Pukkelpop 2019 - Nieuws en geruchten

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
A Day To Remember
Gossip
Johnny Marr
Airbourne
Beraadgeslagen
Channel Tres
The Comet Is Coming
Compact Disk Dummies
Curtis Alto
Dounia
girl in red
Jeremy Zucker
Lyzza
MDCIII
Mella Dee
Simple Creatures
Theocolorgrey
Weval live
YBN Nahmir

Unfortunately Joji & Clairo can't make it to Pukkelpop. Pennywise switches from Friday to Sunday.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Goede namen weer hoor. Vind het moeilijk om één dag uit te kiezen (3 dagen zal 'm echt niet worden met al zoveel op de planning).

Die zondag begint er nu wel heel aantrekkelijk uit te zien voor mij, met The National, Anderson Paak, Billie Eilish, Johnny Marr, Anna Calvi, Kate Tempest, Weval, Yeasayer, Durand Jones en eigenlijk ook Prophets Of Rage.

Op die vrijdag staat dan weer The National, Blackwave, James Blake, Sharon Van Etten, Jon Hopkins, Beraadslagen, IDLES, Kamaal Williams, Franz Ferdinand, Big Thief, Raketkanon, Stormzy, Modeselektor en eigenlijk ook wel Post Malone (waar ik toch wel benieuwd naar ben).

En nu we toch bezig zijn: op die zaterdag zou ik Tame Impala, Eels, Jorja Smith, The Streets, Brutus, Gossip, Hot Chip, Cocaine Piss, Parcels, Pond, Whitney, Mini Mansions, Black Madonna, Equal Idiots en eigenlijk ook wel Royal Blood meepikken.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.677
2.323
Welke Belgische artiesten komen er volgens jullie nog bij? Ik gok op Tamino (want die heeft zichzelf al aangekondigd)

Tamino? 4de keer in 3 jaar dan :-o (als ik mij niet vergis?) Toffe artiest hoor, maar is dat niet wat veel :wink: ?

Pakketje van vandaag is er alleszins alweer knal op, wordt een combi Pkp voor mij dit jaar :)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.500
2.996
Zou Pukkelpup inmiddels een 'beter' programma hebben dan Rock Werchter? Ja, het is en blijft die eeuwige smaakkwestie.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Zou Pukkelpup inmiddels een ‘beter’ programma hebben dan Rock Werchter? Ja, het is en blijft die eeuwige smaakkwestie.

Veel minder grote namen. Veel meer namen. Feit is dat RW met Janelle, Cure, TGTBATQ, Charlotte Gainsbourg en New Order 5 van mijn favorietjes van het jaar staan heeft, en Pukkelpop twee keer The National en eigenlijk ook Tame Impala. Dus wat dat betreft zou ik zeggen RW.

Opbectief gezien denk ik dat RW het qua grote namen gewoon weer wint (zelfs op Europees vlak), en PkP als vanouds in de breedte.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
@tettenvogel Te comet is coming: Bedankt vor de leuke suggestie! Altijd fijn om underground dingen te horen die neit per sé rock of metal zijn. Daarom kom ik ook naar pukkelpop.
Er blijven wel niet meer veel gitaren over op vrijdag nu Pennywise is verhuisd. Benieuwd of ze dat gaan oplossen. Pennywise, bullet for my valentine, good charlotte, a day to remember, airbourne op zondag. Benieuwd hoe ze dat gaan programmeren. Hopelijk zijn er dan niet te veel marquee en main stage namen dat die dag samenvallen.

Al bij al, ik kan niet klagen. Beste line-up in jaren vind ik persoonlijk.
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
En men geeft ons een poster! De lay-out doet me vermoeden dat we nog één grote naam krijgen op vrijdag...
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.179
2.999
Ik vind de bovenkant van de affiche er een beetje triestig uitzien zo. Ik vind de affiche in zijn geheel nog steeds heel goed en op vrijdag zal er wel nog iets groots komen maar zoals ik het nu zie, gaat Prophets Of Rage gewoon subben (aangezien The National in marquee)? Best vreemd volgens mij, misschien is ook niet alles volgens plan gegaan voor pkp en was dat ook maar plan B/C/...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.910
6.141
Ik denk dat dat wel degelijk het plan was hoor, Prophets of Rage stond in 2017 een plekje voor de sub dus is het nu niet vreemd dat ze het toch net iets kleiner programmerende Pukkelpop gewoon subben.

Check de clashfinder, Dennisf voor een mooi overzichtje met wat ik gok over hoe de timetable er gaat uitzien, volgens hebben we ver alle grote namen hoor. Ik gok dat ze als volgende de woensdag zullen bekend maken en dan nog een laatste batch met de opvulnamen, ik mis toch nog wat Castello namen op zondag eerlijk gezegd, voor de rest is zowat alles bijna ingevuld.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.617
Ik denk dat dat wel degelijk het plan was hoor, Prophets of Rage stond in 2017 een plekje voor de sub dus is het nu niet vreemd dat ze het toch net iets kleiner programmerende Pukkelpop gewoon subben.

Check de clashfinder, Dennisf voor een mooi overzichtje met wat ik gok over hoe de timetable er gaat uitzien, volgens hebben we ver alle grote namen hoor. Ik gok dat ze als volgende de woensdag zullen bekend maken en dan nog een laatste batch met de opvulnamen, ik mis toch nog wat Castello namen op zondag eerlijk gezegd, voor de rest is zowat alles bijna ingevuld.

De clashfinder heeft anderson paak als sub, ook a day to remember als opener wat ik totaal niet zie gebeuren, a day to remember staat boven pennywise, pvris en bullet for my valentine geprogrammeerd.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.910
6.141
Staat alfabetisch, xydroh.

Anne Marie gaat hoogswaarschijnlijk wel subben, vermoed ik met Eels net daaronder aangezien ze in het vetgedrukt staat en Eels op de main van Werchter was eigenlijk nog niet verkeerd, kan natuurlijk ook in de Marquee natuurlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Denk je niet dat de 3 vetgedrukte namen na de headliners (Martin Solveig, Anne-Marie, Anderson.Paak) de headliners van de dancehall worden?

Verder vind ik dat dit affiche de sterkte van de lineup totaal geen 'eer' aandoet, vooral omdat je 'm echt in de breedte moet zien en er in het kleinere echt heel veel goede dingen staan dit jaar. Eigenlijk is de opdeling 'mega font-groot font-mini font' een beetje ongelukkig voor zo'n festival.

En de rij "Billie Eilish - POR - TOP" op de main is zo slecht nog niet voor een festival als Pukkelpop, wetende dat de main eigenlijk het zwakste punt van je lineup is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.910
6.141
Denk je niet dat de 3 vetgedrukte namen na de headliners (Martin Solveig, Anne-Marie, Anderson.Paak) de headliners van de dancehall worden?
Ik heb uit een interview na de wintereditie van Tomorrowland horen vallen dat Solveig Pukkelpop ging afsluiten (kan ook niet anders aangezien ie de vorige keer al in de Dancehall afsloot). Die stond, denk, twee weken geleden nog in de AB en afgaande van de instagram stories van toen maak ik op dat die nu ook trompettisten mee brengt en zelf ook sommige nummers meezingt. Verder is Anne-Marie op de main à la Dua Lipa gewoon logisch en verdient .Paak die subplek wel.

Hoe zou je het dan wel doen, een poster maken zoals Reading/Leeds vind ik er ook niet echt uitzien.

Billie Eilish zie ik meer en meer geneigd om inderdaad te verplaatsen naar een plek op de main.

Voor wie wil, hier is de link naar de clashfinder mits wat net doorgevoerde aanpassingen. :)
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
mattman wrote:
Denk je niet dat de 3 vetgedrukte namen na de headliners (Martin Solveig, Anne-Marie, Anderson.Paak) de headliners van de dancehall worden?

Ik heb uit een interview na de wintereditie van Tomorrowland horen vallen dat Solveig Pukkelpop ging afsluiten (kan ook niet anders aangezien ie de vorige keer al in de Dancehall afsloot). Die stond, denk, twee weken geleden nog in de AB en afgaande van de instagram stories van toen maak ik op dat die nu ook trompettisten mee brengt en zelf ook sommige nummers meezingt. Verder is Anne-Marie op de main à la Dua Lipa gewoon logisch en verdient .Paak die subplek wel.

Hoe zou je het dan wel doen, een poster maken zoals Reading/Leeds vind ik er ook niet echt uitzien.

Billie Eilish zie ik meer en meer geneigd om inderdaad te verplaatsen naar een plek op de main.

Voor wie wil, hier is de link naar de clashfinder mits wat net doorgevoerde aanpassingen.
1f642.svg
De clashfinder zit dicht in de buurt, weet dat er dit jaar in de Marquee het zéér druk zal worden, Eels verhuis je ook maar naar daar.
POR zal het feestje stevig afsluiten en er komen nog een deel mooie namen aan! Ticketverkoop gaat ook hard.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Ze gaan Eels en POR toch ook niet in die Marquee proppen? En The National sluit al sowieso twee keer de marquee af, toch?

Dan vraag ik me af: gaan ze voor een (veel) grotere marquee dit jaar? Want reken er maar op dat er dit jaar heel veel volk voor de gitaarnamen komt, meer dan anders. Vrees dat het ook rampzalig wordt om in die marquee te geraken voor the National, die daar (voor de huidige marquee) toch iets te groot voor lijken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Hopelijk krijgt The National ook steeds een volwaardige set van anderhalf uur. Een uur en een kwart lijkt me wat karig, Maar geloof wel dat dat goedkomt aangezien ze er als headliner staan.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.617
POR zie ik enkel maar als subheadliner op de mainstage, alle andere plaatsen zijn gewoon te laag voor deze groep.
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
Ze gaan Eels en POR toch ook niet in die Marquee proppen? En The National sluit al sowieso twee keer de marquee af, toch?

Dan vraag ik me af: gaan ze voor een (veel) grotere marquee dit jaar? Want reken er maar op dat er dit jaar heel veel volk voor de gitaarnamen komt, meer dan anders. Vrees dat het ook rampzalig wordt om in die marquee te geraken voor the National, die daar (voor de huidige marquee) toch iets te groot voor lijken.
POR mainstage, maar The National zal veel beter tot zijn recht komen voor een volwaardige set in de Marquee.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken