Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Het zou wel aan mij liggen maar ik snap dit echt niet. Drie dagen geleden werd bekend dat Pukkelpop gewoon door kon gaan. De regels hoe/wat waren duidelijk. Twee dagen later zetten ze de kaartverkoop on hold en staken ze voor nu de opbouw.

Heel benieuwd naar hun statement vanmiddag.
Begin steeds te denken dat de organisatie hoopte op een strenger beleid van de overheid. Eentje die echt duidelijk zegt dat het festival niet kan doorgaan. Maar dat bleek net anders te zijn, waardoor ze nu in bochten aan het draaien zijn. Ik hoop echt dat ik het mis heb, want dat soort praktijken zouden bij mij echt in het verkeerde keelgat schieten, me bij vele anderen. Dan komt het echt niet meer goed.

Even dat statement en de volgende stappen afwachten. Want ik gun het ze echt nog wel. Nu nog wel...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.895
6.117
Misschien dat Jan Jambon & co dan opnieuw gaat samenzitten met Pukkelpop zoals ze bij TML gedaan hebben...
Maar daar was dus het ding dat het festival überhaupt niet mócht plaatsvinden. Hier is dat niet het geval. Pukkelpop mag gewoon doorgaan onder voorwaarden, ik zie niet in waarom dit vergelijkbaar zou zijn en waarom er samen gezeten zou moeten worden.

Ik deel de mening van @mattman en hoop mee op een positieve afloop en dat het door kan gaan, maar het is verdomme heel moeilijk om niet cynisch te gaan worden jegens de organisatie.
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
151
65
Ik hoop dat ik spoken zie en dat ze straks gewoon zeggen: we gaan door, de zaak is opgehelderd.
Ik ook maar ik vrees dat ze op de grenzen van wat praktisch haalbaar en doenbaar is zijn gestoten.
Stel dat het niet doorgaat is de financiële kater weer wat groter, zo niet té groot om nog voort te bestaan.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Nochtans ideaal om het allemaal eens te proberen: slechts 1 festival van die grootte en kunnen dus perfect samenwerken met alle mogelijke (overheids)diensten.
Want ook volgend jaar zal er getest moeten worden op alle festivals hoor.
Tenzij men enkele gevaccineerden toe laat (want tegen dan heeft iedereen de kans op vaccin gehad) of vaccinatie verplicht voor iedereen.

Behalve die enquête die ik hier zag heeft Pukkelpop toch ook nooit afgetoetst hoeveel bezoekers er tegen dan al gevaccineerd zijn en dus geen test nodig hebben? Die enquête konden ze toch officieel naar ticketkopers mailen ipv via sociale media (wat ik niet heb) te verspreiden?

Allemaal beetje amateuristisch... Nochtans heel duidelijke regels van de overheid in deze. En dan is de overheid nog tegemoet gekomen aan de sector met enkele versoepelingen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Maar artiesten zullen er toch ook niet mee akkoord gaan mocht hier een vies spelletje gespeeld worden.

of zal het ze geen worst uitmaken?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Ik denk dat we beter wat positief kijken naar wat ze proberen te bereiken, en hopen dat het hier louter om een misverstand gaat en ze gewoon op papier de bevestiging wouden van de overheid. Die hebben ze dus zullen ze nu wel verder gaan met organiseren.
Het ding is dat ze die bevestiging van de overheid al lang op papier hebben. Pukkelpop weet al lang onder welke voorwaarden het festival kan doorgaan.
Je kan niet zeggen dat je 'constant in overleg zit met de overheid', roepen dat 'indien nodig iedereen elke dag getest kan worden' en op je website zetten dat 'een tussentijdse antigeentest mogelijks verplicht kan worden' om dan te beginnen wenen na 'onverwachte wijzigingen na het overlegcomité'. Pukkelpop wist dat ze testcapaciteit moesten creëren, die 48u ipv 72u verandert daar niet veel aan.
En als het dan echt gewoon om een misverstand gaat, kunnen ze gerust achter de schermen voor opklaring vragen of gewoon eens hun papier herlezen ipv met grote bombarie in de pers te verkondigen dat de opbouw wordt stilgelegd.
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
151
65
Tsja, het was wel langer duidelijk dat het praktisch ondoenbaar was met dat getest en al.
Zonde van de kosten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127
Pukkelpoppers who have bought a ticket will be contacted via email before 8 August. They will be given a choice to have their ticket refunded or automatically rolled over to our 2022 edition.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Ik vermoed dat die enquête die ze hebben gedaan ook wel wat ogen heeft opengedaan. Uit het bericht: 'Almost 8 in 10 of our young audience would have to submit to testing.'

En uiteraard: officieel heeft de overheid het festival 'geen toestemming gegeven om door te gaan', terwijl het overduidelijk is dat ze gewoon zelf alles hebben afgelast. Ik kan gerust kritiek geven op het cultuurbeleid van onze regeringen maar hier valt hen echt niets te verwijten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.895
6.117
En het is de overheid hun schuld, want ze konden nóóit voorzien hebben dat ze veel mensen moesten gingen testen. Kom op hoor jongens. Ze wilden een capaciteit van 7000 oprichten. Ben je dan serieus bezig?
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
151
65
Ik vermoed dat die enquête die ze hebben gedaan ook wel wat ogen heeft opengedaan. Uit het bericht: 'Almost 8 in 10 of our young audience would have to submit to testing.'
80% van 65.000 = 52.000 testen = onhaalbaar.
Deels is hun kritiek op de regering natuurlijk wèl terecht; met de 72 uur regeling was het mogelijk, met de 24 uur regeling gewoonweg niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken