Pukkelpop 2020 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
NA BMTH moet dan toch nog een serieuze naam staan hoor… In 2016 stonden LCD Soundsystem en Oscar and the Wolf er nog na…
Andere namen zie ik zeker komen, Foals persoonlijk eerder als hoge Marquee naam.
Alee, pak er dan nog Oscar & The Wolf er achter aan alee haha. Het is toch al enkele jaren duidelijk dat ze me zo weinig mogelijk middelen zoveel mogelijk kaarten willen verkopen. Editors en Kings Of Leon dienen te zorgen voor de faux-nostalgie die dertigers en laat twintigers beleven bij dat soort muziek en BMTH/HV voor de verloren gelopen rock-fans te pleasen en die dag inderdaad wat op te vullen met hier en daar wat metalnamen à la Limp Bizkit. De rest van het programma zal wel voor de kids en wat leuke niche acts voor in de kleinere tenten en Marquee.

Dat even buiten beschouwing gelaten; ik ken een hoop mannen die al jarenlang security doen op pukkelpop “al van in den tijd van de skate stage en shelter” en één van hen zegt me een tijdje geleden dat ik pukkelpop maar beter vrij houd want dat ze dubbel zoveel security mensen aan’t zoeken zijn dan anders.
Hangt er vanaf of ze die zoeken voor de vele tienermeisjes of voor de horde rockfans, lol. Khalid is daarbij dan best wel een optie ja zoals eerder vermeld (maar ik verwacht die op Werchter).

edit: nog zo'n naam die hier wel eens een hoge spot kan innemen is Balthazar trouwens, die stonden vorig jaar enkel maar op RW en Crammerock.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Slipknot heeft al ooit op Pukkelpop gestaan

Weliswaar in 2000, een jaar na de release van hun eerste album, maar wél op de main stage, in het namiddagzonnetje. :)
Met op dezelfde dag ook QOTSA, Placebo en Eminem. Ik was al fan, maar dat zagen mijn ouders toch niet zitten op mijn 13 jaar, helaas. Pas 4 jaar later komen ze voor het eerst op graspop spelen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.540
Joslittel wrote:
Zie net dat Limp bizkit op 9 augustus in 013 staat, zag zo snel geen Belgische datum. Zou hier zomaar ook een mainstage plekje kunnen innemen.

Ergens zie ik nog kans voor een soort metal/rock dag met Slipknot, BMTH, Limp Bizkit, Fever333. Mogelijk zelfs Sabaton. Maar dit is waarschijnlijk een te grote koerswijziging.

Pukkelpop is sowieso nogal moeilijk te volgen. De shelter weghalen om 2 jaar later met metal-rockfeestjes in de nacht te starten… Wat van elk genre – en dus ook wat rock en metal – verspreiden over het terrein om toch wat ‘genrevolk’ te kunnen overtuigen en ondertussen de ‘genreloze mens’ een portie gemengd aan te reiken.

Dat even buiten beschouwing gelaten; ik ken een hoop mannen die al jarenlang security doen op pukkelpop “al van in den tijd van de skate stage en shelter” en één van hen zegt me een tijdje geleden dat ik pukkelpop maar beter vrij houd want dat ze dubbel zoveel security mensen aan’t zoeken zijn dan anders. Ik durf er nog altijd niet goed in geloven, want zoals Joslittel aangeeft, loopt hun koers een andere weg. Daarnaast weet ik zelf niet of ik het wil, tussen het publiek waar pukkelpop voor bedoeld is; uiteraard zakt er wel een bende af die speciaal voor die bands zouden komen maar ik zou persoonlijk gelukkiger worden van enkelen van hen op de Lokerse metaldag te zien.

Kijk, dit berichtje maakt me blij. Ik ben erg benieuwd wat dit gaat worden!

Ik ga vooral om mijn neefje van 16 een onvergetelijke eerste festivalervaring te geven. Elke toffe band die er staat is daarom mooi meegenomen. Ook met de genoemde voorspelling kan ik goed leven. London Grammar is machtig live, Foals blijft goed en Editors en KoL kan ik ondanks alles ook nog steeds waarderen. We gaan het zien!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Hangt er vanaf of ze die zoeken voor de vele tienermeisjes of voor de horde rockfans, lol.
hahahaha, you got a point! Omdat hij het zo opvallend tegen mij zei en dat specifiek IK vrij moest houden, ging ik er wel vanuit dat hij meer weet maar hij wou verder niets zeggen, dus mogelijk is het ook maar een wilde gok van hem waarvoor ze die extra security mensen zoeken. Wie weet heeft de helft wel afgezegd na dat tienergegil van vorig jaar en moeten ze die dus gewoon vervangen. ;)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.993
2.042
dennisf wrote:
NA BMTH moet dan toch nog een serieuze naam staan hoor… In 2016 stonden LCD Soundsystem en Oscar and the Wolf er nog na…
Andere namen zie ik zeker komen, Foals persoonlijk eerder als hoge Marquee naam.

Alee, pak er dan nog Oscar & The Wolf er achter aan alee haha. Het is toch al enkele jaren duidelijk dat ze me zo weinig mogelijk middelen zoveel mogelijk kaarten willen verkopen. Editors en Kings Of Leon dienen te zorgen voor de faux-nostalgie die dertigers en laat twintigers beleven bij dat soort muziek en BMTH/HV voor de verloren gelopen rock-fans te pleasen en die dag inderdaad wat op te vullen met hier en daar wat metalnamen à la Limp Bizkit. De rest van het programma zal wel voor de kids en wat leuke niche acts voor in de kleinere tenten en Marquee.


nikita wrote:
Dat even buiten beschouwing gelaten; ik ken een hoop mannen die al jarenlang security doen op pukkelpop “al van in den tijd van de skate stage en shelter” en één van hen zegt me een tijdje geleden dat ik pukkelpop maar beter vrij houd want dat ze dubbel zoveel security mensen aan’t zoeken zijn dan anders.

Hangt er vanaf of ze die zoeken voor de vele tienermeisjes of voor de horde rockfans, lol. Khalid is daarbij dan best wel een optie ja zoals eerder vermeld (maar ik verwacht die op Werchter).

edit: nog zo’n naam die hier wel eens een hoge spot kan innemen is Balthazar trouwens, die stonden vorig jaar enkel maar op RW en Crammerock.
"BMTH/HV voor de verloren gelopen rock-fans te pleasen"
Veel ga je er daar niet mee pleasen denk ik.
Zie jij BMTH echt als Headliner?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.025
8.664
Yannick wrote:

dennisf wrote:
NA BMTH moet dan toch nog een serieuze naam staan hoor… In 2016 stonden LCD Soundsystem en Oscar and the Wolf er nog na…
Andere namen zie ik zeker komen, Foals persoonlijk eerder als hoge Marquee naam.


Alee, pak er dan nog Oscar & The Wolf er achter aan alee haha. Het is toch al enkele jaren duidelijk dat ze me zo weinig mogelijk middelen zoveel mogelijk kaarten willen verkopen. Editors en Kings Of Leon dienen te zorgen voor de faux-nostalgie die dertigers en laat twintigers beleven bij dat soort muziek en BMTH/HV voor de verloren gelopen rock-fans te pleasen en die dag inderdaad wat op te vullen met hier en daar wat metalnamen à la Limp Bizkit. De rest van het programma zal wel voor de kids en wat leuke niche acts voor in de kleinere tenten en Marquee.


nikita wrote:
Dat even buiten beschouwing gelaten; ik ken een hoop mannen die al jarenlang security doen op pukkelpop “al van in den tijd van de skate stage en shelter” en één van hen zegt me een tijdje geleden dat ik pukkelpop maar beter vrij houd want dat ze dubbel zoveel security mensen aan’t zoeken zijn dan anders.


Hangt er vanaf of ze die zoeken voor de vele tienermeisjes of voor de horde rockfans, lol. Khalid is daarbij dan best wel een optie ja zoals eerder vermeld (maar ik verwacht die op Werchter).

edit: nog zo’n naam die hier wel eens een hoge spot kan innemen is Balthazar trouwens, die stonden vorig jaar enkel maar op RW en Crammerock.

“BMTH/HV voor de verloren gelopen rock-fans te pleasen”
Veel ga je er daar niet mee pleasen denk ik.
Zie jij BMTH echt als Headliner?

Speelde BMTH vorige keer niet voor 5 man en een paardenkop?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
“BMTH/HV voor de verloren gelopen rock-fans te pleasen”
Veel ga je er daar niet mee pleasen denk ik.
Zie jij BMTH echt als Headliner?
Hahahaha, ik vrees er ook voor. Maar ik geloof wel degelijk dat ze weer een rock-dag zullen inrichten. BMTH verkocht toch vorig jaar (?) denk ik de Lotto Arena uit dus waarom niet? Pukkelpop is de laatste jaren altijd wel een beetje een springplank geweest voor bands die daar eigenlijk nog niet aan toe zijn. Royal Blood was afgelopen jaar ook gewoon co-headliner en ik schat die twee even hoog in.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Joe wrote:
“BMTH/HV voor de verloren gelopen rock-fans te pleasen”
Veel ga je er daar niet mee pleasen denk ik.
Zie jij BMTH echt als Headliner?

Hahahaha, ik vrees er ook voor. Maar ik geloof wel degelijk dat ze weer een rock-dag zullen inrichten. BMTH verkocht toch vorig jaar (?) denk ik de Lotto Arena uit dus waarom niet? Pukkelpop is de laatste jaren altijd wel een beetje een springplank geweest voor bands die daar eigenlijk nog niet aan toe zijn. Royal Blood was afgelopen jaar ook gewoon co-headliner en ik schat die twee even hoog in.

Van Royal Blood kan je nog zeggen dat die op weg zijn naar boven. Als er op hun derde plaat weer enkele rock-radiohits staan zijn die over een jaar of twee headliner op de meeste Europese festivals. BMTH heeft met die meer toegankelijke plaat in 2015 de sprong naar de mainstream gemaakt, maar zijn naar mijn gevoel op datzelfde niveau blijven hangen.

Vind het trouwens vreemd dat we Bon Iver niet meer meerekenen. Zou een typische Pkp-boeking zijn en waren volgens mij afwezig in de LL-aankondiging omdat Ziggo en Sportpaleis nog niet uitverkocht zijn.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Yannick wrote:

Joe wrote:
“BMTH/HV voor de verloren gelopen rock-fans te pleasen”
Veel ga je er daar niet mee pleasen denk ik.
Zie jij BMTH echt als Headliner?


Hahahaha, ik vrees er ook voor. Maar ik geloof wel degelijk dat ze weer een rock-dag zullen inrichten. BMTH verkocht toch vorig jaar (?) denk ik de Lotto Arena uit dus waarom niet? Pukkelpop is de laatste jaren altijd wel een beetje een springplank geweest voor bands die daar eigenlijk nog niet aan toe zijn. Royal Blood was afgelopen jaar ook gewoon co-headliner en ik schat die twee even hoog in.

Van Royal Blood kan je nog zeggen dat die op weg zijn naar boven. Als er op hun derde plaat weer enkele rock-radiohits staan zijn die over een jaar of twee headliner op de meeste Europese festivals. BMTH heeft met die meer toegankelijke plaat in 2015 de sprong naar de mainstream gemaakt, maar zijn naar mijn gevoel op datzelfde niveau blijven hangen.

Vind het trouwens vreemd dat we Bon Iver niet meer meerekenen. Zou een typische Pkp-boeking zijn en waren volgens mij afwezig in de LL-aankondiging omdat Ziggo en Sportpaleis nog niet uitverkocht zijn.

Ik volg uw redenering over Bon Iver. Hij heeft voorlopig maar 3 Europese data opstaan voor deze zomer, namelijk het weekend voor Pukkelpop. Hij zit dan in Noorwegen, Zweden en Finland, landen waar hij niet tourt met zijn zalentoernee. Ik denk niet dat hij speciaal voor één weekend naar Europa komt, zeker niet als je zit hoe uitgebreid zijn Australië/Nieuw-Zeeland tour is. Ik denk dat hij op een later moment aangekondigd zal worden voor Lowlands en Pukkelpop.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Rock En Seine komt volgende week maandag met namen.
Het gaat door op 29/08, 30/08 en....01/09. Geen Rock En Seine op 31/08.
Geen idee wat hier de bedoeling van is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
Was de lotto uitverkocht voor BMTH? Dacht het niet.
Vandaar mijn vraagteken.

Re: Bon Iver, klopt maar kijkende naar zijn tourgeschiedenis ben ik toch eerder nog wat terughoudend om hem te verwachten. De laatste keer dat hij op een festival stond dateert van Dour '12. Toen BKS met hem aan kwam draven vorig jaar was het ook bijna tien jaar geleden dat hij nog eens een festival aan deed in Nederland, vandaar mijn scepticisme.

Zoiets dan;
London Grammar > Editors
Foals > Bon Iver
(HV >) BMTH > Kings Of Leon
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Liam Gallagher heeft vandaag zijn optreden na 5 liedjes moeten staken door stemproblemen.
Misschien best dat die dan naar Werchter gaat.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Shawn Mendes wordt ook genoemd voor Sziget. Is denk ik voor Pukkelpop en het jonge publiek dat het trekt ook wel een optie.
Er is ook wel geopperd dat the Weeknd naar Pukkelpop zou kunnen komen.
Dan zou ik tot de volgende headliners komen:

Robyn / Kings of Leon
the Weeknd / Bon Iver
Shawn Mendes / London Grammar

Chemical Brothers mogen ze dan wel overslaan.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Khalid naar Sziget, dus waarschijnlijk ook te zien op Pukkelpop.

Dat leek me logisch, maar na het niet aankondigen van Khalid voor Lowlands verwacht ik hem morgen gewoon voor RW.

Edit: of toch niet, zit in Scandinavië en zal wel niet over en weer vliegen. Pukkelpop dan maar. Past hij beter.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Boardmasters (UK 5 - 9 augustus) is wel een kleiner festival rond die tijd, maar ook daar spreken de namen toch niet echt tot de verbeelding. Kings of Leon lijkt me wel steeds waarschijnlijker te gaan worden voor Pukkelpop.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Boardmasters (UK 5 – 9 augustus) is wel een kleiner festival rond die tijd, maar ook daar spreken de namen toch niet echt tot de verbeelding. Kings of Leon lijkt me wel steeds waarschijnlijker te gaan worden voor Pukkelpop.

Ook headliner Sziget.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken