Roadburn 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.013
Even gecheckt, er zijn nog tickets voor vandaag, heheh

20:20 in Next
23:10 in Hall of Fame
17:00 in Paradox

Lijken vandaag de opties te zijn?

Morgen zie ik alleen 16:20 in Paradox


Half negen in Hall of Fame? Dan speelt er al wat anders toch
Ja, kwam er net ook achter dat ik verkeerd keek, dus heb het net voor je reactie aangepast. Het is nog (veel te) vroeg!

Paradox zie ik simpelweg niet gebeuren en denk eerlijk gezegd ook niet dat er iets bij gaat komen in de Hall of Fame. Blijft Next over 🤞
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.304
In het kort (wat uiteindelijk altijd lang wordt) de eerste dag:

Tot 15.30 gewerkt als vrijwilliger op het festival en vanaf dat moment vrij om me onder te dompelen in Roadburn. Snel naar 013 gespurt voor John Cxnnor. Diverser dan verwacht door alle gastoptredens maar ik moest er, lurkend aan mijn Roadburn bier Knuffel nog even inkomen. Halverwege besloten de oversteek te maken naar de Koepelhal waar Predatory Void een weinig vernieuwende maar toch fijne show neerzette. Na een korte stop voor een pizza weer in 013 terechtgekomen en besloten mijn benen wat te sparen door op de trappen te zitten. Leuk om te zien hoe enthousiast Burst was er te staan. Kwam er niet helemaal in.

Stukje Alison Cotton meegepakt in de Hall of Fame. Erg mooi maar ik had toch meer zin in Body Void en dat bleek niet voor niks. Dat knalde er goed op. Desondanks iets eerder vertrokken om Julie Christmas helemaal te kunnen zien. Dat was heel tof. Het contrast tussen haar stem en de muziek werkte fantastisch. Als overbrugging een stukje White Boy Scream gezien (leuk voor de afwisseling maar niet voor niets geen must-see) voordat het wachten op Deafheaven begon. Het begin werd ontsierd door twee verdwaalde studenten met een Gooisch accent die mensen lastig vielen en in hun gezicht gingen roken. Beveiliging ingeschakeld en daarna hebben ze de benen genomen. Toen kon het grote genieten beginnen. De verwachtingen waren torenhoog en hoewel ze daar niet volledig aan voldeden was het alsnog erg sterk.

Nog een stukje The Hanged Man meegepakt, met name voor de aanwezigheid van de bassist van Dungen. Verder niet heel spannend. Daarna The Soft Moon die ik al heel lang wilde zien, alleen liever niet met dit album, hoewel het uiteindelijk helemaal geen integrale Exister set werd. Zijn debuutplaat is een persoonlijke favoriet. Dit was vermakelijk maar deed me iets minder. Toen de voeten begonnen te klagen richting uitgaan gegaan maar toch door de klanken van France verleid om daar even te kijken. Hele fijne hypnotiserende muziek waar ik nog een tijdje door meegevoerd werd, totdat ook daar de voeten protesteerden.

1. Deafheaven - Sunbather
2. Julie Christmas
3. Body Void
4. The Soft Moon
5. Predatory Void
6. France
7. John Cxnnor
8. Alison Cotton
9. Burst
10. The Hanged Man
11. White Boy Scream
 
Laatst bewerkt:

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
494
1.211
Ondanks dat ik nog geen echte uitschieters (wel interessante en goede optredens) gezien heb gisteren blijft het mooi om te lezen dat het festival zo divers is dat je een zowat compleet ander programma met bijbehorende beleving kunt hebben op een dag dan anderen.

Op tijd de trein gepakt zodat ik om 14:00 direct in de terminal bij Yrre kon aanschuiven. Strakke set gezien met heerlijke wall of sound. Helaas wel een paar minuten voor het einde de hal verlaten om op tijd bij Grift in de Next een goede plaats te vinden vooraan het balkon. Zeer intieme set gezien en gehoord met eigenlijk alleen een gitaar met belletjes, zijn stem en wat achtergrondgeluiden via zijn telefoon die naast hem op de grond lag. Aansluitend een klein stukje John Cxnnor in de main meegepakt maar dat was niet echt mijn ding maar toch wel wat kunnen genieten van de afwisseling in zangers en de actie op het podium.

Op tijd weer in de Next om dit keer vooraan in de zaal bij Osi & the Jupiter plaats te nemen. Ook dit was een vrij intieme minimalistische set waarbij afgesloten werd met een Johny Cash cover. Nadeel van zo'n set in deze setting (in plaats van een openlucht theater of zoiets) is dat het op een gegeven moment wat saai gaat worden.
Hierna de stad in te gaan om wat te eten want ondanks dat het eten bij het kerkje aangekondigd werd als vegan (niet mijn voorkeur maar ga niet alleen naar festivals over het algemeen) viel dat toch best tegen want er was eigenlijk maar 1 foodtruck met een volledig vegan assortiment en patat of pannenkoeken tel ik niet mee want dat is wel erg makkelijk scoren om een vegan predicaat te krijgen.
Gelukkig in Tilburg meer dan genoeg mogelijkheden om wat te eten.

Bij terugkomst wederom naar de Next gegaan om op tijd te zijn voor Esben & the Witch die hun nieuwe album integraal zouden komen voorstellen. De zang was perfect en sterk alleen het geluid van de toetsenist liet af en toe wat te wensen over maar al met al een zeer vermakelijke set gezien.
Tijd om de benen wat rust te gunnen op de trappen bij de main en genieten van Julie Christmas. Ik ben niet echt een fan van al haar vocalen maar het was een verdomd strakke set met een sterke lichtshow erbij. Ik miste alleen de waarschuwing voor epileptische aanvallen.
Op advies toch even bij de Merchandise gaan kijken en gelukkig kom ik daar nog een laatste hoody vest scoren. Ik dacht dat ik daar alle tijd voor zou hebben maar een groot deel was al uitverkocht.
Even snel nog een pizza verorbert en terug naar de 013 om Deafheaven te gaan kijken. De band is geweldig maar de vocals doen pijn aan mijn oren en de zanger kan wat betreft zijn podium aanwezigheid ook niet echt op mijn sympathie rekenen. Na een paar nummers dan ook voor gezien gehouden en omdat we geen must sees meer hadden terug naar huis te gaan om vandaag weer fit aan de dag te kunnen beginnen.

1. Yrre
2. Julie Christmass
3. Grift
4. Esben & the Witch
5. Osi & the Jupiter
6. John Cxnnr
7. Deafheaven
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Joslittel

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
202
175
Ook even een kort lijstje vanuit de trein:

1. Deafheaven - Sunbather (je kan haast niet fout gaan met deze muziek. Al is de zanger live wat minder indrukwekkend, ik vond hem bij het concert in Paradiso misschien wel iets beter. Maar misschien is dat omdat hij de Infinite Granite nummers toen zo verknalde, waardoor het ouder spul in tegenstelling weer veel beter klonk. In ieder geval wel ontzettend genoten)
2. Bo Bingen (alleen het laatste kwartier mee kunnen pakken ivm Deafheaven, maar dit was echt top.)
3. Julie Christmas
4. Body Void (ook alleen het laatste deel gezien, kwam binnen en het was 10 minuten lang stil, technische problemen? Maakte het daarna wel goed.)
5. Predatory Void (haar clean zang was echter haast niet te horen als de band speelde, dat was wel jammer, vond het namelijk wel iets toevoegen)
6. John Cxnnor (boven verwachting goed, leuke binnenkomer voor mij. Had verwacht direct naar Predatory Void te gaan, maar toch iets langer gebleven.)
7. White Boy Scream
8. Burst

Eigenlijk geen slecht optreden gezien. Burst misschien de laatste plek, maar was alsnog prima ook al zou ik het thuis niet snel opzetten.
 

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
494
1.211
Onderweg voor dag 2 maar een zonnetje tijdens het lopen werkt alvast hoopgevend voor vandaag!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.304
Vooralsnog wel weinig zin om daar 30-60 minuten van tevoren te zijn en Bad Breeding te missen, terwijl ik de vorige twee shows in 2019 ook zag. Grote nadeel van zo'n show in de Next. Gaat een last-minute besluit worden
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
202
175
Vooralsnog wel weinig zin om daar 30-60 minuten van tevoren te zijn en Bad Breeding te missen, terwijl ik de vorige twee shows in 2019 ook zag. Grote nadeel van zo'n show in de Next. Gaat een last-minute besluit worden
Gaat het zo erg zijn ja? Het staat ook nog niet in de app, weet niet hoe erg iedereen dan al op de hoogte is. Maar misschien ben ik naïef.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.304
Gaat het zo erg zijn ja? Het staat ook nog niet in de app, weet niet hoe erg iedereen dan al op de hoogte is. Maar misschien ben ik naïef.
Hoor er nog weinig mensen over. Dat is normaal wel anders, maar het is wel HANL. Of misschien overschat ik ze.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
558
Hoor er nog weinig mensen over. Dat is normaal wel anders, maar het is wel HANL. Of misschien overschat ik ze.
Eerlijk gezegd vond ik het in 2019 niet bijzonder druk bij de show. Terwijl de dag wel uitverkocht was. Dat is meer gebeurd op krachte van Sleep en Daughters toen, denk ik.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.251
3.815
Na 20 minuten weggegaan bij HANL. Net zo saai als in 2019 helaas. Brutus wel fucking geniaal. Medelijden met ze dat ze op Pinkpop dadelijk voor een groep (overwegend) onnozelaars staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken