Roadburn 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
Chat Pile, High Vis, Cave In, Mütterlein en Heavy Jazz Jam. Te veel rariteiten vandaag en te weinig doom/post/stoner. Roadburn hoeft geen LGW? te worden.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
501
1.235
Meerrrr van dit! Grappig hoe dat verschilt.
En dan zit ik er tussen in. Ik wil een fijne verhouding van beiden. Gewoon elke dag een paar zekerheden maar daarnaast genoeg andere zaken om nieuwe dingen te ontdekken en mijn muzieksmaak eventueel mee uit te breiden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
En dan zit ik er tussen in. Ik wil een fijne verhouding van beiden. Gewoon elke dag een paar zekerheden maar daarnaast genoeg andere zaken om nieuwe dingen te ontdekken en mijn muzieksmaak eventueel mee uit te breiden.
Kan ik me ook zeker in vinden! Denk eigenlijk dat ik dat ook liever heb, maar ik heb wel een zwak voor die rariteiten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ik kan het wrl begrijpen hoor als je een echte die hard early Roadburner bent. Maar ik vind persoonlijk soms wel fijn om sons even wat anders te horen. Zo zie ik in een Boy Harsher ook geen typische Roadburn. Maar het was wel even fijn om iets anders te horen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mees en wenteldave

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
Vandaag wordt een marathon voor me. Vanaf 15 uur tot aan het einde vrijwel non-stop bands die ik wil zien. Hopelijk met een aantal hoogtepunten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79 en wenteldave

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.750
2.335
Even iets anders, waarom is er niks in het skatepark of is dat niet ieder jaar?
Ze hebben de Hall of Fame en het Skatepark volledig verbouwd afgelopen jaar. Daar is aardig wat geld tegenaan gegooid en ik verwacht dat ze hem daarom even niet als concertlocatie willen gebruiken. Ook denk ik dat ze als Roadburn niet telkens datzelfde trucje willen doen. Er was vorig jaar ook veel kritiek op die secret shows elke keer. Dat het afleidde van het hoofdprogramma.

Had persoonlijk wat meer secret shows in de Off Road locaties (Little Devil, Kraakkelder etc.) verwacht, maar misschien dat het een probleem was dat die vrij toegankelijk zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.750
2.335
Gisteren minder gezien dan de andere dagen, maar vooral omdat er meer must-sees waren. Giles Corey was krankzinnig mooi, nog beter dan HANL. Maar ook Show Me the Body en High Vis bliezen me weg. Eigenlijk alles in deze lijst was van een zeer hoog niveau.

1. Giles Corey
2. Show Me the Body
3. High Vis
4. Otay:Onii
5. Chat Pile
6. Cave In
7. Deaf Kids & Duma
8. KEN Mode
9. Pupil Slicer
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
209
183
Nog even een kort lijstje van gisteren en eergisteren terwijl ik weer in de trein zit:

Vrijdag:
1. Have a nice life
2. Wolves in the throne room
3. Trounce
4. Portrayal of Guilt (Had ze wat hoger op mijn lijst verwacht, maar stond eerst in de rij en daarna was het stervensdruk daarbinnen. Kon er niet helemaal lekker inkomen)
5. Backxwash
6. Ad Nauseam
7. Marlene Ribeiro

Verder nog een stukje Brutus en het einde van Deafheaven meegepakt. Moet zeggen dat Brutus echt heel goed was, maar goed, die kun je wat vaker zien dan een HANL.

Zaterdag:
1. Giles Corey
2. Chat Pile
3. Sierra (wellicht wat te hoog, maar heerlijk dansbaar en dat is precies waar ik op dat moment behoefte aan had)
4. Duma & Deafkids (was even inkomen, maar toen ik eenmaal in de flow zat was dit echt genieten)
5. KEN mode
6. Pupil Slicer
7. Sowulo (hebben jullie ooit meegemaakt dat de zanger midden in het concert verteld dat het volgende nummer is geïnspireerd door krijgers die zichzelf smeren met bloed en uitwerpselen? Nee, ik ook niet. Ofja, nu dus wel. Muziek was overigens wel tof hoor haha, maar zijn verhalen tussendoor waren een beetje vaag. Misschien ben ik daar te nuchter voor.)
8. Cave In

Verder nog een deel van Otay:eek:nii bijgewoond. Was best leuk, maar Candy wou ik ook graag zien. En op deze dag was een maat voor een dagje mee en die kon er op dat moment niet zoveel mee. Dus toen maar naar Candy gegaan. Alleen die waren dus veel eerder klaar dan gepland, dus eigenlijk alleen een stuk noise gehoord en toen was het afgelopen. :cry: Baal nu eigenlijk wel dat ik niet tot het einde ben gebleven.

Maar we hebben nog een dag! Kijk vooral uit naar Elizabeth Colour Wheel en Imperial Triumphant. Voor de rest mooi op het moment zelf keuzes maken.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
501
1.235
Chat Pile, High Vis, Cave In, Mütterlein en Heavy Jazz Jam. Te veel rariteiten vandaag en te weinig doom/post/stoner. Roadburn hoeft geen LGW? te worden.
Walter heeft net beloofd dat het geen LGW gaat worden maar dat er wel een bepaalde overlap tussen de festivals is.

Gisteren:
1. Under the Surface (Totaal onverwacht maar heerlijke setting in de Paradox en kwam goed binnen)
2. Kathryn Joseph
3. Sowulo (zou op 1 staan als hij zijn verhalen voor zich had gehouden of minstens in het Engels had verteld. Ik sluit me volledig bij @Fluxion aan en ben hier ook veel te nuchter voor)
4. Cave in (heb hogere verwachtingen van ze vandaag)
5. David Eugene Edwards (niet de juiste plek om dit in de main te zetten)

Verder nog een stuk Duma & Deafkids en Chat Pile gekeken maar te kort, en niet vanaf het begin, om er een oordeel over te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies en Fluxion

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
Walter heeft net beloofd dat het geen LGW gaat worden maar dat er wel een bepaalde overlap tussen de festivals is.

Heb ik meegekregen en stemt me wel tevreden. Mis dit jaar vooral wat psych eigenlijk. Ach ja, ik ga al vanaf de eerste editie en zie ieder jaar voldoende kwaliteit terug. Gelukkig blijven bepaalde genres uitzonderlijk.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.750
2.335
Heb ik meegekregen en stemt me wel tevreden. Mis dit jaar vooral wat psych eigenlijk. Ach ja, ik ga al vanaf de eerste editie en zie ieder jaar voldoende kwaliteit terug. Gelukkig blijven bepaalde genres uitzonderlijk.
Op het gebied van psych hoop ik vooral dat de Dungen Ta det Lugnt set van 2020 ingehaald wordt. Samen met Oxbow en (mag ik dromen) Unwound bovenaan mijn Roadburn wishlist.
 
  • Leuk
Waarderingen: mees en Mark's Kal

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.750
2.335
Iemand een gokje wat (en waar) hier gaat komen? Hangt nu nog steeds niks anders. Duimen dat het niet tijdens Mamaleek of laat op de avond is.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-04-23-14-57-49-77_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
    Screenshot_2023-04-23-14-57-49-77_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
    876,3 KB · Weergaven: 17

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Iemand een gokje wat (en waar) hier gaat komen? Hangt nu nog steeds niks anders. Duimen dat het niet tijdens Mamaleek of laat op de avond is.
Ik neem aan Chat Pile. Geen idee waar uiteraard, want ik zie eigenlijk geen plek, afgezien van tijdens Oiseaux-Tempête in de Next, alleen dat lijkt me veel te laat. Dan toch naar Ladybird of in één van de locaties van Offroad?
 
Laatst bewerkt:

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.750
2.335
Is een nummer van QOTSA weet ik, maar dat zal wel niet.
Is wel dezelfde tekst die ze de afgelopen dagen ook gebruikten. Zou de stunt van de eeuw zijn maar zelfs een zijproject van een individueel lid lijkt me onwaarschijnlijk.

Grappig overigens dat ze op social media "If you know, you know" gebruiken net als BKS.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken