Rock Werchter 2016 - Geruchten

Jammer dat dat verbod om rugzakken er niet komt. Erger me er altijd behoorlijk als er iemand voor me staat met zo'n rugzak op, die eigenlijk niet door heeft dat hij/zij deze nog op z'n rug heeft! Had een mooie bijkomstigheid geweest van het verbod op rugzakken..

Die line - up voor 2017 ziet er ( buiten de zondag dan ), fantastisch uit.
Misschien wel iets te mooi en het is ook nog heel vroeg, maar het is niet onrealistisch.
Een grote naam die mist en die ik eigenlijk wel verwacht is Metallica, ze gaan werken aan een nieuw album, ze hebben hun eerste 2 platen geremastered en het is dan toch ook al weer 3 jaar geleden dat ze naar België kwamen.
We zien wel, er zijn altijd zoveel geruchten : )

Dan heb je een andere smaak dan mij. ? @pede

Ik hou van "echte" muziek hahahahaha......:-)

Die dag van Radiohead bijv...dat is dan echt helemaal niks voor mij

Ja, Radiohead en Arcade Fire op 1 dag. Echt kud.

Er zijn inderdaad mensen zoals ik die liever Coldplay en Snowpatrol zien en helemaal niks hebben met Radiohead en Arcade Fire..en ja geen greintje cynisme van mijn kant. Ik vind beide bands geen ruk aan.

@thooomash En dan probeer ik een zinvolle opmerking te maken. Het is echt een beetje jammer...het lijkt hier wel het Pinkpop forum..het Sodom en Gomorra van Festileaks.............we are all doooooooomed

Als gevolg van verhoogde veiligheidsmaatregelen zal de security aan de ingang van de campings strikter worden, komt er overal camerabewaking en worden gasflesjes niet meer toegelaten.

Als gevolg van verhoogde veiligheidsmaatregelen zal de security aan de ingang van de campings strikter worden, komt er overal camerabewaking en worden gasflesjes niet meer toegelaten.

Kan ik zeker mee leven.

Kereltje wrote:

Kan ik zeker mee leven.

Nou, ik vind het anders maar waardeloos en schijnveiligheid.

Vandaag dus de bevestiging dat mijn gok (27 april) er faliekant naast was. Dat gezegd zijnde vraag ik me wel af hoe de verkoop ondertussen gaat. Zo is het bijvoorbeeld al 3 weken geleden dat de vrijdag de stempel 'bijna uitverkocht' meekreeg. Gewoonlijk duurt het dan slechts enkele dagen voordat die dag ook volzet is...

Ik zat er ook mooi naast met mijn 25 april, maar het is inderdaad vreemd dat de Werchtervrijdag al een heel eind geleden 'bijna uitverkocht' meekreeg, maar nog steeds niet is uitverkocht.

Maar erg vind ik het allemaal niet: als het festival niet uitverkoopt zijn er zelfs 2 positieve punten aan. Het zal wat minder druk zijn op de weide, dus iets meer ademruimte. En dan is het festival in de toekomst wel degelijk genoodzaakt om te blijven sterke line-ups neerzetten, omdat dus blijkt dat (in tegenstelling tot bv. pinkpop) een festival niet puur op zijn naam kan uitverkopen.

Ik wil nu niet de doemdenker zijn, maar zou het hele terreurgedoe ook geen invloed hebben op de ticketverkoop? Ik zelf twijfel geen seconde en ga 100% genieten van enkele daagjes muziek, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die hier wat meer problemen mee hebben...

Ik wil nu niet de doemdenker zijn, maar zou het hele terreurgedoe ook geen invloed hebben op de ticketverkoop? Ik zelf twijfel geen seconde en ga 100% genieten van enkele daagjes muziek, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die hier wat meer problemen mee hebben…

Zal vast wel een klein beetje zijn, maar dat zijn dan ook maar een handje vol tickets.

jarne wrote:
Ik wil nu niet de doemdenker zijn, maar zou het hele terreurgedoe ook geen invloed hebben op de ticketverkoop? Ik zelf twijfel geen seconde en ga 100% genieten van enkele daagjes muziek, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die hier wat meer problemen mee hebben…

Zal vast wel een klein beetje zijn, maar dat zijn dan ook maar een handje vol tickets.

Ik zou dat toch niet onderschatten. Op concertnieuws.be staat een interview met de persverantwoordelijke van de AB. (klikken op 'interviews' rechtsbovenaan). Daaruit blijkt dat er toch wel een forse terugval is inzake ticketverkoop en mocht er nog een aanslag in Brussel komen, dan komt (zelfs) AB in financieel slechte papieren te zitten.

Ik weet het, het gaat in het interview over Brussel, maar Werchter is nu eenmaal niet ver van Brussel (voor buitenlanders is dit zelfs 'net buiten Brussel') en de terreurdreiging geldt tenslotte voor heel België. Ik denk toch dat dit zeker een rol speelt in de tragere ticketverkoop.

Veiligheid van concert- en festivalgangers, van artiesten en hun crew, van medewerkers en buurtbewoners
is altijd onze allerhoogste prioriteit. We overleggen op regelmatige basis met overheden en hulpdiensten. We
hebben een stevig veiligheidsbeleid.  De voorbije maanden en weken is er met het oog op de komende festivalzomer
intensief bijkomend vergaderd. Met lokale en federale politie, met lokale en provinciale overheden.
Bestaande plannen zijn bijgestuurd, extra maatregelen ingevoerd.
Rugzakken en tassen zijn deze zomer welkom in het Festivalpark maar zullen streng gecontroleerd worden. We
vragen bezoekers deze spontaan te openen en de inhoud aan de medewerkers te tonen. Alvorens het Festivalpark
betreden kan worden, stapt elke bezoeker ook door een metaaldetectiepoort. Er zijn duidelijke richtlijnen
opgesteld met betrekking tot zaken die wel en niet toegelaten worden. De extra maatregelen mogen vooral de
pret niet drukken. Elk concert, elk festival is een groot feest. Alles wordt in het werk gesteld om de bijkomende
controles zo vlot als mogelijk te laten verlopen. Nu al danken we de concert- en festivalgangers voor hun
begrip, voor hun spontane medewerking bij de controles ook, voor de extra inspanning die wordt gevraagd.

Alvorens je door de metaaldetector kan,
word je verzocht een aantal zaken in
een plastic zakje dat je ter plaatse krijgt
op te bergen. Het betreft niet-drinkbare
vloeistoffen en gels in verpakkingen tot
100ml - met een max van 1 liter in totaal,
gsm of smartphone, elektronische apparatuur,
kleine fototoestellen, sleutelbos.
Moeten er niet in: juwelen, horloges,
broeksriem, klein geld, schoenen.

TIP: Kom lichtgepakt.
Breng geen overbodige
zaken mee. Laat tassen
en rugzakken indien
mogelijk thuis.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/397095565/RW16-infocontroles.pdf

Iedereen langs de metaaldetector:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/397095565/RW16-infocontroles.pdf

Staat ook op hun Facebook. Geldt ook voor Graspop, Pukkelpop, Dour en Tomorrowland.

ja en camelbak ook. Het lijkt mij een beetje overdreven, dit is eerder een manier om munt te slaan.
Wel leuk dat je een halve liter water krijgt per bon

Blijkbaar zijn de zaterdagtickets sinds begin mei ook weer beschikbaar. Loopt echt niet zo vlot daar.

Blijkbaar zijn de zaterdagtickets sinds begin mei ook weer beschikbaar. Loopt echt niet zo vlot daar.
Ik vind (maar dat is persoonlijk) de donderdag en vrijdag sterker dan de zaterdag en zondag.
Je hebt die dag toch wel Tame Impala en Editors, om maar wat te noemen.
Blijkbaar loopt men niet zo warm van headliner Red Hot Chili Peppers?
Kan het ook niet zo verklaren.
Zou dat echt met 'de dreiging' te maken hebben waar men het over heeft.
De buikgriep van Anthony Kiedis en de toegangscontrole speelt ook misschien laatste dagen nog mee.
Vreemd...

Users who are viewing this thread