Pukkelpop 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Niet te vroeg aanschuiven bij een optreden, het is nooit vroeg druk. Onbekende bands checken in kleine tenten: er wil daar soms echt een soort magische sfeer loskomen. Denk dan bijv. aan Wunderhorse in de Club of Ascendent Vierge in de Lift. Zelf minder fan van de boilerroom, veel jeugd op drugs. Maar ook die venue heeft bijzondere momenten.
De lasershows in de Boiler room zijn wel episch, maar het zombiegehalte helaas ook. Ik liep er zelf 20 jaar geleden ook zo bij, dus gun ze die lol wel.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
932
964
Niet te vroeg aanschuiven bij een optreden, het is nooit vroeg druk. Onbekende bands checken in kleine tenten: er wil daar soms echt een soort magische sfeer loskomen. Denk dan bijv. aan Wunderhorse in de Club of Ascendent Vierge in de Lift.
Ascendant Vierge is nu niet echt meer een “onbekende band” te noemen. Worden enorm gehypet voor het moment, dus zouden wel eens veel nieuwsgierigen kunnen lokken.

Voor Billie Eilish ga ik toch op tijd aanschuiven denk ik. Hoe jammer ik het ook vind dat ik daardoor (een stuk van) boygenius ga moeten missen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.697
Ascendant Vierge is nu niet echt meer een “onbekende band” te noemen. Worden enorm gehypet voor het moment, dus zouden wel eens veel nieuwsgierigen kunnen lokken.

Voor Billie Eilish ga ik toch op tijd aanschuiven denk ik. Hoe jammer ik het ook vind dat ik daardoor (een stuk van) boygenius ga moeten missen.
Voor het gros dan toch onbekend, bedoel dan meer acts buiten de marquee en main.
 

glenne

Playlistbediener
16 mrt 2023
5
16
Hoi iedereen! Dit jaar voor het eerst maar één dagje pukkelpop. Ik sprak gisteren tegen iemand die me vertelde dat indien ik enkel een ticket heb voor zondag ik toch zaterdagavond de weide al op mag, maar als addertje onder het gras dat dit slechts mag wanneer de laatste act op de mainstage klaar is met spelen?
Ik kan hier echt niets van vinden, klopt dit? Zou cool zijn om zaterdagavond toch nog een paar uurtjes mee te kunnen feesten voor niets, kwestie dat ik zondag ook niet té fris en monter ben :LOL:
 

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
426
281
Hoi iedereen! Dit jaar voor het eerst maar één dagje pukkelpop. Ik sprak gisteren tegen iemand die me vertelde dat indien ik enkel een ticket heb voor zondag ik toch zaterdagavond de weide al op mag, maar als addertje onder het gras dat dit slechts mag wanneer de laatste act op de mainstage klaar is met spelen?
Ik kan hier echt niets van vinden, klopt dit? Zou cool zijn om zaterdagavond toch nog een paar uurtjes mee te kunnen feesten voor niets, kwestie dat ik zondag ook niet té fris en monter ben :LOL:
Nee, wie een vrijdag ticket heeft mag donderdag avond ook op de wei de andere dagen is enkel de dag wat op je ticket staat.
 

Jaulez

Playlistbediener
11 aug 2022
39
30
Hoi iedereen! Dit jaar voor het eerst maar één dagje pukkelpop. Ik sprak gisteren tegen iemand die me vertelde dat indien ik enkel een ticket heb voor zondag ik toch zaterdagavond de weide al op mag, maar als addertje onder het gras dat dit slechts mag wanneer de laatste act op de mainstage klaar is met spelen?
Ik kan hier echt niets van vinden, klopt dit? Zou cool zijn om zaterdagavond toch nog een paar uurtjes mee te kunnen feesten voor niets, kwestie dat ik zondag ook niet té fris en monter ben :LOL:
Vorig jaar was dit zo voor mensen die een zaterdagticket hadden en vrijdagnacht al op concerten wilden meepikken. Ik kwam vrijdag aan op de camping en de personen die de bandjes regelden lieten ons weten dat we "tegen middernacht al op het terrein konden proberen te gaan omdat er niet veel volk was". Was heel mooi, Pendulum nog kunnen zien ondanks dat ik dus enkel een ticket voor zaterdag had.

Weet niet of dit uitzonderlijk was/ of dit vaker gebeurt.
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
129
105
Dat zou ook voor mij nieuws zijn. Iets met IT systemen die je na middernacht toegang geven? Kan je nog wel heel de boiler/club party meepikken.
 

Avelief

Nieuw lid
10 jul 2023
2
0
Hi allemaal,
In onze groep was net 1 iemand te laat met zijn combiticket en camping waardoor diegene als enige camping chill heeft. Wat is jullie ervaring? Wachten en hopen dat er 1 augustus iemand wilt ruilen van camping ticket of allemaal verhuizen naar camping chill? Liefst blijven we op camping relax 😅
 

Dietera.

Playlistbediener
3 jun 2017
9
9
Klopt dus inderdaad dat je de dag voorheen na de laatste main act de weide op mag, net confirmed door de organisatie. Nachtje extra dus, zie jullie op de afterparty!
Klopt! In 2018 aan de inkom gestaan, toen mochten mensen met een dagticket voor de dag erna binnen tussen 01u00 & 02u00. Er werd toen zeer veel gebruik van gemaakt kan ik me nog herinneren.
 

Pukkelpopelaar

Playlistbediener
10 aug 2022
9
8
Ik ben me nu Bospop erop zit ook aan het voorbereiden op mijn eerste keer Pukkelpop en wil graag eet- en drankbonnen in de voorverkoop kopen, maar nu vroeg ik me af of er net als op RW en Graspop ook een systeem op Pukkelpop is met een bepaald aantal bekers verzamelen op het terrein ter recycling in ruil voor drankbonnen?
Je kan maar maximum 4-5 bonnen krijgen, door bekers/flesjes in te wisselen. Zo herinner ik me het toch, zelf nooit gedaan dus ben niet 100% zeker.
Is zeker niet 'onbeperkt'.
 
  • Winning
Waarderingen: Moniek

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
426
281
de opbouw begint pas echt als het in de media gezegd wordt maar voor mij is de opbouw vandaag al begonnen want ze zijn begonnen met tenten op te bouwen bij het crew dorp. Ik zal straks proberen foto’s te maken als er niemand meer aan het werken is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kilero en Dietera.

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
313
262
Klopt! In 2018 aan de inkom gestaan, toen mochten mensen met een dagticket voor de dag erna binnen tussen 01u00 & 02u00. Er werd toen zeer veel gebruik van gemaakt kan ik me nog herinneren.
Prachtig systeem, niet te moeilijk doen als organisatie zijnde. Hulde!

Op de website staat vermeld dat het meenemen van een opvouwbare steekwagen mag, maar de rest(steekwagen, bolderkar, kruiwagen) niet. Zijn ze hier heel streng op?
Andere festivals vermelden het wel, maar vervolgens wordt er niet op gehandhaafd. Wat is jullie ervaring?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken