Rock Werchter 2016 - Geruchten

Rammstein doet vanavond trouwens zijn eerste ‘opwarming’ voor ze echt met de tour beginnen. Dit op een Fan-Club-concert in Berlijn. Benieuwd naar de setlist!

Blijkbaar moeten GSM's/smartphones afgegeven worden aan de ingang, zal nog niet voor het eerste uur zijn dat we de setlist kennen.

Dit zou het zijn (onder voorbehoud):

1. nieuw lied
2. Reise, Reise
3. Hallelujah
4. Zerstören
5. Keine Lust
6. Feuer Frei
7. Seemann
8. Ich tu dir Weh
9. Du riechst so gut
10. Mein Herz brennt
11. Links 2,3,4
12. Ich will
13. Du hast
14. Stripped
15. Ohne dich
16. Engel

Dit zou het zijn volgens het rammsteinworld.com forum. Wel eigenaardig dat Sonne er niet bijzit... Wel leuk dat ze Pussy en Amerika achterwege laten.

Everyknight wrote:
Rammstein doet vanavond trouwens zijn eerste ‘opwarming’ voor ze echt met de tour beginnen. Dit op een Fan-Club-concert in Berlijn. Benieuwd naar de setlist!

Blijkbaar moeten GSM’s/smartphones afgegeven worden aan de ingang, zal nog niet voor het eerste uur zijn dat we de setlist kennen.
Is dat normaal? Of gewoon voor de sfeer te behouden dat geen honderden mensen met hun gsm alles zitten te filmen?

Everyknight wrote:
Everyknight wrote:

Blijkbaar moeten GSM’s/smartphones afgegeven worden aan de ingang, zal nog niet voor het eerste uur zijn dat we de setlist kennen.

Is dat normaal? Of gewoon voor de sfeer te behouden dat geen honderden mensen met hun gsm alles zitten te filmen?

Ik denk dat ze eerder willen vermijden dat er al dingen bekend worden over de show, zoals pyro-effecten etc.

De setlist van deze avond: http://www.setlist.fm/setlist/rammstein/2016/black-box-music-berlin-germany-63fe8abb.html
Zal waarschijnlijk niet veel meer veranderen tegen de festivals. :)

Dit zou het zijn (onder voorbehoud):

1. nieuw lied
2. Reise, Reise
3. Hallelujah
4. Zerstören
5. Keine Lust
6. Feuer Frei
7. Seemann
8. Ich tu dir Weh
9. Du riechst so gut
10. Mein Herz brennt
11. Links 2,3,4
12. Ich will
13. Du hast
14. Stripped
15. Ohne dich
16. Engel

Dit zou het zijn volgens het rammsteinworld.com forum. Wel eigenaardig dat Sonne er niet bijzit… Wel leuk dat ze Pussy en Amerika achterwege laten.

Sonne is nr 17.

Ik mis toch Mein Teil in die lijst... En Rosenrot en Haifisch hadden ook mooi geweest, maar je kan niet alles hebben zeker?

Ik mis toch Mein Teil in die lijst… En Rosenrot en Haifisch hadden ook mooi geweest, maar je kan niet alles hebben zeker?

Rammstein en / of Rammlied mag er van mij nog wel bij. En ik hoop op Bückstabü. Maar sowieso blij dat Pussy er niet op staat.

Weet er eigenlijk iemand uit vorige jaren wanneer de app en het grondplan online komen? Kwestie van goed voorbereid te zijn :wink: En vinden jullie het ook niet raar dat het nog niet uitverkocht is?

Everyknight wrote:
Everyknight wrote:

Red Hot Chili Peppers deden het een paar dagen geleden ook maar zij speelde wel een 5-tal nummers die nog niet uitgebracht zijn, en ze zijn niet zo'n fan van nummers die geleaked worden voor ze officieel uitgebracht worden, dus dat was de reden vooral. Al heeft Rammstein er maar 1 gespeeld, kan dus ook een andere reden zijn in hun geval.

Weet er eigenlijk iemand uit vorige jaren wanneer de app en het grondplan online komen? Kwestie van goed voorbereid te zijn
1f609.png
En vinden jullie het ook niet raar dat het nog niet uitverkocht is?

App is al een tijdje uit. Plattegrond nog niet, maar die zal denk ik zo ongeveer hetzelfde zijn als vorig jaar. Dat het niet is uitverkocht vind ik ook raar, want dat zou normaal gesproken met dit programma wel moeten lukken.

Vorig jaar was de app er pas 16 juni, maar nu is die al te downloaden! Grondplan was er toen 11 juni, dus die zal een van de komende weken ook wel online worden gezet denk ik.

De line-up op zich zou het festival inderdaad kunnen doen uitverkopen, maar hier is al gezegd dat het misschien iets te maken heeft met de extra veiligheidsmaatregelen enzo. Jammer, ik ga me alvast 4 dagen amuseren :)

Arne wrote:
Denk dat hier wordt over gereageerd.
Sinds paul is aangekondigd doet iedereen zo positief over de affiche ondanks het slechts een toevoeging van 2h is op 4 dagen.

Met deze affiche verwacht ik niet dat Werchter gaat uitverkopen.

Integendeel. Deze affiche is tegen eind april volledig uitverkocht. Mag je mij dan gerust nog eens op quoten.

Vandaag dus de bevestiging dat mijn gok (27 april) er faliekant naast was. Dat gezegd zijnde vraag ik me wel af hoe de verkoop ondertussen gaat. Zo is het bijvoorbeeld al 3 weken geleden dat de vrijdag de stempel ‘bijna uitverkocht’ meekreeg. Gewoonlijk duurt het dan slechts enkele dagen voordat die dag ook volzet is…

Besef nu allemaal eens hoe een slechte affiche het eigenlijk is. :)

Ik vind het ook vreemd. Want blijkbaar doen de andere festivals het wel goed http://m.newsmonkey.be/article/67578

Werchter heeft zeker al betere affiches gehad, daar kunnen we niet onderuit. Maar toch heeft Werchter dit jaar, in vergelijking met andere grote festivals, zeker een degelijke line-up. Weinig festivals van die grootte zijn er in geslaagd om zoveel zo'n grote namen te boeken (Florence, Editors, RHCP, Rammstein, McCartney, Ellie Goulding, ...). Dat een dag (die eerst uitverkocht was) met o.a. RHCP, Editors, PJ Harvey, Tame Impala, ... blijkbaar toch nog niet is uitverkocht, is op zijn minst gezegd bizar te noemen.

Langs de andere kant: ook Pukkelpop lijkt moeite te hebben met de ticketverkoop, daar blijven ze alvast heel erg stil wat dat betreft. Ik zie dus zeker de terreurdreiging als een mogelijke oorzaak. Daarnaast zijn de tickets gewoon niet goedkoop. Hoewel in vergelijking met gelijkaardige festivals in het buitenland, de prijs hier nog meevalt, heb ik de indruk dat meer en meer mensen hier een probleem beginnen maken van de ticketprijs. België heeft wat dat betreft nog steeds een heel ander 'klimaat' dan bv. Engeland. Daar verkopen festivals uit nog voor namen bekend zijn gemaakt.

Ik zal het zeker niet erg vinden dat er wat minder volk op de weide rondloopt, heb ik wat ademruimte. Maar als festival ga je je toch wel vragen stellen als je ondanks een behoorlijke line-up toch ondermaatse ticketverkoop hebt. Ofwel gaan ze toch wat anders programmeren (hopelijk niet), ofwel doen ze net meer moeite om volgend jaar een super sterke line-up te zetten.

Bizar. Kan het eigenlijk enkel op de tereurdreiging steken. Die lineup is gewoon heel goed, namelijk.

Bijna objectief gezien de beste Rock Werchter lineup in jaren (al is dat natuurlijk moeilijk hard te maken). Het aantal grote namen op de affiche is toch echt indrukwekkend. Voor de mainstream muziek fans hebben ze zowat de populairste tourende popnamen binnen gevist (Macklemore, Ellie Goulding, the 1975, het gehypte Years&Years, Flume, Disclosure, Florence) en zowat de grootste bands die momenteel touren (Red Hot Chili Peppers, Rammstein, Foals, Last Shadow Puppets de nog steeds megapopulaire Editors). Daarnaast hadden nog nooit zoveel legends staan als nu (McCartney, Robert Plant, New Order, Iggy Pop) en hebben ze nog een pak grote 'muziekliefhebber' namen geboekt (PJ Harvey, Beck, At The Drive In, Tame Impala, Beirut). Zet daarbij nog wat grotere acts zoals Offspring, Kalkbrenner, Jamie XX, BMTH enzo op en je hebt een totaalpakket die toch iedereen moet aanspreken.

En dan doel ik op de gemiddelde 'Studio Brussel luisteraar'.

Tja, ze hadden mischien beter nog wat meer geld richting Radiohead gesmeten ( :wink: ) zeker nu je ziet hoe groot de hype rondom die band nu is. Ik heb het gevoel dat ze populairder zijn dan ooit, of zeker in lange tijd.

Tja, ze hadden mischien beter nog wat meer geld richting Radiohead gesmeten (
1f609.png
) zeker nu je ziet hoe groot de hype rondom die band nu is. Ik heb het gevoel dat ze populairder zijn dan ooit, of zeker in lange tijd.

Daar hoopten toch zo zo velen op ipv Paul McCartney en laten we het verhaal van Pearl Jam ook niet vergeten.. Je hebt gelijk dat over de breedte gezien RW dit jaar best wel oke is qua line up, niet de beste line up maar afin..
Ik denk de combinatie terreurdreiging + andere buitenlandse festivals (denk maar aan de Spaanse, Kroatische, Portugese etc) die duidelijk een pak goedkoper zijn en die ook als ideale vakantie erbovenop kunnen dienen dat onze festivals hier stillaan de das aan het omdoen is. Festivals als Balaton, Sziget klinken voor vele mensen al bekend in de oren en nu ook NOS Alive sterk de kop begint op te steken ..

PKP is een geheel ander verhaal aan het opgaan denk ik, daar is het gewoon de line up die sinds enkele jaren veranderd is, denk ik

* 13 juni was m'n gok voor het uitverkopen maar ik begin zo stillaan te geloven dat het niet zal uitverkopen dit jaar

terreurdreiging vind ik een heel belachelijke reden. Net alsof plots een relevant percentage minder mensen hierdoor naar RW gaan.

Combinatie van affiche & prijs.
Kijk naar Primavera, NOS Alive. Beide festivals zo goed als uitverkocht, een affiche die 10* beter is en daarbij nog eens maar de helft van de prijs...

Ik zou het niet onderschatten. Als je kijkt hoe festivals en concertzalen in België handelen na de aanslagen, lijkt het alsof er in België een hele andere sfeer heerst dan in Nederland. Al graven ze dan eigenlijk hun eigen graf, door zo op die angst in te spelen.
En voor Werchter is dit gewoon een goed programma, geen rede om niet uit te verkopen in ieder geval.

Users who are viewing this thread