Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
De Chokri heeft zijn eigen festival weer ne flinke kloot afgetrokken. Heeft nu niet enkel de publieke opinie tegen maar ook nog eens de overheid en de rest van de muziek-/festivalsector in België. Lekker bezig daar in Kiewit.. :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Starf

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.178
2.996
80% van 65.000 = 52.000 testen = onhaalbaar.
Deels is hun kritiek op de regering natuurlijk wèl terecht; met de 72 uur regeling was het mogelijk, met de 24 uur regeling gewoonweg niet.
Hoezo was het met de 72u regeling wel mogelijk om plots 52.000 mensen te testen? Pukkelpop duurt langer dan 72u dus al die mensen moesten sowieso getest worden, dus 1 test voor en 1 keer tijdens het festival. En als we het over PCR blijven hebben, is de regeling 48u, wat ook doenbaar is met 1 test voor en 1 test tijdens het festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: Limburger en Timmetje

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Hoezo was het met de 72u regeling wel mogelijk om plots 52.000 mensen te testen? Pukkelpop duurt langer dan 72u dus al die mensen moesten sowieso getest worden, dus 1 test voor en 1 keer tijdens het festival. En als we het over PCR blijven hebben, is de regeling 48u, wat ook doenbaar is met 1 test voor en 1 test tijdens het festival.
En van die 65.000 moet je dan ook nog eens alle gevaccineerde aftrekken. Want 8/10 van de jonge bezoekers was nog niet gevaccineerd
 
  • Leuk
Waarderingen: Starf

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Ze hadden misschien maar moeten downsizen naar 1 à 2 dagen zonder combi's eventueel. Neen onmiddelijk full force in een nog te onzeker spectrum.
Dat het moeilijk ging worden was van in het begin zeker.
Jammer voor iedereen die hier op gehoopt had.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Hier komt hij niet meer uit denk ik. Ik vind het heel erg voor alle medewerkers, opbouwers… maar Chokri moet dringend terug is neerdalen op aarde.
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.895
6.117
Hoezo was het met de 72u regeling wel mogelijk om plots 52.000 mensen te testen? Pukkelpop duurt langer dan 72u dus al die mensen moesten sowieso getest worden, dus 1 test voor en 1 keer tijdens het festival. En als we het over PCR blijven hebben, is de regeling 48u, wat ook doenbaar is met 1 test voor en 1 test tijdens het festival.
Dit dus. Ik zie het al helemaal losbarsten, maar niemand lijkt stil te staan dat in het voorgaande scenario dit evenwel onvoldoende ging zijn en daar wrong waarschijnlijk ook het schoentje.
 

stillraven

Playlistbediener
14 okt 2020
25
14
Zo dadelijk zou de woordvoerder spreken via HLN Live:

Als je zin hebt om te horen naar hun uitvluchten uiteraard.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127

De kogel is door de kerk: Pukkelpop gaat dit jaar jammer genoeg niet door. Het lijkt erop dat sommigen de bui al zagen hangen, want bij het bekijken van het tourschema van de artiesten die op de Main Stage moeten optreden, bleek alvast dat de helft van hen Pukkelpop niet meer in het tourschema had staan. Verspreid over vrijdag, zaterdag en zondag zouden er 22 artiesten komen optreden op de Main Stage van Pukkelpop, het hoofdpodium. Maar van die 22 kondigde maar de helft van de artiesten het optreden ook aan op hun persoonlijke website, in het tourschema. Onder meer Netsky, Emma Bale, Editors en Stormzy vermeldden hun show op Pukkelpop niet. Bij artiesten als Liam Gallagher, Anne-Marie en Balthazar stond het festival wél nog op de kalender.

Gaan hier wel een beetje voorbij aan het feit dat heel veel van die schema's gewoon sowieso al niet up to date waren toch? Bij veel staan Lowlands e.d. er ook niet in.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.178
2.996
Zo dadelijk zou de woordvoerder spreken via HLN Live:

Als je zin hebt om te horen naar hun uitvluchten uiteraard.

Ik hoor hem zeggen '18000 tot 21000' testen per dag, en 'simpele wiskunde'.

Ze hadden een 700-tal verplegers klaarstaan om 7000 testen per dag af te nemen.
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
151
65
Hoezo was het met de 72u regeling wel mogelijk om plots 52.000 mensen te testen? Pukkelpop duurt langer dan 72u dus al die mensen moesten sowieso getest worden, dus 1 test voor en 1 keer tijdens het festival. En als we het over PCR blijven hebben, is de regeling 48u, wat ook doenbaar is met 1 test voor en 1 test tijdens het festival.
Die 'flexibiliteit' zat er wel in hoor, netjes thuis testen en festivalletje doen. Die 72 uur waren min of meer 'rekbaar', dan heb je al festival ruimte om die 7.000 alsnog aan te bieden en blijft het praktisch gezien doenbaar, moeilijk maar toch.
Nu ja, die praktische test-rompslomp is 1 ding, er zijn ook nog wel wat andere factoren die meespelen; een ontevreden en bange buurt die druk uitoefent, te weinig vrijwilligers om alles in goede banen te leiden en vooral een maatschappij die dit nu niet vindt kunnen met de gekende zinnetjes zoals "je op een bruiloft niet mag dansen maar op PKP wel met 66.000" en dergelijke blabla.
Nu ja, effe naar Rock Herk en dan op naar PKP 2022 met een ticket uit 2019 en alweer een extra skivakantie deze winter. :D
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.895
6.117
Men gaat natuurlijk nooit eerlijk zijn dat dit logistiek gewoon compleet onmogelijk zou zijn. Maar die excuses en de verwijzingen naar overheden, jfc man. Triestig om zien. Vraag me af hoe ze bij LN kijken naar heel dit gebeuren.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
643
Ik voel me ook koud gepakt. Stond PKP nog te verdedigen als een idioot hier.

Voorzien op "iedereen elke dag testen" en dat blijkt dan 7000 testen per dag te zijn, jongens toch dat zijn toch dingen die je moet voorzien als je een grote mond open trekt en een festival van 65K mensen gaat organiseren. Wat een wanbeleid bij PKP. Al een geluk dat je het geld kan terugkrijgen. Maar vrees dat de financiële kater lang zal nablijven want denk niet dat er veel mensen een voucher gaan nemen...
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
Beste PKB"ers ik vind het zeer rot / vervelend en ook teleurstellend na al die "positieve berichten" voor jullie dat het dit jaar weer niet doorgaat. Helaas weer een jaar wachtten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken