Pukkelpop 2022 - Nieuws & Geruchten

Rikkie

Support act
14 nov 2012
886
910
Hoe staat de achterban van Pukkelpop hier naar te kijken? Bij de Lowlander bereikt het testosteron al zijn kookpunt in januari ongeveer. Kan je nagaan dat we tot halverwege maart zouden moeten wachten op de eerste namem. Dan is het land te klein hoor.
Ik vind het wachten niet heel erg. Een leuke line-up vind ik belangrijker dan een line up die snel bekend is.

Daarnaast is Lowlands vroeg geweest met de 21/22 aankondigen. Volgens mij zitten die normaal gesproken ook pas rond eind februari.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
724
651
Wat zou PKP hebben aan een dag voor metalfans? Dat zit toch giga af van hun doelgroep? Altijd grappig om hier op het forum te zien dat het enige dat een festival goed kan maken rock en metal is. Ik zou liefst vanaf wensen dat PKP er giga ver vanaf blijft en lekker commercieel mainstream en poppy doorgaat met goeie alternatieven op andere plaatsen. Als in combo Sziget en Lowlands.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.140
2.331
Wat zou PKP hebben aan een dag voor metalfans? Dat zit toch giga af van hun doelgroep? Altijd grappig om hier op het forum te zien dat het enige dat een festival goed kan maken rock en metal is. Ik zou liefst vanaf wensen dat PKP er giga ver vanaf blijft en lekker commercieel mainstream en poppy doorgaat met goeie alternatieven op andere plaatsen. Als in combo Sziget en Lowlands.
Pukkelpop heeft de liefhebber van het zwaardere werk zelfs vakkundig weggejaagd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Joslittel

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.140
2.331
Ja so what? Soms mag een festival toch eens niet voor liefhebbers van het zware werk zijn?
Uiteraard. Mijn opmerking was gewoon een bevestiging van uw eerste zin.
Al is Pukkelpop er niet meteen beter van geworden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.013
6.412
Wat zou PKP hebben aan een dag voor metalfans? Dat zit toch giga af van hun doelgroep? Altijd grappig om hier op het forum te zien dat het enige dat een festival goed kan maken rock en metal is. Ik zou liefst vanaf wensen dat PKP er giga ver vanaf blijft en lekker commercieel mainstream en poppy doorgaat met goeie alternatieven op andere plaatsen. Als in combo Sziget en Lowlands.
Pukkelpop is over de jaren uitgegroeid van een alternatief jongeren festival tot een radiopop festival mits twee podia die wat indie stuff programmeren. Daar ligt bij veel (oudere) bezoekers de knoop. Op zich wel positief dat PKP mee gaat met trends (itt pakweg RW die aan dezelfde bovenkant van hun affiches verknocht blijft). Maar een alternatief festival zonder giga-headliners kán werken (zie Dour, ookal is dat festival over de jaren heen wat uitgemergeld geraakt door LN..).

Dat PKP de Shelter weg heeft gedaan, is bij veel bezoekers volgens mij in het verkeerde keelgat geschoten - ookal bleek die tent niet meteen het meest rendabel (wat wil je ook als je ál je metal in die tent zet en geen andere complimenterende bands aanbiedt op de rest van het terrein).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.658
4.971
Een user zonder echt bewezen leaks, toch?

Een andere user had het over een extra dag pkp voor of na het pkp weekend dat aanlokkelijk zou zijn voor 30- en 40-jarigen, nog een andere user heeft het over Slipknot dat met Knotfest nog een locatie zoekt in België (pure speculatie wel).

1 + 1 = het aparte Pukkelpop-evenement heet "Pukkelpop Shelter" en is eigenlijk Knotfest in disguise. En qua rock en metal zal het armoe troef zijn op Pukkelpop zelf. Dat is mijn gok.
not gonna lie, dat zie ik best wel zitten.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
886
910
Wat zou PKP hebben aan een dag voor metalfans? Dat zit toch giga af van hun doelgroep? Altijd grappig om hier op het forum te zien dat het enige dat een festival goed kan maken rock en metal is. Ik zou liefst vanaf wensen dat PKP er giga ver vanaf blijft en lekker commercieel mainstream en poppy doorgaat met goeie alternatieven op andere plaatsen. Als in combo Sziget en Lowlands.
Als je denkt dat het forum voornamelijk metal-rock fans zijn moet je eens op de Primavera sound, BKS of DTRH topics kijken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.013
6.412
Het mag toch zo stilaan gaan komen hè, volgens mij zijn ze nog maar weinig zo laat geweest?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.383
9.131
Het mag toch zo stilaan gaan komen hè, volgens mij zijn ze nog maar weinig zo laat geweest?

Volgens mij zijn ze gewoon het enige Europese festival dat nog niets aangekondigd heeft. Lowlands heeft al een lineup én is al stijf uitverkocht, ondertussen...
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Het leukste alternatieve festival tegenwoordig. ?
Vroeger (toen zelfs gratis) alleszins meer dan nu (jeugd van tegenwoordig, noordkaap, deus, school is cool,... alternatief?).

Ik zou voor Mogwai gaan, maar dan zag ik wat er nog speelt die dag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.383
9.131
Ik had vandaag op zijn minst wel een teaser verwacht voor volgende week. Dan zijn we alweer de laatste week van maart.

Nog later en ik zou me best zorgen beginnen maken...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken