Rock Werchter 2016 - Geruchten

Mijn heel voorlopig schema:

DONDERDAG

The London Souls, Kaiser Chiefs, Walk Off The Earth, Ellie Goulding, Sigma, Years & Years, Disclosure

VRIJDAG

The Van Jets, Bring Me The Horizon, Black Box Revelation, Trixie Whitley, The Offspring, Rammstein

ZATERDAG

Kensington, Band of Horses, Two Door Cinema Club, Goose, PJ Harvey, Tame Impala, Editors

ZONDAG

Alice On The Roof, James Bay, Lapsley, Foals, The Last Shadow Puppets, Macklemore & Ryan Lewis, Florence + The Machine

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar het zal zo ongeveer dit worden.

Do: Londen Souls, Nathaniel Rateliff/Kaiser chiefs, Guy Garvey, Gütterdammerung, Paul McCartney, Disclosure

Vr: Blackberry Smoke , The Van Jets, Daughter, Oh Wonder, Robert Plant, The Offspring, Rammstein

Za: The Struts, Courtney Barnett, Savages, Band of Horses , Beirut, Alessia Cara, RHCP/Tame Impala, Editors

Zo: The Strypes/Bear's Den, James Bay, Iggy Pop , Foals, Beck , Macklemore & Ryan Lewis, Skunk Anansie

Donderdag is voor mij de minste dag. 3 acts die ik wil zien waarvan 2 tegelijkertijd. Vrijdag em zaterdag valt voor mij precies alles goed, op RHCP en Tame Impala na dan. Zondag is het net telkens vervelend, maar ik denk dat ik liever de hele set van Beck op een goed plaatsje meepak ipv TLSP en zo zijn er die dag meer van die dingen.

Wat een gezeur over de clash Tame vs RHCP. Je weet dat het kan gebeuren op een festival met veel aantrekkelijke namen. In 2014 hadden we ook de de clash Pixies vs Pearl Jam. Soms moet je dan keuzes maken. Daarnaast zorgt het voor een goede verdeling van het publiek. (Heeft zijn voordelen) En stel 1 van beide verschuift naar een andere tijd. Dan heb je weer kans op bijvoorbeeld PJ Harvey vs RHCP en daar wordt weer een ander niet vrolijk van. Oftewel je kan niet altijd alles zien op een festival

Opzich een prima blokkenschema. Baal alleen enorm van de clashes: Beirut/Two Door Cinema Club, Beck/LSP en Robert Plant/At The Drive-In

Het ziet er tijdens het festival altijd anders uit maar dit zou ik nu zeggen hoe mijn festival er uit zal gaan zien:

Samm henshaw - Nathaniel Rateliff - Guy Garvey - Flume - New Order - Paul McCartney - Disclosure

Gary Clark Jr. - Daughter - At The Drive-In - Stukje Robert Plant - Parov Stelar - Rammstein

Mura Masa - Courtney Barnett - Savages - Glen Hansard - Beirut - PJ Harvey - Red Hot Chili Peppers - Paul Kalkbrenner

AURORA - Lianne La Havas - Iggy Pop - Last Shadow Puppets - Beck - Macklemore - Jamie xx

Beirut/Two Door Cinema Club, Beck/LSP en Robert Plant/At The Drive-In
Zou hier voor Beirut kiezen. Beirut gaf in 2012 op RW één van de beste shows die ik ooit heb gezien en ik ben niet eens per se zo'n groot fan (maar dat had je zelf ook al besloten, geloof ik). :)

Luud wrote:
Beirut/Two Door Cinema Club, Beck/LSP en Robert Plant/At The Drive-In

Zou hier voor Beirut kiezen. Beirut gaf in 2012 op RW één van de beste shows die ik ooit heb gezien en ik ben niet eens per se zo’n groot fan (maar dat had je zelf ook al besloten, geloof ik).
simple-smile.png

Ja ik ga inderdaad voor Beirut! Ben benieuwd, heb ze nog nooit gezien en staan al een tijdje op mijn lijstje. TDCC in 2013 gezien en dat beviel me prima maar hoop die dit jaar nog op Best Kept te zien als ik daar nog heen kan.

Ik ga alleen donderdag gaan wegens omstandigheden en om alles wat in het midden te houden zal er wat gelopen moeten worden, wil zowel Disclosure als James Blake zien en jammer dat Flume niet vroeger speelt en Ellie Goulding niet wat langer hm.. In de namiddag hebben we nog niet echt wat interessants gevonden dus iemand die me een paar namen kan aanraden ?

Disclosure
James Blake
Paul McCartney / Sigma (gat)
Flume
Ellie Goulding
gat
The Kaiser Chiefs
gat

Donderdag: The London Souls -> Nathaniel Rateliff and the Night Sweats -> Guy Garvey -> Gutterdammerung -> Ellie Goulding -> New Order - > Paul McCartney - > Disclosure.

Vrijdag: Blackberry Smoke -> Blossoms -> Bring Me the Horizon/Daughter -> Oh Wonder -> Black Box Revelation -> At the Drive-In -> The Offspring -> Rammstein.

Zaterdag: The Struts -> Courtney Barnett -> Savages -> Glen Hansard -> BADBADNOTGOOD -> Beirut -> PJ Harvey -> Stukje RHCP -> Tame Impala -> Editors.

Zondag: Alice on the Roof -> Aurora -> The Strypes -> Elle King -> Iggy Pop -> Foals -> The Last Shadow Puppets -> Beck -> Macklemore & Ryan Lewis -> Jamie xx -> Skunk Anansie.

Pracht van een tijdschema. Jammer van BMTH/Daughter, maar hoef verder geen pijnlijke keuzes te maken.

Ik ga alleen donderdag gaan wegens omstandigheden en om alles wat in het midden te houden zal er wat gelopen moeten worden, wil zowel Disclosure als James Blake zien en jammer dat Flume niet vroeger speelt en Ellie Goulding niet wat langer hm.. In de namiddag hebben we nog niet echt wat interessants gevonden dus iemand die me een paar namen kan aanraden ?

Disclosure
James Blake
Paul McCartney / Sigma (gat)
Flume
Ellie Goulding
gat
The Kaiser Chiefs
gat

Ik zou voor Samm Henshaw gaan als opener. Een prachtige stem en een hitje wat velen waarschijnlijk wel kennen: Autonomy (Slave). Helaas is dat voor mij iets te vroeg opstaan denk ik ;). Het tweede gat is maar net wat je leuk vindt. Jake Bugg en Guy Garvey zijn beide geweldige acts. Zelf ga ik naar Guy Garvey, wat rustigere muziek in vergelijking met Jake Bugg denk ik.

Is het niet gewoon eenvoudig om Goose en Tame Impala om te wisselen ?
Goose op de plek die velen hen toekennen en Tame Impala op het hoofdpodium
en geen clash met the RHCP.
Weet natuurlijk niet welke afspraken er met de bands zijn, maar het moet toch mogelijk zijn ?
Helaas dan wel weer de clash PJ Harvey en Tame Impala .... aaaaaaaah.

Is het niet gewoon eenvoudig om Goose en Tame Impala om te wisselen ?
Goose op de plek die velen hen toekennen en Tame Impala op het hoofdpodium
en geen clash met the RHCP.
Weet natuurlijk niet welke afspraken er met de bands zijn, maar het moet toch mogelijk zijn ?
Helaas dan wel weer de clash PJ Harvey en Tame Impala …. aaaaaaaah.

Sowieso dat die headlinerplek in de Barn deel uitmaakt van het eisenpakket van Tame Impala. Ik zie dat ze op elk ander Europees festival hun set volledig in het donker afwerken, dat zal dan wel de reden zijn om ze hier in die (voor Tame Impala te kleine) tent te zetten. En de clash met RHCP dient dan om de Barn niet gevaarlijk druk te maken.

En je haalt het (net als vele anderen) zelf al aan: als je 2 acts van plaats wisselt maak je evenveel mensen blij als dat je er boos maakt met nieuwe clashes. Ik kan begrijpen dat men een petitie start voor Pearl Jam vs Pixies (2014), twee acts die dicht bij elkaar liggen. Maar voor acts die wat verder uiteen liggen qua genre? Ik heb ook al boze reacties gezien om BMTH vs Daughter en Rammstein vs Puggy, als je zo'n eclectische muzieksmaak hebt weet je op voorhand dat je moeilijke keuzes gaat moeten maken.

Ach, de clashes blijf je houden.
Het is alleen jammer dat wanneer je te laat bij de tenten bent, je niets ziet en niets hoort.
Hopen dat het geen loze belofte is dat ze gaan kijken naar schermen o.i.d.

Is al jaren dat ik Goose om één of andere reden niet kan zien - vooral omdat ze samen spelen met andere bands die ik wil zien die net iets moeilijker nog mee te pikken zijn (zoals Opeth enkele jaren terug op Pukkelpop). Nu kan ik die eindelijk eens zien :-) En neen, ik ken duidelijk niets van muziek als ik Goose voor PJ Harvey neem ;)

Voor de rest heel blij dat ik Robert Plant kan zien, ging er vanuit dat dat niet ging lukken omwille van clash, maar gaat toch. Zelfde voor Parov Stelar.

Toch al wat veranderingen na line-up te bekijken met vriendin...

We gaan op donderdag toch een deel Paul McCartney meepakken, dan Sigma en dan meteen vooraan Years & Years.

Op vrijdag de openener in The Barn, Frightened Rabbit, gaan we ook zien. We gaan naar Daughter in plaats van Bring Me The Horizon.

Zaterdag nemen we ook nog Bazart mee. Beirut gaan we proberen combineren met Two Door Cinema Club. Hetzelfde voor Peppers en Tame Impala.

Op zondag vallen Alice On The Roof en The Last Shaddow Puppets af, in de plaats gaan we wel Beck meenemen.

Mijn heel voorlopig schema:

DONDERDAG

The London Souls, Kaiser Chiefs, Walk Off The Earth, Ellie Goulding, Sigma, Years & Years, Disclosure

VRIJDAG

The Van Jets, Bring Me The Horizon, Black Box Revelation, Trixie Whitley, The Offspring, Rammstein

ZATERDAG

Kensington, Band of Horses, Two Door Cinema Club, Goose, PJ Harvey, Tame Impala, Editors

ZONDAG

Alice On The Roof, James Bay, Lapsley, Foals, The Last Shadow Puppets, Macklemore & Ryan Lewis, Florence + The Machine

Ai, McCartney laten schieten (althans gedeeltelijk) voor Sigma (wie zijn dat?) en Years&Years (wat ontzettend vals is, guaranteed) is wel pijnlijk zeg..

Ook het combineren van Tame Impala en RHCP gaat toch nooit lukken? Ofwel je staat achteraan te kijken bij RHCP of je staat buiten de tent bij Tame Impala. Ik zou altijd kiezen voor Tame Impala, maar dat zou mijn keuze zijn.

Users who are viewing this thread