graspop worden, die moeten namelijk weer aan 6 headliners geraken), Major Lazer/Rudimental (kwestie van overkill), The Dead Weather (wegen geen tourplannen), Bloc Party (die zijn over en out denk ik...)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.169
Is Arctic Monkeys een optie eigenlijk..? Lana Del Rey was me eerlijk gezegd helemaal ontglipt, maar zou wel kunnen denk ik.. Glastonbury zou haar wel kunnen boeken voor dat weekend omdat ze veel grote namen aantrekken..
Nog een vrouw.. Marina & The Diamonds, of heeft ze niet genoeg succes hier om op Werchter te staan?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Denk niet dat AM festivals gaat doen zonder nieuw album op zak. Met hun laatste album stonden ze ook al op ieder festival, dus Werchter zal hen zonder nieuwe plaat niet boeken voor 2016 lijkt me.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Verrassend maar misschien ook niet, ze is daar enorm populair. Ik herinner me dat ze zelfs in haar rustperiode 1 festival deed vorig jaar en dat was ook in Polen
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
898
314
Afgelopen juni was Florence and the Machine ook geweldig op Rock Werchter, dus opschuiven naar een headline positie is in mijn ogen niet meer dan logisch. Wat een energie had deze vrouw, het uur ging gewoon te snel voorbij.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Ik zie Florence eerder Pukkelpop doen. Ze voelde dit jaar voor velen al als de donderdagheadliner aan, en haar in 2016 opnieuw boeken zou ten koste gaan van een van de vele headliners die met een nieuwe plaat komen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.177
4.320
Ik zie Florence eerder Pukkelpop doen. Ze voelde dit jaar voor velen al als de donderdagheadliner aan, en haar in 2016 opnieuw boeken zou ten koste gaan van een van de vele headliners die met een nieuwe plaat komen.

Inderdaad Pukkelpop of ze slaat Belgie over.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik zie Florence eerder Pukkelpop doen. Ze voelde dit jaar voor velen al als de donderdagheadliner aan, en haar in 2016 opnieuw boeken zou ten koste gaan van een van de vele headliners die met een nieuwe plaat komen.

Date vele headliners heb ik vaker gehoord. Ik vraag me wat er over 2 maanden van die lijst over is.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Zie net dat blink 182 weer met een nieuwe cd bezig is. Ik hoop dat ze werchter weer aan doen! Elk jaar hebben ze toch wel een punk band, afgelopen editie vond ik tegenvallen wat punk bands betreft.
Dus zou mooi zijn als blink, the offspring, sums 41 of rancid een keer zou komen!!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Als een klap in mijn gezicht, zo voelt het wanneer mensen Blink-182 een punkband noemen.

En The Offspring en Sum-182. Rancid zou prachtig zijn, maar die touren weinig in Europa.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.177
4.320
Zie net dat blink 182 weer met een nieuwe cd bezig is. Ik hoop dat ze werchter weer aan doen! Elk jaar hebben ze toch wel een punk band, afgelopen editie vond ik tegenvallen wat punk bands betreft.
Dus zou mooi zijn als blink, the offspring, sums 41 of rancid een keer zou komen!!


Rise against!

Rancid zou mooi zijn. Ooit nog eens op Lowlands gezien.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Mocht Rancid een Belgisch festival doen zou dat natuurlijk geen Werchter zijn lijkt me. Op Groezrock krijgen die meer de waardering die ze verdienen.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Dat is waar, alhoewel bijv. bad religion en social distortian ook op werchter hebben gestaan.
Dus zou niet appart zijn lijkt me
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Kereltje wrote:
Ik zie Florence eerder Pukkelpop doen. Ze voelde dit jaar voor velen al als de donderdagheadliner aan, en haar in 2016 opnieuw boeken zou ten koste gaan van een van de vele headliners die met een nieuwe plaat komen.


Date vele headliners heb ik vaker gehoord. Ik vraag me wat er over 2 maanden van die lijst over is.

Denk ik ook momenteel. Vorig jaar gingen er ook zoveel headiners komen. Uiteidnelijk hadden we een tekort voor de zomer van dit jaar.
Editors en KOL kunnen wel 2 jaar na elkaar headlinen, dan kan een artiest ook terugkomen om gestegen te zijn van sub naar headliner! En ik heb niemand een slecht woord horen zeggen over dat fantastische optreden van dit jaar, dus ik zou Werchter dom vinden als ze ze niet boeken eigenlijk.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Florence headliner en Imagine Dragons subheadliner? Komaan ... het mag wel wat beter dan dat. Misschien iets voor Pukkelpop, maar niet voor Werchter.

Foo Fighters en Qotsa lijken me wel tamelijk reëel. Hoewel 't van mij zeker mag, vraag ik mij wel af of ze Qotsa als headliner zouden boeken en niet eerder als Sub. Vorige passage (en toen waren ze volgens mij ook op hun hoogtepunt) waren ze gewoon sub. Mäar ja, dat was Lenny Kravitz enkele jaren geleden ook ...
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ik verwacht dat Qosta headliner zal zijn als ze komen. Maar dan alsnog, mij lijkt het geweldig om Queens Of The Stone Age - Foo Fighters op een dagje te hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken