Pijnlijke affaire.
Ik denk niet dat ze dit jaar de schijn ophielden dat ze een festival wouden organiseren maar dat ze effectief een Pukkelpop wouden laten plaatsvinden. Maar de berichtgeving van de laatste dagen laat een zeer onprofessionele indruk achter.
Je kan pagina's lang zeveren over wat er nu echt gaande is/was, maar wat zeker is is dat dit alweer een deuk geeft aan het imago van Pukkelpop, een imago dat de voorbije jaren al klappen had gekregen (dividendenaffaire, verkoop van de wei, Vlaamse vlaggen, racistische rel tijdens Kendrick, drugs direct beboeten op de festivalwei,...)
Ik lees dat we op 8 augustus een mail krijgen met een optie tot terugbetaling. Als de terugbetaling verloopt zonder smoesjes of extra voorwaarden, dan zal dit terug een stap in de goede richting zijn en terug goodwill creëren bij mensen.
Misschien is het tijd voor Chokri om te gaan. Die kerel heeft enorm veel betekend voor Pukkelpop, maar Pukkelpop beleeft een brokkenparcours de laatste jaren. Eerst kondigt hij op Stubru aan dat het festival op volle kracht zal doorgaan, daarna zegt hij dat hij dat gezegd heeft met een bang hartje. Het ruikt naar slecht management. Als ik dan ook lees dat hij in de evenementensector niet serieus genomen wordt en dat er in de organisatie een discussie gevoerd wordt over de richting van het festival (grote namen vs. klein en alternatief), dan is het misschien beter dat het festival begint met een propere lei. Zonder Chokri dus.
Ben benieuwd naar 2022.