Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

stillraven

Playlistbediener
14 okt 2020
25
14
Op het VRT Journaal klonk Vandenbroucke erg optimistisch: "De organisatie maakte zich sterk dat ze elke dag alle bezoekers konden testen, maar dat hoeft allemaal niet zo ver te gaan."

Ik kan me nu wel inbeelden dat het eerder theoretisch was en Pukkelpop gokte dat ze enkel een paar 100 bezoekers aan het begin van het festival moesten gaan testen (1 toegangstest voor de volle 4 dagen) ipv mogelijk duizenden elke dag (antigeentesten per 24 uur).

De strikte 24 uur is precies ook soepel gemaakt of volgens zijn woorden "we moeten het niet te ingewikkeld maken". Op donderdag antigeen getest is geldig tot vrijdag 23:59 (in principe 2 dagen maar ze knijpen een oog dicht zeker of zelfs tot het einduur van de dag even na middernacht, tenzij ze actief mensen gaan opsporen en wegjagen).

Hij stelt ook een gekleurd bandjessysteem voor (zoals voor een dagpas) om niet telkens te knoeien met scannen in de app, dan kan je 2 bandjes dragen voor donderdag en vrijdag met PCR-test of 4 bandjes met vaccinatie.
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Als je de voorgaande communicatie moet geloven zitten ze toch al enkele weken samen met de overheden. Dus dan moesten ze bij Pukkelpop toch al een strategie in het hoofd hebben.

Nu zal de organisatie ook wel snel volgen met een mededeling na de snelle en duidelijke communicatie van de overheid zeker?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Als je de voorgaande communicatie moet geloven zitten ze toch al enkele weken samen met de overheden. Dus dan moesten ze bij Pukkelpop toch al een strategie in het hoofd hebben.

Nu zal de organisatie ook wel snel volgen met een mededeling na de snelle en duidelijke communicatie van de overheid zeker?
Dan slaat dit statement dus werkelijk op hélemaal niets. Dit kon prima intern gecommuniceerd worden van en naar overheden.
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
"Volgens sommige bronnen zou Pukkelpop een uitweg zoeken om het festival niet te moeten organiseren. (Citaat in HLN) Weer sensatiezoekende reporter van het HLN of toch het ware Judasgelaat van Chokri....wie zal het zeggen....
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
Ze komen met een tegenreactie... Dat ze eens gewoon het festival organiseren volgens de gemaakte afspraken. Het is duidelijk dat de overheid hen alle voordeel geeft dat ze kunnen geven in deze pandemie. Zou het nog niet uitverkocht zijn hier iets mee te maken hebben?
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
"Volgens sommige bronnen zou Pukkelpop een uitweg zoeken om het festival niet te moeten organiseren. (Citaat in HLN) Weer sensatiezoekende reporter van het HLN of toch het ware Judasgelaat van Chokri....wie zal het zeggen....
Ik vrees er een beetje voor dat PP iets te overmoedig was om direct 66.000 mensen per dag toe te laten. Ze gingen er misschien een beetje vanuit dat de tests, om binnen te mogen op de weide/camping, wel zo nauw niet zouden gevolgd moesten worden. IK denk dat het op divers vlakken gewoon niet haalbaar is om alles en iedereen te controleren en/of te laten testen. Daar heb je veel middelen voor nodig, en ik denk dat veel mensen die anders wel vrijwillig gaan werken op PP, dat nu niet willen/durven. Ik begrijp heel erg goed dat men PP wil organiseren, maar ik vrees ervoor dat het ng een jaar te vroeg komt, zeker gezien de Delta variant.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Ik denk dat de meeste mensen die een ticket wilden kopen dit wel gedaan hebben.
Op dit moment zal het dagelijks om een handvol tickets zijn dat wordt verkocht.
Dus misschien is dit meer om aandacht te genereren? Maar waarvoor?
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
"Volgens sommige bronnen zou Pukkelpop een uitweg zoeken om het festival niet te moeten organiseren. (Citaat in HLN) Weer sensatiezoekende reporter van het HLN of toch het ware Judasgelaat van Chokri....wie zal het zeggen....
Klopt.
Chokri heeft voor zijn beurt gesproken en kon daarna niet meer terug (eens politieker, altijd politieker zeker).
Grote festival/concert organisatoren hebben met grote ogen/oren geluisterd hebben naar zijn uitspraken. (sommige vielen zelfs van hun stoel van het lachen). Soit, gewaagde gok die, moest het lukken, PkP er terug bovenop kan helpen maar na Tomorrowland is alles omgeslagen (zowel bij regering als bij Pukkel)

Er is een groot verschil tussen afgelast worden of zelf annuleren...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
"Volgens sommige bronnen zou Pukkelpop een uitweg zoeken om het festival niet te moeten organiseren. (Citaat in HLN) Weer sensatiezoekende reporter van het HLN of toch het ware Judasgelaat van Chokri....wie zal het zeggen....
Sensatie, polarisatie, woede etc. is hun hele verdienmodel, ma bon. Zou het een bijzonder cynische strategie vinden dat het gewoon niet kan kloppen.. right?
Ze komen met een tegenreactie... Dat ze eens gewoon het festival organiseren volgens de gemaakte afspraken. Het is duidelijk dat de overheid hen alle voordeel geeft dat ze kunnen geven in deze pandemie. Zou het nog niet uitverkocht zijn hier iets mee te maken hebben?
De overheid had het idd ook gewoon kunnen verbieden in juni en dan stonden ze daar mooi met hun mond vol tanden toen ze het grote nieuws bij Studio Brussel kwamen verkondigen. Ik denk dat men qua verkoopcijfers wel prima zal zitten hoor. Probleem ligt gewoon bij Chokri.. wééral.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Grote festival/concert organisatoren hebben met grote ogen/oren geluisterd hebben naar zijn uitspraken. (sommige vielen zelfs van hun stoel van het lachen). Soit, gewaagde gok die, moest het lukken, PkP er terug bovenop kan helpen maar na Tomorrowland is alles omgeslagen (zowel bij regering als bij Pukkel)
Of het mislukt gigantisch en het is figuurlijk boeken toe.

Wat bedoel je met dat laatste 'alles omgeslagen'?
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Klopt.
Chokri heeft voor zijn beurt gesproken en kon daarna niet meer terug (eens politieker, altijd politieker zeker).
Grote festival/concert organisatoren hebben met grote ogen/oren geluisterd hebben naar zijn uitspraken. (sommige vielen zelfs van hun stoel van het lachen). Soit, gewaagde gok die, moest het lukken, PkP er terug bovenop kan helpen maar na Tomorrowland is alles omgeslagen (zowel bij regering als bij Pukkel)

Er is een groot verschil tussen afgelast worden of zelf annuleren...
Ja de kans dat ze zelf gaan annuleren is toch enorm klein niet? Of zie ik dat verkeerd?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Op HLN staat dit daarover:

Intussen is ook de ticket- en voucherverkoop stilgelegd. Wanneer die weer opstart, is nog onduidelijk. Moest er toch een afgelasting volgen, krijgen tickethouders vermoedelijk het bedrag niet teruggestort, maar wel een waardebon. ‘Het ministerieel besluit van 14 september 2020, waarvan de maatregelen zijn verlengd door het ministerieel besluit van 12 mei 2021, schort de verplichte terugbetaling van tickets op tot 1 oktober 2021 en staat de afgifte van een tegoedbon toe die gelijk is aan het betaalde bedrag’, staat er te lezen op de algemene voorwaarden van de website.

 
  • Leuk
Waarderingen: Jmauris

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Veel optimisme hier, terwijl ze gewoon kunnen annuleren en je geld houden:
In the case of cancellation of the event, the ticket price, excluding service and administration fees, will be refunded to the person or company that issued the order.
A ministerial decree of 14 September 2020 extented by the ministerial decree of 12 May 2021 suspends the mandatory refund of tickets until 1 October 2021 and allows the issue of a voucher equal to the amount paid.

Dit staat op de website, ik ben niet goed mee?
edit: thanks voor die link, Timmetje. Sheesh, dat zou sneu zijn lmao.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken