Pukkelpop 2022 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.333
Hier staat geen kat voor Simz, wel volle weide bij Sean Paul. Armoede man.
Ja pijnlijk. Daarnet laatste nummer van de Opposites gezien, ook achterlijk druk. En dat verschrikkelijke Thunderdome liedje zo uitmelken. Zag er heel goedkoop uit.

Simz wel ❤️
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Kan iemand die Tame Impala gezien heeft laten weten hoe ze waren strakjes? Zien ze volgende week in Parijs en wil de vrienden wat warm/koud (schrappen wat na vandaag niet past) maken.
 

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Iedereen staat dan ook licht uit zijn kamer te gaan in de Dance Hall bij Underworld nu
 
Laatst bewerkt:

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Dagje PKp gisteren.
Te laat voor Fleddy Melculy,op openbaar vervoer moet je ook al niet rekenen dus om op tijd te zijn.
Maar bon,rond 12h gearriveerd.
De nodige zaken gedaan,polsbandje en drankvouchers gaan halen.
Security check,amper fouillage tegenwoordig,valt me wel op.

Eerst eens op verkenning geweest welk podia waar stond,iets gaan halen om te eten/drinken met Goldband als achtergrond muziek.
Kunnen mijn aandacht niet echt trekken,dan maar naar de Marquee voor Glints.
Vond het wel ok,kende wel een paar nummers,Lemonade dingkse, en dan en paar van zijn nieuwste.
Ga er meer van horen.

Dan kameraden tegengekomen,wat aan de babbel geraakt en niet echt optreden opgepikt ergens (klein beetje van Selah Sue),maar er was ook niet echt iets wat me interesseerde.

Uiteindelijk toch eens gaan checken wat de fuzz rond die Boiler Room altijd is,Ogenn die slet aan't afsluiten was,Klaps groot stuk meegenomen.
Kon me ook wel bekoren.

Rond 16h30 terug richting main stage voor Nothing but Thieves,ineens tijd genomen om bij te tanken.
Vond het niet slecht maar kreeg er ook geen wow gevoel bij,sober optreden.

Terug naar de boiler dan maar,laatste stukje van Dana Montana opgepikt.
Was weinig volk in de tent vond ik,maar stilaan begon het vol te lopen voor Gabber Eleganza.
Beetje hardcore kan ook geen kwaad.
Opvallend veel mensen gezien met t-shirt van Metal/rock (Slipknot,Metallica,Motorhead) bands die mee aan't hakken waren.
Omgekeerd appreciatie vinden is moeilijker,ene gabber zal niet rap uit de bol gaan op metal- of rockmuziek.

Ook tijdig vertrokken om While She Sleeps mee te pakken,herkansing nadat ik ze had gemist op GMM.
Heb nog niet gecheckt of het dezelfde playlist als op GMM was,maar het was dik in orde als de akoustiek in de backyard beter zou zijn.
Direct erna naar Main Stage gegaan voor Cypress Hill.
Die DJ dacht ff dat hij op graspop was,daar zou die set op meer succes gekend hebben,die snotapen op PKP zijn veel te jong voor die muziek.
Opvallend was het ontbreken van Sen Dog,toch een gemis vind ik persoonlijk al was de performance helemaal niet slecht.
Sen brengt toch nog dat extraatje denk ik.

Toen begon het miljaar toch te druppelen zeker,had toch een poncho bij dus ik ben op mijn plaats kunnen blijven staan in afwachting van Slipknot.Enfin toch ff weg geweest voor drank te gaan halen.
Show was weer top,maar vind Corey toch wel irriteren met dat verplicht geslijm.
Vond ook wel dat de instrumenten te vaak boven zijn stem uittorenden.
Nog iets wat ik persoonlijk spijtig vind is dat Snuff & The Devil in I niet gespeeld werden.
Vooral het verwijderen van Snuff vind ik zonde (al klint dat akoetisch beter),was once in a lifetime geweest denk ik.

Bus vertrok pas om 2h30 dus nog tijd om Clawfinger van mijn watchlist te schrappen in de backyard.
Wel hetzelfde probleem als bij WSS (mindere akoestiek) maar bon ik heb er toch van genoten ondanks de technische problemen op't einde van de set.
Nigger zullen ze wel niet meer spelen in deze tijden, i guess.

Al bij al vind het zeker voor herhaling vatbaar als ze artiesten boeken die me boeien,leuke sfeer ondanks de vele jeugd.
Op Werchter was het precies kleutertuin.
Vond ook de omkadering beter dan op RW.
Snap niet waarom RW als het beste Belgische Festival aanzien wordt,vind het toch enorm overhyped.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bärenbeuk en Joslittel

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Was toen ook zo, 2019(?) maar toen plenste het wel enorm haha
Klopt inderdaad. Toen was het hartstikke nat en koud. De starttijd was voor mijn gevoel een stuk later.

Nu was het voorste vak in ieder geval hartstikke vol. Morgen eens kijken of headliner 3 hetzelfde niveau kan aantikken als de eerste twee.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Weer thuis van een geweldige dag Pukkelpop! Alles zat mee en alleen naar een festival was zeker niet verkeerd! Jammer van de afsluiter Charlotte de Witte, keek hier erg naar uit, niet het vaakst beluisterde gerne van mij maar was er benieuwd, zoiets wat vandaag gebeurde gun je geen elke artiest, erg balen! Naar de 3de keer uitvallen liep iedereen om me heen weg en ben ik ook maar richting huis gegaan.

Pukkelpop zeker voor herhaling vatbaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle

Bärenbeuk

Playlistbediener
9 aug 2022
10
20
Wat een magische dag gisteren op Pukkelpop. Een paar lievelingsartiesten voor het eerst mogen meemaken, Aurora en Wet Leg, wilde concerten bij beide die gewoon magisch waren. Vooral Aurora heb ik echt geen woorden voor, het was gewoon speciaal om haar een keer te mogen meemaken en in haar aanwezigheid muziek te luisteren 💕 Wet Leg had technische problemrn op misschien het grappigste moment in de set, tijdens de gutterale schreeuw in "Ur Mum" maar het publiek deed lekker mee en loste het fantastisch op! Hopelijk was de band niet overwhelmed door de grote opkomst, ze zagen er beetje onzeker uit als (redelijk) nieuwe artiesten terwijl de tent helemaal knokkevol stond.

Kills birds was een geweldig punk concert terwijl ik normaal niet van die muziek ben.
Al-Quasar was verrassend groovy, erg fijne muziek voor de gelegenheid!
Go_A was magisch en de verbondheid absoluut geweldig, vooral het eind nummer met een paar gigantische cirkels.
george Ezra was erg leuk, goede keuze voor dit tijdstip met fijne muziek en iedereen die meedeed!

en als laatste Tame Impala ... Wow ... Pure wow. De show die ze hier neerzetten is gewoon geweldig! Zo magnifiek, zo magisch als lichtshow en fantastische livemuziek. Zeker mooi om een keer meegemaakt te hebben!

Dankjewel Pukkelpop en vandaag naar dag3
 

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Acht podia en dan ga je naar Lil Uzi Vert, doe je gewoon jezelf aan hoor jongens lol.
Ik kan niet voor anderen spreken maar wij hadden met vrienden afgesproken aan 1 van de togen op de wei aan de Main en zijn zo per ongeluk in het debacle beland in feite. Maar pintjes en goede babbels verzachtten het leed, ik ga er geen trauma aan overhouden 😉
 

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Ik stop officieel met spoorboekjes en planningen te maken, komt niet eens de helft van in huis. Altijd kom je weer bekenden tegen waarmee je een babbel doet en een pintje drinkt waardoor je 10 x meer tijd aan de Main doorbrengt (waar de minst interessante muziek speelt) dan gepland. En toch heb ik weer de tijd van m'n leven op Pkp, heerlijk !
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.153
3.673
Voor mij ook één van de betere festivaldagen sinds lange tijd (PKP 2009 met MBV en FNM o.a. blijft heersend).
Toch blij weer thuis te zijn. Ruim 30km per dag gelopen en hooguit 3 uur per nacht geslapen (vannacht bijna bevroren). Nu redelijk kapot eigenlijk.

Tame Impale fenomenaal en kon nog makkelijk 5 minuten voor aanvang vooraan geraken. Nummers van het laatste album komen toch minder op me over live, maar Elephant, Apocalypse Dreams (wat een lichtshow) en Let It Happen waren zeer intens genieten. Daarna nog de laatste paar nummers bij Underworld meegepakt. Goede keuze, want het was één groot feest in de tent (nog redelijk makkelijk binnen te komen). Bij Born Slippy zelfs wat traantjes weggepinkt, wat een respons vanuit het publiek. Kippenvel tot en met.
Frank Carter hierna even bekeken, maar was gewoon een kopie van eerdere shows. Jammer dat bij Charlotte de Witte daarna de set tegenviel (erg eentonig) en ook nog veel technische mankementen.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken