Rock Werchter 2016 - Geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.551
Bij de artiesten staan nu tijden. Dus Blokkenschema zo? Of toch een flauwe grap ;)?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Het tijdschema! Da's super vroeg!

Edit:
- Harde clash: Tame Impala samen met RHCP ... dan ga ik toch voor RHCP.
- TLSP overlapt maar 10 minuten met Beck, maar wordt dramatisch om nog binnen te raken in The Barn 10 minuten voor tijd ...

Voor de rest: alles dik oké. 90 minuten Ellie gevolgd door 135 min. McCartney, da's nice. Robert Plant en The Offspring clashen niet, da's ook nice. En na Skunk Anansie kan ik zelfs nog halvuurtje Florence meepikken, dus dat valt dan ook weer mee. Al bij al een heel mooi tijdschema.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
853
791
nu al een uitvaller

Er valt één wijziging in de line-up te noteren ook. MØ zal jammer genoeg niet aantreden op Rock Werchter wegens problemen met de tourplanning. Toptalent Alessia Cara wordt aan het programma toegevoegd
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.551
Tijdschema toch bekend. Mo optreden gaat ivm tourplanning niet door (vaag verhaal) Alessia Cara is de vervanging.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Alessia Cara is niet de vervanger van Mo, zij vult het gat op dat zaterdag in de KluB C zat. Mo wordt niet vervangen zo te zien.

Ik zat nog aan een dagticket voor zondag te denken, maar helaas. Beck, Foals, Last Shadow Puppets en Iggy Pop overlappen allemaal 5-10 minuten (zonder de tijd om naar het andere podium te wandelen), en Iggy Pop en UMO clashen dan nog volledig.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Op zich best oké, dat blokkenschema. Behalve dat New Order tijdens Paul Mccartney speelt (!!!!!) en Last Shadow Puppets en Beck een beetje overlap hebben.

Maar het goede nieuws: PJ Harvey speelt VOOR de Peppers, waardoor ik ze allebei kan zien. :)

En de speeltijden van de (sub)headliners:

Ellie Goulding: 1 uur 30m
Paul McCartney: 2 uur 15m

Offspring: 1 uur 10m
Rammstein: 1 uur 30m

RHCP: 1 uur 40m
Editors: 1 uur 30m

Macklemore & RL: 1uur 30m
Florence: 1uur 30m

 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Op mijn vraag op Facebook of er opnieuw boxen/schermen naast de tenten komen, volgend antwoord:

Well, we're looking into that!
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Het tijdschema! Da’s super vroeg!

Edit:
– Harde clash: Tame Impala samen met RHCP … dan ga ik toch voor RHCP.
– TLSP overlapt maar 10 minuten met Beck, maar wordt dramatisch om nog binnen te raken in The Barn 10 minuten voor tijd …

Voor de rest: alles dik oké. 90 minuten Ellie gevolgd door 135 min. McCartney, da’s nice. Robert Plant en The Offspring clashen niet, da’s ook nice. En na Skunk Anansie kan ik zelfs nog halvuurtje Florence meepikken, dus dat valt dan ook weer mee. Al bij al een heel mooi tijdschema.
Van deze baal ik ook erg. New Order & Paul vind ik ook wel jammer, maar als je twintig minuten later bij Paul aansluit, heb je alsnog ongeveer 2 uur Paul.

Verder: Wat mij betreft hadden de Peppers wel wat langer gemogen, maar dit was wel te verwachten.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.551
Clashfinder ge-update! http://clashfinder.com/s/2016rockwerchter/?

De meest verschrikkelijke clash voor mij is Kaiser Chiefs - Nathaniel Rateliff. Verder RHCP - Tame Impala, The Strypes - Bear's Den en Florence & the Machine - Skunk Anansie.
Maar ook wel blij dat een paar verwachte clashes niet zijn gekomen. Zoals Robert Plant - The offspring en Courtney Barnett - Savages - Band of Horses.
Wat verder opvalt qua tijden is dat Glenn Hansard anderhalf uur krijgt!?! Skunk Anansie helaas maar een uur
 

Medic92

Playlistbediener
1 jun 2015
31
0
Mooi 1 april nieuws z'n blokkenschema! ;)

Een ding wat dit jaar opvalt zijn de grotere gaten tussen de acts in Klub C en de vroege eindtijden van The Barn. Persoonlijk maakt het mij niet zo veel uit, vorig jaar ben ik alleen naar Klub C geweest voor CC Smugglers en The Cat Empire. Dit jaar waarschijnlijk alleen voor Oh Wonder daar naartoe. En qua vroege eindtijden van The Barn komt het mij ook niet verkeerd uit.
Het nadeel aan die gaten bij Klub C is wel dat er vaker maar op 1 plek tegelijk muziek wordt gespeeld, zoals bij Parov Stelar het geval is. Ik denk dat ik daar niet meer naar binnen kan komen als ik The Offspring afkijk?

Verder jammer dat Nathaniel Rateliff & the Night Sweats met Kaiser Chiefs clasht en Jake Bugg met Guy Garvey. Ook New Order is wel een beetje jammer, maar verder ben ik er erg tevreden mee! Tot nu toe is zaterdag de minste dag voor mij ondanks 2 kanonnen van headliners. Dat zegt dus genoeg. ;) Ik zeg laat Werchter maar komen!

 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Lastigste clashes voor mij:
Kaiser Chiefs - Nathaniel Rateliff
Gutterdämmerung - Ellie Goulding
The Offspring - The 1975
RHCP - Tame Impala

Veel verwachte clashes, maar toch ergens jammer. Verder: mooi schema.

For what it's worth, ik heb ook mijn clash-finder geüpdatet : http://clashfinder.com/s/rw2016/ ;)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785
http://www.ipetitions.com/petition/rock-werchter-timetable ;)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Mja, prima tijdschema. Alleen jammer van BBNG en Two Door Cinema Club die half tegelijk staan.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
http://www.ipetitions.com/petition/rock-werchter-timetable
1f609.png
Die keuze is toch niet zo moeilijk?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ga dit jaar niet naar Werchter maar toch eventjes snel het blokkenschema gecheckt en ik kom tot de conclusie dat ze dit echt sterk hebben ingepland. Op enkele onoverkoombare clashes na zit het dit jaar sterk in elkaar. Wel jammer dat het de laatste dag tussen Mainstage-Barn 10min overloopt terwijl daar veel goeds staat.

En respect dan Glen Hansard ff 1 uur en 30min weet te fixen midden op de dag.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik ben wel bang dat TLSP totaal niet gaat werken op main stage zo vroeg in de avond. Ik ga in ieder geval de volledige show van Beck meepakken.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Ik ga enkel de zaterdag, jammer van Tame Impala maar aangezien Peppers mijn all time favourite band is, kan ik daar mee leven. (had op voorhand meer schrik dat Courntey Barnett en Band Of Horses gingen clashen).

Mijn dag zal er zoiets uitzien:
13.00 - 13.40 The Struts
14.05 - 14.55 Courtney Barnett
15.50 - 16.50 Band Of Horses

17.05 - 17.55 BADBADNOTGOOD
17.55 - 18.35 Two Door Cinema Club (gedeeltelijk).
18.35 - 19.10 Beirut (gedeeltelijk)
21.40 - 23.20 Red Hot Chili Peppers
00.20 - 01.50 Editors


Nu ik erover nadenk is Goose voor Peppers nog altijd raar maar wel goed voor mij, gaat gemakkelijker zijn om dan vooraan te geraken zonder er uren op voorhand te moeten staan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Het aantal clashes is minder dan verwacht. Dus dat scheelt. Wel typisch dat de ene dag ik van alles wil zien en op de andere dag maar een paar bands. Op de donderdag bv maar vier namen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Wat een gedoe over Tame Impala overal zeg...

Goede time table, just die paar minuten dat we Beck en de Paul missen.

Wel een heel zalige main stage de vrijdag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken