Onderzoek is afgerond,te weinig bewijzen gevonden om hem te vervolgen.
Wilt dit zeggen dat hij onschuldig is en dat de zaken waarvoor hij mogelijk aangeklaagd zou kunnen worden niet zijn gebeurt,neen.
Maar ik stel me toch gewoon de vraag bij de geloofwaardigheid van de slachtoffers,maar dan doe ik blijkbaar aan victim-blaming.
Nogmaals weet nog altijd niet wat er van te denken en dat zal altijd zo blijven nu denk ik.
Heb dus mixed feelings.
Ik hoop van harte dat de vrouwen wel uit vrije wil seksuele gemeenschap hadden met Till en dat ze daarvoor niet gedrogeerd moesten worden.
Ik heb het ook al eerder aangekaart,naar zo'n backstage feestje ga je niet om monopoly of stratego te spelen hé,zo naïef moet je ook niet zijn.
De feestjes zijn ook het probleem niet imo,
Ze zijn niet de enige groep die backstage feestjes houden na een optreden.
Wat er daar gebeurt moet wel binnen de grenzen van het toelaatbare blijven.
Alleen kan die grens voor iemand ergens anders liggen dan voor de andere.
Misschien gebeuren er ook bij groepen/artiesten waarvan je het totaal niet verwacht ook dingen die het daglicht niet mogen zien,maar waarbij slachtoffers nog niet naar voren zijn getreden.
Helaas heb ik ook de (waarschijnlijk verkeerde) indruk dat sommige personen die niet echt fan waren/zijn van Rammstein de kans zagen om ze meteen te veroordelen zonder enige verificatie.
Vanaf het moment dat de bal al aan't rollen ging schuldig waren zonder boe of bah.
Dat vind ik ook wel jammer.
Zou het beter zijn dat ze een paar jaar pauzeren?
Tja dan heb ik ook het gevoel dat ze toegeven aan de beschuldigingen.
Ze hebben toch al gereageerd door die row 0 (tijdelijk) af te schaffen.
Verder blijft het nog altijd eigen keuze of je al dan niet hun muziek draait of naar hun optredens gaat.