Rock Werchter 2016 - Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.201
1.238
Everyknight wrote:
Arne wrote:
nog helemaal geen spijt dat ik NOS Alive tickets heb gekocht.

Om eerlijk te zijn, komt buiten Paul geen enkele groep nog maar aan de voetzolen van een Radiohead / Arcade Fire live.


Rammstein wel, maar dat is in een ander segment.

Toch is het programma in de breedte nu al niet te onderschatten: PJ Harvey, New Order, Savages, Richard Hawley, Courtney Barnett, Gutterdämmerung, At the Drive-in, Band of Horses, Daughter, Tame Impala, Jamie XX, Robert Plant, The Last Shadow Puppets…

Graag hier nog een The National en vooral Beck bij aub
simple-smile.png
Wat ook nog mag: Biffy Clyro, Beach House, Explosions in the Sky, The Cranberries, Mogwai, Dinosour Jr., Flogging Molly, SX, Blues Pills, Garbage, Kraftwerk, Iggy Pop, M83, Ghinzu, Rival Sons, K’s Choice, Caribou, The Strypes, Primal Scream, Brian Wilson, Manic Street Preachers, The Stone Roses, Cold War Kids, Suede, Wolfmother, The Libertines, Massive Attack…

Als er vier uit bovenstaand lijstje komen, ben ik tevreden.

Maar vooral Beck dus
simple-smile.png



Ga naar BKS dan heb je Beck
simple-smile.png

Wij gaan combo doen van BKS & NOS Alive.
Voor hetzelfde geld als RW heb je alle bands van RW (buiten de poppy rotzooi) + nog een hoop extra sterke headliners
simple-smile.png


Enkel Sigur Ros nog meepikken op Dour om het af te maken

Pas op, dat was geen kritiek he, ik volg zeker de gedachtengang van mensen die naar NOS Alive gaan. Maar we hebben er zelf met vrienden over nagedacht, en dat van "voor hetzelfde geld" klopt toch niet hoor.

Combi NOS Alive: 119 euro, vluchten: 150 euro, dat is al 269 euro en dan heb je er nog geen overnachting. Voor Rock Werchter is dit 236 euro, een dag meer en ik ben er op een halfuur gratis met de trein. Zeker als er nog BKS bijrekent, dan komt het fors duurder uit dan Rock Werchter natuurlijk.

 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
Thanks guys dit helpt enorm, kan iemand nog iets vertellen over de verschillen qua sfeer? ( tussen RW en LL) vergelijkbaar of moet ik mij iets anders voorstellen?
ik ben nooit op LL geweest, maar persoonlijk vind ik de Belgische festivals RW Pkp en Graspop gemoedelijker dan bijv. Pinkpop.. Op RW loop je ook nog eens kans om mensen uit de hele wereld tegen te komen. Er zijn wel veel NL ers. Ook enkele die wel eens tot irritatie van een enkele belg iets te nadrukkelijk aanwezig zijn. Maar achja, dat heb je overal. Het is soms druk maar niet vervelend druk. Lekker in de wei liggen, al deden ze vorig jaar voor het eerst in lastig over zeiltjes bij de entree. Verder zelden lange wachttijden, alleen op donderdag voor de ingang. Dan moet iedereen nog een bandje krijgen. De laatste jaren is de sfeer buiten het terrein wel wat minder doordat er bijna geen kraampjes meer langs de weg staan. Dat is echt een gemis. Daar heb ik gouden tijden beleeft!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.201
1.238
Na Puscifer (12 juni) nu ook Korn (30 mei) en Explosions in the Sky (8 juni) bekend gemaakt voor een show in de AB. Zeer kleine kans voor deze bands op Rock Werchter dus.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Na Puscifer (12 juni) nu ook Korn (30 mei) en Explosions in the Sky (8 juni) bekend gemaakt voor een show in de AB. Zeer kleine kans voor deze bands op Rock Werchter dus.

En Yeasayer 12 juni in Gent, eveneens zeer kleine kans.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.463
6.895
Kan hier kort zijn over de namen op pinkpop. Stuur De Staat en Skunk Anansie (en evt. Lucas Hamming) maar door naar werchter en verder liever zo min mogelijk.
 

Jens André

Playlistbediener
23 jan 2016
21
0
Het is misschien niet echt direct toepasselijk op dit forum, maar ik moest het toch is kunnen zeggen vond ik.
Na de aankondiging van de namen op TW Classic ( ik kan tot mijn grote spijt niet gaan :-( ), valt mij echt wel een ding op.
Er staan deze zomer echt gestoord veel kleppers in ons klein landje.
Ze staan niet allemaal op Rock Werchter of TW Classic, maar ik ga ze toch even noemen:

AC/DC
Black Sabbath
Iron Maiden
Robert Plant
Paul McCartney
Bruce Springsteen
Lionel Richie
Deep Purple
David Gilmour
...
En daar komt miss nog bij, want nog niet alle festivals hebben headliners bekend gemaakt.
Ik vind dit echt opmerkelijk en kan me niet meer inbeelden dat er op zo'n korte periode zoveel legendes in België stonden.
Ik kan niet alles zien, maar ik ga proberen toch zo veel mogelijk
Voor de rest kijk ik uit naar vrijdag, ivm. nieuwe namen, heb combiticket gekocht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.388
9.144
AC/DC
Black Sabbath
Iron Maiden
Robert Plant
Paul McCartney
Bruce Springsteen
Lionel Richie
Deep Purple
David Gilmour

Plus Neil Young he, die rond Werchter in het Sportpaleis staat. En waarschijnlijk ook iggy Pop, die ze morgen hopelijk aankondigen voor RW.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Iggy Pop heeft ondertussen ook data voor midden augustus aangekondigd, dus opeens vrees ik dat die wel eens een dagje kan gaan headlinen op de Lokerse Feesten.

Ben overigens wel benieuwd wat voor pakketje we morgen krijgen. Low key omdat we deze week al 2 tegenreacties op Pinkpop gehad hebben (TW Classic en Paul) of gewoon weer een bommetje met pakweg The National erin?
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Ik denk niet dat Rock Werchter nog veel hoeft te reageren op Pinkpop. Op deze manier is dat bijna geen concurrentie meer, ik denk dat ze zich de ballen uit de broek hebben gelachen gisteren.

Aan de andere kant: Werchter heeft 37 namen bekend gemaakt in totaal nu, dat is minder dan de helft van de line-up. Dus we zullen nog best wat namen tegemoet kunnen zien; vorig jaar werd de line-up begin april 'gecompleteerd' (al werd er door de annulering van Sam Smith nog wel hier en daar wat geschoven), dus vanaf nu elke week ruwweg 5 namen :). Dat zal nu ook niet allemaal dagopvulling zijn dus we mogen nog wel wat leuk spul verwachten.

Ik hoop zelf nog op De Staat - Rival Sons - Tenacious D (vrijdag voor Rammstein please) - Manic Street Preachers - SBCR.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Iggy Pop heeft ondertussen ook data voor midden augustus aangekondigd, dus opeens vrees ik dat die wel eens een dagje kan gaan headlinen op de Lokerse Feesten.

Ben overigens wel benieuwd wat voor pakketje we morgen krijgen. Low key omdat we deze week al 2 tegenreacties op Pinkpop gehad hebben (TW Classic en Paul) of gewoon weer een bommetje met pakweg The National erin?

Aii dat van Iggy Pop is niet zo'n best nieuws, die maakt dan inderdaad een hele goede kans voor Lokerse Feesten..

Verwacht dat we morgen een grotere naam kunnen verwachten om toch nog net zo voor de Pinkpop kaartverkoop nog een slag te slaan. Verder zal er wel opvulling komen.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Ik denk dat de kans nog steeds groot is dat Iggy pop komt.
Omdat ie op mainsquare staat.
Ik hoop het iig
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.201
1.238
Ik denk niet dat Rock Werchter nog veel hoeft te reageren op Pinkpop. Op deze manier is dat bijna geen concurrentie meer, ik denk dat ze zich de ballen uit de broek hebben gelachen gisteren.

Aan de andere kant: Werchter heeft 37 namen bekend gemaakt in totaal nu, dat is minder dan de helft van de line-up. Dus we zullen nog best wat namen tegemoet kunnen zien; vorig jaar werd de line-up begin april ‘gecompleteerd’ (al werd er door de annulering van Sam Smith nog wel hier en daar wat geschoven), dus vanaf nu elke week ruwweg 5 namen :). Dat zal nu ook niet allemaal dagopvulling zijn dus we mogen nog wel wat leuk spul verwachten.

Ik hoop zelf nog op De Staat – Rival Sons – Tenacious D (vrijdag voor Rammstein please) – Manic Street Preachers – SBCR.

Vrijdag kan Tenacious D sowieso niet, ze staan dan op Bravalla Festival in Zweden.

Ghinzu op Couleur Café zie ik, daarmee is het nog niet uitgesloten voor Rock Werchter (zie Blackbox Revelation), maar de kans wordt toch kleiner.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Ghinzu op Couleur Café zie ik, daarmee is het nog niet uitgesloten voor Rock Werchter (zie Blackbox Revelation), maar de kans wordt toch kleiner.

Ghinzu is een Belgische act, dan maakt het weinig uit of ze ook op andere Belgische festivals staan.
 

Jens André

Playlistbediener
23 jan 2016
21
0
Wie verwachten dat er morgen nog gaat worden aangekondigd?
Ik hoop iets in de trend van: the National, Foals, the Sore Losers, Deftones en Balthazar.
Maar ik vrees wel een beetje op van die commerciële zooi nog, zo vrees ik echt dat Bastille nog gaat komen ( sorry voor de fans, ik ben er geen van! )
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.033
356
Festival in Spanje waar vandaag heel wat namen kwamen,

zie Biffy, Stereophonics, Twin Atlantic, Nothing But Thieves, en (jammer genoeg) bastille wel overkomen
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
Leuk, doe maar Enter Shikari, Stereophonics, Django Django, Jane' s Addiction, Biffy Clyro morgen. Deftones, Puscifer en Cypress Hill erbij. En dan kennen we er weer een weekje tegenaan ?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.322
4.525
Welke naam zouden we zondag voor of na FATM nog kunnen verwachten? Als sterke sub of coheadliner.

Ik zie op die poster hierboven Neil Young staan, maar die lijkt me iets te groot.

Als Bastille komt, zou dat de 3e keer in 4 jaar zijn. Beetje te veel, maar Werchter kennende houdt ze dat niet tegen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.201
1.238
Welke naam zouden we zondag voor of na FATM nog kunnen verwachten? Als sterke sub of coheadliner.

Ik zie op die poster hierboven Neil Young staan, maar die lijkt me iets te groot.

Als Bastille komt, zou dat de 3e keer in 4 jaar zijn. Beetje te veel, maar Werchter kennende houdt ze dat niet tegen.

The National
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
Voor morgen zie ik ofwel een aantal namen terugkomen die ook bevestigd zijn voor Pinkpop of gewoon 5 totaal nieuwe namen.
The National kan wel maar dan ofwel nog voor Rammstein ofwel voor F+TM? Maar geen idee of dat wel nog zo realistisch is
Donderdag: Ellie - Macca - Disclosure
Vrijdag: ? (Tenacious D of Biffy Clyro) - Rammstein
Zaterdag: Editors & RHCP
Zondag: F+TM & Macklemore
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Aangezien Bastille op zondag al bezet is (Open'er) verwacht ik The National daar als subheadliner. TLSP verwacht ik daar dan 1 plaatsje onder, of als headliner in de Barn.

Op vrijdag zie ik ze Bastille nog als officieuze sub zetten. The Offspring daar dan tussen als buffer, vergelijkbaar met Volbeat tussen Nick Cave en Rammstein in 2013.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken