Pukkelpop 2019 - Nieuws en geruchten

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Nog enkele leuke "kleinere" toevoegingen die mogen (en op tour zijn): THE DISTILLERS (leeds/reading), Vaccines (lowlands), LAURA GRACE JONES & The Devouring Mothers Leeds/Reading - veel liever Against Me!, maar ze is me deze band op tour), XAVIER RUDD (sziget), COURTNEY BARNETT (geen tourdates door afgelasting Woodstock en kort na pukkelpop in Frankrijk!)

Al zal het nu al voor het eerst in jaren hopen zijn op niet teveel overlappingen...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
omdat elk metalfestival het laat afweten dit jaar. Zou Jinjer op pukkelpop kunnen geboekt zijn? hebben tijd in hun agenda tijdens pukkelpop. Zou wel leuk staan op de zondag, en zijn enorm gehyped de laatste jaren.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Zeer veel lokale namen, er zitten er een paar schone tussen.
Mura Masa en Kelis zijn niet mijn ding.

Volgens de mail heeft Simple Creatures (samenwerking leden blink 182 en All Time Low) afgezegd.
Ook gaan er nog "verrassende" samenwerkingen aangekondigd worden. Benieuwd wat ze van stal gaan halen.

Mijn verwachting voor de komende weken: eind mei/begin juni de namen voor de woensdag, na Werchter nog een grote naam.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.013
Iemand die ergens een buitenbeentje heeft ontdekt bij de nieuwe namen. Gene platte... Vooral vrijdag. Die dag kan voor mij wat moois gebruiken. Er is mss niet veel gitaren op die dag. Toch lijkt me een James blake of Sigma wel leuk. Speciaal in eender welk genre. Andere dagen zijn ook welkom.
Vooral bij de nieuwe namen.
Bedankt. Ben blij met Evil invaders en ssjt. Wel jammer dat ze al op drukke dagen spelen. Wel gezien dat er nog 1 rockje is bijgekomen op vrijdag. Kelis op zondag. Wat een drukke dag.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
182
5
Ook gaan er nog “verrassende” samenwerkingen aangekondigd worden. Benieuwd wat ze van stal gaan halen.

Ik gok op Better Oblivion Communion Center, en de bekendmaking van de specificaties van die tweede The National-show. ? En dan nog iets echt verrassend, misschien?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Mwa. Matig. Kelis is leuk. Mis nog steeds de Courtney Barnetts en Father John Misty's. De middelgrote indierock namen. De start was goed dit jaar maar hebben het geen lekker vervolg kunnen geven.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Mwa. Matig. Kelis is leuk. Mis nog steeds de Courtney Barnetts en Father John Misty’s.

Al moet ik ze wel nageven dat ze met Anna Calvi, Sharon Van Etten, Parcels, Kate Tempest, Whitney, James Blake en Big Thief een paar heel mooie indienamen hebben. Vooral die laatste is heeft met die overdonderende nieuwe plaat punten gescoord. En ze hadden er al meer dan genoeg! Dan zijn er nog een handjevol 'indie like it's 2008' namen zoals The Streets, Yeasayer, Gossip en Hot Chip.

Samen met indie koningen The National, indie maarschalk Eels en indie opa Johnny Marr staat er toch redelijk wat moois voor de indie liefhebbers.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
De nieuwe van The National heeft een vrouwelijke kant, en veel van die vrouwen gaan we te horen krijgen op Pukkelpop. Of die nu een vast onderdeel van de tour zijn of speciaal gaan optreden op Pukkelpop, weet ik niet. Sharon van Etten zou een gastrol hebben op de nieuwe plaat, en die treedt toevallig ook op vrijdag op op Pukkelpop.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Vandaag is een mooie dag om bekend te maken wat The National gaat doen op PKP.
1f642.svg

Hoe bedoel je? Ze gaan 2 sets spelen. ?Wisten we al een tijdje. Ze gaan deze tour meer gastzangeressen op het podium brengen, maar het lijkt me wat flauw om die voor de show aan te kondigen. (Sharon Van Etten zou leuk zijn!)

Wil wel weten of ze telkens anderhalf uur krijgen. Zodat ik een dagticket kan kopen. ;-)
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
182
5
Magical12 wrote:
Vandaag is een mooie dag om bekend te maken wat The National gaat doen op PKP.
1f642.svg


Hoe bedoel je? Ze gaan 2 sets spelen.
1f609.svg
Wisten we al een tijdje. Ze gaan deze tour meer gastzangeressen op het podium brengen, maar het lijkt me wat flauw om die voor de show aan te kondigen. (Sharon Van Etten zou leuk zijn!)

Wil wel weten of ze telkens anderhalf uur krijgen. Zodat ik een dagticket kan kopen.
1f609.svg

Hey Mattman,

Zover was ik mee. ? Maar ik vermoed dat, als je 2x dezelfde band op een festival zet, er toch iets speciaals bij komt kijken in vergelijking met andere festivals? :)

 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
mattman wrote:

Magical12 wrote:
Vandaag is een mooie dag om bekend te maken wat The National gaat doen op PKP.
1f642.svg



Hoe bedoel je? Ze gaan 2 sets spelen.
1f609.svg
Wisten we al een tijdje. Ze gaan deze tour meer gastzangeressen op het podium brengen, maar het lijkt me wat flauw om die voor de show aan te kondigen. (Sharon Van Etten zou leuk zijn!)

Wil wel weten of ze telkens anderhalf uur krijgen. Zodat ik een dagticket kan kopen.
1f609.svg


Hey Mattman,

Zover was ik mee.
1f609.svg
Maar ik vermoed dat, als je 2x dezelfde band op een festival zet, er toch iets speciaals bij komt kijken in vergelijking met andere festivals?
1f642.svg

Hebben ze toch ook aal aangekondigd dat het 2 verschillende shows gaan zijn? Denk inderdaad aan een gewone set en een album integraal ofzo, dus zijn inderdaad zeker geen 2 dezelfde shows.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.552
3.115
Vorig jaar verscheen 10 juli het blokkenschema. We zullen dus nog even geduld moeten hebben om te kijken hoelang The National steeds krijgt... Ik hoop toch zeker de vrijdag naar The National te kunnen gaan kijken al zit er nog wel een clash met IDLES aan te komen als ik wat pech heb.

I mean: Post Malone hoef ik niet zo nodig te zien, maar die zondag staat vol met rock- en zelfs metalnamen en dan ook nog Twenty One Pilots die ik nog nooit zag dus deze dag heb ik in mijn spoorboek waarschijnlijk geen ruimte voor The National.

Zijn er eigenlijk mensen op dit forum die voornemens zijn beide sets van The National te bekijken?
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.700
2.363
Zijn er eigenlijk mensen op dit forum die voornemens zijn beide sets van The National te bekijken?

Absoluut! :)

In de Humo van deze week stond trouwens een interview waarin Bryce Dessner zei dat het hun bedoeling was om twee totaal verschillende sets te spelen, waarin geen enkel liedje herhaald zou worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken