Rock Werchter 2016 - Geruchten

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Mijn eerste voorspellingen/wensen op basis van eerste geruchten (Nieuwe cd / euro tour):

Do: Headliner: Foo Fighters - Sub: Queens of the Stone Age
Vr: 'Kleinere headliner' - Sub: Ben Howard, Dance afsluiter: Disclosure
Za: Headliner: Editors - Sub: The National/Vampire Weekend
Zo: Headliner: Coldplay - Sub: Bastille/Snow Patrol

Deze basis zou dit wel een ongelooflijk sterke line up zorgen.
U2 of Pearl Jam zou natuurlijk ook heel tof zijn, maar verwacht ik niet in het budget naast de al heel dure grote kanonnen van FF en Coldplay.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
<div class="d4p-bbt-quote-title">HunterRule wrote:</div>
– Sub: Queens of the Stone Age

Nieuwe CD? heb ik iets gemist? Ik zie ze nog een jaartje iets anders doen tijdens de zomer.

Het is slechts een wens/voorspelling, maar er is wel enige grond:
http://www.rollingstone.com/music/news/queens-of-the-stone-age-absolutely-recording-new-album-soon-20140106
 

Kasper

Campingartiest
20 feb 2015
61
4
Mijn eerste voorspellingen/wensen op basis van eerste geruchten (Nieuwe cd / euro tour):

Do: Headliner: Foo Fighters – Sub: Queens of the Stone Age
Vr: ‘Kleinere headliner’ – Sub: Ben Howard, Dance afsluiter: Disclosure
Za: Headliner: Editors – Sub: The National/Vampire Weekend
Zo: Headliner: Coldplay – Sub: Bastille/Snow Patrol

Deze basis zou dit wel een ongelooflijk sterke line up zorgen.
U2 of Pearl Jam zou natuurlijk ook heel tof zijn, maar verwacht ik niet in het budget naast de al heel dure grote kanonnen van FF en Coldplay.

Met FF en BH komen er eigenlijk al een topheadliner en een degelijke sub (of net een spot eronder) binnen met het budget van dit jaar. Dus het zou me niet verbazen. Erop rekenen is nog wel wat anders.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Mijn eerste voorspellingen/wensen op basis van eerste geruchten (Nieuwe cd / euro tour):

Do: Headliner: Foo Fighters – Sub: Queens of the Stone Age
Vr: ‘Kleinere headliner’ – Sub: Ben Howard, Dance afsluiter: Disclosure
Za: Headliner: Editors – Sub: The National/Vampire Weekend
Zo: Headliner: Coldplay – Sub: Bastille/Snow Patrol

Deze basis zou dit wel een ongelooflijk sterke line up zorgen.
U2 of Pearl Jam zou natuurlijk ook heel tof zijn, maar verwacht ik niet in het budget naast de al heel dure grote kanonnen van FF en Coldplay.

Waarom The National niet als kleine headliner. Zie ik wel gebeuren. 2 jaar geleden sub en vorig jaar headliner op PKP
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
81
28
Radiohead is ook aan een nieuwe plaat bezig en de laatste keer dat ze op Werchter stonden was alweer 2008, dus daar hoop ik heel erg op.

Verder lijkt Foo Fighters wel een zekerheid.

Hoop verder op Lana del Rey, The xx (subheadliner gezien hun spot in 2012), Jamie xx, Vampire Weekend, Tame Impala, Major Lazer, deadmau5, reünie van Moloko. Daft Punk, Björk en Massive Attack, royksopp en Air wil ik ook allemaal nog eens zien...
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Ik denk als QOTSA komt, zij gewoon headliner worden hoor. Zijn dat ook wel waard vind ik.
Verder zijn Editors en de Foo's wel mogelijk. U2 zal voor Classic of Boutique zijn dan als die festivals doen. En mijn 4de headliner: ah laat ze mij verrassen.
 

jesse453

Randprogramma
4 feb 2014
113
0
ik zou Coldplay en Foo Fighters op 1 festival samen echt geweldig vinden. Ik denk daarentegen wel dat bijvoorbeeld Coldplay ook op werchter boutique gezet kan worden.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
ik zou Coldplay en Foo Fighters op 1 festival samen echt geweldig vinden. Ik denk daarentegen wel dat bijvoorbeeld Coldplay ook op werchter boutique gezet kan worden.

Zat ik ook al aan te denken. No way dat Live Nation een derde keer op rij Boutique zal willen cancellen (extra inkomstenbron enzo), en Coldplay lijkt me de aangewezen act om die weide op zichzelf te vullen.

Ik hoop overigens dat het grote succes van Patti Smith hen twee keer doet nadenken vooraleer ze artiesten als PJ Harvey en Beck (beide nieuw album) afschrijven voor het hippe Werchter. Die Barn biedt echt perfecte mogelijkheden voor artiesten die enkele jaren terug beperkte respons op de Main kregen.
 

PasQuality

Playlistbediener
15 jun 2015
30
0
Linkin Park komt volgend jaar ook met een nieuw album, die kun je ook op de geruchtenlijst plaatsen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Linkin Park komt volgend jaar ook met een nieuw album, die kun je ook op de geruchtenlijst plaatsen.

die verwacht ik niet. Ze schijnen België altijd over te slaan en staan dit jaar al op PKP.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
<div class="d4p-bbt-quote-title">jesse453 wrote:</div>
ik zou Coldplay en Foo Fighters op 1 festival samen echt geweldig vinden. Ik denk daarentegen wel dat bijvoorbeeld Coldplay ook op werchter boutique gezet kan worden.

Zat ik ook al aan te denken. No way dat Live Nation een derde keer op rij Boutique zal willen cancellen (extra inkomstenbron enzo), en Coldplay lijkt me de aangewezen act om die weide op zichzelf te vullen.

Klopt, ligt natuurlijk ook weer aan de tourende acts volgend jaar. Dit jaar waren er niet genoeg headline-acts om Boutique te organiseren. Dat krijg je ook met een 4daags festival, anders had misschien M&S wel Boutique geheadlined.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>jesse453 wrote:</div>
ik zou Coldplay en Foo Fighters op 1 festival samen echt geweldig vinden. Ik denk daarentegen wel dat bijvoorbeeld Coldplay ook op werchter boutique gezet kan worden.


Zat ik ook al aan te denken. No way dat Live Nation een derde keer op rij Boutique zal willen cancellen (extra inkomstenbron enzo), en Coldplay lijkt me de aangewezen act om die weide op zichzelf te vullen.


Klopt, ligt natuurlijk ook weer aan de tourende acts volgend jaar. Dit jaar waren er niet genoeg headline-acts om Boutique te organiseren. Dat krijg je ook met een 4daags festival, anders had misschien M&S wel Boutique geheadlined.

Ik denk dat het op dat vlak wel goed zal komen. We zitten vermoedelijk met Radiohead, Pearl Jam, Editors, QOTSA, The National, The XX, RHCP, Green Day, Coldplay, Linkin Park, Gorillaz/Blur, ... als tourende headliners, en dat om slechts drie spots op te vullen. En dan zijn er nog U2, Bruce Springsteen en Paul McCartney als kanshebbers voor de eendagsevenementen.

Het is allemaal nog wat voorbarig, en waarschijnlijk zal de realiteit iets minder rooskleurig zijn, maar op basis van wie met een album komt gaat er wel voldoende beschikbaar zijn lijkt me.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Schrijf ook maar op wegens nieuwe plaat: Bastille, The National, The XX, Rudimental, Netsky, Major Lazer, Tame Impala, James Blake, Vampire Weekend, eventueel Disclosure.

Aanvullen met Stereophonics, Joss Stone, Foals, Wolf Alice, Metric, Disclosure, Lana del Rey, Offspring, Kurt Vile.

Verder wellicht ook een terugkeer van Ben Howard na dit jaar.
Als het dat wordt, gaan ze mij mogen missen volgend jaar :)
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
k heb een beetje een déja vu gevoel. Vorig jaar begonnen we ook in juli tot en met november te speculeren over alle mogelijke headliners. Alles en iedereen ging op tour en we gingen headliners op overschot hebben. Uiteidnelijk hadden we er tekort zeg maar. Dus ik ga niet teveel beginnen hopen op alle ooie ijstjes. Het neemt niet weg dat het euk is natuurlijk héhé!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Rage Against The Machine zou wel meesterlijk zijn.

Ik verwacht naast de Foo’s, Editors. Misschien nog Blur en Coldplay. Al heb ik liever Metallica en Rammstein.
Pearl Jam wordt veel genoemd, maar ik twijfel zelf of die dan überhaupt touren. Moet er niet eerst een nieuw album uitkomen?

Pearl Jam bestaat 25 jaar en ze gaan een PJ25-tour doen. Eerste data zijn aangekondigd voor eind dit jaar in Zuid-Amerika.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
De latin Tour staat al een tijdje gepland. Bij de aankondiging werd niet gerept over het jubileum. Die info over pj25 komt die van de band zelf? Ik kan alleen maar fans vinden, die het heel graag willen...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
De latin Tour staat al een tijdje gepland. Bij de aankondiging werd niet gerept over het jubileum. Die info over pj25 komt die van de band zelf? Ik kan alleen maar fans vinden, die het heel graag willen…

Komt nog bij dat een nieuwe passage de 4e keer sinds 2010 zou zijn. Hoe geniaal hun shows ook zijn (zelfs op een minder dagje), overkill is en blijft overkill.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">Paddy wrote:</div>
De latin Tour staat al een tijdje gepland. Bij de aankondiging werd niet gerept over het jubileum. Die info over pj25 komt die van de band zelf? Ik kan alleen maar fans vinden, die het heel graag willen…

Komt nog bij dat een nieuwe passage de 4e keer sinds 2010 zou zijn. Hoe geniaal hun shows ook zijn (zelfs op een minder dagje), overkill is en blijft overkill.

Heb je zeker gelijk in, maar als PP het eindelijk voor elkaar krijgt om Pearl Jam te boeken, gaat RW ze echt niet laten schieten. Of ze zetten Coldplay op RW en maken van Pearl Jam een Boutique. No way dat de organisatie Pearl Jam laat schieten
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Paddy wrote:</div>
De latin Tour staat al een tijdje gepland. Bij de aankondiging werd niet gerept over het jubileum. Die info over pj25 komt die van de band zelf? Ik kan alleen maar fans vinden, die het heel graag willen…


Komt nog bij dat een nieuwe passage de 4e keer sinds 2010 zou zijn. Hoe geniaal hun shows ook zijn (zelfs op een minder dagje), overkill is en blijft overkill.


Heb je zeker gelijk in, maar als PP het eindelijk voor elkaar krijgt om Pearl Jam te boeken, gaat RW ze echt niet laten schieten. Of ze zetten Coldplay op RW en maken van Pearl Jam een Boutique. No way dat de organisatie Pearl Jam laat schieten

De organisatie heeft volgens mij ook wel genoeg bewijs geleverd dat 'overkill' geen issue is bij het wel of niet boeken van een band... ;-)
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken