Pukkelpop 2019 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
POR zie ik enkel maar als subheadliner op de mainstage, alle andere plaatsen zijn gewoon te laag voor deze groep.

Ik lees het vooral dat ze de afsluiter zijn van de Mainstage. Ff een uurtje knallen om 1 uur 's nachts. Ook een erg mooie spot voor ze.

Eels in de Marque verbaast mij enorm. Laatste keer dat ik hem op Pukkelpop zag was hij de vervangende headliner van Neil Young, de zaken kunnen veranderen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
De clashfinder zit dicht in de buurt, weet dat er dit jaar in de Marquee het zéér druk zal worden, Eels verhuis je ook maar naar daar.
POR zal het feestje stevig afsluiten en er komen nog een deel mooie namen aan! Ticketverkoop gaat ook hard.
Heh, wat? Prophets Of Rage sluit de mainstage af?

Vraag me trouwens af wat voor en hoelang de sets van The National gaan zijn? Beide 1h30, 1h15, 1h? Eentje langer en de andere gewoon integraal een album..?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
mattman wrote:
Ze gaan Eels en POR toch ook niet in die Marquee proppen? En The National sluit al sowieso twee keer de marquee af, toch?

Dan vraag ik me af: gaan ze voor een (veel) grotere marquee dit jaar? Want reken er maar op dat er dit jaar heel veel volk voor de gitaarnamen komt, meer dan anders. Vrees dat het ook rampzalig wordt om in die marquee te geraken voor the National, die daar (voor de huidige marquee) toch iets te groot voor lijken.

POR mainstage, maar The National zal veel beter tot zijn recht komen voor een volwaardige set in de Marquee.

Zullen er overlappingen zijn die de metalfan niet graag zal hebben of zal dit goed meevallen?

Ben wel een dagticket aan het overwegen omdat ik een fan ben van 21 pilots, prophets of rage, a day to remember, bullet for my valentine, good charlotte, airbourne en pennywise. vooral van de eerste 4 dan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Een volwaardige set van de National in de marquee is inderdaad waardevoller dan dat ze een uurtje krijgen op de main. Benieuwd of ze iets speciaals gaan doen. Want voor deze band ga ik nog een dagticket kopen, maar weet nog niet voor welke dag.

Ook benieuwd wie er voor Post Malone speelt op de main. Op de clashfinder zie ik Stormzy staan, maar dat lijkt me wat gel aangezien die helemaal niet zo bekend is in België.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Ook benieuwd wie er voor Post Malone speelt op de main. Op de clashfinder zie ik Stormzy staan, maar dat lijkt me wat gel aangezien die helemaal niet zo bekend is in België.
Ik zag een gesponsorde post van Blackwave. een aantal weken terug passeren dat ze de main gingen delen met Stormzy en Post, kan wel dat daar nog een sub tussen komt maar Franz Ferdinand lijkt me ook zo'n typische mainstage band, hè. Daarenboven staan er met Blake, The National en Crystal Fighters al drie bands die ik sowieso hoog in de Marquee verwacht, dat dat plekje voor Ferdinand bijna enkel maar meer op de main past.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Lijkt me niet slim om de verkoop te veel te laten afhangen van Posty. Hij is populair, maar zijn doelgroep is best jong. Verkoop Sportpaleis ging ook moeizaam (zat die überhaupt vol?).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Lijkt me niet slim om de verkoop te veel te laten afhangen van Posty. Hij is populair, maar zijn doelgroep is best jong. Verkoop Sportpaleis ging ook moeizaam (zat die überhaupt vol?).
Als je kijkt naar de namen die nu op de main staan, dan zitten daar toch niet zo gigantisch veel verrassingen bij? Zeker als je kijkt naar de tendens van de afgelopen jaren waarbij er meer pop -en hiphop acts op de main worden gegooid, want de doelgroep is natuurlijk nog steeds jongeren. Volgend jaar krijg je vast en zeker wel weer een andere hiphop headliner en de filmpjes van Post z'n concert toonden toch een vrij goed gevuld Sportpaleis hoor, komt wel goed.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Dit artikel van de Standaard (15/02/19) zegt nochtans dat The National 2x The Marquee mag afsluiten.
Totaal geen idee waar jullie het dan vandaan halen dat ze op de Main Stage zouden staan?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190215_04178360
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Yann wrote:
Dit artikel van de Standaard (15/02/19) zegt nochtans dat The National 2x The Marquee mag afsluiten.
Totaal geen idee waar jullie het dan vandaan halen dat ze op de Main Stage zouden staan?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190215_04178360

Volgens mij heeft toch niemand dat hier beweerd dat die op de Main zouden staan. Was toch al lang bekend dat ze 2x de Marquee gingen doen?

Yup, van begin af aan al duidelijk. Yann is nog niet helemaal wakker :)
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Ik las The National en Main in een post en ik ging even full flat earth... Mijn excuses!
 

yentl

Playlistbediener
5 mrt 2019
15
0
Zou Lil Uzi Vert die ook naar LowLands komt niks zijn voor pukkelpop, als we spreken over dat er nog nieuwe rap/hiphop namen te verwachten zijn?
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
xydroh wrote:
POR zie ik enkel maar als subheadliner op de mainstage, alle andere plaatsen zijn gewoon te laag voor deze groep.

Ik lees het vooral dat ze de afsluiter zijn van de Mainstage. Ff een uurtje knallen om 1 uur ’s nachts. Ook een erg mooie spot voor ze.

Eels in de Marque verbaast mij enorm. Laatste keer dat ik hem op Pukkelpop zag was hij de vervangende headliner van Neil Young, de zaken kunnen veranderen.

NY werd toch vervangen door Major Lazer?
Het dieptepunt uit de PKP-geschiedenis. Een rockheld vervangen door zo'n brol.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Joslittel wrote:

xydroh wrote:
POR zie ik enkel maar als subheadliner op de mainstage, alle andere plaatsen zijn gewoon te laag voor deze groep.


Ik lees het vooral dat ze de afsluiter zijn van de Mainstage. Ff een uurtje knallen om 1 uur ’s nachts. Ook een erg mooie spot voor ze.

Eels in de Marque verbaast mij enorm. Laatste keer dat ik hem op Pukkelpop zag was hij de vervangende headliner van Neil Young, de zaken kunnen veranderen.

NY werd toch vervangen door Major Lazer?
Het dieptepunt uit de PKP-geschiedenis. Een rockheld vervangen door zo’n brol.

Major Lazer was niet de vervanger voor Neil Young hoor. Die werden toegevoegd aan de lineup om ergens over de middag te spelen, omdat er anders een gat was in het programma. Eels is toen naar die (headline)plek verschoven.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Joris De Brul wrote:

Joslittel wrote:

xydroh wrote:
POR zie ik enkel maar als subheadliner op de mainstage, alle andere plaatsen zijn gewoon te laag voor deze groep.


Ik lees het vooral dat ze de afsluiter zijn van de Mainstage. Ff een uurtje knallen om 1 uur ’s nachts. Ook een erg mooie spot voor ze.

Eels in de Marque verbaast mij enorm. Laatste keer dat ik hem op Pukkelpop zag was hij de vervangende headliner van Neil Young, de zaken kunnen veranderen.


NY werd toch vervangen door Major Lazer?
Het dieptepunt uit de PKP-geschiedenis. Een rockheld vervangen door zo’n brol.

Major Lazer was niet de vervanger voor Neil Young hoor. Die werden toegevoegd aan de lineup om ergens over de middag te spelen, omdat er anders een gat was in het programma. Eels is toen naar die (headline)plek verschoven.

Mogelijk. Herinner het mij niet goed meer. Waarschijnlijk mij op de alcohol gestort na de annulering van Neil young...
Al lijkt dit mij nu net de betekenis van vervanger (het gat opvullen dat er is door annulering: Eels stond al op het programma, heeft gewoon later gespeeld. Major Lazer kwam er bij in de plaats van NY.
), maar ik snap wat je bedoelt ;-)
"Die werden toegevoegd aan de lineup om ergens over de middag te spelen, omdat er anders een gat was in het programma"

 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Vind dat nog niets vergeleken met Headliner Travis Scott vervangen door een Belgische dj die al op de affiche stond…

???

Met Neil Young werd één van de beste levende muzikanten op deze wereld vervangen door de allerplatste commerciële meuk die er bestaat. Erger dan dit zal het nooit kunnen worden.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
daanvandingenen wrote:
Vind dat nog niets vergeleken met Headliner Travis Scott vervangen door een Belgische dj die al op de affiche stond…

???

Met Neil Young werd één van de beste levende muzikanten op deze wereld vervangen door de allerplatste commerciële meuk die er bestaat. Erger dan dit zal het nooit kunnen worden.

Ze hebben toen veel geprobeerd, maar Prodigy blokkeerde erg veel. Helaas...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken