Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Volgens het radiojournaal zou PP de 1,5 miljoen euro steun niet moeten terugbetalen.
Leek me ergens wel te verwachten. Anders hadden ze enkel vouchers aangeboden in plaats van een echte terugbetaling. Nu, het zal hen ook niet veel opbrengen denk ik. TML liet weten dat ze ondanks de overheidssteun nog steeds een stevig verlies noteerden na de annulering van 2021. Situatie is natuurlijk anders (duurdere podiumbouw, twee weekends), maar toch.

En zoals eerder vermeld is er ook het verlies aan goodwill binnen de overheid en de sector. Live Nation heeft Pukkelpop na de ramp regelmatig geholpen door een interessante grote naam door te schuiven, zou zo maar eens anders kunnen uitdraaien nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Verwijderd lid 37800

Campingartiest
21 mrt 2018
68
32
Zwaar ontgoocheld hier, de verjaardagscadeau voor m'n vriendin die maandag jarig is valt in duigen.

Chokri, ge zijt nen deb!!!!! (en ja, ik blijf hier heel vriendelijk)
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Ha, nu nog de grootste mop van z’n allen. Die PCR testen werken dus eigenlijk voor 72 uur. De termijn van 48 uur begint te lopen vanaf de dag na de test, dus je krijgt eigenlijk 24 uur cadeau. Dus woensdag getest was tot zaterdag beschermd. En op zaterdag antigeentest, was tot zondag beschermd en dan was het festival al klaar. Lijkt toch, jammergenoeg, steeds meer in de richting van niet willen dan niet kunnen te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris De Brul en Starf

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
steeds meer in de richting van niet willen dan niet kunnen te gaan.
Dit. Vraag me af of ze ooit een festival aan het organiseren waren met het idee dat het zou doorgaan... Mag hier niet te hard over nadenken want ik word een beetje woest.

(Blij dat ik vlak voor de zomer een mevrouw Mattman heb leren kennen en tot achter m'n oren verliefd ben, anders was dit weer een heel zure zomer geweest hier.)
 

Starf

Playlistbediener
13 jul 2021
6
10
Ha, nu nog de grootste mop van z’n allen. Die PCR testen werken dus eigenlijk voor 72 uur. De termijn van 48 uur begint te lopen vanaf de dag na de test, dus je krijgt eigenlijk 24 uur cadeau. Dus woensdag getest was tot zaterdag beschermd. En op zaterdag antigeentest, was tot zondag beschermd en dan was het festival al klaar. Lijkt toch, jammergenoeg, steeds meer in de richting van niet willen dan niet kunnen te gaan.
Niet accuraat, PCR testen gelden idd 48 uur te tellen vanaf middernacht na de test. Dus als iemand zich donderdag ging laten PCR-testen mocht hij binnen tot zaterdagavond. Heeft een nieuwe (snel)test nodig op zondag om zondag binnen te mogen.

Een sneltest op donderdag, daarmee mocht je tot en met vrijdagavond binnen. Die mensen moesten dan zaterdag opnieuw gesneltest worden om zaterdag en zondag binnen te mogen.

Dus voor hun test donderdag hadden ze moeten zeggen "regel het thuis maar voor afkomst naar het festival" geen werk aan.

En de tweede test konden ze spreiden over zaterdag (voor de mensen die een sneltest hadden gedaan) en zondag (voor de mensen die een pcr test hadden gedaan), beetje extra capaciteit maar daar hebben ze dan toch subsidies voor gekregen en nog bijna een hele maand om het klaar te krijgen.

Dit is gewoon een gevalletje pure onwil en oplichterij.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dit. Vraag me af of ze ooit een festival aan het organiseren waren met het idee dat het zou doorgaan... Mag hier niet te hard over nadenken want ik word een beetje woest.

(Blij dat ik vlak voor de zomer een mevrouw Mattman heb leren kennen en tot achter m'n oren verliefd ben, anders was dit weer een heel zure zomer geweest hier.)
Mogen we al van mevrouw Mattman spreken? Ooohhh.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
En zoals eerder vermeld is er ook het verlies aan goodwill binnen de overheid en de sector. Live Nation heeft Pukkelpop na de ramp regelmatig geholpen door een interessante grote naam door te schuiven, zou zo maar eens anders kunnen uitdraaien nu.
Dat lijkt me evenwel het geval. Dit cynische spelletje poker met niet alleen overheden, leveranciers, agents en bezoekers kan nog een lange staart krijgen en me dunkt zat Pukkelpop al niet te leven in rijkdom.
 

stillraven

Playlistbediener
14 okt 2020
25
14
Het rondje zwartepieten begint al in de journaals. "In regeringskringen is te horen dat de ticketverkoop tegenviel en internationale artiesten onzeker waren. Andere festivals kunnen het testen wel organiseren."

Of het waar is of niet, volgens de regering heeft Pukkelpop zijn staart ingetrokken.
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Het rondje zwartepieten begint al in de journaals. "In regeringskringen is te horen dat de ticketverkoop tegenviel en internationale artiesten onzeker waren. Andere festivals kunnen het testen wel organiseren."

Of het waar is of niet, volgens de regering heeft Pukkelpop zijn staart ingetrokken.
Het was toch al voor 85% uitverkocht? Of zou dat dan ook niet waar geweest zijn? ?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ticketverkoop houdt geen steek. Dat hebben ze heel trots gecommuniceerd. Internationale artiesten waren uiteraard onzeker, maar dat is voor ons giswerk in welke mate dat is. Het artikel van VRT spreekt toch wel over heel wat cancels van artiesten waarbij de tourdata er niet meer op staan, ma bon. Dat wil op zich weinig zeggen natuurlijk. Wie die andere festivals dan zijn.. Ook geen idee. Alcatraz? Of bedoelt men buitenlandse festivals? Vaag allemaal.
 

stillraven

Playlistbediener
14 okt 2020
25
14
Mss hadden ze de lat gelegd op minimaal 110% combitickets verkocht vooraleer het "niet tegen valt". Wie weet dat allemaal? ?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
Mogen we al van mevrouw Mattman spreken? Ooohhh.
Ondertussen toch wel. Niet op een rijksoverheid manier, maar toch. <3 Mijn god wat heerlijk. En ze wou mee naar Pukkelpop...

Ben echt benieuwd naar het staartje voor PkP... En ik vrees zelfs dat de Belgische festivalsector in het algemeen een beetje door het slijk wordt gehaald hier. Triest, door en door triest. Begin me opeens ook af te vragen of pakweg Stormzy die eerst niet en dan (schijnbaar) weer wel, er ooit effectief opgestaan is. Je begint in alles te twijfelen hé. Ook over de snelheid waarin ze combitickets verkochten, tot die plots verdacht stilviel. (Een truuk die we wel al van ze kennen)
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Pijnlijke affaire.

Ik denk niet dat ze dit jaar de schijn ophielden dat ze een festival wouden organiseren maar dat ze effectief een Pukkelpop wouden laten plaatsvinden. Maar de berichtgeving van de laatste dagen laat een zeer onprofessionele indruk achter.

Je kan pagina's lang zeveren over wat er nu echt gaande is/was, maar wat zeker is is dat dit alweer een deuk geeft aan het imago van Pukkelpop, een imago dat de voorbije jaren al klappen had gekregen (dividendenaffaire, verkoop van de wei, Vlaamse vlaggen, racistische rel tijdens Kendrick, drugs direct beboeten op de festivalwei,...)

Ik lees dat we op 8 augustus een mail krijgen met een optie tot terugbetaling. Als de terugbetaling verloopt zonder smoesjes of extra voorwaarden, dan zal dit terug een stap in de goede richting zijn en terug goodwill creëren bij mensen.

Misschien is het tijd voor Chokri om te gaan. Die kerel heeft enorm veel betekend voor Pukkelpop, maar Pukkelpop beleeft een brokkenparcours de laatste jaren. Eerst kondigt hij op Stubru aan dat het festival op volle kracht zal doorgaan, daarna zegt hij dat hij dat gezegd heeft met een bang hartje. Het ruikt naar slecht management. Als ik dan ook lees dat hij in de evenementensector niet serieus genomen wordt en dat er in de organisatie een discussie gevoerd wordt over de richting van het festival (grote namen vs. klein en alternatief), dan is het misschien beter dat het festival begint met een propere lei. Zonder Chokri dus.

Ben benieuwd naar 2022.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
volgens de regering heeft Pukkelpop zijn staart ingetrokken.
Volgens mij ook. Gegokt en zich keihard verbrand. Beetje blufpokeren met tickets en een "ijzersterke internationale lineup". Die laatste vond ik ook effectief knap gefixt gezien de omstandigheden. Maar hoeveel was daar ook echt van waar? Waren Editors en Underworld daadwerkelijk ooit van plan om er te spelen, of was het een gunst van een paar bevriende LN-bands om een festival te redden.

Ja, sorry...
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Ondertussen toch wel. Niet op een rijksoverheid manier, maar toch. <3 Mijn god wat heerlijk. En ze wou mee naar Pukkelpop...

Ben echt benieuwd naar het staartje voor PkP... En ik vrees zelfs dat de Belgische festivalsector in het algemeen een beetje door het slijk wordt gehaald hier. Triest, door en door triest. Begin me opeens ook af te vragen of pakweg Stormzy die eerst niet en dan (schijnbaar) weer wel, er ooit effectief opgestaan is. Je begint in alles te twijfelen hé. Ook over de snelheid waarin ze combitickets verkochten, tot die plots verdacht stilviel. (Een truuk die we wel al van ze kennen)
Ze hebben waarschijnlijk dit jaar al heel wat voorbereidingen kunnen treffen voor volgend jaar (line-up en ticketverkoop).

Ben sterk aan het twijfelen wat ik met mijn ticket van dit jaar ga doen? Wat zijn jullie plannen?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Hah, die dividedenaffaire en de verkoop van de wei. Al weer helemaal vergeten.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Mag ik toch eens meegeven dat dit forum zowat lijnrecht tegenover de publieke opinie staat? Waar het forum vooral tegen PKP gekant is in deze zie ik op nieuwssites en dergelijke toch vooral een opinie die heel erg tegen de overheid gekant is.


Zoals altijd denk ik dat de waarheid wel ergens in het midden ligt
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken