Pukkelpop 2019 - Nieuws en geruchten

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ga je naar de show in de Botanique van Daughters, Tettenvogel?
1f600.svg

Ik wil heel graag, maar dat is door de week. Ik heb het altijd druk met mijn werk en ik combineer dat met avondschool, waardoor optredens op een werkdag moeilijk doenbaar is voor mij. Maar voor Daughters ben ik aan het twijfelen om een uitzondering te maken :)
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Le Cabaret Vert (22-23-24-25 augustus): Twenty One Pilots, Prophets Of Rage, Angele, Romeo Elvis, Nina Kraviz, Airbourne, Avalon Emerson en meer.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
202
24
TettenVogel wrote:
Le Cabaret Vert (22-23-24-25 augustus): Twenty One Pilots, Prophets Of Rage, Angele, Romeo Elvis, Nina Kraviz, Airbourne, Avalon Emerson en meer.

4 op 7 ?

Als we toch bezig zijn.. hoe zit dat met The Strokes? :D of slaan ze gewoontegetrouw België over :-(
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
TettenVogel wrote:
Le Cabaret Vert (22-23-24-25 augustus): Twenty One Pilots, Prophets Of Rage, Angele, Romeo Elvis, Nina Kraviz, Airbourne, Avalon Emerson en meer.

4 op 7
1f609.svg

En Patti Smith staat daar ook op de affiche?!!! is dat dan 5 op 8? :wink: (#wishfullthinking)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.648
TettenVogel wrote:
Le Cabaret Vert (22-23-24-25 augustus): Twenty One Pilots, Prophets Of Rage, Angele, Romeo Elvis, Nina Kraviz, Airbourne, Avalon Emerson en meer.

4 op 7
1f609.svg
Twenty One Pilots, Prophets Of Rage, Angèle, Avalon Emerson. Die was niet echt moeilijk, haha.

edit: had zelfs de comment van Tettenvogel nog niet gezien.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.258
1.317
The Good, the Bad and the Queen op 15 augustus in Den Atelier in Luxemburg. In de buurt dus.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
martin2 wrote:

TettenVogel wrote:
Le Cabaret Vert (22-23-24-25 augustus): Twenty One Pilots, Prophets Of Rage, Angele, Romeo Elvis, Nina Kraviz, Airbourne, Avalon Emerson en meer.


4 op 7
1f609.svg


En Patti Smith staat daar ook op de affiche?!!! is dat dan 5 op 8?
1f609.svg
(#wishfullthinking)

Van al die namen op Le Cabaret Vert zie ik Patti Smith nog veruit het liefste doorkomen. Duimen!

En The Good The Bad and The Queen ook in de buurt. Nogmaals duimen!

De poel aan mooie namen is opvallend groot. Met The National, Foo Fighters, Tame Impala, Patti Smith, The Good The Bad and The Queen, Father John Misty, Elbow, Childish Gambino, Robyn, Prophets Of Rage, Mitski, waarschijnlijk nog Anderson Paak kan het een editie worden die 2016 in de breedte evenaart en misschien weer in lijn ligt met pre 2014 tijden. Zelfs een Twenty One Pilots voor de kids zou dit niet 'verpesten'. ;-)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Nog maar 3 pagina's voor wat eigenlijk het tweede grootste 'meerdere genres festival' van België is. Graspop, uiteindelijk een nichefestival, heeft 40 pagina's meer. Oké: die hebben hun lineup zo goed als rond en PkP moet nog beginnen, maar toch. Best triest eigenlijk, en dat hebben ze zichzelf aangedaan.

Hopelijk krijgen we dit jaar een zwier in de goede richting voor dit festival.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.902
5.322
Nog maar 3 pagina’s voor wat eigenlijk het tweede grootste ‘meerdere genres festival’ van België is. Graspop, uiteindelijk een nichefestival, heeft 40 pagina’s meer. Oké: die hebben hun lineup zo goed als rond en PkP moet nog beginnen, maar toch. Best triest eigenlijk, en dat hebben ze zichzelf aangedaan.

Hopelijk krijgen we dit jaar een zwier in de goede richting voor dit festival.

graspop een niche festival noemen vind ik maar heel kort door de bocht.
Graspop heeft trouwens vorig jaar meer bezoekers binnen gehaald dan pukkelpop(was dan ook een uitzonderlijke editie maar toch).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
mattman wrote:
Nog maar 3 pagina’s voor wat eigenlijk het tweede grootste ‘meerdere genres festival’ van België is. Graspop, uiteindelijk een nichefestival, heeft 40 pagina’s meer. Oké: die hebben hun lineup zo goed als rond en PkP moet nog beginnen, maar toch. Best triest eigenlijk, en dat hebben ze zichzelf aangedaan.

Hopelijk krijgen we dit jaar een zwier in de goede richting voor dit festival.

graspop een niche festival noemen vind ik maar heel kort door de bocht.
Graspop heeft trouwens vorig jaar meer bezoekers binnen gehaald dan pukkelpop(was dan ook een uitzonderlijke editie maar toch).

Vreesde al dat deze opmerking ging komen. Ik bedoel met nichefestival dat het een festival is dat 1 genre boekt, waar Pukkelpop (net zoals RW) heel breed gaat. Ik bedoel er in ieder geval niet 'klein festival' mee. Is
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.782
12.464
Nog maar 3 pagina’s voor wat eigenlijk het tweede grootste ‘meerdere genres festival’ van België is. Graspop, uiteindelijk een nichefestival, heeft 40 pagina’s meer. Oké: die hebben hun lineup zo goed als rond en PkP moet nog beginnen, maar toch. Best triest eigenlijk, en dat hebben ze zichzelf aangedaan.

Hopelijk krijgen we dit jaar een zwier in de goede richting voor dit festival.

De niche opmerking daargelaten :wink: ben ik het met je eens. Dit was ooit een levend topic met veel speculaties maar de energie is er volledig uitgestroomd na de afgelopen paar edities. Ik blijf positief en hoop dit jaar op revanche.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.107
581
Ik denk dat 1 van de redenen is dat het veel jong volk trekt die toch minder op dit soort fora te vinden zijn.
Daarnaast is er volgens mij nog niet zoveel te melden. Ik lees mee met het Pinkpopforum en daar zijn al meer
dan 150 pagina's met soms de grootste onzin en vele herhalingen.
Niettemin ben ik wel benieuwd wat er gaat komen !
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.648
Na 3 tergend teleurstellende edities is het moeilijk om nog naar een line up van Pukkelpop werkelijk uit te kijken. De manier waarop ze met een zo goedkoop mogelijke line up die maximale winst moet opleveren (zie prijsstijgingen van vorig jaar) is ronduit triest voor een festival dat medio tot eind jaren 2000 hét festival was van de alternatieve, underground, dance en punkmuziek was en kijk nu.. Een festival als Dour heeft niet alleen het bijna typische cutting-edge programma van Pukkelpop overgenomen maar ook hun, toentertijd, target-publiek. En dat wordt zowat sinds de verjaardagseditie van 2015 hier op het forum verkondigd, leeftijd van forumleden heeft daar weinig mee te maken vind ik, Chiel.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
De manier waarop ze met een zo goedkoop mogelijke line up die maximale winst moet opleveren (zie prijsstijgingen van vorig jaar)

Is dit ook echt zo? De acts/genres waar het budget naartoe gaat is de afgelopen jaren gewoon gigantisch verschoven. Dit trekt ook een nieuw soort publiek. Ik zie meer geld gaan naar grote mainstream namen die live niet overeind blijven en acts in de dance hall en boiler room. De kwaliteit van de mainstage, Marquee en Club wordt minder en ook de diversiteit van de Shelter heeft moeten wijken. Ik twijfel eigenlijk niet meer om naar Pukkelpop te gaan. Naar mijn mening is de hoeveelheid kwaliteit van Lowlands zoveel beter en er loopt ook velen malen minder irritante jeugd die hun eerste grote festival aandoet. Ik zie PKP misschien nog wel met betere en grotere headliners komen maar mij zijn ze verder echt verloren. Maar ik denk dat ze niet goedkoop willen uitverkopen. Die trashy populaire namen zijn ook flink duur.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.107
581
Ben het eens met de veranderde en vaak makkelijke programmering.
Maar als ik op Pukkelpop loop, voel ik me soms wel oud en dat heb ik op Werchter niet.
En de jongeren zoeken hun info nu eenmaal via andere kanalen.

Maar wie weet worden we dit jaar verrast ?
Zowel in Nederland als in Belgie zie je dat het landschap versnippert en dat
er (in mijn ogen) meer festivals bijkomen die ook publiekstrekkers willen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.648
Yannick wrote:
De manier waarop ze met een zo goedkoop mogelijke line up die maximale winst moet opleveren (zie prijsstijgingen van vorig jaar)

Is dit ook echt zo? De acts/genres waar het budget naartoe gaat is de afgelopen jaren gewoon gigantisch verschoven. Dit trekt ook een nieuw soort publiek. Ik zie meer geld gaan naar grote mainstream namen die live niet overeind blijven en acts in de dance hall en boiler room. De kwaliteit van de mainstage, Marquee en Club wordt minder en ook de diversiteit van de Shelter heeft moeten wijken.
Ja. Als je spreekt over de editie van afgelopen jaar, zeker. Op plaatsen waar normaal gezien internationale toppers stonden, stonden nu Oscar & The Wolf, Bazart, Charlotte De Witte, Tamino, J. Bernardt, Amenra.. De ene verdient het inderdaad al wat meer dan de andere maar vergelijk de editie van dit jaar met pakweg die van 2017 dan is er een immens verschil. De line ups van de Dancehall en Boilerroom worden elk jaar triester en triester, daar gaat het geld sowieso al niet naartoe. Het zijn inderdaad die grote namen die veel geld vangen, vroeger was dat verschil (kost van headliner tov undercard) sowieso kleiner. Toen konden kleinere headliners als The xx, Björk, The National, QOTSA headlinen terwijl je nu meer en meer die popnamen ziet terugkomen.

LCD Soundsystem kreeg geen volk op de been, The War On Drugs stond voor een halfleeg veld te spelen terwijl acts als Dua Lipa, Rihanna, Bastille, Mumford & Sons, Imagine Dragons wél dat volk trekken. Dat de kwaliteit achteruit gaat van het algemene programma heeft te maken met wat ze in 2014/2015 mee zijn begonnen namelijk mainstream pop/electro/rock-acts in hun programma blenden. Dat ze nu een audience hebben ontwikkelt dat alleen meer komt voor de "grote" (pop)namen hebben ze volledig aan zichzelf te wijten.

En het valt trouwens gigantisch hard (met de themadagen) hoe ze babyboomers aka de oudere bezoekers proberen bij zich te houden door enerzijds een rock-gerichte dag te behouden (omwille van het wegvallen van de Shelter) en op die manier nog dagtickets te kunnen cashen (die sowieso meer opbrengen dan combi's) en zaken lanceren zoals die biercafés waar ze zich dan nog eens lekker kunnen laten gaan, want millennials komen die dingen niet binnen lijkt me. Maximale opbrengst met zo min mogelijk effort te leveren. Ik hou dat ze zich allezins herpakken dit jaar want de manier waarop ze zich afgelopen jaar hebben gedragen is bedroevend..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
In tegenstelling tot vorig jaar hebben ze nu wel alles om handen om een sterke, in de breedte uitgebalanceerde en spannende lineup te maken. Er tourt veel moois rond PkP.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken