Pukkelpop 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.975
8.624
Ik verwacht me ook aan een Foals momentje ... Die waren eigenlijk ook behoorlijk populair toen ze op Pkp main stage deden, maar er stond heel weinig volk. In de tent krijg je een veel betere show.
Pukkelpop 2013 was dat zeker? Toen nog een interessantere band ook, Foals. Maar inderdaad redelijk leeg voor de main.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.170
5.500
Of Anderson .Paak in 2016. Ook een belachelijk leeg veld. Was toen ook een hype. Maar dat was wel een slecht verkopend jaar in Kiewit. Dus iets minder relevant.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
562
419
Ik verwacht me ook aan een Foals momentje ... Die waren eigenlijk ook behoorlijk populair toen ze op Pkp main stage deden, maar er stond heel weinig volk. In de tent krijg je een veel betere show.
Voor festivals grootte BKS is een main stage show van hen perfect, voor Pkp twijfel ik nog.
Wel mee eens. Afgelopen editie Foals in de Marquee vond ik fantastisch. Was op de main niet zo losgekomen. Gun Fontaines wel hetzelfde.
 
  • Leuk
Waarderingen: kaoss

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.975
8.624
Of Anderson .Paak in 2016. Ook een belachelijk leeg veld. Was toen ook een hype. Maar dat was wel een slecht verkopend jaar in Kiewit. Dus iets minder relevant.
Was er dat jaar niet bij, maar schijnt wel een geweldige show geweest te zijn. In 2019 trouwens wel stampvol, dat veld. Leuke beelden ook.

Ik herinner me nog Janelle Monae ten tijde van haar tweede op de main in 2014. Heel erg leeg, ijzersterk optreden toen (denk op Portishead na m'n favoriet van dat jaar).
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Wel mee eens. Afgelopen editie Foals in de Marquee vond ik fantastisch. Was op de main niet zo losgekomen. Gun Fontaines wel hetzelfde.
Stond wat achteraan, maar ik vond het wel verbazingwekkend rustig in de tent.. Wie stond er direct daarna op de main, was dat niet The Killers?
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
562
419
Stond wat achteraan, maar ik vond het wel verbazingwekkend rustig in de tent.. Wie stond er direct daarna op de main, was dat niet The Killers?
Ja klopt, oh dan kan het aan de plek liggen, vond het echt een zeer sterke show
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.170
5.500
Stond wat achteraan, maar ik vond het wel verbazingwekkend rustig in de tent.. Wie stond er direct daarna op de main, was dat niet The Killers?
Klopt, Foals was zeker geen volle marquee. Nothing But Thieves dag ervoor puilde uit ter vergelijking.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.170
5.500
Was er dat jaar niet bij, maar schijnt wel een geweldige show geweest te zijn. In 2019 trouwens wel stampvol, dat veld. Leuke beelden ook.

Ik herinner me nog Janelle Monae ten tijde van haar tweede op de main in 2014. Heel erg leeg, ijzersterk optreden toen (denk op Portishead na m'n favoriet van dat jaar).
Solange in 2017 ook erg leeg veld. Nochtans mooie spot en die geweldige show.

Die had wel een absurd regime toen. Vloog tussen de weekends met festivalshows constant terug naar de USA. Voor Dour gecrasht, maar dan wel dat weekend show in Londen gespeeld (Lovebox, was ik bij). Dour is dan goedgemaakt met Pukkelpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Klopt, Foals was zeker geen volle marquee. Nothing But Thieves dag ervoor puilde uit ter vergelijking.
Inderdaad.
Vond het eerlijk gezegd niet heel vervelend, voldoende ruimte en iedereen was aan het genieten die er stond.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Stond wat achteraan, maar ik vond het wel verbazingwekkend rustig in de tent.. Wie stond er direct daarna op de main, was dat niet The Killers?
Ben toen niet in de tent geweest, maar buiten de tent was het behoorlijk druk en gezellig.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.975
8.624
Solange in 2017 ook erg leeg veld. Nochtans mooie spot en die geweldige show.

Die had wel een absurd regime toen. Vloog tussen de weekends met festivalshows constant terug naar de USA. Voor Dour gecrasht, maar dan wel dat weekend show in Londen gespeeld (Lovebox, was ik bij). Dour is dan goedgemaakt met Pukkelpop.
En toch hoop ik dat ze zulke namen blijven boeken. Af en toe moet dat veld niet stampvol staan.

Sowieso was die dag van Solange erg sterk. The XX, Editors, Solange, Interpol, PJ Harvey, Ryan Adams, Mac DeMarco, Moderat, Cypress Hill, Mura Masa, Vince Staples, Ty Segall, Stormzy,... Het zou een mooie bovenkant zijn voor de hele driedaagse maar dit stond er toen allemaal op 1 dag...
 

aardvark

Campingartiest
24 aug 2023
50
32
Stond wat achteraan, maar ik vond het wel verbazingwekkend rustig in de tent.. Wie stond er direct daarna op de main, was dat niet The Killers?
Ik stond net voor de PA links en daar was het wel redelijk drummen....Topconcert wel! Heb ik zonder twijfelen op nr 1 gezet van PKP 23 en de concurrentie was groot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu en Nelios

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
478
257
En toch hoop ik dat ze zulke namen blijven boeken. Af en toe moet dat veld niet stampvol staan.

Sowieso was die dag van Solange erg sterk. The XX, Editors, Solange, Interpol, PJ Harvey, Ryan Adams, Mac DeMarco, Moderat, Cypress Hill, Mura Masa, Vince Staples, Ty Segall, Stormzy,... Het zou een mooie bovenkant zijn voor de hele driedaagse maar dit stond er toen allemaal op 1 dag...
Dat was zo'n geweldige dag, Solange en de XX waren geweldig.

Green Man voornamen op vrijdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken