Rammstein

Gaat al lang niet meer om de, niet bewezen, delicten van Till Lindemann hier. Een deel vindt Rammstein gewoon een kutband. Zeg dat dan.
Het klopt dat Rammstein lang niet mijn favoriete band is, wel integendeel. Maar Arcade Fire was dat wel. Ook die wil ik echt niet op BKS of RW zien verschijnen. En het zaakje rond Rammstein stinkt nog veel harder dan de putlucht die rond het Win Butler verhaal hing.

Ik snap dus heel goed waarom festivals zulke bands niet boeken. En ik zou teleurgesteld zijn als dat wel zou gebeuren.

• Winning
Waarderingen: Timmetje en Oasiss
Ik heb nooit iets tegen Rammstein gehad. Heb ze meerdere keren live gezien en het waren geweldige shows waarvan ik genoten heb.
Het is naar mijn mening aan ieder persoonlijk om een afweging te maken hoe ze er in staan. Net als het iedereen vrij staat om ervan te blijven genieten staat het anderen ook vrij om dat niet te doen.

Voor mij persoonlijk geldt dat Rammstein voor mij niet hoeft te stoppen maar een statement waarin ze aangeven zich wel iets van de signalen aan te trekken en daar serieus wat mee gaan doen zou ze voor mij wel in een beter daglicht plaatsen. Deels hebben ze dat natuurlijk al gedaan met het afschaffen van Row zero en dergelijke maar ik mis nog iets. Een pauze van 1 of 2 jaar om alles te laten zinken lijkt mij ook niet verkeerd. Maar zoals aangegeven is dat mijn mening als iemand anders vindt dat het gewoon door kan gaan als normaal alsof er helemaal niet heeft gespeeld de afgelopen maanden vind ik dat ook prima.

• Winning
Waarderingen: jbj
Wat is er dan nodig voor jullie? Wat willen jullie dan? Als een blanco strafblad (kwestie deze zaak toch) al niet meer voldoende is om geboekt te worden?
Edit: dit is gewoon echt een vraag, wat zou er de visie doen veranderen?

Akkoord (en reeds zelf geschreven vroeger): zo'n zaken zijn gewoon hartstikke moeilijk te bewijzen. Dus moeten we het maar doen met patroonherkenning, psychologische analyses, ondervragingen ...
Maar als dat niets bewijst kunnen we ze toch niet blijven behandelen als schuldig?

Wat is er dan nodig voor jullie? Wat willen jullie dan? Als een blanco strafblad (kwestie deze zaak toch) al niet meer voldoende is om geboekt te worden?
Edit: dit is gewoon echt een vraag, wat zou er de visie doen veranderen?

Akkoord (en reeds zelf geschreven vroeger): zo'n zaken zijn gewoon hartstikke moeilijk te bewijzen. Dus moeten we het maar doen met patroonherkenning, psychologische analyses, ondervragingen ...
Maar als dat niets bewijst kunnen we ze toch niet blijven behandelen als schuldig?
Wat men wilt wordt toch vaak genoeg benoemd? Het bericht boven je zegt JK79 nog dat een reactie vanuit de band en een pauze van 1/2 jaar niet verkeerd lijken.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Wat men wilt wordt toch vaak genoeg benoemd? Het bericht boven je zegt JK79 nog dat een reactie vanuit de band en een pauze van 1/2 jaar niet verkeerd lijken.
Heb ik gelezen. En ik ben 100% akkoord ook. Maar ik hoor graag meningen, vandaar participatie op een forum.

Maar ik vind ook dat de eindbeslissing bij de band ligt. En zolang zij vrijuit gaan heb ik er 0,0 probleem mee moesten ze toch gaan touren.

Dan ben je dus alsnog veroordeeld...
Voor mij is Rammstein een band waar ik al lang de interesse in verloren was; bij Rosenrot begon dat een beetje te dagen en bij Liebe ist für alle da wist ik het zeker. Toch had ik nog wel het idee dat ik ze best eens een keertje live wilde zien. Dat is nu weg en gaat zeker niet terugkomen zonder een goed statement.

Ben ik, en degenen met dezelfde mening, dus eigenlijk verplicht ze te gaan zien omdat ze anders alsnog veroordeeld zijn?

• Leuk
Voor mij is Rammstein een band waar ik al lang de interesse in verloren was; bij Rosenrot begon dat een beetje te dagen en bij Liebe ist für alle da wist ik het zeker. Toch had ik nog wel het idee dat ik ze best eens een keertje live wilde zien. Dat is nu weg en gaat zeker niet terugkomen zonder een goed statement.

Ben ik, en degenen met dezelfde mening, dus eigenlijk verplicht ze te gaan zien omdat ze anders alsnog veroordeeld zijn?
Of je ze gaat zien of niet is echt een heel andere discussie, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel inziet.

Dan ben je dus alsnog veroordeeld...
vind ik ook...

ze hebben al een statement gegeven, begin juni rammstein.de/de/news/mitteilung-der-band/
als dat de woorden zijn waar ze nog steeds achter staan, lijkt me dat al voldoende.

het feit dat Lindemann's advocaten uiteindelijk de bladen en de Youtuberin heeft aangevochten en de berichten heeft laten rectificeren, is ook al een standpunt van Rammstein kant.

je zou kunnen zeggen dat ze de (nu verworpen) berichten kunnen gaan aanvechten, maar als het onderzoek eerder al tegen geen enkele samenwerking van de andere partij aanloopt, lijkt me dat ook een onbegonnen zaak. Ze zouden een soort 'naamzuivering' kunnen aanvechten bij de dagbladen, zoals Der Spiegel, of tegen de journalisten die de berichten naar buiten brachten. Maar dat zie ik ze niet doen...

Ik denk dat Rammstein als live-band een beter statement maakt door met een nieuwe tour te komen en goeie shows weg te zetten, op hun eigen manier. Dat is imo ook een manier om 'te zeggen' dat ze in zichzelf geloofd hebben en elkaar gesteund hebben door deze periode.

• Winning
Waarderingen: jbj
Of je ze gaat zien of niet is echt een heel andere discussie, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel inziet.
Ze hebben toch de keuze om het wel of niet te doen. En fans blijven blijkbaar toch wel komen. Welke keuze ze ook maken, die tournees verkopen wel. Dus nee, van veroordeling is nul sprake.

Ze hebben toch de keuze om het wel of niet te doen. En fans blijven blijkbaar toch wel komen. Welke keuze ze ook maken, die tournees verkopen wel. Dus nee, van veroordeling is nul sprake.
Volgens mij snap je het punt niet echt. Als er een pauze komt, komt dat uit het feit dat er ophef is geweest en dat die ondanks de vrijspraak nog steeds voortborduurt. Niet omdat ze dat zelf zo graag willen (aangezien die tour al geboekt is).

Veroordeling over het al dan niet verkopen van shows, is het punt niet.

Volgens mij snap je het punt niet echt. Als er een pauze komt, komt dat uit het feit dat er ophef is geweest en dat die ondanks de vrijspraak nog steeds voortborduurt. Niet omdat ze dat zelf zo graag willen (aangezien die tour al geboekt is).

Veroordeling over het al dan niet verkopen van shows, is het punt niet.
Ik snap het punt wel. Als die pauze er komt, dan kiezen ze daar volledig zelf voor. Want gezien de huidige tour en de solotour van Lindemann gewoon doorloopt is er niemand die ze dwingt om die pauze te nemen. Een groot gedeelte van de ophef hebben ze met die walgelijke feestjes ook zelf veroorzaakt.

Van veroordeling is hier geen sprake. Ook niet als ze er zelf voor kiezen een pauze te nemen.

Niemand verplicht ze die hypothetische pauze te nemen toch? Ze zijn schijnbaar al voor Download geboekt.

imo, als je naar aanleiding van dit verhaal nu een hiatus of pauze aankondigd, teken je je eigen veroordeling en geef je alsnog toe aan de beschuldigingen
de wijze waarop de band bij elkaar bleef en elkaar steunde, zegt ook wel iets

bedoel je dat @wenteldave ?

als ze iets aankondigen is het waarschijnlijk de nieuwe tour.
laatste tour werd aangekondigd op 1 september 2022, ik zie ze eigenlijk wel aankomende maand een tour aankondigen

Precies, zolang Rammstein maar niet speelt, dan is het goed. Heeft niks met die aantijgingen meer te maken hier.
Dat zegt Matt echt totaal niet. Ik zie ook echt niet hoe je dat uit zijn comment haalt. Je leest hier continu wat je wil lezen, niet dat wat er daadwerkelijk staat.

Precies, zolang Rammstein maar niet speelt, dan is het goed. Heeft geen fuck met die aantijgingen meer te maken hier.
Zin 1: ja. Zin 2: neen.

Ik ging in op Dennis die vertelde dat de band hun eigen veroordeling zou tekenen wanneer ze een pauze inlassen. Wat niet waar is. Sterker: het is best normaal dat een band na een tour van 3 jaar even stopt. Maar lees er vooral je eigen dingen in.

• Leuk

Users who are viewing this thread