Pukkelpop 2019 - Nieuws en geruchten

Ja. Als je spreekt over de editie van afgelopen jaar, zeker. Op plaatsen waar normaal gezien internationale toppers stonden, stonden nu Oscar & The Wolf, Bazart, Charlotte De Witte, Tamino, J. Bernardt, Amenra..

Hier pak je 'm inderdaad wel beet. Al denk ik wel dat Lowlands geluk heeft gehad dat hun line-up wel goed viel. Als daar enkele acts wegvielen was dat ook een karig jaartje geweest. Die Belgische namen waren misschien ook wel een beetje om een gat te vullen. Al ga ik zeker niet ontdekken dat PKP makkelijk probeert te cashen bij de jeugd met zulke acties.

Ik denk dat die bierterrassen ook wel goed gaan onder eind twintigers en dertigers. Zelf merk ik dat ik er nooit de tijd voor neem. Ik betaal namelijk 80 of 200 euro voor een ticket dan ga ik niet uren op een terrasje zitten.

Kijken wat de line-up ons brengt. Een beetje terug naar de gloriejaren zie ik niet aankomen maar doorgaan in deze lijn lijkt ook geen optie. Foo Fighters is alvast een must lijkt me. Posty ernaast.

Ik hou toch mijn hart vast voor de line-up van 2019. Ze zullen wel wat moois hebben, maar gok dat 'dat moois' veelal reeds vorig jaar in België te zien was op één of ander Live Nation. Het is immers een publiek geheim dat Live Nation er alles aan wil doen op Pukkelpop 'binnen te halen', maar dat Chokri & co niet wil toehappen. Door exclusiviteitscontracten en packet deals met artiesten door LN krijg je dan inderdaad headliners als Charlotte de Witte, Oscar en andere Bazart op Pukkelpop, gewoon omdat Pukkelpop ze niet kan/mag boeken van Live Nation...

De nummer 1 uit de wishlist zou dus blijkbaar geboekt zijn. Benieuwd wanneer we het eerste echte nieuws krijgen.

De nummer 1 uit de wishlist zou dus blijkbaar geboekt zijn. Benieuwd wanneer we het eerste echte nieuws krijgen.

Is dit meestal niet gewoon iets vlaams? of toch Foo Fighters?

Ik denk eerder dat Twenty One Pilots op één staat op de lijstjes. Het zijn vooral tieners die het invullen vermoed ik.
Bazart Extended DJ-set b2b met Max Colombie kan natuurlijk ook.

Maar als ik op Pukkelpop loop, voel ik me soms wel oud en dat heb ik op Werchter niet.

Grappig, dat zei Herman Brusselmans vorig jaar in een interview op Lowlands...dat hij zich daar echt 'oud' voelde. Overal zijn jongeren en die zijn soms gewoon irritant met drank op, maar dat zijn ouderen ook toch?
Ik kan overal van genieten en ja, ouder worden we allemaal. Verheug me daarom op de Werchter vrijdag...tussen leeftijdgenoten. ;-) En wie weet toch nog een dagje PKP en BKS. Met puber kinderen, dat is het ALLERMOOISTE van ouder zijn en naar festivals gaan. Wij namen ze al vanaf hun 12/13e mee, net als mijn ouders mij mee namen naar Torhout en Pinkpop toen wij jong waren. Wat een vreemde vogels heb ik daar toen gezien, echt weird....Heeft me muzikaal wel gevormd denk ik.

Ik denk eerder dat Twenty One Pilots op één staat op de lijstjes. Het zijn vooral tieners die het invullen vermoed ik.

Ik begrijp de redenering maar zijn 21P echt zoveel populairder geworden dat die bovenaan staan? Heb niet het idee dat ik de singles van hun meest recente plaat vaak voorbij heb horen komen. Dat vorige album had veel meer hits. Bij veel wishlists blijft toch een Muse bovenaan eindigen dan moet Foo Fighters dat ook zeker kunnen. Pukkelpop heeft daarentegen wel echt een jong publiek zoals je aangeeft.

Niet teveel klagen, Pukkelpop heeft elk jaar een heel gevarieerd programma, in 2018 vielen de vlaamse "toppers" wel op dat ze een headliner positie kregen maar nu zal het zeker beteren voor een heel deel bezoekers.
Denk gewoon aan wat er in die periode in de buurt is en schrijf het op, binnenkort horen we meer ervan!

Niet teveel klagen, Pukkelpop heeft elk jaar een heel gevarieerd programma, in 2018 vielen de vlaamse “toppers” wel op dat ze een headliner positie kregen maar nu zal het zeker beteren voor een heel deel bezoekers.
Denk gewoon aan wat er in die periode in de buurt is en schrijf het op, binnenkort horen we meer ervan!

Haha. Laat ons hopen dat er niet te veel afval overkomt van dat FM4 frequency festival. Wat een gedrocht van een lineup.

Wishlist: The National, Childish Gambino, The Good The Bad and The Queen, Father John Misty, Modeselektor, Mitski, Elbow, Patti Smith, Idles, Jonathan Wilson, New Order, Jorja Smith, Suede, Four Tet, Car Seat Headrest, Anderson Paak, Julien Baker, Daughters, ...

Dat soort dingen. :-) (En hoop gespaard te worden van de 21 Pilots achtige dingen.)

Al mogen er daarvan ook enkele op RW staan hoor.

Niet teveel klagen, Pukkelpop heeft elk jaar een heel gevarieerd programma, in 2018 vielen de vlaamse “toppers” wel op dat ze een headliner positie kregen maar nu zal het zeker beteren voor een heel deel bezoekers.

Als je 2018 vergelijkt met bijvoorbeeld onderstaande jaren mag er weldegelijk wat geklaagd worden hoor...

2015: Linkin Park, Interpol, The Gaslight Anthem, Alt-J, James Blake, Tame Impala, Netsky, The Offspring, The War On Drugs, Limp Bizkit, Chrsitine & The Queens, Passenger, Twenty One Pilots, Dropkick Murphys, Charles Bradly, Chvrches, Blach Box Revelation, Evil Superstarts, Brutus, In Flames, Ride, Tyler The Creator, Allah-Las, Courtney barnett, Father John Misty, Strand Of oaks, Future Islands, Django Django,...

2012: Bjork, Bloc Party, Feist, Mark Lanegan, The Stone Roses, Afghan Whigs, Goose, Lykke Li, Foo Fighters, The Black Keys, Wilco, Enter Shikari, Billy Talent, Social Distortion, Nicolas Jaar, Snoop Dog, Bush, hot Chip, Steak Number Eight, Lianna La Havas, Tuneyards, Alt-J, Eagles Of Death Metal, Two Door Cinema Club, Band Of Skulls, Grandaddy, FIDLAR, The Tallest Man On Earth, The Shins, The Hives, Stephen Malkmus, Bob Mould, Daughter, Patrick Watson,...

Om maar snel wat voorbeelden te geven. Dan is 2017 en 2018 toch een stukje zwakker hoor.

Voor mij was Pukkelpop 2015 het begin van het einde eigenlijk. Herinner me nog dat Blur een sterk gerucht was... kregen we Linkin Park en Limp Bizkit (!) in de plek. Over een ijskoude douche gesproken. En als overige 'headliners' kregen we Bastille (toen nog met 1 album) en Alt-J. Vond de undercard toen ook plots héél erg mager in vergelijking met 2014.

2016 en 2018 waren wel de absolute dieptepunten.

Wel even zeggen dat in 2017 nog een stuk beter vond dan 15. Een kleine return to form. ;-) Die donderdag was toen misschien wel de beste losse dag die ik ooit heb meegemaakt op Pukkelpop (sinds 2006). The XX, Editors, Solange, Interpol, PJ Harvey, Ryan Adams, Moderat, Mac Demarco, Ty Segall, Vince Staples, Cypress Hill, Strand Of Oaks, Stormzy,... op één (!) dag. Met doorheen het weekend ook nog dingen als Elbow, Flaming Lips, Rise Against, Nicolas Jaar, At The Drive In, Afghan Whigs, Band Of Horses, London Grammar, Car Seat Headrest, Sampha, The Shins, Death Grips, Flume e.a. Alleen Bastille en Mumford als headliners waren een dikke vette smet vind ik.

Voor mij was Pukkelpop 2015 het begin van het einde eigenlijk. Herinner me nog dat Blur een sterk gerucht was… kregen we Linkin Park en Limp Bizkit (!) in de plek. Over een ijskoude douche gesproken. En als overige ‘headliners’ kregen we Bastille (toen nog met 1 album) en Alt-J. Vond de undercard toen ook plots héél erg mager in vergelijking met 2014.

2016 en 2018 waren wel de absolute dieptepunten.

Wel even zeggen dat in 2017 nog een stuk beter vond dan 15. Een kleine return to form.
1f609.svg
Die donderdag was toen misschien wel de beste losse dag die ik ooit heb meegemaakt op Pukkelpop (sinds 2006). The XX, Editors, Solange, Interpol, PJ Harvey, Ryan Adams, Moderat, Mac Demarco, Ty Segall, Vince Staples, Cypress Hill, Strand Of Oaks, Stormzy,… op één (!) dag. Met doorheen het weekend ook nog dingen als Elbow, Flaming Lips, Rise Against, Nicolas Jaar, At The Drive In, Afghan Whigs, Band Of Horses, London Grammar, Car Seat Headrest, Sampha, The Shins, Death Grips, Flume e.a. Alleen Bastille en Mumford als headliners waren een dikke vette smet vind ik.

Juist ben in 2017 ook een dag geweest. Dacht even dat dat 2016 was :)

't zal allemaal wel niet meer zo gek lang duren (begin februari, misschien?). Ik gok op iets als onderstaand:

Vrijdag
Tame Impala
The National

Zaterdag
Major Lazer
Twenty One Pilots

Zondag
Foo Fighters
Post Malone

Verwacht ik ook: Ben Howard, Sigrid, IDLES, Motorpsycho, Billie Eilish, Catfish & The Bottlemen, Pale Waves, Tamino, ...

En Chokri / Eppo: als het even kan, graag ook The Strokes nog eens naar België laten komen :D

Bloc Party speelt in Noorwegen in de week van Pukkelpop. Ze gaan Silent Alarms integraal brengen. Marqueeheadliner?
Staan verder nog op de affiche en wil ik zien op pkp: Carpenter Brut, Whitney, Kvelertak.

Ik heb de hoop dat Pukkelpop eindelijk nog eens een mooie affiche (op de donderdag van 2017 na) zal hebben... Zowel aan de bovenkant van de affiche als in de breedte. Het kan, gezien het mooie materiaal dat rond die periode tourt. Hopelijk zal achteraf niet blijken dat ik te naïef was...

Friday

Major Lazer
Foo Fighters
The National
Chance the Rapper
Good Charlotte

Saturday

Tame Impala
21 Pilots
Anderson Paak and the Free Nationals
Chvrches
Prophets of Rage

Sunday

Post Malone
Ed Sheeran
The 1975
Sigrid
The Vaccines

Marquee - Robyn, Bloc Party, Foals, Father John Misty, Suede, Bullet for My Valentine, Of Mice and Men, Groove Armada

Club - Idles, Kamasi Washington, Mitski, Whitney, The Oh Sees, Pond, Shame

Boiler - Camelphat, Solardo, The Black Madonna, Amelie Lens

Dance Hall - Jorja Smith, Mavi Phoenix, Juice Wrld, Chase and Status, Modeselektor, Clean Bandit, Anne-Marie, Slushii, Billy Eilish

Pukkelpop sells out!

I like your optimism but that's just not happening Dave, though a lot of those will probably be there but not as top heavy as your assumptions/guesses.

Voor mij mogen ze de hele line-up van Dekmantel in de Boiler, Dance Hall en de Booth zetten. Sunn O))) mag een supriseoptreden geven ;)

https://crackmagazine.net/2019/01/the-comet-is-coming-jeff-mills-yves-tumor-and-object-blue-announced-for-dekmantel-festival-2019/

Users who are viewing this thread