Pukkelpop 2019 - Nieuws en geruchten

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
298
171
gt888 wrote:

deev wrote:
Volgens de Instagram van Stubru is de meest gevraagde artiest op de wishlist van pkp Billie Eilish.. had niemand hier echt verwacht denk ik
1f609.svg



Wow, dream small zeker? Die Billie Eillish heeft 1 of 2 catchy nummers, that’s it. Dacht dat de Wishlisters toch groter gingen dromen op “nummer 1″…

Ik denk dat iedereen hier toch wel echt haar onderschat in populariteit bij de jeugd… Als ik op Spotify kijk waar mijn vrienden naar luisteren is er altijd 1 zekerheid en dat is dat er ongetwijfeld wel altijd 1 iemand naar Billie aan het luisteren is. Zonder twijfel bij de 18/22 jarige meisjes die wat met muziek bezig zijn de grootste hype van de laatste 3 jaar. En ze is echt wel meer als 1 of 2 catchy nummers. Luister bv. Maar eens naar haar samenwerking met Vince Staples.

Ik vraag me vaak af in hoeverre streams op Spotify een referentie zijn en niet zozeer een soort self-fulfilling prophecy. Als je kijkt dat de playlist 'Today's Top Hits' 22 miljoen volgers heeft. Dan vraag ik me af: hoe komt een nummer in zo'n lijst terecht? Is dat op basis van aantal keer dat iets geluisterd wordt of is dat een toplijst die aangemaakt wordt door Spotify zelf?

Ik herinner me bijvoorbeeld dat toen In Rainbows uitkwam, de 10 meest beluisterde nummers op last.fm de 10 nummers van dat album waren. Nu besef ik wel dat last.fm wellicht (toen) een specifieker publiek had dan Spotify, maar de kans lijkt me toch reëel dat als pakweg Radiohead of Metallica met een nieuw album komen, dat vaak gestreamd wordt. Ik heb echter niet de indruk dat ze in dat soort lijstjes terecht komen.

En mij lijkt het alsof nummers die in die lijstjes staan gewoon massaal veel extra streams gaan krijgen. Als 22 miljoen volgers je lijst één keer afspelen, zijn dat onnoemelijk veel plays hé.

Maar bon, dat eigenlijk volledig off-topic...

Wat betreft Billie Eilish: ik ken haar niet (ben absoluut niet mee met populaire hedendaagse muziek), maar zie dat op bijvoorbeeld musicmeter.nl 7 mensen op haar EP gestemd hebben. Ik begrijp dan eigenlijk ook niet hoe je aan zoveel stemmen in een wishlist komt, maar bon. :)
 

deev

Playlistbediener
20 jan 2018
25
0
Wanneer kunnen we terug namen verwachten volgens jullie?
En welke grotere acts kunnen we nog verwachten?
Iemand een overzichtje? :D
 

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
478
257
<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">When can we expect to get back names according to you? </font></font><font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">
And which larger acts can we still expect? </font></font><font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">
Someone an overview?</font></font>
1f600.svg


Anderson Paak is waarschijnlijk 99,9%. Ik verwacht nog steeds Major Lazer. Voorbij wie weet wie? Ik zou naar Mitski en misschien Father John Misty gissen. De aankondiging van Szigets vandaag kan ons meer mogelijke namen geven
 

herbert

Playlistbediener
21 jan 2019
6
0
The National kondigt aan dat Courtney Barnett met hun mee op tour gaat. Hoop enorm hard dat ze hierdoor ook Pukkelpop aandoet. Heeft ook nog geen enkele Belgische datum staan voor deze zomer als ik me niet vergis.
 

deev

Playlistbediener
20 jan 2018
25
0
Met de aankondiging van het nieuwe album van The National, zou het kunnen dat op één van de twee sets op PKP het nieuwe album gewoon integraal gespeeld zal worden?
 

youp92

Playlistbediener
6 mrt 2019
18
0
Anderson Paak verwacht ik ook zeker. Niemand die JUNGLE nog verwacht? Zou voor mij echt een must see zijn!
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
youp92 wrote:
Anderson Paak verwacht ik ook zeker. Niemand die JUNGLE nog verwacht? Zou voor mij echt een must see zijn!

Staan al op Werchter, dus die kans is vrij klein.

Jungle stond er ook vorig jaar. Maar het is nog steeds mogelijk natuurlijk aangezien ze ook op Lowlands staan.

Als PKP dan toch namen van Werchter overneemt, dan mag dat van mij Parkway Drive zijn, zij staan immers in hetzelfde weekend op Summer Breeze in Duitsland.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.629
Dat nieuwe nummer van The National doet toch watertanden naar een dagticket. Zeker omdat die shows best wel memorabel kunnen gaan worden. Ik hoop dat ik de timetable kan afwachten daarvoor, en dus weet hoe lang ze gaan spelen. 1,5 zou toch wel moeten (al denk ik wel dat zij een 'headlinerslot' krijgen qua speeltijd).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dat nieuwe nummer van The National doet toch watertanden naar een dagticket. Zeker omdat die shows best wel memorabel kunnen gaan worden. Ik hoop dat ik de timetable kan afwachten daarvoor, en dus weet hoe lang ze gaan spelen. 1,5 zou toch wel moeten (al denk ik wel dat zij een ‘headlinerslot’ krijgen qua speeltijd).

Van een weekendticket Lowlands/PKP naar een dagticketje Matty, Matty, Matty
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.629
mattman wrote:
Dat nieuwe nummer van The National doet toch watertanden naar een dagticket. Zeker omdat die shows best wel memorabel kunnen gaan worden. Ik hoop dat ik de timetable kan afwachten daarvoor, en dus weet hoe lang ze gaan spelen. 1,5 zou toch wel moeten (al denk ik wel dat zij een ‘headlinerslot’ krijgen qua speeltijd).

Van een weekendticket Lowlands/PKP naar een dagticketje Matty, Matty, Matty

BKS + RW + DTRH is al heel wat vind ik. ;-) Als daar nog een Fleetwood dagje ergens bijkomt, en een National quest naar PkP...

Geld moet rollen, maar moet het toch wat kalmer aan doen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
BKS + RW + DTRH is al heel wat vind ik. Als daar nog een Fleetwood dagje ergens bijkomt, en een National quest naar PkP…

Geld moet rollen, maar moet het toch wat kalmer aan doen.

Oh die drie weekendjes zijn al een heel net rijtje inderdaad. Vergeten dat BKS ook al binnen is.
 

yentl

Playlistbediener
5 mrt 2019
15
0
Enige idee of Juicewrld (vandaag samen met nicky minaj op het podium in belgie) een optie is voor pkp? Verwachten jullie nog andere rap/hiphop namen? Zoja welke?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.629
Enige idee of Juicewrld (vandaag samen met nicky minaj op het podium in belgie) een optie is voor pkp? Verwachten jullie nog andere rap/hiphop namen? Zoja welke?

Er gaan ongetwijfeld nog enkele hiphopnamen bijkomen. Eentje die je volgens mij al kan opschrijven is Anderson Paak, die ook op Lowlands staat maar nog een show heeft staan.
 

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
478
257
Juice wrld - Les Ardentes

https://twitter.com/LESARDENTES/status/1103613701024821248?s=19
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
Ik leg net even de tours van Frank Carter & The Rattlesnakes en the Foo's naast mekaar. Zij gaan mee als voorprogramma op de tour, dat was al duidelijk. Maar in augustus hebben ze geen enkele plaats waar ze niet samen geboekt staan... behalve de vrijdag van Pukkelpop... Teken dat we de Foo's daar nog kunnen bij verwachten?
Vreemd dat ze nog niet zouden aangekondigd zijn in dat geval...
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik leg net even de tours van Frank Carter & The Rattlesnakes en the Foo’s naast mekaar. Zij gaan mee als voorprogramma op de tour, dat was al duidelijk. Maar in augustus hebben ze geen enkele plaats waar ze niet samen geboekt staan… behalve de vrijdag van Pukkelpop… Teken dat we de Foo’s daar nog kunnen bij verwachten?
Vreemd dat ze nog niet zouden aangekondigd zijn in dat geval…

Op efestivals is er een insider die zegt dat dat er onderhandelingen waren tussen FF en PKP, maar dat FF uiteindelijk te veel geld vroeg.
Jammer, maar ik heb liever dat er meer geld naar de undercard gaat dan naar de headliners.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken