DE Rock am Ring / Rock im Park 2018 - Nieuws en geruchten

Ik ga het weer overwegen, heb nog een rekening open staan met RAR van 2 jaar terug.

Gorillaz had ik niet op RAR verwacht.Erg blij mij, en Foo Fighters is ook altijd gewoon tof (al hoewel ik ze nu even moe ben, maar goed dat zal tegen die tijd wel weer anders zijn. Ik ben niet echt anti 30STM, ze hebben een altijd leuke nummers. Maar vind ze persoonlijk niet echt headliner.

Dan in het genre ook nog toffe sub headliners (Rise Against, Marilyn Manson, Avenged Sevenfold). met A Perfect Circle iets wat je ook nog niet iedere dag ziet. 1 grote Duitse meuk naam (Casper) wat ook vaak wel werkt op RAR, al ben ik niet bekend met zijn werk. Daaronder heb je nog genoeg leuke namen ala Bullet For My Valentine, Good Charlotte, Parkway Drive, Kaleo, Jimmy Eat World, Milky Chance (al zijn die live gewoon kut), Bodycount, Enter Shikari, Meshuggah, Caliban.

Ik denk gewoon dat ALS 30STM effectief headliner gaat zijn dat dit komt door niet goed passende tourschema's...

Een Marilyn Manson, Rise Against, Avenged Sevenfold,... zijn toch (een pak) groter dan hen, ook niet echt headliner waardig alle 3 maar moest bvb. Marilyn Manson als grootste naam staan zou er alvast minder commentaar zijn. Zal dus gewoon komen omdat de grootste namen onder de 3 headliners alleen op de dagen van FF en Gorillaz konden denk ik dan.

Paddy wrote:
Mooie namen, maar 30stm als headliner moet ik toch een beetje van huilen.

ben je zo blij ?

Eerder depressief hierdoor.
Maar namen als Stonesour, Rise against, Kaleo, A7X, A perfect Circle, BFMV, Body Count, nothing but thieves en greta van fleet mogen van mij zo door naar RW.

Ik vraag me eigenlijk af of er wel een band is afgevallen voor Rock Am Ring, 30stm waren in 2013 ook al headliner.

30stm is veel populairder in Duitsland dan in Nederland. Ze spelen meerdere arena's volgend jaar in Duistland die groter zijn dan het Ziggo dome.

Dit jaar ga ik voor het eerst naar RAR, wij zijn van plan om een hotel te boeken mits je handig van hotel bij het terein kan komen. Iemand tips hiervoor, gaan er vanaf bepaalde plekken shuttles in nurnberg of niet?

Verder zou ik ook graag willen weten hoe de campingfaciliteiten zijn als iemand mij dat kan zeggen :)

Dit jaar ga ik voor het eerst naar RAR, wij zijn van plan om een hotel te boeken mits je handig van hotel bij het terein kan komen. Iemand tips hiervoor, gaan er vanaf bepaalde plekken shuttles in nurnberg of niet?

Verder zou ik ook graag willen weten hoe de campingfaciliteiten zijn als iemand mij dat kan zeggen
1f642.svg
Ik ben (helaas) niet in Nürnberg geweest, maar wel op de 2 evenementen in Mendig. En om eerlijk te zijn vond ik de camping faciliteiten erg slecht. De Toiletten zijn vies, zonder licht, en geen WC Papier. Eet en drink stands waren echt alleen maar vlak bij de ingang aanwezig, dieper op de camping was niets aanwezig, en daar waren de afstanden te groot om even snel iets te gaan halen. Wel was er toen een Lidl shop aanwezig, wat letterlijk een supermarkt is op het festival terrein, dat was best fijn.

Oow en Duitsers kunnen veel herrie maken en ze zijn gek op Flunkyball.

en ze zijn gek op Flunkyball.
Geloof me, bezoek 1 maal een Duits festival en je gaat het nooit meer vergeten. Dat staan ze daar op de campings echt om de 5 meter wel ergens te spelen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=duDSFGbx8zc[/video]

Dritte Bandwelle: mooie worp!! Nu totaal slechts 8 acts die ik niet wil zien. Dat worden heel wat clashes. Voor mij tot nu toe echt een veel lekkerder programma dan Pinkpop en Werchter bij elkaar dit jaar. Alhoewel ik van Werchter Alice in Chains en the Amazons er nog wel bij wil hebben... En van Pinkpop mag Marmozets nog aanschuiven.

Ik moet zeggen dat ik het affiche dit jaar netjes vind. Stiekem wel klein beetje jammer dat ik niet ga. Ze hebben dit jaar vrij exclusieve headliners weten te strikken met Muse en 30 Seconds To Mars (ok, van die laatste kan je vinden wat je wil). En de Foo Fighters is ook lang niet overal te zien. Doen ze netjes, en zeker in combi met Gorillaz. Voor RAR begrippen vind ik ook vrij veel variatie in de line-up zitten.

De derde dag vind ik in de breedte nog het minste. Maar ook dan staan er nog gewoon stiekem Rise Against, The Bloody Beetroots, Good Charlotte, Bad Religion, Chase & Status, Meshuggah, PVRIS, Baroness, Avatar en Moose Blood op het affiche.

Wat mij betreft ruime voldoende dit jaar.

Het is zeker beter dan vorig jaar / voorgaande jaren maar imho nog heel veel duitse meuk vrij hoog op de bill, en missen ze wel echt wat 'klassieke' RaR acts zoals Guns N' Roses, Ozzy, Maiden, noem maar op. Er staan 0 metal headliners, en dat vind ik toch een beetje on-RARs als je ziet hoeveel er wel op dat vlak aan het touren is.

Het is zeker beter dan vorig jaar / voorgaande jaren maar imho nog heel veel duitse meuk vrij hoog op de bill, en missen ze wel echt wat ‘klassieke’ RaR acts zoals Guns N’ Roses, Ozzy, Maiden, noem maar op. Er staan 0 metal headliners, en dat vind ik toch een beetje on-RARs als je ziet hoeveel er wel op dat vlak aan het touren is.
Ik vind de Duitse meuk nog wel meevallen. Vorig jaar was dat helemaal drama:
1494499316.png

En dat geen metal headliners meer.. Tsja misschien gaat het in Duitsland ook wel een klein beetje langzaam dood aan het gaan :). Kwa dat betreft is het gewoon een gek festival. Maar met Muse en Foo Fighters hebben zen nog steeds 2 degelijke "rock" headliners. Maar vind het wel raar dat ze blijkbaar best ver zijn gegaan voor de exclusiviteit van Muse en 30STM.

Maar ook Babymetal (staat toch ook lang niet overal), Alexisonfire, en die hebben wel Stone Sour (PINKPOP!), Good Charlotte staat ook bijna nergens anders.. ze hebben stiekem toch wel wat dingetjes staan wat niet op andere festivals te zien is. Dat doen ze gewoon knap.

Het is zeker beter dan vorig jaar / voorgaande jaren maar imho nog heel veel duitse meuk vrij hoog op de bill, en missen ze wel echt wat ‘klassieke’ RaR acts zoals Guns N’ Roses, Ozzy, Maiden, noem maar op. Er staan 0 metal headliners, en dat vind ik toch een beetje on-RARs als je ziet hoeveel er wel op dat vlak aan het touren is.
Wat dat betreft zal RAR/RIP volgend jaar wel inspelen op nieuwe tours c.q. album tours.
o.a Volbeat dit jaar niet op RaR/RiP, einde van het jaar studio in en volgend jaar tour met nieuw album. Zie ze wel als grote kanshebber voor RaR volgend jaar als headliner.
Maiden zal wel een 2de leg er aan plakken volgend jaar, kans hebber denk ik.
Album TOOL zal ze een kanshebber maken in dien ze touren, voor FortaRock, Graspop en RaR/RiP denk ik.
Afscheidtour Slayer, zal vast niet één van de duitse festivals overslaan.
Nieuw album voor Smashing Pumkins, kunnen Hu/So of RaR/RiP best terecht.
Afwezig op RaR/RiP dit jaar Arctic Monkeys, Arcade Fire en Queens Of The Stone Age, als ze volgend jaar rond die tijd touren zeer grote kans voor RaR/RiP.
Dan zijn er nog een set waarvan een Europese (festival)tour verwacht zal kunnen worden.
Denk aan festivaltour Beyonce, Pink of U2, afschied Fleetwood Mac, reunie Police....
Zitten hier vast kanshebbers voor 2019 festivals tussen.

De verwachting voor 2019 is hoog, wat mij betreft. Glastonbury keert terug na jaartje afwezigheid en Pinkpop zal (4?) headliners gaan neerzetten voor het jubileum.

Mjah, ik vind dat je niet heel veel minder hoeft te verwachten van een festival dat met beide events een mannetje of 180.000 kan trekken. Dan mág je best programmeren voor de buitencategorie, en niet wat cliche headliners aangevuld met Duitse meuk.

Muse is leuk hoor, exclusief of zo goed als exclusief, maar die zijn wel ook gewoon al 3 jaar met Drones aan het touren nu, dus tenzij die ook echt wat speciaals doen is het verder natuurlijk niet echt heel exclusief. Dan is 30STM haast nog knapper, die zijn wel groot daar.

Mjah, ik vind dat je niet heel veel minder hoeft te verwachten van een festival dat met beide events een mannetje of 180.000 kan trekken. Dan mág je best programmeren voor de buitencategorie, en niet wat cliche headliners aangevuld met Duitse meuk.

Muse is leuk hoor, exclusief of zo goed als exclusief, maar die zijn wel ook gewoon al 3 jaar met Drones aan het touren nu, dus tenzij die ook echt wat speciaals doen is het verder natuurlijk niet echt heel exclusief. Dan is 30STM haast nog knapper, die zijn wel groot daar.
Ik denk dat ze vorig jaar veel geld hebben uitgegeven om de verhuizing terug naar de Nürburgring mogelijk te maken. En ja ik weet dat de cliche headliners altijd kut op het affiche staan. Al vond ik Die Toten Hosen een paar jaar terug erg tof. En het is ongekend hoe groot die daar zijn. Die zullen in 2019 wel weer komen :). Muse is toch ook weer bezig met nieuw werk? Ze hadden laatst een bar slechte single uitgebracht in ieder geval.

Ja, maar het is nog wel redelijk vaag of dat nou op korte termijn moet leiden tot een nieuw album, plus zijn inderdaad de meningen nogal verdeeld over die twee singles tot nu toe. En ik vond Drones echt fantastisch en Muse een van de beste live-bands, maar in 2018 met Muse komen, ook al is het exclusief, vind ik niet een superfantastische move, aangezien ze al wat jaartjes touren.

Maar goed, er zit verbetering is, dat is al top. Terug naar de Ring is top, en we zijn natuurlijk ook gewoon verwend met line-ups als dit:

large_46b999a0359f029181aff57464f813aa.png

Ja, maar het is nog wel redelijk vaag of dat nou op korte termijn moet leiden tot een nieuw album, plus zijn inderdaad de meningen nogal verdeeld over die twee singles tot nu toe. En ik vond Drones echt fantastisch en Muse een van de beste live-bands, maar in 2018 met Muse komen, ook al is het exclusief, vind ik niet een superfantastische move, aangezien ze al wat jaartjes touren.

Maar goed, er zit verbetering is, dat is al top. Terug naar de Ring is top, en we zijn natuurlijk ook gewoon verwend met line-ups als dit:

large_46b999a0359f029181aff57464f813aa.png

Wat een line-up was dat zeg. Het enige jaar dat ik er geweest ben. Ik heb er ook een t-shirt van die ik vaak op festivals aan heb en er komen nog steeds mensen naar mij toe die ontzag hebben voor die line-up. Kijk bijvoorbeeld alleen al naar die vrijdag. Op de laatste regel nog even klein Anthrax, Ghost en Mastodon.

Maar ik moet inderdaad zeggen dat de line-up voor 2018 er weer heel behoorlijk uit ziet. Hier zou ik me weer prima gaan vermaken in tegenstelling tot de afgelopen jaren.

Users who are viewing this thread