Rock Werchter 2016 - Geruchten

@RockTorhout, Werchter heeft ieder jaar wel een dag met een "mindere" headliner en Lenny Kravitz laat zien dat bij gebrek aan beter, subs zo als headliner geboekt kunnen worden.

Ik verwacht FATM volgend jaar niet op Werchter. Maar even er vanuitgaand dat haar volgende album ook wel een hit(je) oplevert, dan staat ze de volgende keer dat ze op Werchter staat er als headliner.

QOTSA is na hun vorige Werchter passage (2011) toch nog een tikje geklommen qua populariteit denk ik. Na Like Clockwork pasten ze toch ineens een Sportpaleis, ipv een Vorst. Een headlinerspot op Werchter zou toch wel eens verdiend zijn voor die gasten. Florence zie ik niet terugkomen denk ik. Na Werchter en een Sportpaleis zal het wel genoeg zijn voor het Belgische publiek. Pinkpop is wel een kanshebber misschien.

Qotsa heeft in 2013 Werchter overgeslagen omdat ze headlinen in Hongarije en Polen interessanter vonden dan subben in een van hun favoriete landen. Lees: Qotsa komt niet meer voor minder dan headliner.

Qotsa heeft in 2013 Werchter overgeslagen omdat ze headlinen in Hongarije en Polen interessanter vonden dan subben in een van hun favoriete landen. Lees: Qotsa komt niet meer voor minder dan headliner.
Ja, als ze komen kan dat best voor minder dan headliner. Ligt aan de plannen van Josh voor volgens jaar, geen pijl op te trekken.

Kereltje wrote:

Ja, als ze komen kan dat best voor minder dan headliner. Ligt aan de plannen van Josh voor volgens jaar, geen pijl op te trekken.

En in dit jaar stonden ze wel op de 3fm stage van Pinkpop en het jaar erna een redelijk lage spot op RAR, dus blijkbaar doen ze het toch nog voor minder.

DennisvdBr wrote:
Kereltje wrote:

En in dit jaar stonden ze wel op de 3fm stage van Pinkpop en het jaar erna een redelijk lage spot op RAR, dus blijkbaar doen ze het toch nog voor minder.
btw, vorig 2013 stonden de Queens op Pinkpop, 2014 Lowlands en Pukkelpop, dit jaar stond Josh er met EODM

Het weekend van Werchter is druk genoeg om op 4 grote festivals te headlinen zonder Werchter te doen hoor (Eurockéennes, Volt, Open'er, Main Square, Roskilde, ...), dus er zal altijd genoeg vraag zijn. Maar Qotsa staat in zijn recht om een headlinespot te eisen: Sportpaleis uitverkocht op 20min, recent 2 keer een uitverkochte Pukkelpopdag geheadlined, al sub op RW voor hun commercieel meest succesvolle plaat, ... Snap niet goed waar de vergelijking met Lenny Kravitz vandaan komt eigenlijk.

een Belgische naam die ik wel zie komen om de barn of KluBC te openen op een dag: Tourist Lemc. Momenteel heel populair in België, veel op de radio en goeie show op Pukkelpop dit jaar.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=XuyN4XzqSIA[/video]

Vraag me af of RW ook de tour zal opgaan zoals Sziget en Pinkpop en Lolla Berlijn om een naam a la Martin Garrix te laten afsluiten.. PKP deed het vorig jaar ook met Calvin Harris, of is die kans klein?

Doet Werchter toch al tijden? Ik zou er in ieder geval niet van op kijken.

Denk dat hij specifiek op platte EDM-acts doelt, en dan is het antwoord nee. Tomorrowland valt amper 2 weken later en zal gelukkig altijd de voorrang krijgen qua artiesten als Avicii en David Guetta. Dimitri Vegas en Like Mike waren een uitzondering als vervanger, maar dat die KluB C nog niet vol kregen in een clash tegenover Editors op herhaling zegt ook al genoeg over de behoefte aan dit soort acts.

Even het volgende droppen: er staat ons een epische rockfilm/concert/gekkigheid te wachten onder de naam 'Gutterdämmerung'. Het zou in principe een film worden 'zoals we er nog nooit één gezien hebben'. En ik geloof de makers op hun woord, aangezien de volgende fantastische muzikanten een rol hebben in de film:

Iggy Pop, Henry Rollins, Grace Jones, Mark Lanegan, Jesse Hughes (EODM), Josh Homme (QOTSA en EODM), Lemmy (Motörhead), Justice,
Tom Araya (Slayer), Volbeat en nog 2 onbekende artiesten. (check de veelbelovende website: http://gutterdammerung.com/)

Dit is ook op dit forum erg interessant aangezien er ook 'Gutterdämmerung'- concerten zullen plaatsvinden op diverse muziekfestivals. Met zo'n waslijst aan fantastische namen toch wel bijna headlinermateriaal vind ik. (linkje: http://newsmonkey.be/article/54959) Of anders gewoon een mooie droom.

Denk eerder dat die zich, net als Sound City indertijd, gaan beperken tot enkele Amerikaanse/Britse promoconcerten vlak voor de release. Te veel van die muzikanten hebben eigen materiaal op til staan om hiervoor tourplannen opzij te schuiven. Desondanks lijkt dit een gruwelijk vette film te gaan worden.

Wat QOTSA betreft: blijkbaar doet Mini Mansions alsnog een Europese zaaltour, hetzij een korte. Geen idee welke impact dit zal hebben op QOTSA, heb het gevoel dat die laatste toch meer van plan zijn dan enkel dat Braziliaans festival eind deze maand.

Nog een Belgische naam voor 's namiddags in KluB C: Lost Frequencies.

Headliners gokje:

Coldplay, Foo Fighters, Editors &…. the National? Stromae?

Stromae zie ik zeker niet gebeuren, om de simpele reden dat hij er in 2014 stond met Cacine Carree en volgend jaar er dus met pal dezelfde show zou staan, met dezelfde 10 liedjes. Zou een beetje bizar zijn. Zelfs herhalers als Editors/KoL komen ten minste met een ander album/andere show. Stromae zal waarschijnlijk een serieuze peuze inlassen na zijn Amerikaanse tour.

Coldplay kan nog wel, al is dat nog een vraagteken tot nu toe. The National idem. Ik zie EL VY er wel staan eigenlijk. Die eerste single is toch wel een succesje op de radio en de AB was héél snel uitverkocht. misschien tourt Matt Berninger wel met zijn 2 bands?

Coldplay heb ik nog steeds met stip op 1 staan voor Werchter Boutique. Ik zie Live Nation het geen 3 jaar op een rij aflassen (is immers een serieuze bron van extra inkomsten), en tenzij U2 zich voor zulke shows openstelt is Coldplay de enige naam uit het huidige geruchtencircuit die het in mijn ogen aankan.

The National is inderdaad een groot vraagteken (zie ook BKS topic). Ik verwacht sowieso niet dat Berninger met beide bands gaat touren aangezien hij nu al naar alcohol moet grijpen om zijn podiumvrees de baas te zijn... Dan denk ik eerder aan The National, aangezien ik Berninger dat geen jaartje in de ijskast zie steken om volop met El Vy rond te trekken.

Justice gaat volgend jaar met een album komen..! Optie voor RW? Meer iets voor volgend jaar of toch iets te alternatief?

Users who are viewing this thread