Pukkelpop 2024

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
129
105
@DDave Er komt zeker nog een batch combi's vrij, kan bijna niet anders.

Er is geen woord gelost over de campings, die anders sneller uitverkocht zijn dan de combi's. Hopelijk hebben ze dat niet over het hoofd gezien.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
16-24 jaar heeft hun slag geslagen.
Vorig jaar hebben er velen naast gegrepen, ook ergens begin zomer uitverkocht. Zodoende veel groepjes die gingen en een aantal mensen misten. Dit jaar heeft niemand risico genomen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Lowlands verkoopt elk jaar mega snel uit natuurlijk. Ook vorig jaar, waar je toen met Billie Eilish ook een grote trekker had, verkocht Pukkelpop combi pas laat uit. Dus dat het op 2 dagen is uitverkocht, vind ik toch verbazingwekkend. Daar hebben ze met telkens die updates van verkochte tickets mee voor gezorgd door nog wat extra fomo te creëren.
Billie Eilish is populair onder de leeftijdsgroep 12-18, onder studenten totaal niet.
De mensen die kaarten kopen voor festivals zijn 18-30, zeker voor een festival als Lowlands, of Pukkelpop.
Die mensen willen Fred, Again... & Charlotte de Witte.
De populariteit van Fred, Again... wordt echt chronisch onderschat op dit forum, echt bizar.
Die jongen zou de Amsterdam ArenA met gemak vullen.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Laten we niet vergeten dat de by-far drukste acts op Lowlands vorig jaar bijvoorbeeld De Jeugd van Tegenwoordig en CdW waren, en NIET Billie Eilish of Underworld. Het lijkt soms niet helemaal door te dringen op Festileaks dat de gemiddelde festivalganger (op Lowlands, Pukkelpop en ook DTRH) tegenwoordig gewoon warmer wordt van helemaal naar de kl*te op een technoset, dan een puike show van QotSA.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.524
1.987
Laten we niet vergeten dat de by-far drukste acts op Lowlands vorig jaar bijvoorbeeld De Jeugd van Tegenwoordig en CdW waren, en NIET Billie Eilish of Underworld. Het lijkt soms niet helemaal door te dringen op Festileaks dat de gemiddelde festivalganger (op Lowlands, Pukkelpop en ook DTRH) tegenwoordig gewoon warmer wordt van helemaal naar de kl*te op een technoset, dan een puike show van QotSA.
Volgens mij is dat onderwerp al een keer of 1000 de revue hier gepasseerd. Along the way worden er best ook wat open deuren in gebeukt, want ja het is volgens wel duidelijk hier dat Fred Again populair is, de festivalganger steeds meer voor 'een feestje' komt en dat Pukkelpop wel wat sneller zou uitverkopen dan vorig jaar.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
Billie Eilish is populair onder de leeftijdsgroep 12-18, onder studenten totaal niet.
Ken nochtans heel wat studenten (18-30) die fan zijn van Billie hoor. Geen idee waar je die statistiek vandaan haalt. Veel van de mensen die "fan" waren bij haar doorbraak behoren nu tot die leeftijdscategorie.

Dat Fred momenteel nog populairder is, betwist niemand.
 
Laatst bewerkt:

TimoBly

Nieuw lid
20 feb 2024
4
0
@DDave Er komt zeker nog een batch combi's vrij, kan bijna niet anders.

Er is geen woord gelost over de campings, die anders sneller uitverkocht zijn dan de combi's. Hopelijk hebben ze dat niet over het hoofd gezien.
Verschillende campings in de omgeving zijn volgeboekt voor die periode. Denk dat het wel een bepaald signaal stuurt naar de camping(s) van PKP zelf.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Heb je hier onderzoek naar gedaan en heb je cijfers/feiten/data?
Je brengt het allemaal vrij stellig, dus ga er vanuit dat je dit op iets feitelijks kunt baseren.
Ben je weleens op een Lowlands geweest?
Vrij makkelijk empirisch waar te nemen.

Maar goed; https://www.parool.nl/kunst-media/l...et~b6f6c30d/?referrer=https://www.google.com/

Artikel uit 2018, toen was de gemiddelde leeftijd 29, en sterk aan het dalen.
Vooral mensen tussen de 20-30, zoals EvE zegt.
Is allemaal geen hogere wiskunde hoor.
 

Jean

Playlistbediener
13 apr 2023
34
36
Het is ongelooflijk en fenomenaal dat de combitickets nu al na twee dagen uitverkocht zijn: dit had ik echt niet verwacht en is totaal ongezien voor Pukkelpop. Op dit forum had denk ik quasi niemand dit voorspeld.
Pukkelpop lijkt de hype knop gevonden te hebben die lowlands en dtrh in Nederland al een tijdje hebben. Ik vermoedt dat Pukkelpop goed van hen geleerd heeft.
Pukkelpop programmeert de laatste jaren zeer consequent jong met veel aandacht voor hip hop en electronische muziek. Ze betalen zich niet meer blauw aan dure boomers bands, en hebben een duidelijk feestprofiel, chapeau!!!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.578
Deze 34 jarige is ook met veel plezier naar Eilish gegaan. En geloof het of niet: ook m'n ma vindt dat fijne muziek.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
693
630
Laten we niet vergeten dat de by-far drukste acts op Lowlands vorig jaar bijvoorbeeld De Jeugd van Tegenwoordig en CdW waren, en NIET Billie Eilish of Underworld. Het lijkt soms niet helemaal door te dringen op Festileaks dat de gemiddelde festivalganger (op Lowlands, Pukkelpop en ook DTRH) tegenwoordig gewoon warmer wordt van helemaal naar de kl*te op een technoset, dan een puike show van QotSA.
De ticketverkoop kan dat alleen maar beamen. Ik dacht dat de zondag het snelst ging vliegen door mijn generatie, maar die dag gaat nog het traagst van allemaal.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken