Voor mij was het de eerste keer op Roadburn en gisteren 5 volledige optredens kunnen zien.
1. Cult of Luna de hoofdreden om te komen was deze "early set" en die was zeer sterk tussen opener Finland en afsluiter "Dark City Dead Man" werden 4 nummers gespeeld die al 2 decennia niet meer op de setlist stonden en daar bovenop ook nog een live premiere van
The Sacrifice uit het self-titled debuutalbum waar ik sowieso nog nooit een nummer live had van gehoord.
2. Shearling Had het album wel geluisterd bij de release maar eigenlijk is dit toch iets dat je live moet ervaren. Ik zou initieel snel eens gaan kijken om te beslissen of ik de volledige set op Arctangent zou gaan meepakken. Maar uiteindelijk vond ik het zo goed werken/intrigerend dat ik ben blijven hangen en nu dus twijfel om binnen een week of 2 ook nog de show in de Botanique nog mee te pakken
3. EYES hele goede/energieke hardcore show , de sound is ook wel wat blackened en sludgy waardoor ik het waarschijnlijk beter apprecieer dan de meeste andere hardcore.
4. Crippling Alcoholism hun recente plaat
Camgirl werkt voor mij minder goed dan voorganger
With Love From a Padded Room ook live werd dat bevestigd maar alsnog wel een goed optreden.
5. Pain Magazine kende het niet maar hebben wel een industrial-hardcore-goth sound waar ik wat mee kan, prima optreden.
Verder nog een redelijk stuk kunnen meepikken van zowel
Pigs x7 &
Ufomammut beide klonken ook prima.
De eerste kennismaking met Roadburn is mij in ieder geval goed bevallen. Toffe atmosfeer, goede optredens gezien, lekker kunnen eten en drinken dus ik denk dat ik de komende jaren nog wel richting Tilburg kom.