Pukkelpop 2019 - Nieuws en geruchten

Not my cup of tea. Maar op zich een goeie boeking voor PKP, kijkende naar omringende festivals. Ziet er ook naar uit dat we alle headliners (in het geel op de website) hebben.

Vrijdag
Post Malone - The National

Zaterdag
Tame Impala - Royal Bloody

Zondag
Twenty One Pilots - The National

Vrijdag inderdaad misschien nog Anderson. Paak. Kudos voor PKP voor zowel line-up als marketingstrategie. ? (Al mis ik wel een Father John Misty, Julien Baker en Courtney Barnett... Maar dat kan nog komen)

Toch 1 puntje van kritiek:

"... De getatoeëerde Amerikaan verkocht moeiteloos het Sportpaleis uit, maar deze zomer komt hij terug om te proeven van de Pukkelpopzomer." => Sportpaleisconcert is echt nog niet uitverkocht ?

“… De getatoeëerde Amerikaan verkocht moeiteloos het Sportpaleis uit, maar deze zomer komt hij terug om te proeven van de Pukkelpopzomer.” => Sportpaleisconcert is echt nog niet uitverkocht
Staanplaatstickets waren zeer snel uitverkocht en concert is zo goed als uitverkocht.

Magical12 wrote:
“… De getatoeëerde Amerikaan verkocht moeiteloos het Sportpaleis uit, maar deze zomer komt hij terug om te proeven van de Pukkelpopzomer.” => Sportpaleisconcert is echt nog niet uitverkocht

Staanplaatstickets waren zeer snel uitverkocht en concert is zo als uitverkocht.

Mwa. Nog altijd tickets beschikbaar voor elke categorie van zitplaatsen, terwijl die show al redelijk lang in de verkoop staat. Had 'm nog iets populairder ingeschat eigenlijk.

In Nederland krijgt ie z'n 2 ziggo's ook niet uitverkocht maar als we zeggen 20k tickets dan is dat nog heel erg netjes!

Volgens de Instagram van Stubru is de meest gevraagde artiest op de wishlist van pkp Billie Eilish.. had niemand hier echt verwacht denk ik ;)

Volgens de Instagram van Stubru is de meest gevraagde artiest op de wishlist van pkp Billie Eilish.. had niemand hier echt verwacht denk ik
1f609.svg

Wow, dream small zeker? Die Billie Eillish heeft 1 of 2 catchy nummers, that's it. Dacht dat de Wishlisters toch groter gingen dromen op "nummer 1"...

deev wrote:
Volgens de Instagram van Stubru is de meest gevraagde artiest op de wishlist van pkp Billie Eilish.. had niemand hier echt verwacht denk ik
1f609.svg

Wow, dream small zeker? Die Billie Eillish heeft 1 of 2 catchy nummers, that’s it. Dacht dat de Wishlisters toch groter gingen dromen op “nummer 1″…
Ik denk dat iedereen hier toch wel echt haar onderschat in populariteit bij de jeugd... Als ik op Spotify kijk waar mijn vrienden naar luisteren is er altijd 1 zekerheid en dat is dat er ongetwijfeld wel altijd 1 iemand naar Billie aan het luisteren is. Zonder twijfel bij de 18/22 jarige meisjes die wat met muziek bezig zijn de grootste hype van de laatste 3 jaar. En ze is echt wel meer als 1 of 2 catchy nummers. Luister bv. Maar eens naar haar samenwerking met Vince Staples.

ChiquitaChaser wrote:
Straf!
jaar op jaar de meest gevraagde artiest op de wishlist kunnen strikken….

Wie waren vorige jaren de meest gevraagde artiesten op de wishlist?

2018: Kendrick Lamar
2017: Zowel Editors als Bastille een optie
2016: Geen idee? Headliners toen waren Rihanna (afdanksel van een Werchter festival), LCD Soundsystem en Chemical Brothers

Hoe zeker zijn we trouwens dat Post Malone de absolute headliner is? Ik herinner me dat hij vorig jaar op Rock Werchter om 14u00 (!) in The Barn stond... Lijkt me dus niet dat hij op één jaar tijd plots een volledige festivaldag op de main stage kan dragen...

Hoe zeker zijn we trouwens dat Post Malone de absolute headliner is? Ik herinner me dat hij vorig jaar op Rock Werchter om 14u00 (!) in The Barn stond… Lijkt me dus niet dat hij op één jaar tijd plots een volledige festivaldag op de main stage kan dragen…
Toch wel vrij zeker, met dan wel een sterk dagprogramma. Maar vorig jaar was hij ondanks zijn 14 uur plek wel als 4 de grootste naam op de affiche, hoger dan pakweg Noël Gallagher. En de tent was ook wel ongelooflijk druk al een uur voor het concert en dat om 2 uur. Hij is al anderhalf jaar tussen de 1ste en 5de plek aan het schommelen op Spotify als meest beluisterde artiest. Dus ondanks het niet echt mijn favoriet is snap ik de positie wel.

Die plek om 14 uur in de Barn is gewoon heel goed geboekt van RW. De dag stond verder ook propvol met grote namen.

Al denk ik dat hij een sterk dagprogramma zal nodig hebben ja. Zou me niet verbazen dat hij z'n Sportpaleis niet eens vol krijgt. Ter vergelijking: Kendrick deed dat in een vingerknip (een uurtje?) en zelfs hij verkocht zijn dag, samen met een andere Sportpaleis vuller Imagine Dragons, ook niet bepaald snel uit.

Ja dat hij een sub- of afsluiter is, betwijfel ik niet. Ik denk alleen dat er een naam die minstens even groot is, moet bijkomen. Idealiter Foo Fighters of Arctic Monkeys als het even kan ;-)

Heeft iemand een idee wanneer de camping a vorig jaar uitverkocht was? Want ik wil eigenlijk liefst wachten tot ik zeker weet dat ik geen herexamens heb, Maar alleen op camping b is natuurlijk ook niet echt fijn. Iemand een idee?

Ik heb vorig jaar mijn ticket met camping A eind juli pas aangekocht. Vorig jaar was er dus geen enkele haast bij!

Heeft iemand een idee wanneer de camping a vorig jaar uitverkocht was? Want ik wil eigenlijk liefst wachten tot ik zeker weet dat ik geen herexamens heb, Maar alleen op camping b is natuurlijk ook niet echt fijn. Iemand een idee?

Vorig jaar was het net voor pkp uitverkocht denk ik, maar toen liep de verkoop voor geen meter.
Als de verkoop wel goed loopt, dan ga je na je examens normaal geen camping a ticket meer kunnen kopen.

Users who are viewing this thread