Rock Werchter 2016 - Geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
De timing om dit aan te kondigen is ook wel subliem natuurlijk, dik in het gezicht van Pinkpop, om een dagprogramma aan te kondigen die misschien wel mensen zal overhalen naar TW Classic te gaan ipv Pinkpop. Allemaal slim bedacht als je 't mij vraagt.

Niettemin: mooie dag voor de 'oldies', maar niet mijn ding. Best wel blij dat dit niet op Werchter staat.
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
83
28
Nou, je ziet toch ook Ellie Goulding als sub op eenzelfde dag als Paul McCartney en de zondag met F+TM en Macklemore. Naar mijn mening zijn er dit jaar niet meer 'oudere' bands dan voorgaande edities hoor.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.716
1.247
Nou, je ziet toch ook Ellie Goulding als sub op eenzelfde dag als Paul McCartney en de zondag met F+TM en Macklemore. Naar mijn mening zijn er dit jaar niet meer ‘oudere’ bands dan voorgaande edities hoor.

Even snel de laatste 3 jaar van RW en TW Classic gebundeld en deze waren de bands (op het eerste zicht) die pakweg meer dan 30 jaar actief zijn in de muziek:

Robert plant
Metallica
Depeche Mode
Rolling Stones
Bruce Springsteen

Dat zijn er dus op 3 jaar RW en TWC samen al minder dan alleen dit jaar op RW + TW Classic (en die aparte AC/DC show dan, zonder deze show zijn het er even veel). En er komt dit jaar misschien nog wel iets bij (ik denk dan Iggy Pop of misschien Santana die een week later op Bospop staat)
 

Lawrice Lane

Playlistbediener
12 jan 2016
36
10
Hoe durven ze Lana Del Rey op TW Classic te zetten? Was het zo moeilijk om haar op Werchter zelf te krijgen? *huilt*
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
Haha, Pinkpop, stuur idd Puscifer, de Staat, Skunk Anansie en Ghost maar door.
Maar Ghost staat al op Graspop, past daar ook beter.
Puscifer al in de AB, ik blijf toch nog ff hopen...
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Yoo guys! Ik ben nog steeds in dubio over RW of Lowlands.. Geeft RW aan wanneer de weekend kaarten bijna op zijn? Want nu die pinkpop lineup 3x waardeloos is ben ik bang dat RW snel gaat en ik moet nog mn vrienden overtuigen voor RW (ze zeggen dat het te druk is en daardoor minder leuke sfeer..)
 

Kasper

Campingartiest
20 feb 2015
61
4
Yoo guys! Ik ben nog steeds in dubio over RW of Lowlands.. Geeft RW aan wanneer de weekend kaarten bijna op zijn? Want nu die pinkpop lineup 3x waardeloos is ben ik bang dat RW snel gaat en ik moet nog mn vrienden overtuigen voor RW (ze zeggen dat het te druk is en daardoor minder leuke sfeer..)

Vorig jaar deden ze dat volgens mij wel. Niet 100% zeker.

Over de Werchter-sfeer kan ik je vrienden zeggen: Ja het is druk. Maar het is nooit hinderlijk druk. Er wordt (bijna) nooit geduwd ook al sta je helemaal vooraan en het is heel ontspannen. Ik heb geen enkel incident gezien. Ook viel het in rijen staan bij drinken/eten mij heel erg mee. Behalve de pizza's bij de North West Walls dan :p
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.322
4.525
Ja, geven ze in principe wel aan. Maar het kan natuurlijk opeens snel gaan. Geen garanties.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
stan-the-man wrote:
Yoo guys! Ik ben nog steeds in dubio over RW of Lowlands.. Geeft RW aan wanneer de weekend kaarten bijna op zijn? Want nu die pinkpop lineup 3x waardeloos is ben ik bang dat RW snel gaat en ik moet nog mn vrienden overtuigen voor RW (ze zeggen dat het te druk is en daardoor minder leuke sfeer..)


Vorig jaar deden ze dat volgens mij wel. Niet 100% zeker.

Over de Werchter-sfeer kan ik je vrienden zeggen: Ja het is druk. Maar het is nooit hinderlijk druk. Er wordt (bijna) nooit geduwd ook al sta je helemaal vooraan en het is heel ontspannen. Ik heb geen enkel incident gezien. Ook viel het in rijen staan bij drinken/eten mij heel erg mee. Behalve de pizza’s bij de North West Walls dan
1f61b.png

Maar als je bij mainstage of een een andere stage redelijk vooraan wilt staan, hoe vroeg moet je er dan gemiddeld zijn? Snap dat je paul mccartney niet met oh wonder kan vergelijken maar als je er gaat staan voordat het vorige concert is afgelopen is dat dan goed of moet je een halve dag campen om de peppers te kunnen zien?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.523
823
Maar als je bij mainstage of een een andere stage redelijk vooraan wilt staan, hoe vroeg moet je er dan gemiddeld zijn? Snap dat je paul mccartney niet met oh wonder kan vergelijken maar als je er gaat staan voordat het vorige concert is afgelopen is dat dan goed of moet je een halve dag campen om de peppers te kunnen zien?

Antwoord op je eerste vraag. Niet deze post. Ja normaal geven ze aan dat er nog maar een aantal kaarten beschikbaar zijn. Maar dat zijn dan de laatste paar duizend ofzo. Dus zoals Paddy zei, Geen garantie. Daarnaast is het vooral bij headliner nooit gemakkelijk om vooraan te komen maar bij Werchter is het wel een stuk makkelijker dan bij bijvoorbeeld Pinkpop. Bij headliners kan je makkelijk in het voorvak komen door er misschien een act van te voren naar toe te gaan ;)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Maar als je bij mainstage of een een andere stage redelijk vooraan wilt staan, hoe vroeg moet je er dan gemiddeld zijn? Snap dat je paul mccartney niet met oh wonder kan vergelijken maar als je er gaat staan voordat het vorige concert is afgelopen is dat dan goed of moet je een halve dag campen om de peppers te kunnen zien?

Mijn ervaring is dat hoe populair de headliner ook is, als je zorgt dat je bij de sub-headliner in het voorste vak staat heb je een hele goede plek. Meestal kun je het voorste vak bij de sub-headliner nog wel inlopen tot best kort voor ze beginnen. Wil je de sub-headliner niet zien gaan de voorste vakken weer open nadat deze is afgelopen en alle mensen die dan weg willen eruit zijn gestroomd. Wat er dan overblijft verspreid zich over de beste plekken (denk meestal ongeveer 1/3 van het vak vol) Dan is het dus gewoon hoe eerder je na het sluiten van het eerste vak voor de sub-headliner er staat hoe beter je plek. Om gegarandeerd te zijn van een plek zou ik zeggen dat je halverwege de set van de sub-headliner wel bij de ingang moet gaan staan. Ik denk dat meestal de hele wachtende mensenmassa er wel in past maar als je er dan als laatste inloopt sta je aan de zijkant van het voorste vak.

En als je achter het voorste vak wilt staan kun je nog een best goede plek krijgen door daar vlak voor ze beginnen naartoe te lopen. Afhankelijk van de populariteit kun je meestal tot best dicht aan het voorste vak komen.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
380
58
Was al heel blij met Paul McCartney! Ik dacht om Paul Mccartney te zien zal je wel weer ergens een dagticket moeten kopen voor een losstaand festival. Maar nu staan ze effectief op een festival waarvan ik de kaarten al heb. Eindelijk komt het eens wat voordeliger uit! & Met Paul McCartney - Red Hot Chili Peppers - Rammstein heeft Rock werchter 3 topgroepen te pakken. Hierdoor ben ik helemaal overtuigd.

De Line Up van pinkpop heeft ook 3 dikke headliners al mis ik overdag een beetje kwaliteit.
Bring Me The Horizon staan al op Rock Werchter, en verder mogen ze Tom Odell, Vintage Trouble en Skunk Anansie doorsturen.

Hopelijk breekt er geen enkele artiest een been, want voorlopig kan niets me nog overtuigen niet naar Rock Werchter te gaan!
 

Kasper

Campingartiest
20 feb 2015
61
4
Kasper wrote:
stan-the-man wrote:
Yoo guys! Ik ben nog steeds in dubio over RW of Lowlands.. Geeft RW aan wanneer de weekend kaarten bijna op zijn? Want nu die pinkpop lineup 3x waardeloos is ben ik bang dat RW snel gaat en ik moet nog mn vrienden overtuigen voor RW (ze zeggen dat het te druk is en daardoor minder leuke sfeer..)


Vorig jaar deden ze dat volgens mij wel. Niet 100% zeker.

Over de Werchter-sfeer kan ik je vrienden zeggen: Ja het is druk. Maar het is nooit hinderlijk druk. Er wordt (bijna) nooit geduwd ook al sta je helemaal vooraan en het is heel ontspannen. Ik heb geen enkel incident gezien. Ook viel het in rijen staan bij drinken/eten mij heel erg mee. Behalve de pizza’s bij de North West Walls dan
1f61b.png



Maar als je bij mainstage of een een andere stage redelijk vooraan wilt staan, hoe vroeg moet je er dan gemiddeld zijn? Snap dat je paul mccartney niet met oh wonder kan vergelijken maar als je er gaat staan voordat het vorige concert is afgelopen is dat dan goed of moet je een halve dag campen om de peppers te kunnen zien?

Afgelopen jaar met Counting Crows - toch geen kleine naam - konden we tussen het concert door nog rustig bier bijhalen en terugkeren in de voorvakken. 's Ochtends met Last Internationale liep ik zelfs zonder problemen helemaal door naar rij een.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
Lana had echt wel op Werchter mogen staan hoor (net zoals de Van Jets) Ik denk dat we qua grote namen bijna alles zullen hebben zeker voor op de mainstage? Juist nog een paar barn headliners dacht ik?
Het is gelukkig nog niet zo erg zoals op PP maar deze line up, sorry maar als je hiervoor je prijs moet verhogen.. (ookal hangt dit van wel meer af dan de artiesten die je programmeert) maar toch..
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.033
356
Skunk en Slaves doorsturen,
mss Slaves op een dag zetten en Chase & Status meeboeken, maken een nieuwe single en C&S is altijd een mega dik feestje!
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Thanks guys dit helpt enorm, kan iemand nog iets vertellen over de verschillen qua sfeer? ( tussen RW en LL) vergelijkbaar of moet ik mij iets anders voorstellen?
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
Denk dat hier wordt over gereageerd.
Sinds paul is aangekondigd doet iedereen zo positief over de affiche ondanks het slechts een toevoeging van 2h is op 4 dagen.

Met deze affiche verwacht ik niet dat Werchter gaat uitverkopen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Denk dat hier wordt over gereageerd.
Sinds paul is aangekondigd doet iedereen zo positief over de affiche ondanks het slechts een toevoeging van 2h is op 4 dagen.

Met deze affiche verwacht ik niet dat Werchter gaat uitverkopen.

Integendeel. Deze affiche is tegen eind april volledig uitverkocht. Mag je mij dan gerust nog eens op quoten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
Denk dat hier wordt over gereageerd.
Sinds paul is aangekondigd doet iedereen zo positief over de affiche ondanks het slechts een toevoeging van 2h is op 4 dagen.

Met deze affiche verwacht ik niet dat Werchter gaat uitverkopen.

Kijk dan eerst is naar de PP line up, als die uitverkoopt.. dan RW zeker :roll:
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.201
1.238
Kaasrasper wrote:
Nou, je ziet toch ook Ellie Goulding als sub op eenzelfde dag als Paul McCartney en de zondag met F+TM en Macklemore. Naar mijn mening zijn er dit jaar niet meer ‘oudere’ bands dan voorgaande edities hoor.


Even snel de laatste 3 jaar van RW en TW Classic gebundeld en deze waren de bands (op het eerste zicht) die pakweg meer dan 30 jaar actief zijn in de muziek:

Robert plant
Metallica
Depeche Mode
Rolling Stones
Bruce Springsteen

Dat zijn er dus op 3 jaar RW en TWC samen al minder dan alleen dit jaar op RW + TW Classic (en die aparte AC/DC show dan, zonder deze show zijn het er even veel). En er komt dit jaar misschien nog wel iets bij (ik denk dan Iggy Pop of misschien Santana die een week later op Bospop staat)

Euhm... Patti Smith, Sharon Jones, Pixies, Nick Cave & the Bad Seeds, Simple Minds, Arno, Blondie...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken