Rock Werchter 2016 - Geruchten

En hoewel ’t een donderdag is, vind ik het op zich wel vreemd dat Paul McCartney geen stormloop op de dagtickets heeft voortgebracht. Ik had echt wel gedacht dat dat wat vlotter zou gaan.
Ik heb een beetje het idee dat McCartney iets teveel getourd heeft de laatste jaren om echt nog veel mensen naar een festival te kunnen trekken. Je hebt hem kunnen zien in het Sportpaleis, Ziggo Dome, Gelredome, Ahoy in de afgelopen paar jaar. Zeker omdat zijn setlist niet heel snel veranderd, zullen mensen niet heel snel weer naar een optreden gaan.

Heb zelf ook bijna het idee dat McCartney festivals is gaan doen deels omdat 'ie al zoveel locaties heeft gespeeld de afgelopen tijd.

Arne wrote:
Denk dat hier wordt over gereageerd.
Sinds paul is aangekondigd doet iedereen zo positief over de affiche ondanks het slechts een toevoeging van 2h is op 4 dagen.

Met deze affiche verwacht ik niet dat Werchter gaat uitverkopen.

Integendeel. Deze affiche is tegen eind april volledig uitverkocht. Mag je mij dan gerust nog eens op quoten.

oh wat tel ik af. Nog 19 dagen.

Everyknight wrote:
Wel schrik van Cactus wat PJ Harvey betreft.

Neenee, het zou al heel slecht moeten lopen mocht Werchter zowel Beck, New Order als PJ Harvey mislopen nu hé…

Net even deze quote uit december van mezelf uit terug gezien.

Het mag duidelijk zijn dat ik erg blij ben met de affiche.

Kereltje wrote:
Arne wrote:
Denk dat hier wordt over gereageerd.
Sinds paul is aangekondigd doet iedereen zo positief over de affiche ondanks het slechts een toevoeging van 2h is op 4 dagen.

Met deze affiche verwacht ik niet dat Werchter gaat uitverkopen.

Integendeel. Deze affiche is tegen eind april volledig uitverkocht. Mag je mij dan gerust nog eens op quoten.

oh wat tel ik af. Nog 19 dagen.

Hehe, en niet onterecht. Ben toch wel wat verbaasd over hoe traag de ticketverkoop gaat, met aan het eind van april hoogstens 2 dagen uitverkocht. Ik dacht dat de impact van Paul McCartney groter ging zijn (bij zijn vorige Belgische passage was er genoeg vraag om een 2de show in Sportpaleis toe te voegen), maar anderzijds had ik ook wel meer grote namen op de affiche verwacht. Dan denk ik aan de grote hoeveelheid 'fillers' die in de laatste pakketjes zaten (Goose als sub, Puggy als headliner KluB C, ...) terwijl er nog namen als The National, Bastille en Biffy Clyro in het geruchtencircuit zaten.

Uitverkopen zullen de weekendtickets hoe dan ook wel doen. Op 2008 na waren die de voorbije 10 jaar altijd ten laatste uitverkocht in mei, ongeacht het niveau van de lineup. Er staan nog steeds genoeg grote namen op de affiche dus niet uitverkopen zou dan wel raar zijn.

Volgens de line up die ik ff checkte van '08 kan ik moeilijk geloven dat die niet uitverkocht is geraakt?? Dat gat van 4u (tussen Ellie & Disclosure) is dan wel opgevuld door hem, staan wel 'maar' 6 namen op die dag waarbij ik vind dat Jake Bugg veel te hoog staat maar afin.. Ik vind wel dat je gelijk hebt over een aantal nog missende namen, je kan niet ontevreden zijn met deze line up maar met die 3 erbij had het nog een tikkeltje hoger geweest..
Persoonlijk vind ik de Klub C namen kwalitatief misschien wel oke, maar naast Paul Kalkbrenner, The 1975, Flume, James Blake en Sigma staan daar amper grote namen?

Ofwel verkoopt ie niet uit, ofwel verkoopt ie uit ergens eind mei, begin juni.. Ik geloofde nu ook niet echt dat er veel mensen zaten te wachten op Paul McC, als die al zo vaak sportpaleizen heeft gevuld de laatste paar jaar had misschien Bruce Springsteen een betere optie geweest .. Radiohead was volgens mij dan allang uitgesloten

Ik vind het trouwens maar logisch dat de zondag nog niet is uitverkocht geraakt wegens haar 2e passage + Macklemore dan (al staan Beck, Foals en Jamie xx ook op die dag)
Voor de donderdag gaf ik al de rede, of toch wat ik ervan denk..
Dat zaterdag zo snel uitverkocht geraakte is wel logisch (Editors, PJ Harvey, RHCP, Tame Impala, Paul Kalkbrenner .. ) en met vrijdag een hele dag gitaren op de mainstage, dat trekt ook zijn doelpubliek natuurlijk :)

Good news, everyone!
Schermen buiten de KlubC en The Barn!
"Last summer we proudly introduced our brand new The Barn and KluB C. The tents look stunning. The acoustics are excellent. There’s hardly any incident light, which is why the performances can be enjoyed in the best possible way.

However, because of this, it is not possible to watch a concert from outside the tents. This turned out to be a flaw, and your feedback told us the same thing. If we can improve Rock Werchter, we will.
So, ready for a comeback in 2016: a big screen outside KluB C and The Barn! The screen will be placed in between both tents, which have programming taking turns. If one of them reaches its full capacity, the screen outside is switched on and you’ll be able to watch the show there, too. At your service!"

Good news, everyone!
Schermen buiten de KlubC en The Barn!
“Last summer we proudly introduced our brand new The Barn and KluB C. The tents look stunning. The acoustics are excellent. There’s hardly any incident light, which is why the performances can be enjoyed in the best possible way.

However, because of this, it is not possible to watch a concert from outside the tents. This turned out to be a flaw, and your feedback told us the same thing. If we can improve Rock Werchter, we will.
So, ready for a comeback in 2016: a big screen outside KluB C and The Barn! The screen will be placed in between both tents, which have programming taking turns. If one of them reaches its full capacity, the screen outside is switched on and you’ll be able to watch the show there, too. At your service!”

Zeer goed nieuws zeg, dit ontbrak echt wel. Uitstekend dat ze zo rekening houden met de verzuchtingen van de festivalgangers!

Nu alleen hopen dat ze er ook boxen naast hangen. Lijkt voor de hand te liggen van wel, maar je kunt maar nooit weten ...

Het zou maar goed zijn dat het niet uitverkoopt, dan denken ze misschien eens na ipv de tickets zo goed als elk jaar te verhogen.

Het zou maar goed zijn dat het niet uitverkoopt, dan denken ze misschien eens na ipv de tickets zo goed als elk jaar te verhogen.

Je bedoelt Pukkelpop? Dit is het RW thread en RW heeft eigenlijk wel een lineup die z'n geld waard is.

Maar je doelt waarschijnlijk op Pukkelpop.

Gisteren eerste optreden van Paul McCartneys nieuwe tour, maar liefst 38 nummers lang. Helaas geen Helter Skelter, hopelijk komt die er in Werchter wel op :-)

neracroft wrote:

Je bedoelt Pukkelpop? Dit is het RW thread en RW heeft eigenlijk wel een lineup die z’n geld waard is.

Nee ik bedoel weldegelijk Rock Werchter.

Los van hoe goed of slecht de affiche is, de prijzen beginnen toch echt absurd te worden? (ik wil geen discussie starten van "als je het te veel vind, ga je gewoon niet bla bla bla").
En ik weet dat het bijna overal zo duur of duurder is en dat Werchter gewoon mee gaat in de markt, maar er mag stilaan wel eens een halt toegeroepen worden aan bijna elk jaar €10 meer te vragen.

mattman wrote:
neracroft wrote:

Je bedoelt Pukkelpop? Dit is het RW thread en RW heeft eigenlijk wel een lineup die z’n geld waard is.

Los van hoe goed of slecht de affiche is, de prijzen beginnen toch echt absurd te worden? (ik wil geen discussie starten van “als je het te veel vind, ga je gewoon niet bla bla bla”).
En ik weet dat het bijna overal zo duur of duurder is en dat Werchter gewoon mee gaat in de markt, maar er mag stilaan wel eens een halt toegeroepen worden aan bijna elk jaar €10 meer te vragen.
Wel RW niet laten uitverkopen en ze verlies laten draaien door een slechte verkoop zal geen oplossing zijn omdat je dan een mindere editie erna krijgt met waarschijnlijk tickets die aan dezelfde prijs liggen.. Dagtickets liggen nu op 100, ik verwacht echt niet dat daar nog snel naar omhoog zal gegaan worden. En als ze de ticket prijs niet aanpassen, passen ze wel de drank/eetbonnen aan qua prijs.. Het zal altijd iets zijn en zolang festivals zo vlot uitverkopen (PKP, RW ..) dan zullen prijzen altijd lichtjes blijven stijgen denk ik? En je kunt wel degelijk de vergelijking maken met PKP vind ik hier die voor mindere affiches nu de laatste 2 jaar vind ik persoonlijk, toch hun ticketprijzen weer laten stijgen hm

neracroft wrote:
mattman wrote:
neracroft wrote:

Los van hoe goed of slecht de affiche is, de prijzen beginnen toch echt absurd te worden? (ik wil geen discussie starten van “als je het te veel vind, ga je gewoon niet bla bla bla”).

Wel RW niet laten uitverkopen en ze verlies laten draaien door een slechte verkoop zal geen oplossing zijn omdat je dan een mindere editie erna krijgt met waarschijnlijk tickets die aan dezelfde prijs liggen.. Dagtickets liggen nu op 100, ik verwacht echt niet dat daar nog snel naar omhoog zal gegaan worden. En als ze de ticket prijs niet aanpassen, passen ze wel de drank/eetbonnen aan qua prijs.. Het zal altijd iets zijn en zolang festivals zo vlot uitverkopen (PKP, RW ..) dan zullen prijzen altijd lichtjes blijven stijgen denk ik? En je kunt wel degelijk de vergelijking maken met PKP vind ik hier die voor mindere affiches nu de laatste 2 jaar vind ik persoonlijk, toch hun ticketprijzen weer laten stijgen hm

Het is niet per sé zo dat als ze niet uitverkopen dat ze verlies gaan maken, de winst zal gewoon kleiner zijn.
Ze gaan echt niet zo dom zijn om zoveel te investeren als ze niet zeker zijn het eruit te halen (zelfs zonder uitverkochte editie).

Het geruchten RW 2017 topic kan vrij kort blijven. Het tijdschema staat al op
clashfinder.
http://clashfinder.com/s/rockwerchter2017/

Users who are viewing this thread