Rock Werchter 2016 - Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Paddy wrote:</div>
De latin Tour staat al een tijdje gepland. Bij de aankondiging werd niet gerept over het jubileum. Die info over pj25 komt die van de band zelf? Ik kan alleen maar fans vinden, die het heel graag willen…


Komt nog bij dat een nieuwe passage de 4e keer sinds 2010 zou zijn. Hoe geniaal hun shows ook zijn (zelfs op een minder dagje), overkill is en blijft overkill.


Heb je zeker gelijk in, maar als PP het eindelijk voor elkaar krijgt om Pearl Jam te boeken, gaat RW ze echt niet laten schieten. Of ze zetten Coldplay op RW en maken van Pearl Jam een Boutique. No way dat de organisatie Pearl Jam laat schieten


De organisatie heeft volgens mij ook wel genoeg bewijs geleverd dat ‘overkill’ geen issue is bij het wel of niet boeken van een band…
icon_wink.gif

Klopt, maar daarom kan ik het nog wel hopen. Zeker omdat met Editors een andere overkill al zo goed als zeker vastligt. Laat PJ maar eerst een nieuwe plaat schrijven en in '17 of '18 terugkeren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Klopt, maar daarom kan ik het nog wel hopen. Zeker omdat met Editors een andere overkill al zo goed als zeker vastligt. Laat PJ maar eerst een nieuwe plaat schrijven en in ’17 of ’18 terugkeren.
PJ en een nieuwe plaat. Daar hebben ze niet echt vaart achter zitten Lightning Bolt is nog geen 2 jaar oud. Tussen Backspacer en Lightning Bolt zit z'n 4 jaar. Ik zie de kans van (alweer) een verzamelalbum/livealbum eerder groter dan een nieuw album. Volgend jaar is daar ook een mooie gelegenheid voor.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
PJ komt met een mededeling...
https://twitter.com/pearljam/status/616652609567371264
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
PJ komt met een mededeling…

<iframe id="twitter-widget-0" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" allowfullscreen="" style="border: none; max-width: 100%; min-width: 220px; margin: 10px 0px; padding: 0px; display: block; position: static; visibility: visible; width: 500px;" title="Twitter Tweet" height="403"></iframe>
<script async="" src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
ik heb de discussie van Pearl Jam maar verder gezet in het Pearl Jam topic, want anders draven we hier van Werchter vandaan.
http://forum.festileaks.com/topic/pearl-jam/

back on topic...
 

Dirk

Campingartiest
11 nov 2014
65
0
Stukjes wishful thinking plus giswerk van mijn kant.

Headliner: Foo Fighters
Subheadliner: Queens of the Stone Age

Headliner: Coldplay
Subheadliner: Snow Patrol

Headliner: Blur
Subheadliner: Editors

Headliner: The Strokes
Subheadliner: The Libertines

Overig: The xx, The National, Bon Iver, Tame Impala, Ben Howard, Wolf Alice, Foals, Vampire Weekend, The Bohicas, As Elephants Are, Bring Me The Horizon, Kensington, Django Django, Everything Everything, Flume, James Blake, The Maccabees Two Door Cinema Club, Tobias Jesso Jr, The Wombats
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Stukjes wishful thinking plus giswerk van mijn kant.

Headliner: Foo Fighters
Subheadliner: Queens of the Stone Age

Headliner: Coldplay
Subheadliner: Snow Patrol

Headliner: Blur
Subheadliner: Editors

Headliner: The Strokes
Subheadliner: The Libertines

Lijkt me een iets te dure combinatie te gaan worden, maar zou wel schitterend zijn :) Maar ik reken er niet op. Waarom Blur boven Editors, als je weet dat een dag met enkel Editors ook wel zal uitverkopen.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Als ik zo naar alle namen kijk die hier langskomen kan ik ze opdelen in een paar groepen. Gesorteerd op waarschijnlijkheid.

Sterke geruchten: Foo Fighters, Editors

Misschien touren maar waarschijnlijk te groot (mooi voor Boutique): Coldplay, U2, Bruce Springsteen, Paul McCartney

Bezig met een nieuw album: Radiohead, Strokes, Red Hot Chili Peppers, Gorillaz

(Bijna) uitgesloten: Queens of the Stone Age, Blur, Green Day, Rammstein, Rage Against the Machine

Onduidelijk: Arcade Fire, Metallica
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Bezig met een nieuw album: Strokes,

Zet de Strokes maar bij (bijna) uitgesloten. Dit jaar alleen Primavera en Hyde Park in Europa. Ik zie ze volgend jaar echt geen volle festival tour doen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
(Bijna) uitgesloten: Queens of the Stone Age, Blur, Green Day, Rammstein, Rage Against the Machine

Waarom QOTSA bij bijna uitgesloten? Hun hiatus eindigt in september (optreden gepland) en het werk met de zijprojecten is bijna voorbij. Kan goed zijn dat die volgend jaar weer de baan op trekken.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Shaverion wrote:
Bezig met een nieuw album: Strokes,

Zet de Strokes maar bij (bijna) uitgesloten. Dit jaar alleen Primavera en Hyde Park in Europa. Ik zie ze volgend jaar echt geen volle festival tour doen.

Een paar festivals is toch voldoende, zolang Werchter er maar bij zit. Mee eens dat de kans wel heel klein is, denk ook niet dat ze kunnen headlinen op Werchter en daarom liever een ander festival doen.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Waarom zouden greenday en rammstein bijna uitgesloten zijn?
Ze hebben alebei aangegeven dat ze deze winter met een nieuw album komen, dan is natuurlijk nog wel de vraag of ze dan gaan touren op dat moment.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Waarom zouden greenday en rammstein bijna uitgesloten zijn?
Ze hebben alebei aangegeven dat ze deze winter met een nieuw album komen, dan is natuurlijk nog wel de vraag of ze dan gaan touren op dat moment.
Rammstein gaat nog niet touren, Lindemann gaat misschien wel touren. Nieuwe Rammstein album zal vanaf september dit jaar pas uit de pen moeten komen en waarschijnlijk niet eerder klaar zijn dan 2017. Als het album van Peter Tägtgren en Till Lindemann "Skills In Pills" door het publiek goed ontvangen zal worden gaan ze evenueel een tour overwegen... Ik persoonlijk reken dus niet op Rammstein.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Een paar festivals is toch voldoende, zolang Werchter er maar bij zit. Mee eens dat de kans wel heel klein is, denk ook niet dat ze kunnen headlinen op Werchter en daarom liever een ander festival doen.

Of gewoon Belgie skippen, zoals ze al 15 jaar doen. Hebben 1 keer een AB show gegeven toen hun debuut uitkwam, en daar bleef het bij. Ik zie ze sowieso geen Belgische show geven: vragen tegenwoordig blijkbaar 1 miljoen voor een festivalset, terwijl ze in Belgie de populariteit niet hebben om dat te rechtvaardigen.

Rammstein gaat nog niet touren, Lindemann gaat misschien wel touren. Nieuwe Rammstein album zal vanaf september dit jaar pas uit de pen moeten komen en waarschijnlijk niet eerder klaar zijn dan 2017. Als het album van Peter Tägtgren en Till Lindemann “Skills In Pills” door het publiek goed ontvangen zal worden gaan ze evenueel een tour overwegen… Ik persoonlijk reken dus niet op Rammstein.

Volgens een diehard Rammsteinfan uit mijn vriendenkring wordt de najaarstour van Lindemann gefinaliseerd as we speak. Reken dus inderdaad maar niet op Rammstein het komende jaar.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Waarom zouden greenday en rammstein bijna uitgesloten zijn?
Ze hebben alebei aangegeven dat ze deze winter met een nieuw album komen, dan is natuurlijk nog wel de vraag of ze dan gaan touren op dat moment.

Green Day heeft kort geleden aangegeven met een album bezig te zijn maar het heel rustig aan toe doen. Waar haal jij de indicatie vandaan dat het album deze winter klaar is? En zoals Dennis hierboven al aangaf is een tour voor Rammstein ook bijna uitgesloten.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Nieuwe Project Jack White - Foo Fighters
Snow Patrol - Coldplay
Arcade Fire - Red Hot Chili Peppers
Ed Sheeran - Editors - Gorrilaz

tw classic - U2
Boutique - Pearl Jam
Sportpaleis - Paul McCartney
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Over QOTSA en die hiatus/mogelijke nieuwe plaat:

- The Dead Weather gaat niet op tour met hun nieuwe plaat wegens 'plannen met andere bands'
- Josh Homme bevestigt dat hij dit najaar niet met EODM meereist wegens 'te druk'
- Mini Mansions hun tour stopt eind augustus al

Reken maar dat die mannen in het komende jaar aan een nieuwe plaat gaan werken, en dus kanshebber voor RW '16 worden.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Over QOTSA en die hiatus/mogelijke nieuwe plaat:

– The Dead Weather gaat niet op tour met hun nieuwe plaat wegens ‘plannen met andere bands’
– Josh Homme bevestigt dat hij dit najaar niet met EODM meereist wegens ‘te druk’
– Mini Mansions hun tour stopt eind augustus al

Reken maar dat die mannen in het komende jaar aan een nieuwe plaat gaan werken, en dus kanshebber voor RW ’16 worden.

Samen met Editors een dag dragen? Of zouden ze het alleen kunnen?
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Waarom is iedereen zo zeker over Pearl Jam? Stonden vorig jaar nog op Werchter als headliner, met de enorme keuze aan headlinerwaardige bands voor volgend jaar zou ik het juist van Werchter kunnen waarderen als ze juist niet voor Pearl Jam gaan, niks tegen Pearl Jam trouwens, waren geniaal vorig jaar. Ik gok dat we volgend jaar ook een wat mindere hard jaar aan headliners krijgen als Snow Patrol, Coldplay, RHCP, Editors of iets dergelijks. Niks mis mee natuurlijk!

Nog wat bands die ik wel zou toejuigen: The XX, Daughter, CHVRCHES, Royal Republic (allen bezig met nieuw materiaal). Band of Skulls, The Wombats (al ben ik bang dat The Wombats nooit groter gaan worden dan opener van een podium).

Het blik Nederlandse acts dat geopend gaat worden zal helaas Kensington worden, dat gaat gewoon gebeuren, misschien ook nog Jett Rebel.

Wat betreft Ben Howard, fuck Ben Howard. Eerst afzeggen vanwege een infectie en vervolgens lachend een dag later Glastonbury doen, seriously?

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken