Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.219
Dit staat op de website, ik ben niet goed mee?
edit: thanks voor die link, Timmetje. Sheesh, dat zou sneu zijn lmao.
Waar vindt je dat Yannick? Ik las dit:

INFORMATIE OVER CORONAMAATREGELEN​

De Pukkelpoporganisatie leeft de verplichtingen, richtlijnen en aanbevelingen van de overheden na. Deze kunnen in de aanloop naar of tijdens het festival op elk moment wijzigen. Dergelijke wijzigingen en de eventuele gevolgen van gewijzigde verplichtingen, richtlijnen en aanbevelingen van de overheid waar wij geen controle over hebben, geven geen recht op annulatie, vergoeding, compensatie of terugbetaling.

The Pukkelpop organisation respects all obligations, guidelines and recommendations of the authorities. They can change at any time in the run-up to or during the festival. Such changes and the possible consequences of changed obligations, guidelines and recommendations of the authorities over which we have no control, do not entitle the holder to cancellation, compensation or reimbursement.


Edit: O lol, dat staat op exact dezelfde pagina.

Bij afgelasting van het evenement zal de ticketprijs, exclusief de service- en administratiekost, worden teruggestort aan de persoon of firma die de bestelling heeft gedaan.

Het is uiteraard mogelijk dat de afgelasting het gevolg is van overmacht; dit is iedere situatie buiten onze wil om die ons, zelfs tijdelijk, verhindert onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk uit te voeren. In zo’n geval zijn wij niet verplicht het festival te laten doorgaan, uiteraard afhankelijk van de situatie. Er zal geen sprake van terugbetaling of schadevergoeding zijn in geval van overmacht behoudens uitdrukkelijk akkoord van beide partijen.
In the case of cancellation of the event, the ticket price, excluding service and administration fees, will be refunded to the person or company that issued the order.
A ministerial decree of 14 September 2020 extented by the ministerial decree of 12 May 2021 suspends the mandatory refund of tickets until 1 October 2021 and allows the issue of a voucher equal to the amount paid.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
Yep, klopt. Helemaal onderaan staat dat dus. Vind 't een beetje verwarrend en ergens misschien ook een beetje beschuldigend van die persoon richting de organisatie. Aan de andere kant... Waarom staat dat zo dubbel-op op de info-pagina lol.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.057
Yep, klopt. Helemaal onderaan staat dat dus. Vind 't een beetje verwarrend en ergens misschien ook een beetje beschuldigend van die persoon richting de organisatie. Aan de andere kant... Waarom staat dat zo dubbel-op op de info-pagina lol.
Staan dat soort “onder voorbehoud” dingetjes niet altijd onder de voorwaarde? Ook in niet covid jaren?
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
Wat een negativiteit zeg. Vanuit de sector zouden ze eerder positief moeten zijn dat ze bij PKP deze zomer de poging doen tot organisatie en er een beetje schwung in steken zelf al draait het uit op een sisser. Of willen ze bij Werchter tot het einde van hun dagen Parklifes organiseren?
En degene die hier klagen over de verkoopsovereenkomst mag ik hopen dat je dat vanaf nu bij elke aankoop doet. Dit is een contract tussen koper en verkoper die bij het “mislukken” van het contract alle scenario’s probeert te dekken. Dat zo een clausule er in staat betekent niet dat je geld bij PKP blijft, ze zullen dan wel opteren voor een voucher zoals alle andere concerten en festivals het doen. Maar zo denken dat je in het zak gaat gezet worden, dan koop je beter geen tickets ?

Ik denk dat we beter wat positief kijken naar wat ze proberen te bereiken, en hopen dat het hier louter om een misverstand gaat en ze gewoon op papier de bevestiging wouden van de overheid. Die hebben ze dus zullen ze nu wel verder gaan met organiseren.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
854
561
In het stuk tekst dat "Betsy" kopieert staat dat je geen recht hebt op geld terug vanwege de gevolgen van het coronabeleid van de overheid. Maar omdat ergens anders in de algemene voorwaarden expliciet wordt genoemd wat er gebeurt bij afgelasting denk ik niet dat afgelasting onder deze gevolgen kan vallen.

Als je je bijvoorbeeld elke dag moet laten testen voor eigen kosten kan het gevolg zijn dat het festival onbetaalbaar wordt voor je, maar dan heb je dus pech, geen geld terug.
Extremer: Als de overheid stelt dat iedereen in een bubbel moet blijven en je daardoor niet kan kiezen welk optreden je gaat kijken, is dat een enorme afbreuk op de festivalbeleving, jammer, geen geld terug.

Enige reden die genoemd wordt om geen geld (of voucher) terug te geven is overmacht en ik gok dat afgelasting ivm Corona momenteel een reëel risico is voor de organisatie en geen overmacht.
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
Wat een negativiteit zeg. Vanuit de sector zouden ze eerder positief moeten zijn dat ze bij PKP deze zomer de poging doen tot organisatie en er een beetje schwung in steken zelf al draait het uit op een sisser. Of willen ze bij Werchter tot het einde van hun dagen Parklifes organiseren?
En degene die hier klagen over de verkoopsovereenkomst mag ik hopen dat je dat vanaf nu bij elke aankoop doet. Dit is een contract tussen koper en verkoper die bij het “mislukken” van het contract alle scenario’s probeert te dekken. Dat zo een clausule er in staat betekent niet dat je geld bij PKP blijft, ze zullen dan wel opteren voor een voucher zoals alle andere concerten en festivals het doen. Maar zo denken dat je in het zak gaat gezet worden, dan koop je beter geen tickets ?

Ik denk dat we beter wat positief kijken naar wat ze proberen te bereiken, en hopen dat het hier louter om een misverstand gaat en ze gewoon op papier de bevestiging wouden van de overheid. Die hebben ze dus zullen ze nu wel verder gaan met organiseren.
De sector kijkt gewoon met argusogen toe naar wat PKP allemaal aan het uitsteken is, en ik kan ze geen ongelijk geven. En gezien corona, hechten naar mijn gevoel wel meer mensen waarde aan de verkoopswaarden in geval van annulering dan anders. Andere festivals schuiven door of geven refunds, en dat staat duidelijk vermeld en hier... Ggemixte boodschappen?

Ik ben nog steeds die verkoopstruc van in juni niet vergeten, de knullige communicatie vooraf, de line-up drop zelf en nu dit weer. Dus laat ons maar gewoon kritisch zijn. Optimistisch kan zeker, maar deze stoot is de zoveelste in de rij lol.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
De sector kijkt gewoon met argusogen toe naar wat PKP allemaal aan het uitsteken is, en ik kan ze geen ongelijk geven. En gezien corona, hechten naar mijn gevoel wel meer mensen waarde aan de verkoopswaarden in geval van annulering dan anders. Andere festivals schuiven door of geven refunds, en dat staat duidelijk vermeld en hier... Ggemixte boodschappen?

Ik ben nog steeds die verkoopstruc van in juni niet vergeten, de knullige communicatie vooraf, de line-up drop zelf en nu dit weer. Dus laat ons maar gewoon kritisch zijn. Optimistisch kan zeker, maar deze stoot is de zoveelste in de rij lol.
Dat klopt allemaal. Maar Pukkelpop is het grootste festival dat deze zomer in BE zal plaatsvinden en überhaupt een poging doet om plaats te vinden. Tomorrowland ging ook organiseren maar daar kwam lang niet zo’n negatieve commentaar op, en ook al helemaal niet op hun cancellation (die bovendien deels beslist werd omdat ze niet alles op tijd klaar kregen)
Dat het niet van een leien dakje gaat lijkt me normaal, maar we moeten wel de pluim op de hoed steken voor wat PKP voor festivalgangers maar ook organisatoren in de toekomst probeert te doen ipv hen de hele tijd door het slijk te halen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.219
Door het slijk halen gebeurt hier op het forum iig niet volgens mij. Mensen zijn gewoon kritisch en stellen vraagtekens. Moet gewoon kunnen lijkt me.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
Ik kan verkeerd zijn naar jouw inschatting, maar dat was wel degelijk een heel ding zowel in de pers als bij de mensen. Jambon en co zijn toen nog op de knieën gaan smeken bij de burgemeesters van Boom en omringende om het toch te laten doorgaan, want ja inkomsten hè en het was uiteindelijk 'njet' - en misschien maar goed.

En door het slijk halen? Nah. De communicatie van de organisatie uit roept gewoon wéér vragen op.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
De overheid heeft samen gezeten met de mensen van o.a. PP. Er werden voorwaarden gesteld voor grote festivals. Nu blijkt dat PP het blijkbaar moeilijk heeft hiermee. Als ze het festival nu willen annuleren, zijn de kosten volledig voor PP. Mocht de overheid alles laten annuleren, betaalt diezelfde overheid de reeds gemaakte kosten. Ik heb zo een vermoeden dat het schoentje daar wringt. Als je echter akkoord gaat met de gevraagde maatregelen, moet je nadien niet komen klagen.
 

Verwijderd lid 37800

Campingartiest
21 mrt 2018
68
32
Pfff. Eerst show verkopen en 65000 personen allemaal geen probleem, zonder mondmaskers en al de zevers. De overheid communiceert steeds zo duidelijk mogelijk en nu gaan we plots zeggen dat het niet haalbaar is? Ik moet er nu toch stilaan mee beginnen lachen. Zwaar hun balleke overspeelt, dadde!

Pukkelpop, hoe jammer ik het ook vind, ik hoop indien u cancelt, dat u jaren in het zand bijt. Iedereen eerst zot maken en dan uwe staart intrekken en dan waarschijnlijk ons geld nog een jaartje vast houden ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.219
Het zou wel aan mij liggen maar ik snap dit echt niet. Drie dagen geleden werd bekend dat Pukkelpop gewoon door kon gaan. De regels hoe/wat waren duidelijk. Twee dagen later zetten ze de kaartverkoop on hold en staken ze voor nu de opbouw.

Heel benieuwd naar hun statement vanmiddag.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Pfff. Eerst show verkopen en 65000 personen allemaal geen probleem, zonder mondmaskers en al de zevers. De overheid communiceert steeds zo duidelijk mogelijk en nu gaan we plots zeggen dat het niet haalbaar is? Ik moet er nu toch stilaan mee beginnen lachen. Zwaar hun balleke overspeelt, dadde!

Pukkelpop, hoe jammer ik het ook vind, ik hoop indien u cancelt, dat u jaren in het zand bijt. Iedereen eerst zot maken en dan uwe staart intrekken en dan waarschijnlijk ons geld nog een jaartje vast houden ook.
Ik doe echt mijn best om niet cynisch naar de zaak te kijken maar deze stunt steeds meer op een 'truukje' om te overleven als festival. Eentje die er misschien net voor zal zorgen dat het festival ten onder gaat. Ze hebben de publieke opinie in ieder geval niet mee.

Ik hoop dat ik spoken zie en dat ze straks gewoon zeggen: we gaan door, de zaak is opgehelderd.
 

Verwijderd lid 37800

Campingartiest
21 mrt 2018
68
32
Ik doe echt mijn best om niet cynisch naar de zaak te kijken maar deze stunt steeds meer op een 'truukje' om te overleven als festival. Eentje die er misschien net voor zal zorgen dat het festival ten onder gaat. Ze hebben de publieke opinie in ieder geval niet mee.

Ik hoop dat ik spoken zie en dat ze straks gewoon zeggen: we gaan door, de zaak is opgehelderd.
Zo denk ik er ook over, maar ik blijf positief, want er hangt voor mij persoonlijk morgen een uniek verjaardagscadeau aan vast. Dubbel spannend hier dus, zowel voor heb als voor mezelf.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken