Waarom is iedereen zo zeker over Pearl Jam? Stonden vorig jaar nog op Werchter als headliner, met de enorme keuze aan headlinerwaardige bands voor volgend jaar zou ik het juist van Werchter kunnen waarderen als ze juist niet voor Pearl Jam gaan, niks tegen Pearl Jam trouwens, waren geniaal vorig jaar. Ik gok dat we volgend jaar ook een wat mindere hard jaar aan headliners krijgen als Snow Patrol, Coldplay, RHCP, Editors of iets dergelijks. Niks mis mee natuurlijk!
Nog wat bands die ik wel zou toejuigen: The XX, Daughter, CHVRCHES, Royal Republic (allen bezig met nieuw materiaal). Band of Skulls, The Wombats (al ben ik bang dat The Wombats nooit groter gaan worden dan opener van een podium).
Het blik Nederlandse acts dat geopend gaat worden zal helaas Kensington worden, dat gaat gewoon gebeuren, misschien ook nog Jett Rebel.
Wat betreft Ben Howard, fuck Ben Howard. Eerst afzeggen vanwege een infectie en vervolgens lachend een dag later Glastonbury doen, seriously?
Als ze Pearl Jam kunnen boeken is het lucratiever voor de organisatie om Coldplay Boutique te laten doen en PJ op het festival. Daarom zullen ze die dan gewoon opnieuw boeken.
Kensington verwacht ik niet. Volgens mij hebben ze in België wel door dat alles het zelfde klinkt en het niets bijzonders is. Jett Rebel zie ik wel gebeuren inderdaad, samen met Typhoon en dan hebben we t wel gehad. In 2013 stonden er ook 0 Nederlandse acts. Heel misschien als opener van The Barn dat ze The Deaf boeken. Acht ik in eerste instantie kansloos, maar met een afzegging als BADBADNOTGOOD dit jaar, wanneer je een kleine vervanger nodig hebt