Pukkelpop 2024

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
De dance headliner is terug van weggeweest! Wie had dat zien aankomen haha. Sowieso wel verbaasd over de snelheid van de verkoop, had wel verwacht dat het goed zou gaan.. Maar zo snel? Sterk werk van PKP. En dat FOMO creëren gaat ook maar zo ver op natuurlijk. Ik herinner me van vorige jaren ook zo'n ticketalarms en daar werd denk ik de boel wel wat meer opgepookt. Dit is straf.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Ben je weleens op een Lowlands geweest?
Vrij makkelijk empirisch waar te nemen.

Maar goed; https://www.parool.nl/kunst-media/l...et~b6f6c30d/?referrer=https://www.google.com/

Artikel uit 2018, toen was de gemiddelde leeftijd 29, en sterk aan het dalen.
Vooral mensen tussen de 20-30, zoals EvE zegt.
Is allemaal geen hogere wiskunde hoor.
Jazeker, 8 keer zelfs (van 1995 t/m 2002). Toen was het publiek ook al jonger dan op festivals als Pinkpop en RW.

Ben overigens wel benieuwd naar concrete onderzoeken hierover.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Ik zie die vrijdag deze week ook uitverkopen, zeker als er woensdag weer nieuws komt. Dan zullen de dagjesmensen ook gaan beslissen en zal alles vlot lopen. Zelf ook maar net mn ticket gekocht :)
 

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
78
46
Billie Eilish is populair onder de leeftijdsgroep 12-18, onder studenten totaal niet.
De mensen die kaarten kopen voor festivals zijn 18-30, zeker voor een festival als Lowlands, of Pukkelpop.
Die mensen willen Fred, Again... & Charlotte de Witte.
De populariteit van Fred, Again... wordt echt chronisch onderschat op dit forum, echt bizar.
Die jongen zou de Amsterdam ArenA met gemak vullen.
Lijkt me allemaal bijzonder kort door de bocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Ik was eerst van plan na mijn weekend Edinburgh tickets te kopen. Blij dat ik ze toch al gekocht heb hier
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.527
1.991
Niet dat een succesvolle verkoop van de zaterdag mij verbaast, maar voor mezelf zouden Yin yin, Amenra, Raye en NoL niet genoeg zijn om die vreselijke bovenkant te compenseren.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Heel mooi voor Pukkelpop.

Voor mijzelf is enkel die zondag interessant, waarschijnlijk koop ik daar eerstdaags een ticket voor.
 

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
100
65
Welke 'grote' (mainstage) namen verwachten jullie nog? Er moeten uiteindelijk nog 6 à 7 mainstage namen ingevuld worden?
Door de ticketgekte een beetje ondergesneeuwd maar ik zal alvast beginnen met wie ik dit jaar nog op de Mainstage verwacht: Charli XCX, Louis Tomlinson, Noah Kahan, De Jeugd Van Tegenwoordig, Olivia Dean, Froukje, Pommelien Thijs en Blackwave

Voor de duidelijkheid: niet persé wat ik hoop maar wel wat me realistisch lijkt :)
 

CoinPeter

Playlistbediener
22 feb 2024
29
12
Door de ticketgekte een beetje ondergesneeuwd maar ik zal alvast beginnen met wie ik dit jaar nog op de Mainstage verwacht: Charli XCX, Louis Tomlinson, Noah Kahan, De Jeugd Van Tegenwoordig, Olivia Dean, Froukje, Pommelien Thijs en Blackwave

Voor de duidelijkheid: niet persé wat ik hoop maar wel wat me realistisch lijkt :)
Leuk dat het forum weer over de essentie gaat ;) Louis Tomlinson al wel vaker zien voorbij komen hier. Noah Kahan zou een echte topnaam zijn. Lijkt me moeilijk met zijn tour schema… Pommelien quasi 99% zeker.

Vorig jaar door omstandigheden niet goed van Foals kunnen genieten, die mogen dit jaar of volgend jaar wel op de main van mij.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
Laten we niet vergeten dat de by-far drukste acts op Lowlands vorig jaar bijvoorbeeld De Jeugd van Tegenwoordig en CdW waren, en NIET Billie Eilish of Underworld. Het lijkt soms niet helemaal door te dringen op Festileaks dat de gemiddelde festivalganger (op Lowlands, Pukkelpop en ook DTRH) tegenwoordig gewoon warmer wordt van helemaal naar de kl*te op een technoset, dan een puike show van QotSA.
Nou wat is dan een betere line up dan zowel fredje, charlotte als qotsa 😁😁
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
t gaat ook niet om de line up
er is gewoon een duidelijk verschil in : aan de ene kant Rock werchter en pinkpop, en aan de andere kant festivals als : LL, pukkelpop en dtrh.
Daar is gewoon veel meer te beleven.
speciale areas voor de dance, theater, t eten is beter, kijk enkel naar t terrein, daarin is dtrh is toch 1000 x beter dan pinkpop
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • VDB
  • moensk