Rock Werchter 2016 - Geruchten

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Als The National morgen wordt aangekondigd ben ik op en koop ik meteen een kaartje. Ben trouwens enorm benieuwd waar LCD, M83 en Foals nou terecht gaan komen. Pukkelpop en Werchter kunnen beide namelijk.. Ik denk LCD headliner op Pukkelpop en M83 naar Werchter, Foals durf ik geen uitspraak over te doen
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Als The National morgen wordt aangekondigd ben ik op en koop ik meteen een kaartje. Ben trouwens enorm benieuwd waar LCD, M83 en Foals nou terecht gaan komen. Pukkelpop en Werchter kunnen beide namelijk.. Ik denk LCD headliner op Pukkelpop en M83 naar Werchter, Foals durf ik geen uitspraak over te doen

M83 gaat ook Pukkelpop worden denk ik. Vroegste Europese datum valt pas een week na Werchter, en voorlopig een pak meer Europese shows rond het Pukkelpopweekend.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
M83 is juist al bijna volgeboekt in Europa tijdens Werchter. Maar ik denk niet dat ze 4 shows achter elkaar gaan doen als ik de rest van het schema bekijk.
http://ilovem83.com/
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Luud wrote:
Als The National morgen wordt aangekondigd ben ik op en koop ik meteen een kaartje. Ben trouwens enorm benieuwd waar LCD, M83 en Foals nou terecht gaan komen. Pukkelpop en Werchter kunnen beide namelijk.. Ik denk LCD headliner op Pukkelpop en M83 naar Werchter, Foals durf ik geen uitspraak over te doen


M83 gaat ook Pukkelpop worden denk ik. Vroegste Europese datum valt pas een week na Werchter, en voorlopig een pak meer Europese shows rond het Pukkelpopweekend.

Klopt niet hoor, eerste Europese show van M83 is Solidays Festival in Frankrijk (24-26 juni). Maar in het Rock Werchterweekend staat M83 al op Opener (30 juni), Eurockéenes en Garorock. De exacte datum voor deze twee festivals vind ik niet, maar deze festivals vinden plaats van respectievelijk 1-3 juli en 30 juni-3 juli. Dus als M83 nog op Rock Werchter wil staan, is het 4 dagen na mekaar spelen. En dat doet hij niet op andere momenten in zijn tourschema. Kleine kans dus.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Over Foals: Foals staat tijdens het Werchterweekend al op Roskilde (29/6-2/7 staat er), Opener (30/6) en Eurockéenes (2/7). Misschien dus op zondag...?

Voor Pukkelpop is er alleszins nog een groter probleem: tijdens dat weekend staan ze al op Frequency, Lowlands én MS Dockville (Duitsland). Al duren Lowlands en MS Dockville tot 21 augustus. Kan ook, maar dan spelen ze sowieso 4 dagen mekaar, ook nergens anders terug te vinden in het tourschema.


Als je het mij nu vraagt: M83 op Pukkelpop, Foals op Rock Werchter.

Bij Massive Attack is het nog moeilijker om te achterhalen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Jep, my bad. Ging af op dit artikel van 2 dagen geleden, dacht dat het volledig was: http://consequenceofsound.net/2016/02/m83-expand-2016-tour-with-new-us-dates/

Ik merk overigens net op dat Foals zowel bij een passage op Werchter als op Pukkelpop 4 dagen op een rij zou spelen. Misschien dat Les Ardentes of Dour daar nog met een verrassing uitpakken.

Edit: nevermind. Blijkbaar is Roskilde dit jaar van woensdag tot zaterdag ipv donderdag tot zondag. Dan past Werchter idd beter in het schema.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Laten we het hopen, dat Foals morgen aangekondigd wordt.. Die naam is voor mij genoeg voor morgen

Eerder volgende week denk ik. Voorverkoop van hun concert in Vorst (volgende week dinsdag) gaat vrij kut blijkbaar. Dan gaan ze eerder wachten tot vlak na het concert, voor Werchter gaat Foals ook het verschil niet maken.

Morgen verwacht ik Bastille als aanvoerder van het pakketje. Nog snel even de overlap met Pinkpop vergroten om twijfelaars te overtuigen. En anders publiekslieveling The National, ga je van massale kritiek de voorbije weken (Ellie Goulding, Macklemore, ...) naar euforie deze week (McCartney, The National, ...).
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
WERCHTER BOUTIQUE GECANCELLED

"Werchter Boutique presents Rihanna and special guests The Weeknd and BIG SEAN in Werchter will not happen. The festival was to take place on Thursday July 21. The police has strongly requested to move the show to a later date. On July 21, all available police and security forces have to be present in Brussels to guarantee the safety at the National Day parade and festivities, attended by many thousands of people, including the royal family. Werchter Boutique understands this particular request. Scheduling a new date for the show has proven not to be a simple task. For productional reasons, it is not possible to schedule the concert at the Festivalpark in Werchter on a later date. As a consequence, Werchter Boutique presents Rihanna is cancelled. However, the story doesn’t end. Rihanna will play in Belgium this summer! A new stop has been added to Rihanna’s highly anticipated Anti World Tour: the Pukkelpop Festival in Hasselt on Thursday August 18. Her special guest Big Sean will be playing the festival as well that day. Find out more through www.pukkelpop.be

Tickets for Werchter Boutique presents Rihanna will be reimbursed. Ticketmaster will contact the ticket holders personally. However, there is good news for the fans who purchased a ticket for the show in Werchter. They will be invited to an exclusive presale for Pukkelpop tickets."
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
WERCHTER BOUTIQUE GECANCELLED

“Werchter Boutique presents Rihanna and special guests The Weeknd and BIG SEAN in Werchter will not happen. The festival was to take place on Thursday July 21. The police has strongly requested to move the show to a later date. On July 21, all available police and security forces have to be present in Brussels to guarantee the safety at the National Day parade and festivities, attended by many thousands of people, including the royal family. Werchter Boutique understands this particular request. Scheduling a new date for the show has proven not to be a simple task. For productional reasons, it is not possible to schedule the concert at the Festivalpark in Werchter on a later date. As a consequence, Werchter Boutique presents Rihanna is cancelled. However, the story doesn’t end. Rihanna will play in Belgium this summer! A new stop has been added to Rihanna’s highly anticipated Anti World Tour: the Pukkelpop Festival in Hasselt on Thursday August 18. Her special guest Big Sean will be playing the festival as well that day. Find out more through http://www.pukkelpop.be

Tickets for Werchter Boutique presents Rihanna will be reimbursed. Ticketmaster will contact the ticket holders personally. However, there is good news for the fans who purchased a ticket for the show in Werchter. They will be invited to an exclusive presale for Pukkelpop tickets.”
Ja, zei ik toch. Alleen had ik verwacht dat ze maar een paar weken verschuiven zal naar Rock Werchter. Die had ik verkeerd...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Triestige festival zomer hoor :-o Als nu ook PKP commercieel begint te doen en de lijn doortrekt van vorig jaar..
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Triestige festival zomer hoor
1f62e.png
Als nu ook PKP commercieel begint te doen en de lijn doortrekt van vorig jaar..

Pukkelpop heeft al jaren dingen als Eminem, 50 Cent, Macklemore & Ryan Lewis, Calvin Harris op het programma staan. Dat komt echt niet uit het niets...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
bert wrote:
Laten we het hopen, dat Foals morgen aangekondigd wordt.. Die naam is voor mij genoeg voor morgen


Morgen verwacht ik Bastille als aanvoerder van het pakketje.

Ik ben benieuwd wat ze gaan spelen. Ik hoop iets uit dat eerste album. Eén van hun betere! ...

Ik vraag me af of die ooit eens gaan stoppen met touren. Een beetje platte rust. Ik gun het ze. :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Kereltje wrote:
bert wrote:
Laten we het hopen, dat Foals morgen aangekondigd wordt.. Die naam is voor mij genoeg voor morgen


Morgen verwacht ik Bastille als aanvoerder van het pakketje.


Ik ben benieuwd wat ze gaan spelen. Ik hoop iets uit dat eerste album. Eén van hun betere! …

Ik vraag me af of die ooit eens gaan stoppen met touren. Een beetje platte rust. Ik gun het ze.
simple-smile.png

Nieuwe plaat tegen de zomer zeiden ze onlangs op Stubru. Daar ontsnappen we helaas niet aan de komende 2 jaar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
mattman wrote:
Kereltje wrote:
bert wrote:
Laten we het hopen, dat Foals morgen aangekondigd wordt.. Die naam is voor mij genoeg voor morgen


Morgen verwacht ik Bastille als aanvoerder van het pakketje.


Ik ben benieuwd wat ze gaan spelen. Ik hoop iets uit dat eerste album. Eén van hun betere! …

Ik vraag me af of die ooit eens gaan stoppen met touren. Een beetje platte rust. Ik gun het ze.
simple-smile.png



Nieuwe plaat tegen de zomer zeiden ze onlangs op Stubru. Daar ontsnappen we helaas niet aan de komende 2 jaar.

Ja, zag ik ook. Ik laat me verrassen. :wink:
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Het zou me overigens niet verbazen als we The Weeknd nog krijgen. Ontbrak alvast in de aankondiging van Pukkelpop.
 

bert1617899546

Playlistbediener
21 dec 2014
21
0
bert wrote:
Laten we het hopen, dat Foals morgen aangekondigd wordt.. Die naam is voor mij genoeg voor morgen


Eerder volgende week denk ik. Voorverkoop van hun concert in Vorst (volgende week dinsdag) gaat vrij kut blijkbaar. Dan gaan ze eerder wachten tot vlak na het concert, voor Werchter gaat Foals ook het verschil niet maken.

Morgen verwacht ik Bastille als aanvoerder van het pakketje. Nog snel even de overlap met Pinkpop vergroten om twijfelaars te overtuigen. En anders publiekslieveling The National, ga je van massale kritiek de voorbije weken (Ellie Goulding, Macklemore, …) naar euforie deze week (McCartney, The National, …).

Helemaal gelijk, ik was even vergeten dat Foals in België nog op moet treden, in NL zijn ze al geweest. Dat zal op z'n vroegst volgende week worden als de aankondiging er komt..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken