Pukkelpop 2020 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.543
Hm. Ben benieuwd wat dit gaat worden. Eminem zou ik zelf een enorm vette boeking vinden. Jeugdheld, zou vet zijn om hem eens live te zien. Door het recente materiaal sla ik me dan wel heen. Verder zie ik acts als Foals en Chemical Brothers ook graag op het affiche. Een Nothing But Thieves ook. Van Fever333 wordt ik enorm blij, een van de beste livebands van het moment. Er staat op Lowlands genoeg interessants qua kleine namen om het tot een interessante line-up te maken. Maar ik ben het wel met jullie eens, het kan zomaar een heel mager jaar worden wanneer PKP niet de juiste namen eruit weet te vissen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Zijn The Chemical Brothers geen aardige afsluiter dan? (heb ze nog nooit live gezien hoor) https://www.youtube.com/watch?v=Ry26QNi9f0o

Goede afsluiter ja, kwalitatief gezien. Maar de vorige keer dat Chemical Brothers headlinede, in 2016, leverde dat de slechtst verkochte festivaldag op de slechtst verkopende editie in vele jaren op. Denk dat de organisatie daar nog van aan het uitkateren is.

Zie Chem Bros niet als optie eigenlijk, als je ziet dat die nog geen dagje Lokerse Feesten voltrekken...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Maar die zullen er wel staan.

Ja maar dan kunnen zij toch niet de grote trekker van hun dag zijn... En voor de rest? Liam staat op RW en verkoopt nu ook weer niet geweldig, Foals is ocharme een AB band, Stormzy stond er vorig jaar al. Eigenlijk zie ik alleen London Grammar als een min of meer grotere naam die wat kaarten verzet. Maar een echte geschikte headliner voor PkP staat er imo nog niet.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Hollywood vampires is nog wel een relatief grote naam dat wat volk lokt, maar ook geen echte headliner.
Op graspop was dat een kleine volksverhuizing 2 jaar geleden, maar denk vooral van mensen die Johnny Depp een keer live wilden zien, want muzikaal stelt dat niet zoveel voor.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Dus Hollywood Vampires kan de Prophets of Rage van dit jaar zijn. Dan hebben we 2 jaar na elkaar een veredelde coverband als sub.
Ik voel er weinig voor.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.543
Hollywood Vampires kan de Prophets of Rage van dit jaar zijn. Dan hebben we 2 jaar na elkaar een veredelde coverband als sub.
Ik voel er weinig voor.

GMM 11-12-13-15-17-18-19-20 // PKP 11-12-13-15-16-17-18-19-20

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er twee jaar geleden op Graspop meer dan prima van genoten heb. Alice Cooper blijft een baas op het podium en de rest van de band deed het ook leuk en enthousiast. Paar geinige eigen nummers en paar goede covers waaronder nummers van Cooper zelf. Heeft me echt positief verrast. Maar je moet niet meer verwachten dat een uurtje een ode aan de klassieke rock & roll.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ondertussen zijn er 2 aparte bronnen die op efestivals zeggen dat Eminem naar Sziget komt.
Ik denk dat dit ook een mogelijkheid is voor PKP.

Ik geef al jaren niets om headliners, voor mij is de undercard veel belangrijker. Maar om een goede undercard te kunnen betalen heeft PKP headliners nodig die volk trekken.
Eminem trekt wel volk aan denk ik. Ik vraag me wel af in welke mate hij populair is bij het jonge volk.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Eminem lokt heel veel volk. Maar kost ook heel veel geld. En niet bepaald volk dat ook echt veel komt spenderen.
Vorig jaar scheelde het niks of ze hadden Foo Fighters gehaald, maar met hun schulden in het achterhoofd en het kostenplaatje van de Foo's, finaal er toch maar van afgezien. En gekozen voor een sterke affiche in de breedte, waar pkp toch meer moet op inzetten vind ik dan op kanonnen (het Eppo vs Chokri meningsverschil).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Eminem lokt heel veel volk. Maar kost ook heel veel geld. En niet bepaald volk dat ook echt veel komt spenderen.

Hoe bedoel je dat laatste?

Denk dat Eminem vooral dertigers en mid dertigers lokt.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Dus Hollywood Vampires kan de Prophets of Rage van dit jaar zijn. Dan hebben we 2 jaar na elkaar een veredelde coverband als sub.
Ik voel er weinig voor.

Inderdaad, 3 heel grote artiesten qua naam, maar uiteindelijk is het gewoon een veredelde coverband. (zoals prophets of rage inderdaad)
Persoonlijk zie ik ook liever boeiendere namen, maar begrijp wel dat ze zoiets boeken.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Eminem lokt heel veel volk. Maar kost ook heel veel geld. En niet bepaald volk dat ook echt veel komt spenderen.

Hoe bedoel je dat laatste?

Denk dat Eminem vooral dertigers en mid dertigers lokt.

Denk ik ook, eminem gaat, naar pukkelpop normen, een iets ouder publiek lokken
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Timmetje wrote:
Eminem lokt heel veel volk. Maar kost ook heel veel geld. En niet bepaald volk dat ook echt veel komt spenderen.


Hoe bedoel je dat laatste?

Denk dat Eminem vooral dertigers en mid dertigers lokt.

Denk ik ook, eminem gaat, naar pukkelpop normen, een iets ouder publiek lokken

Was nochtans erg opvallend dat in 2013 het publiek erg jong was.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
kaiser wrote:

Timmetje wrote:
Eminem lokt heel veel volk. Maar kost ook heel veel geld. En niet bepaald volk dat ook echt veel komt spenderen.


Hoe bedoel je dat laatste?

Denk dat Eminem vooral dertigers en mid dertigers lokt.


Denk ik ook, eminem gaat, naar pukkelpop normen, een iets ouder publiek lokken

Was nochtans erg opvallend dat in 2013 het publiek erg jong was.

Trent Reznor heeft nog steeds nachtmerries van die bewuste dag.

Maar 2013 is ondertussen al 7 jaar geleden.
Gaan de achtienjarigen van anno 2020 nog steeds naar Eminem luisteren? Ik weet het niet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
Voorspelling;

London Grammar - Editors
Hollywood Vampires - Bring Me The Horizon
Foals - Kings Of Leon

Marquee: FKA Twigs - Mac DeMarco - Robyn
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
Voorspelling;

London Grammar – Editors
Hollywood Vampires – Bring Me The Horizon
Foals – Kings Of Leon

Marquee: FKA Twigs – Mac DeMarco – Robyn
NA BMTH moet dan toch nog een serieuze naam staan hoor... In 2016 stonden LCD Soundsystem en Oscar and the Wolf er nog na...
Andere namen zie ik zeker komen, Foals persoonlijk eerder als hoge Marquee naam.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.543
Zie net dat Limp bizkit op 9 augustus in 013 staat, zag zo snel geen Belgische datum. Zou hier zomaar ook een mainstage plekje kunnen innemen.

Ergens zie ik nog kans voor een soort metal/rock dag met Slipknot, BMTH, Limp Bizkit, Fever333. Mogelijk zelfs Sabaton. Maar dit is waarschijnlijk een te grote koerswijziging.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Zie net dat Limp bizkit op 9 augustus in 013 staat, zag zo snel geen Belgische datum. Zou hier zomaar ook een mainstage plekje kunnen innemen.

Ergens zie ik nog kans voor een soort metal/rock dag met Slipknot, BMTH, Limp Bizkit, Fever333. Mogelijk zelfs Sabaton. Maar dit is waarschijnlijk een te grote koerswijziging.

Slipknot heeft al ooit op Pukkelpop gestaan ;)
Vorig jaar was er al een rock/metal dag op de main stage, dus het kan wel.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Voorspelling;

London Grammar – Editors
Hollywood Vampires – Bring Me The Horizon
Foals – Kings Of Leon

Marquee: FKA Twigs – Mac DeMarco – Robyn

Dit zou wel eens een goede voorspelling kunnen zijn, al gaat er op zaterdag iets moeten bijkomen.

Editors en KoL...maar goed dat Pukkelpop veel podia heeft voor een alternatief.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.641
3.283
Zie net dat Limp bizkit op 9 augustus in 013 staat, zag zo snel geen Belgische datum. Zou hier zomaar ook een mainstage plekje kunnen innemen.

Ergens zie ik nog kans voor een soort metal/rock dag met Slipknot, BMTH, Limp Bizkit, Fever333. Mogelijk zelfs Sabaton. Maar dit is waarschijnlijk een te grote koerswijziging.

Pukkelpop is sowieso nogal moeilijk te volgen. De shelter weghalen om 2 jaar later met metal-rockfeestjes in de nacht te starten... Wat van elk genre - en dus ook wat rock en metal - verspreiden over het terrein om toch wat 'genrevolk' te kunnen overtuigen en ondertussen de 'genreloze mens' een portie gemengd aan te reiken.

Dat even buiten beschouwing gelaten; ik ken een hoop mannen die al jarenlang security doen op pukkelpop "al van in den tijd van de skate stage en shelter" en één van hen zegt me een tijdje geleden dat ik pukkelpop maar beter vrij houd want dat ze dubbel zoveel security mensen aan't zoeken zijn dan anders. Ik durf er nog altijd niet goed in geloven, want zoals Joslittel aangeeft, loopt hun koers een andere weg. Daarnaast weet ik zelf niet of ik het wil, tussen het publiek waar pukkelpop voor bedoeld is; uiteraard zakt er wel een bende af die speciaal voor die bands zouden komen maar ik zou persoonlijk gelukkiger worden van enkelen van hen op de Lokerse metaldag te zien.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken