Rock Werchter 2016 - Geruchten

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Waarom is iedereen zo zeker over Pearl Jam? Stonden vorig jaar nog op Werchter als headliner, met de enorme keuze aan headlinerwaardige bands voor volgend jaar zou ik het juist van Werchter kunnen waarderen als ze juist niet voor Pearl Jam gaan, niks tegen Pearl Jam trouwens, waren geniaal vorig jaar. Ik gok dat we volgend jaar ook een wat mindere hard jaar aan headliners krijgen als Snow Patrol, Coldplay, RHCP, Editors of iets dergelijks. Niks mis mee natuurlijk!

Nog wat bands die ik wel zou toejuigen: The XX, Daughter, CHVRCHES, Royal Republic (allen bezig met nieuw materiaal). Band of Skulls, The Wombats (al ben ik bang dat The Wombats nooit groter gaan worden dan opener van een podium).

Het blik Nederlandse acts dat geopend gaat worden zal helaas Kensington worden, dat gaat gewoon gebeuren, misschien ook nog Jett Rebel.

Wat betreft Ben Howard, fuck Ben Howard. Eerst afzeggen vanwege een infectie en vervolgens lachend een dag later Glastonbury doen, seriously?

Als ze Pearl Jam kunnen boeken is het lucratiever voor de organisatie om Coldplay Boutique te laten doen en PJ op het festival. Daarom zullen ze die dan gewoon opnieuw boeken.

Kensington verwacht ik niet. Volgens mij hebben ze in België wel door dat alles het zelfde klinkt en het niets bijzonders is. Jett Rebel zie ik wel gebeuren inderdaad, samen met Typhoon en dan hebben we t wel gehad. In 2013 stonden er ook 0 Nederlandse acts. Heel misschien als opener van The Barn dat ze The Deaf boeken. Acht ik in eerste instantie kansloos, maar met een afzegging als BADBADNOTGOOD dit jaar, wanneer je een kleine vervanger nodig hebt
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
on opnieuw boeken.

Kensington verwacht ik niet. Volgens mij hebben ze in België wel door dat alles het zelfde klinkt en het niets bijzonders is. Jett Rebel zie ik wel gebeuren inderdaad, samen met Typhoon en dan hebben we t wel gehad. In 2013 stonden er ook 0 Nederlandse acts. Heel misschien als opener van The Barn dat ze The Deaf boeken. Acht ik in eerste instantie kansloos, maar met een afzegging als BADBADNOTGOOD dit jaar, wanneer je een kleine vervanger nodig hebt

Jett Rebel werd ook de hele tijd gedraaid tussen de acts door dit jaar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Om dit topic maar meteen terug vol in gang te krijgen: Open'er komt donderdag al met de eerste headliner, en dat valt volgend jaar terug in het Werchterweekend. Gewoonlijk brengt Open'er pas in november-december hun eerste namen, dus ik vermoed dat een band ineens een hoop tourdata gaat aankondigen. Op diezelfde manier zijn Rammstein en Green Day in september 2012 ook al bekend geraakt voor Werchter.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik verwacht ook dat de naam die komende donderdag wordt aangekondigd wordt toch wel zeker ook af zal reizen naar Werchter.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Foo Fighters gok ik. We weten al van midden juni dat ze de geannuleerde zomerdata komen goedmaken in 2016, de rest van die zomertour zullen ze ondertussen ook wel geregeld hebben.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.176
4.320
Waarom is iedereen zo zeker over Pearl Jam? Stonden vorig jaar nog op Werchter als headliner, met de enorme keuze aan headlinerwaardige bands voor volgend jaar zou ik het juist van Werchter kunnen waarderen als ze juist niet voor Pearl Jam gaan, niks tegen Pearl Jam trouwens, waren geniaal vorig jaar. Ik gok dat we volgend jaar ook een wat mindere hard jaar aan headliners krijgen als Snow Patrol, Coldplay, RHCP, Editors of iets dergelijks. Niks mis mee natuurlijk!

Pearl Jam komt in 2016 met een nieuw album. Hangt een beetje vanaf wanneer dat uitkomt voor hun kansen op RW16. Als ze beschikbaar zijn, worden ze geboekt. Te grote naam om te laten liggen. Maar ik denk zelf dat Pearl Jam een kanshebber is voor 2017 en dat RW16 te vroeg komt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
Foo Fighters / Editors / Coldplay & The Weeknd (waarom niet? als ze Pharell kunnen halen?)
verder: Disclosure, The 1975, Kensington, CHVRCHES
wat ik zeer leuk zou vinden zijn The XX (waar sommigen aan denken..) & Daft Punk..
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.473
1.628
Verwacht Disclosure komend jaar als dance-afsluiter, die zullen met de nieuwe plaat nog een stap verder groeien qua populariteit.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Verwacht ook maar een hoop 'dit jaar succesvol op Pukkelpop'-acts, zoals elk jaar. Dus: Parov Stelar, Netsky, Tame Impala, James Blake, Bastille, Sigma, Twenty-One Pilots, Father John Misty, FFS, ...
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.473
1.628
Bastille zou dan het vierde jaar op rij worden dat ze touren, al lees ik wel dat er eindelijk een tweede album schijnt aan te komen.
 

Robin1617899542

Playlistbediener
16 jan 2014
18
0
Ik hoop op Bloc Party (hebben dit jaar enkele festivals gedaan), Foals (met hun nieuwe plaat) en The XX (aan het werken aan een nieuw album)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Bastille zou dan het vierde jaar op rij worden dat ze touren, al lees ik wel dat er eindelijk een tweede album schijnt aan te komen.

Klopt inderdaad, en ik denk dat ze er alles uit gaan persen voordat de bubbel barst rond die one trick pony.

Doet me er overigens aan denken dat Macklemore ook met een nieuwe plaat komt dit jaar, zal wel een spot zoals Pharrell krijgen dan.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Foo Fighters / Editors / Coldplay & The Weeknd (waarom niet? als ze Pharell kunnen halen?)
verder: Disclosure, The 1975, Kensington, CHVRCHES

The Weekend als 'Dance/Party' afsluiter? nee nee
Die man is inderdaad de hype van het moment en hij doet het prima maar dan eerder een prima spot in de klub c maar geen mainstage, nope
van je 2e rijtje zie ik alles wel gebeuren op Kensington na, weet niet of ze nu wel al aanslaan in België maar hopelijk doen ze dat gewoon niet.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Yannick wrote:
Foo Fighters / Editors / Coldplay & The Weeknd (waarom niet? als ze Pharell kunnen halen?)
verder: Disclosure, The 1975, Kensington, CHVRCHES

The Weekend als ‘Dance/Party’ afsluiter? nee nee
Die man is inderdaad de hype van het moment en hij doet het prima maar dan eerder een prima spot in de klub c maar geen mainstage, nope
van je 2e rijtje zie ik alles wel gebeuren op Kensington na, weet niet of ze nu wel al aanslaan in België maar hopelijk doen ze dat gewoon niet.

Kensington slaat hier inderdaad niet aan. Ze spelen komend weekend op Crammerock (15-20 duizend man) hun grootste Belgische show tot nu toe: om 14u op hoofdpodium, met onder andere Safi & Spreej en Tout Va Bien die een hogere spot krijgen diezelfde dag...

The Weeknd zie ik nog wel een spot krijgen als Frank Ocean enkele jaren terug, tegengewicht in de Barn voor een gitaarheadliner ofzo.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kensington slaat hier inderdaad niet aan. Ze spelen komend weekend op Crammerock (15-20 duizend man) hun grootste Belgische show tot nu toe: om 14u op hoofdpodium, met onder andere Safi & Spreej en Tout Va Bien die een hogere spot krijgen diezelfde dag…

Dan kunnen we ze toch wel uitsluiten voor Werchter? Album is al een tijdje uit dus die gaan echt niet meer groeien.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Courtney Barnett begint aan te slaan bij het Stubru-publiek, kan dus in het lijstje van Pukkelpopsuccessen die het jaar erop Rock Werchter aandoen. En Ought zie ik ze ook nog wel boeken, zeker nu ze een van de meest geprezen shows op Pukkelpop speelden. Al komen we nu weer op het terrein van artiesten die op 3-4 verschillende Belgische festivals in dezelfde periode zouden kunnen staan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
Vergat ook nog Tourist Lemc, Oh Wonder (maar misschien nog iets te onbekend voor RW en wel op PKP?), The Maccabees, Kadoline, Tout Va Bien en Twenty One Pilots
Zag The Weeknd zelf meer als headliner staan voor de main.. denk dat de Barn te klein zou zijn moesten ze hem daarin plaatsen, moeten ze ook een zeer sterke tegenhanger zetten..
zag als dance afsluiters Major Lazer, Skrillex of Rudimental.. MJ & Rudimental hebben heel wat festivals gedaan, terwijl Skrillex de hele tijd in Amerika rond tourde..Komt ook met een nieuw album, dus why not?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
The Weeknd als headliner? Gaat natuurlijk niet gebeuren. Die gast in Amerika natuurlijk mega, maar in Nederland en Belgie is hij lang niet zo populair als daar.
Major Lazer, Rudimental en Kodaline hoop ik écht niet. Die hebben de laatste jaren al zo vaak op Werchter en/of Pukkelpop gespeeld dat ik nogal moe van ze aan het worden ben, en met mij velen meer als ik de reacties na Pukkelpop mag geloven.

Kanshebbers van de Pukkelpop lineup zie ik vooral in: Courtney Barnett, Lianne La Havas, CHVRCHES, Ought, Rhodes, Tame Impala, Slaves en Charli XCX. Netsky zie ik weer danceafsluiter zijn.

Ik ben benieuwd of Werchter aan iets als Bring Me the Horizon durft. Het nieuwe album lijkt een stuk elektronischer te zijn dan eerder werk, wat ik overigens geen goede ontwikkeling vind.
 

Dirk

Campingartiest
11 nov 2014
65
0
Head: Foo Fighters
Sub: Ben Howard
Dance: Disclosure
Barnhead: Foals

Head: Coldplay
Sub: The xx
Dance: Netsky
Barnhead: Vampire Weekend

Head: Editors
Sub: Snow Patrol
Dance: Major Lazer / Macklemore & Ryan Lewis
Barnhead: Tame Impala

Head: Queens of the Stone Age
Sub: Imagine Dragons
Dance: Skrillex
Barnhead: The National

Overig: The Wombats, Bring Me The Horizon, Palma Violets, Everything Everything, Twenty One Pilots, Slaves, The Bohicas, Jett Rebel, Typhoon, Kensington, Catfish and the Bottlemen, Wolf Alice, Courtney Barnett, Kodaline, Vampire Weekend, Slaves, Lianne La Havas, Patrick Watson, Django Django, Chvrches. Tourist Lemc, Jack Garratt, José González, The Strypes, Peace, Nothing But Thieves, Gengahr, San Cisco, The 1975, The Neighbourhood, Circa Waves. Lucy Rose, Tobias Jesso Jr, FIDLAR, TV On The Radio
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.196
Foo Fighters lijkt me een zekerheidje
Pearl Jam mag van mij persoonlijk elk jaar komen
Red Hot Chili Peppers zitten in de studio
Gorillaz gaan naar de studio.


Droom line up:

MAIN:
Headliners: Foo Fighters - Pearl Jam - Gorillaz - Red Hot Chili Peppers
Sub-heads: The Strokes - Bon Iver - The Libertines - Incubus
Others: Band Of Horses - Dinosaur Jr - Wolfmother - Iggy Pop - White Lies - The Orwells

BARN
Headliners: The Flaming Lips - Eels - Pixies - Lykke Li
Others: Daughter - Thurston Moore - Crystal Fighters - Kurt Vile - Misterwives - Soak - Slowdive
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken